تفاوت تعداد واقعی سهام با تعداد سپرده گذاری در نرم افزار آنلاین آسا چیست؟

  • ۲۲ آبان ۱۳۹۵
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۵
  • ۲۱۹ نظر
  • ۲۴۸۸۳ مشاهده

اگر ناظر مشتری در یک سهم کارگزاری آگاه باشد، تعداد واقعی تعداد سهامی است که فرد از کارگزاری آگاه خریداری نموده و تعداد سپرده‌گذاری تعداد کل دارایی فرد از آن سهم است. بدیهی است که اختلاف تعداد سپرده‌گذاری و تعداد واقعی، تعداد سهامی است که فرد از کارگزاری دیگری خریداری نموده است.

حال اگر ناظر سهم مشتری در یک نماد کارگزاری دیگری باشد (کارگزاری آگاه ناظر نباشد)، تعداد واقعی مقدار سهامی است که فرد از کارگزاری آگاه خریداری نموده است. در این شرایط تعداد سپرده‌گذاری صفر است و فرد برای مشاهده کل دارایی سهم لازم است به سامانه کارگزار ناظر خود مراجعه نماید.

بنابراین تعداد واقعی سهم عبارت است از حجم سهامی که مشتری از طریق کارگزاری آگاه خرید کرده است. تعداد سپرده‌گذاری حجم کل سهام مشتری است در صورتی که کارگزاری آگاه ناظر آن باشد.

  • ستاری گفت:

    سلام وقت شما بخیر.چند وقتیه تعدادی از سهام پترول در پرتفوی من نشسته و در قسمت سپرده گذاری هم صفر هست و قابل معامله هم نیست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که چطور میشه تبدیل به سهام قابل معامله کرد و جزو دارایی بشه؟با تشکر

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که به شما سهام جایزه تعلق یابد تا زمانی که توسط شرکت سپرده گذاری تائید نشود غیر قابل معامله است.در سامانه معاملاتی آنلاین در قسمت سبد سهام بر روی علامت چشم در کنار نماد کلیک نمائید و از جزئیات نماد و قابل معامله بودن سهام جایزه مطلع شوید.در صورتی که سهام جایزه قابل معامله باشد ، ردیفی به عنوان قابل فروش اضافه می شود و چنانچه گزینه قابل فروش اضافه شده بود و به دارایی سپرده گذاری شما اضافه نشده بود،باید بر روی نماد مورد نظر "تغییر کارگزار ناظر" انجام دهید.

      ۰
  • حمزه گفت:

    سلام ، من تعداد سهام شستا تو کارگزاری آگاه ۵۵۹ عدده بعد تعداد سپرده گذاریم ۳۱۵ عدد یعنی چی؟؟ چطوری می‌تونم کل سهامم رو بفروشم یعنی همون ۵۵۹ عدد؟؟

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما تعداد سهام سپرده گذاری شده را قادر به فروش هستید که ناظر سهام کارگزاری آگاه است. در صورتی که مشتری کارگزاری آگاه هستید ، با مراجعه به سامانه معاملاتی آنلاین ، قسمت درخواست ها، تغییر کارگزار ناظر قادر به انتقال سهام های خود به کارگزاری آگاه خواهید بود.به این ترتیب که از قسمت منو، قسمت درخواست، گزینه "تغییر کارگزار ناظر" ، علامت مثبت سبز،گزینه آخرین نماد را در کارگزاری آگاه انجام داده ام ، نماد را در قسمت سرچ انتخاب نمائید و در نهایت گزینه تائید را کلیک نمائید.بعد از گذشت یک الی دو روز کاری از انجام تغییر کارگزار ناظر ،نماد مربوط به سبد دارایی های آنلاین اضافه و قابل معامله می شود.به همین ترتیب هر یک از نماد ها را به شکلی که عنوان شد قادر به اضافه نمودن به سبد دارایی های آنلاین خواهید بود. جهت پیگیری بیشتر لطفا در سامانه معاملاتی آنلاین تیکت ثبت فرمائید.

      ۰
  • محمد گفت:

    سلام. من ۱۲۷ هزار تعداد سپرده گذاری دارم وتعداد سهم صفر زده‌، باید برای فروش چکار کنم؟

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که تعداد سهام صفر نمایش داده می شود ، لازم است در سامانه معاملاتی آنلاین "تراکنش دستی" انجام دهید. برای درج تراکنش دستی می‌بایست روی گزینه + در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید تا پنجره ثبت تراکنش دستی نمایش داده شود.در این بخش با وارد کردن اطلاعاتی از قبیل نماد، تاریخ معامله، قیمت و حجم می‌توانید تراکنش مورد نظر را ثبت کنید. چنانچه گزینه آستانه مجاز قیمت در تاریخ معامله انتخاب شده باشد، بازه قیمت روز (قیمت‌ نماد که در تاریخ تعیین شده مجاز به انجام معامله بوده است) توسط سیستم محاسبه می‌شود و قیمت وارد شده باید در آن محدوده باشد؛ در صورت انتخاب نکردن گزینه، می‌توانید قیمت دلخواه خود را وارد نمایید.

      ۰
  • محمد حسین گفت:

    سلام من ۲۵۴عدد سهام دارو خریدم و در تعداد ۲۵۴ولی در سپرده گزاری ۲۵۴چی کار باید کنم که همه رو بفروشم کارگزاری آگاه هستم

    ۰
  • احسان گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    تعداد سهم واقعی یکی از نمادهام ۱۱۸۸ و تعداد سهم سپرده گذاری همان نماد ۲۹۷۰ درج شده ... ولی موقع فروش حداکثر سهم قابل فروش ۱۱۸۸ سهم رو مجاز میدونه ! این تفاوت بخاطر چیه ؟ ممنونم

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما فقط می تونید تعداد سهام سپرده گذاری را به فروش برسانید و در صورتی که تعداد سهام سپرده گذاری کمتر از تعداد سهام شما است لازم است در سامانه معلاملاتی آنلاین بر روی نماد مورد نظر "تغییر کارگزار" ناظر انجام دهید و در صورتی که تعداد سهام کمتر از تعداد سپرده گذاری است بر روی نماد "تراکنش دستی" انجام دهید.

      ۰
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید:

    219 پاسخ به “تفاوت تعداد واقعی سهام با تعداد سپرده گذاری در نرم افزار آنلاین آسا چیست؟”

    1. قاسمی گفت:

      سلام من سهم #دی رو خریدم چند روز پیش و الان تعداد سهام واقعی و سپرده باهم متفاوته و نمیتونم سهم رو بفروشم.
      ۱-توی هیچ کارگزاری دیگه ای هم نبودم هیچ وقت
      ۲-از طریق بخش درخواست ها، تغییر ناظر نمیتونم ناظر رو تغییر بدم برخلاف اون چیزی که بالا گفتین

      ۰
      • agah5 گفت:

        سلام دوست گرامی
        تغییر ناظر امروز شما در سیستم ثبت شده است.
        لذا این امکان وجود دارد که برای روز کاری بعد، این سهم را بفروشید.
        باتشکر

        ۰
    2. AQ6951 گفت:

      سلام منم مشکل دوست بالایی رو دارم و سهام من به سهام واقعی تبدیل نمیشه و نمی تونم معامله کنم لطفا راهنمایی کنید دو بار هم تغیییر کارکزار دادم هر سری نوشت انجام شد ولی تغییری نکرده بود ممنون

      ۰
      • agah5 گفت:

        سلام دوست گرامی
        لطفا نماد سهمی که تغییر ناظر زده‌اید را بفرمایید تا همکاران آنلاین این مشکل را بررسی کنند.
        باتشکر

        ۰
    3. AR5331 گفت:

      با سلام
      من در مجمع ذوب آهن با تعداد سهام مشخصی شرکت کردم و پس از افزایش سرمایه ۸۵ درصدی سهام واقعی افزایش یافت ولی هنوز همان مقدار قبل مجمع را میتوانم معامله کنم . اینو چیکار باید کرد؟
      مصطفی ناظمی هرندی

      ۰
      • operator2 گفت:

        با سلام
        دوست گرامی شما می‌توانید از طریق سامانه آنلاین خود بر روی نماد مورد نظر تغییر کارگزار ناظر زده و پس از یک روز کاری دارایی سهام شما افزایش می‌یابد.

        ۰
    4. احسان گفت:

      با سلام مشکل من هم همینه تعداد واقعی زده ۵۲۳۴۰ و تعداد سپرده گزاری زده ۳۷۴۰۰ و سود تقسیمی زده ۱۴۱۶۴۲۰۰ که من با مراجعه به بانک فقط ۷۰۰۰۰۰۰ ریال رو بانک داد در صورتیکه اینجا تقریبا دو برابره فقط این نکته رو بگم من مقداری از سهم رو قبل از مجمع و مقداری رو پس از مجمع گرفتم و حالا اصلا سر در نمیارم چه اتفاقی برا این سهمم افتاده.لطفا راهنمایی فرمایید

      ۰
    5. محمد حسین قلی زاده گفت:

      با سلام.برای دریافت سهام در عرضه اولیه تعداد سفارش سهام چقدر باید باشه.چون در عرضه اولیه شبصیر من سفارش ۲۰۰ تا نوشتم ولی به من سهمی داده نشد.باید حداکثر سهام اعلام شده را درخواست کرد؟؟

      ۰
      • agah5 گفت:

        با سلام
        شما در عرضه اولیه به شرطی که مبلغ ۱۰۰ هزارتومان بابت خرید رعایت شود، هر مقدار سفارشی می‌توانید قرار دهید و لازم نیست حتما حداکثر شفارش در سیستم گذاشته شود.

        ۰

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید: