مدارک لازم برای تغییر ناظر چیست؟

  • ۹ اسفند ۱۴۰۰
  • ۷ مهر ۱۳۹۴
  • ۸۹ نظر
  • ۱۸۴۴۴ مشاهده

در گام اول دقت داشته باشید که برای فرایند تغییر کارگزار ناظر، لازم است از کارگزاری مقصد کد معاملاتی دریافت کنید. بعد از دریافت کد معاملاتی می‌توانید از طریق سامانه آنلاین معاملاتی کارگزاری مورد نظر، درخواست تغییر کارگزار ناظر خود را ثبت کنید. با توجه به این که در فرایند دریافت کد معاملاتی، مدارک هویتی خود را ثبت یا بارگذاری کردید، نیازی به بارگذاری یا ارائه این مدارک در فرایند تغیییر کارگزار ناظر به صورت آنلاین نیست. در ضمن، اگر قصد دارید سهام شرکت خاصی را به پرتفوی آنلاین خود انتقال دهید، الزامی به تهیه یا بارگذاری برگه سهام دارایی نیست، چراکه طبق آخرین مصوبات سازمان بورس، این فرایند (بارگذاری مدارک) اختیاری شده است.

 

  • ملیحه گفت:

    سلام.من در کارگزاری پژوهان کد بورسی دارم.اما میخوام وارد کارگزاری آگاه بشم و غیر حضوری هم باید ثبت نام کنم.
    اول اینکه باید اعلام کنم ک کد بورسی دارم؟
    میخوام سرعت بگیره کارمم.اگه اعلام کنم کد بورسی م موقتا غیر فعال میشه؟

    ۰
    • Agah گفت:

      سلام
      شما می توانید در چند کارگزای مشتری باشید و معاملات اوراق خود را انجام دهید.
      می توانید فرم های لازم برای مشتری شدن را در سایت آگاه اکسپرس به نشانی ex.agah.com تکمیل نمایید. اگر برای احراز هویت عجله دارید می توانید گزینه مراجعه به شعب کارگزاری را در سایت مذکور انتخاب نمایید. اگر عجله ندارید می توانید از روش های دیگر که در سایت وجوددارد استفاده کنید.
      نیاز به اعلام کد بورسی نیست، در زمان احراز هویت همکاران ماکد ملی شما را که در سامانه بورس ثبت می کنند، اطلاعات بورسیتان برای کارگزاری نمایش داده می شود.

      ۰
  • AS4991 گفت:

    سلام من محمد مهدی هستم. اشتباهی در هنگام ثبت نام اسممو مهدی نوشتم . الان برای احراز هویت مشکل دارم باید چه کارکنم. لطفا راهنماییم کنید

    ۰
    • agah5 گفت:

      سلام
      درصورتی که گزینه ثبت نهایی در مرحله آخر ثبت نام در سامانه آگاه اکسپرس را انتخاب کرده باشید؛ دیگر قادر به اصلاح آن نیستید.
      ولی می‌توانید فرم‌ها را پرینت بگیرید و به صورت دستی، فرم‌ها را اصلاح بفرمایید.
      باتشکر

      ۰
  • علیرضا گفت:

    سلام
    سهامی بانک دی از زمان پذیره نویسی تا الان خرید و فروش نکرده ام
    الان برای اینکه بتونم این سهم در پرتفوی خودم ببینم باید تغییر ناظر بزنم ؟

    ۰
  • AS9361 گفت:

    سلام ، وقتتون بخیر
    چند هفته ست که از کارگزاری آگاه استفاده می کنم، می خوام برای یکی از سهام هام تغییر ناظر بدم .
    از طریق سامانه آسا دو گزینه دارم
    ۱ - آخرین معامله این نماد در را در کارگزاری آگاه انجام داده ام
    ۲ - اصل گواهی نقل و انتقال سهام را به کارگزاری تحویل شده است.
    من درسامانه معاملاتی آسا معاملاتی دیگه ای داشته ام اما بر روی نماد معامله ای نداشتم. باید حتما آخرین معامله من روی اون نماد در کارگزاری آگاه صورت گرفته باشه ؟ یا آخرین معامله با کد آنلاین در سامنه آسا بر روی هر نمادی قابل قبوله ؟

    ۱
    • Agah گفت:

      سلام دوست گرامی
      برای تغییر ناظر لازم است گزینه اول یعنی "آخرین معامله این نماد در را در کارگزاری آگاه انجام داده ام" را انتخاب نمایید. نیازی به انجام معامله در آن نماد نیست.
      باتشکر

      ۰
  • AS9361 گفت:

    سلام، ممنونم
    ببخشید، بعد از درخواست حدودا چقدر طول می کشه ؟

    ۰
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید:

    89 پاسخ به “مدارک لازم برای تغییر ناظر چیست؟”

    1. جلال گفت:

      سلام من حدود یک هفته پیش در کارگذاری پاسارگاد اقدام به خرید سهام کردم حالا میخوام بیام کارگذاری آگاه باید چه کنم
      ایا بعد انتقال سهام به کارگذاری آگاه باید سهام بفروشم یعنی اجباری هست این کار؟؟

      ۰
      • agah9 گفت:

        سلام دوست عزیز
        به منظور انجام معاملات و تغییر کارگزاری به آگاه ابتدا از طریق سامانه آگاه اکسپرس ثبت نام کرده و به منظور احرازهویت به دفتر کارگزاری یا شعب و دفاتر پیشخوان مراجعه نمایید. بعد از صدور کد معاملاتی دسترسی "کاربر تستی" شما به دسترسی "مشتری" تبدیل خواهد شد. بعد از این فرآیند از طریق منوی اصلی سامانه و انتخاب گزینه "تغییر کارگزار ناظر" می‌توانید دارایی خود را به کارگزاری آگاه انتقال دهید. با اعمال تغییر کارگزار ناظر فقط ناظر سهام شما تغییر می یابد و می توانید سهام خود را هر زمان که تمایل داشته باشید از طریق کارگزاری آگاه به فروش برسانید.

        ۱
        • جلال گفت:

          ممنونم از پاسخ شما من قبلا عضو کارگذاری اگاه شدم و الان پنل فعاله
          کد گواهی نقل و انتقال از کجا باید بگیرم؟؟ و تصویر گواهی انتقال سهم؟؟

          ۰
          • agah9 گفت:

            سلام دوست عزیز
            در صورتی که تمایل دارید که برگه سهام خود را به کارگزاری آگاه انتقال دهید نیازی به وارد کردن کد گواهینامه نقل و انتقال نمی باشد و برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود.نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کتید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود. جهت پیگیری بیشتر می توانید در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۲۱۴۱۷۹۲۰۰۰ داخلی ۲ بخش پذیرش آنلاین تماس حاصل فرمائید.

            ۰
    2. رضا گفت:

      سلام من تعدادی سهام خاور از شرکت خریدم الان برای اینکه به کارگزاری آگاه انتقال بدم باید چکار کنم؟

      ۰
      • agah9 گفت:

        سلام دوست عزیز
        به منظور انجام معاملات و تغییر کارگزاری به آگاه ابتدا از طریق سامانه آگاه اکسپرس ثبت نام کرده و به منظور احرازهویت به دفتر کارگزاری یا شعب و دفاتر پیشخوان مراجعه نمایید. بعد از صدور کد معاملاتی دسترسی "کاربر تستی" شما به دسترسی "مشتری" تبدیل خواهد شد. بعد از این فرآیند از طریق منوی اصلی سامانه و انتخاب گزینه "تغییر کارگزار ناظر" می‌توانید دارایی خود را به کارگزاری آگاه انتقال دهید. برای ارسال درخواست می‌توانید در سامانه معاملاتی آسا به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود. نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کتید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود.

        ۰
    3. مهدی گفت:

      تعدادی سهام در کارگزاری دیگری دارم و الان مشتری اگاه شدم و میخام اون سبدم بیاد تو کارگزاری اگاهم ولی قصد فروش اون سهمارو ندارم ف چیکار باید بکنم؟

      ۰
      • agah9 گفت:

        سلام دوست عزیز
        برای ارسال درخواست می‌توانید در سامانه معاملاتی خود به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود. نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کتید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به مطلب تغییر کارگزار ناظر دربلاگ بآشگاه مارجعه بفرمائید.

        ۰
    4. حسین گفت:

      سلام
      من امروز تغییر کارگزاری ناظر را در سیستم ثبت کردم و الان سیستم نوشته که درخواست شما انجام شده ولی تعداد سهامم در کارگزاری آگاه اضافه نشده. میخواستم ببینم چقدر طول میکشه تا این فرآیند انتقال ناظر اعمال بشه؟

      ۰
    5. یونس گفت:

      با سلام چقدر طول می کشه تا تغییر ناظر انجام بشه

      ۰

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید: