دوره تابلوخوانی در بورس

تابـلوخـوانی

تابـلوخـوانی

تکنیک های معاملاتی در TSE


گواهیـنامه پایان دوره
ندارد

 


نحـوه برگـزاری
آنلاین – حضوری

 


پیـش‌نیـاز دوره
دوره رایگان بورسی شو

 


مـدت دوره

۳ساعت (۱ جلسه ۳ساعته)

 

تابلوخوانی در بورس چیست ؟

موفق عمل کردن در بازار بورس نیازمند یادگیری پیوسته است. دانش مالی نهفته در این بازار به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا معامله‌ هایی موفق را به سرانجام برسانند. «تابلو خوانی» و بازار خوانی نیز در شمار مهارت‌های بسیار مهم و کاربردی در بورس قرار می‌گیرند. اگر یک سرمایه گذار به مهارت تابلو خوانی مسلط باشد می‌تواند اتفاق‌هایی که در تابلو معاملاتی بورس می‌بیند را تجزیه و تحلیل کند و با کمک این اطلاعات به خرید و فروش سهام بپردازد. در این دوره آموزشی قصد داریم تا مهارت حرفه ای تابلوخوانی در بورس را به شما بیاموزیم تا با اشراف کامل به تغییرات تابلوی سهم به خرید و فروش بپردازید.

مهارت‌هایی که در دوره تابلوخوانی کسب می‌کنید:

به عنوان یک معامله‌گر در بازار بورس با رخدادهای مختلفی مواجه می‌شوید؛ مواردی مانند حجم مشکوک ، شناسایی پول هوشمند ، نوسانگیری و… . در این زمان باید به سرعت تصمیم بگیرید و تصمیم‌گیری سریع، نیاز به درک شرایط بازار و کسب اطلاعات لحظه‌ای دارد. مهارت‌هایی که در دوره تابلوخوانی به دست می‌آورید، توانایی شما را در این زمینه افزایش می‌دهند.
در دوره آموزش تابلو خوانی بورس آگاه، شما ابتدا با تابلو معاملات به طور کامل آشنا می شوید، سپس تکنیک های تابلوخوانی بورس، حجم خوانی، و سایر تکنیک های کاربردی در تابلو معاملات رافرا خواهید گرفت.در ادامه زبان فیلترنویسی در سایت tse را فرا خواهید گرفت و می آموزید چگونه سهام مورد نظر و مستعد بازار را در کسری از ثانیه شناسایی کنید.
موارد زیر بخشی از مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که در دوره تابلوخوانی کسب می‌کنید:

  • ورود پول هوشمند به یک سهم، تشخیص افزایش نقدینگی، افرایش حجم و قیمت سهم و استفاده از فیلترهای کاربردی برای انجام محاسبات لحظه‌ای
  • تشخیص و تعیین قدرت خریدار به فروشنده و استفاده از فیلترهای سایت tse برای انجام محاسبات آن و …

سرفصـل دوره تابلوخوانی:

آشنایی با دوره تابلوخوانی

  •   آشنایی با اطلاعات قیمتی نمادهای معامله شده (قیمت آغازین،آخرین قیمت، قیمت پایانی و…)
  •   آشنایی با اطلاعات تاریخی نمادها
  •   آشنایی با مفاهیمی چون: حجم مبنا، سهام شناور، EPS و P/E

اصطلاحات و مفاهیم پایه در تابلوخوانی

  • آشنایی با وضعیت‌های مختلف هر نماد (مجاز، مجاز-محفوظ و …)
  • آشنایی با انواع شاخص‌های بورس
  • آشنایی با مفاهیم مربوط به حجم و ارزش معاملات

بررسی روند و تغییرات بازار، شناسایی نقاط ورود و خروج از بازار

  • بررسی تغییرات ارزش معاملات بازار و تشخیص ورود نقدینگی به بازار
  • سهام شناور، سفته بازی و بررسی تغییرات مربوط به سهامداران عمده
  • الگوی تیک صعودی و نزولی و نکات مرتبط با آنها
  • بررسی روند خرید و فروش حقیقی و حقوقی در بازار
  • قدرت خریدار به فروشنده و تشخیص روند حرکتی سهم به کمک آن

پیدا کردن سهام جهت تحلیل ، آشنایی با تب فیلتر نویسی

  • شناسایی حجم های مشکوک و استفاده از آن در معاملات
  • آشنایی با معاملات بلوکی و کد به کد و هدف از انجام آن
  • آشنایی با تب فیلترنویسی در سایت tse

درک شرایط کنونی سهام با دوره تابلو خوانی بورس
برای این که بتوانیم آینده هر سهم را پیش‌بینی کنیم، باید از روند کنونی بازار آگاه باشیم. نتیجه این آگاهی،انجام تحلیل تکنیکال صحیح و تصمیم‌گیری به موقع است. با حضور در دوره «تابلوخوانی و تکنیک های معاملاتی در TSE»، چگونگی شناسایی روند بازار و درک شرایط کنونی سهام مختلف را خواهید آموخت.

سوالات متداول:

زمان برگزاری و هزینه دوره آموزشی برای این دوره به چه صورت خواهد بود؟

دوره تابلو خوانی و تکنیک های معاملاتی در TSE ، در حال حاضر به صورت رایگان برگزار می گردد. شما می توانید به انتخاب خود در دوره آنلاین یا حضوری شرکت نمائید.
برای مشاهده زمان و نحوه برگزاری دوره بر روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید .

مراحل شرکت در دوره آنلاین به چه صورت خواهد بود؟

مرحله اول: ارسال پیامک از سوی آموزش آگاه به منظور اطلاع رسانی از روز و ساعت برگزاری دوره  (پیامک مربوطه ۲ الی ۳ روز قبل از تشکیل کلاس ارسال می‌شود)

مرحله دوم: ارسال پیامک حاوی لینک ورود به کلاس آموزشی در ساعت تعیین شده

مرحله سوم:  ورود به محیط نرم افزار با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور (نام کاربری، ایمیل ثبت شده در زمان ثبت نام و کلمه عبور شماره موبایل ثبت شده در سیستم است)

 

مراحل شرکت در دوره های حضوری به چه صورت خواهد بود؟

مدرسه آموزش بورس آگاه با حدود ۳٨ شعبه در سراسر کشور امکان برگزاری دوره های حضوری را نیز برای مخاطبان خود فراهم نموده است . شما می توانید از طریق سایت آموزش شهر خود را انتخاب نموده و دوره های در حال برگزاری آن شعبه را مشاهده نمایید و به صورت حضوری در این دوره ها شرکت نمایید .
واحد آموزش در خصوص محل برگزاری و زمان برگزاری دوره های حضوری یک روز قبل از شروع دوره به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد کرد.

آیا کلاس‌های رایگان ضبط می‌شوند؟

خیر، کلاس‌ها و کارگاه‌های رایگان ضبط نمی‌شوند ولی در صورت تمایل، می‌توانید مجددا در همان کلاس در روز و ساعت دیگری شرکت کنید.

گواهینامه آموزشی به چه دوره هایی اعطاء خواهد شد؟

واحد آموزش کارگزاری آگاه با کسب موافقت اصولی برگزاری دوره های آموزشی از کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه اقدام به برگزاری دوره‌های متنوع در حوزه بازار سرمایه می‌کند. براین اساس در پایان دوره های تخصصی آموزشی به کلیه شرکت‌کنندگان مدرک معتبر گذراندن دوره مذکور اعطا می‌شود.
شایان ذکر است دوره های رایگان مدرسه بورس آگاه شامل اعطاء مدرک آموزشی نخواهند بود.

ترتیب و مسیر آموزشی برای شرکت در دوره‌ها به چه صورت است؟

برای آشنایی با ترتیب دوره‌های آموزشی و کلاس‌های مرتبط آن می‌توانید به لینک  https://bashgah.com/edu/EducationRoadMap  مراجعه و دوره مناسب خود را مطابق با مسیر آموزشی انتخاب کنید. در این بخش مسیر راه آموزش «اوراق بهادار» و «آتی کالا»  و …  توضیح داده شده است. 

دسته‌بندی دوره‌های آموزشی «اوراق بهادار» به چه صورت است؟

دوره‌های آموزشی «اوراق بهادار» در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته دسته‌بندی شده‌اند که دوره‌ها ارائه شده در سطح مقدماتی کاملا رایگان است و بدون هزینه می‌توانید در دوره‌های مقدماتی شرکت کنید.

برای پیدا کردن دوره مد نظرمان چه کار کنیم؟

در زمان مراجعه به آدرس https://bashgah.com/edu در باکس جستجو دوره مد نظر خود را تایپ کنید  و با استفاده از  فیلترها ( همانند : نحوه برگزاری ، نام مدرس ، شهر ، مرتب سازی و.. ) می‌توانید به راحتی  به دوره مد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

نحوه ارتباط با پشتیبانی آموزش جهت رفع موارد و طرح سوالات پیرامون دوره آموزشی به چه صورت است؟

  • شما می‌توانید در تلگرام به آی دی @eduagah پیام بدهید یا شماره ۰۹۳۸۵۰۰۶۲۲۱ را در تلگرام ذخیره و سپس پیام خود را ارسال کنید (امکان برقراری تماس با شماره اعلامی وجود ندارد).
  • همچنین در ساعات اداری می‌توانید با شماره ۹۱۰۰۴۰۰۴ -۰۲۱ داخلی ۳ تماس بگیرید .

آیا کارگزاری آگاه، دوره‌های آموزشی رایگان یا با تخفیف ویژه برگزار می‌کند؟

دوره‌های آموزشی رایگان کارگزاری آگاه به شرح زیر است:

  • دوره های مرتبط با خدمات آگاه، شامل: معرفی کلی نرم‌افزارآساتریدر، تعریف دیده‌بان و انواع آن، نحوه مشاهده و بررسی اطلاعات نمادها، مراحل ثبت سفارش خرید و فروش، دریافت انواع گزارش‌ها، چگونگی بررسی سبد دارایی، چگونگی تغییر کارگزار ناظر، بررسی نمودار تکنیکال، بررسی و معامله اوراق بدهی، امکانات بخش QA و درخواست پشتیبانی که به صورت رایگان می توانید ثبت نام و در کلاس شرکت نمائید .
  • اپلیکیشن آموزش رایگان بورس، شامل امکاناتی چون: ثبت نام رایگان سجام، دریافت کد بورسی رایگان، مشاهده و فروش سهام عدالت، مشاهده اخبار مرتبط با عرضه‌های اولیه، مشاهده رویدادهای مختلف بازار سرمایه و بورس، آموزش رایگان بورس
  • بیش از ۵۰۰ مقاله رایگان آموزشی که با مراجعه به بخش «مقالات بلاگ» می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
    برای مشاهد دیگر دوره های آموزشی رایگان کلیک کنید .

همچنین می‌توانید با عضویت در بآشگاه مشتریان آگاه و کسب امتیاز، از تخفیف ویژه شرکت در دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوید. برای اطلاع از چگونگی عضویت و کسب امتیاز بآشگاه، کلیک کنید.

درباره کارگزاری آگاه بیشتر بدانیم

 

 

کارگزاری رتبه الف کشور
کارگزاری برتر سال ۱۳۹۳
خدمات‌رسانی به بیش از ۲ میلیون کاربر
مدیریت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دارایی سرمایه‌گذاران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.