معرفی صندوق سرمایه گذاری همای آگاه

  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۰
  • ۵۴ نظر
  • ۵۱۸۱ مشاهده
صندوق سرمایه گذاری همای آگاه

صندوق‌های سرمایه‌ گذاری و به ویژه صندوق‌های درآمد ثابت، یکی از کم‌ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس به شمار می‌روند. سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها تا حد زیادی ریسک حضور در بازار بورس را کاهش می‌دهد و سود آن‌ها که بیشتر از سود سپرده‌گذاری در بانک است، محبوبیتشان را در میان فعالان بازار سرمایه بیشتر می‌کند. در این مطلب، قصد داریم به معرفی صندوق سرمایه‌گذاری همای آگاه بپردازیم که یکی از موفق‌ترین صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان آگاه است.


صندوق سرمایه گذاری همای آگاه چیست؟

صندوق سرمایه‌گذاری همای آگاه از نوع صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت است که فعالیت خود را با مجوز و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار کشور آغاز کرده است. سود سرمایه‌گذاری در این صندوق به صورت ماهانه به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود. این صندوق قابل معامله در بورس یا ETF است و واحدهای آن مانند سهام عادی، از طریق سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها، خرید و فروش می‌شود. صندوق همای آگاه به دلیل این که بیشترین درصد دارایی‌های خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی اختصاص می‌دهد، ریسک سرمایه‌گذاری بسیار کمی دارد و سود آن هم نسبت به سپرده‌گذاری در بانک بیشتر است.

در حال حاضر (دی ماه ۱۴۰۲)، سود موثر سالانه همای معادل ۲۷.۸۵ درصد است.

صندوق همای آگاه از نوع درآمد ثابت نوع دوم و قابل معامله در بورس است و سود آن به صورت ماهانه و در اولین روز هر ماه، به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود. مدیریت این صندوق به عهده شرکت سبدگردان آگاه و بازارگردان آن نیز صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی آگاه است. در زمان پذیره‌نویسی، حداکثر تعداد واحد صندوق همای ۴۹۵ میلیون واحد بود اما در حال حاضر (آذر ماه ۱۴۰۲) تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری نزد سرمایه‌گذاران در این صندوق به بیش از ۳ میلیارد واحد رسیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صندوق سرمایه‌گذاری همای آگاه می‌توانید به وب‌سایت این صندوق به آدرسwww.homayeagah.ir  مراجعه کنید. در حال حاضر متقاضیان سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توانند پس از ورود به سامانه معاملاتی کارگزاری خود، نماد «همای» را جست‌وجو و در ساعات معامله بازار، نسبت به خرید و فروش واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری همای آگاه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه بهترین صندوق سرمایه گذاری را انتخاب کنیم؟

ترکیب دارایی‌های صندوق سرمایه گذاری همای آگاه

صندوق سرمایه‌گذاری همای آگاه بخش اعظم دارایی‌های خود را در اوراق بهادار با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری می‌کند اما ترکیب دارایی‌های این صندوق دقیقا چگونه است؟

طبق الزام سازمان بورس و بر اساس امیدنامه صندوق همای آگاه، حداقل ۹۰ درصد از کل دارایی‌های این صندوق در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شده و حداکثر ۵ درصد دارایی‌های صندوق هم به خرید سهام و حق تقدم شرکت‌های بورسی اختصاص پیدا کرده است.

ترکیب دارایی‌های صندوق سرمایه گذاری همای آگاه

مزایای صندوق سرمایه گذاری همای آگاه

سرمایه‌گذاری در صندوق همای آگاه با مزایای بسیاری همراه است که در ادامه به بعضی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱/ امنیت در سرمایه‌گذاری

همان طور که گفتیم، بخش اعظم دارایی صندوق همای در اوراق با درآمد ثابت و حداکثر ۵ درصد دارایی‌های این صندوق در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری شده است. به همین دلیل نوسان قیمت‌ها در بازار سرمایه تاثیر چندانی بر بازدهی این صندوق ندارد.

۲/ پرداخت سود نقدی ماهانه

اگر قصدتان از سرمایه‌گذاری افزایش درامد ماهانه است و ترجیح می‌دهید سود صندوق را نقدا دریافت کنید، همای می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. سود این صندوق به صورت نقدی و در ابتدای هر ماه به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود.

۳/ نقدشوندگی بالا

وجود رکن بازارگردان تاثیر بسیار زیادی بر میزان نقدشوندگی سهام دارد و با وجود این رکن، سرمایه‌گذاران همای آگاه هیچ گونه نگرانی بابت نقدشوندگی سرمایه خود ندارند و دچار صف‌های خرید و فروش سنگین نخواهند شد.

۴/ سود بیشتر نسبت به سپرده‌گذاری در بانک

صندوق‌های با درآمد ثابت نسبت به سپرده‌های بانکی سود بیشتری به سرمایه‌گذاران خود می‌دهند و امنیت سرمایه‌گذاری در آن‌ها هم بالا است.

۵/ سهولت سرمایه‌گذاری

همای آگاه از نوع صندوق‌های قابل معامله در بورس است. به عبارت بهتر، تنها چند کلیک کافی است تا شما هم به جمع سرمایه‌گذاران این صندوق بپیوندید. کافی است نماد «همای» را در سامانه معاملاتی کارگزاری جست‌وجو و درخواست خود را ثبت کنید.

۶/ امکان دریافت گواهی تمکن مالی

افرادی که در صندوق همای آگاه سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توانند نسبت به دریافت گواهی تمکن مالی، برای اخذ ویزا و سفر به کشورهای خارجی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: خرید صندوق های آگاه با تخفیف کارمزد ۱۰۰ درصدی


سخن آخر

صندوق سرمایه‌ گذاری همای آگاه از نوع صندوق‌های درآمد ثابت و قابل معامله در بورس است که سرمایه‌گذاری در آن مزایای بسیاری برای فعالان بازار سرمایه دارد. امنیت سرمایه‌گذاری در این صندوق بسیار بالا است و سود آن نیز به صورت ماهانه و البته نقدی به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود. شرکت سبدگردان آگاه مدیریت این صندوق را بر عهده دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سامانه معاملاتی کارگزاری خود و جست‌وجوی نماد «همای»، برای خرید یا فروش واحدهای این صندوق اقدام کنید.

54 پاسخ به “معرفی صندوق سرمایه گذاری همای آگاه”

  1. علی گفت:

    سلام خداقوت
    سود نقدیش چند درصده
    هر وقت به سرمایه مون نیاز داشتیم میتونیم بفروشیم؟

    ۱۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      از آن جایی که بخش اعظم دارایی صندوق در اوراق بادرآمد ثابت سرمایه گذاری شده است سودی معادل سپرده های بانکی دارد اما چون قسمتی از دارایی صندوق در سهام و حق تقدم سهام سرمایه گذاری می شود می تواند سودی بیشتر از سپرده های بانکی ایجاد کند.
      یکی از مزیت های صندوق همای آگاه رکن بازارگردان است که باعث نقد شوندگی سریع واحدهای صندوق شده و مانع از ایجاد صف خرید و فروش می شود.

      ۲
  2. سعید گفت:

    عالی

    ۱
  3. مجید گفت:

    سلام برای خرید کارمزد طبق خرید سهام معمولی باید بدهیم؟ الان که پذیره نویسی تموم شده هم می‌توانیم خرید رو انجام بدیم

    ۲
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      بازگشایی نماد هنوز انجام نشده است و در حال حاضر به حالت ممنوع متوقف است.در صورتی که قابل معامله خرید و فروش باشد در سامانه آنلاین نماد به حالت مجاز نقدی نمایش داده می شود .

      ۰
  4. مهدی گفت:

    عالی

    ۰
    • طالب گفت:

      سلام در رابطه با سود صندوق همای قبلا اعلام کردن سود ماهیانه به صورت روز شمار ۲۴.۱۴ هست و اگر سود را مجدداً سرمایه‌گذاری کنیم ۲۷ درصد می‌شود سوال اینجاست که اون سودی که مجدداً سرمایه‌گذاری می‌کنیم به چه شکلی بارگذاری می‌شه آیا با اون سرمایه قبلی جمع می‌شه و یا به صورت یه سرمایه جداگانه محسوب میشه.

      ۰
      • کارشناس 1621 گفت:

        سلام دوست عزیز، چنانچه با سودی که هر ماه برای شما واریز می‌شود، مجددا واحد‌های صدوق خریداری کنید، درواقع به سود شما هم سود تعلق می‌گیرد و سود مرکب حاصل می‌شود.

        ۰
    • رضابانکی گفت:

      سلام. آیا مثل صندوق لوتوس ونوین که در بانک کارافرین و اقتصادنوین میشه خرید، آیا صندوق همای هم از طریق بانک خاصی، میتوان معامله کرد؟

      ۰
      • کارشناس 1277 گفت:

        سلام دوست عزیز. صندوق های سرمایه گذاری ETF آگاه فقط از طریق سامانه معاملات آنلاین قابل معامله بوده و صندوق های صدور ابطالی کارگزاری آگاه فقط از طریق سایت خود صندوق قابل معامله هستند.

        ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 2 3 6