Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=154792

چگونگی انتقال سهام فرد متوفی به یکی از وراث

اگر فردی فوت شود تمام سهم های موجودی در پرتفوی ایشان بین وارث تقسیم میشود. اگر سهم های موجود در پرتفوی شخص فوت شده متعلق به یکی از اعضای خانواده باشد و این شخص وکالت نامه از کل ورثه داشته باشد چگونه بدون تقسیم شدن سهام بین وراث کل پرتفوی فوت شده را به پرتفوی خود منتقل کند؟

  • ۱۶پاسخ
  • ۱۳۵۱بازدید
پاسخ
اشتراک

۱۶پاسخ

16 پاسخ به “چگونگی انتقال سهام فرد متوفی به یکی از وراث”

  1. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر بنده پدرم فوت کردن و تمام وراث به همراه مادرم وکالت خونه و ماشین و پدر دادن به من آیا من میتوانم با آن وکالت سهام پدر رو به نام مادرم ی خودم انتقال بدم من هست وراثت دارم اداره دارایی و مالیات و هم فیش تمام مالیات پدرم هیچ بدهی ی مالیاتی ندارد در دست دارم

    ۵

    بهترین جواب

  2. حسین گفت:

    سلام اگر اسم یکی از وراث در هنگام وارد کردن اطلاعات از قلم بیافتد چکار باید بکنیم؟

    ۲۲

    بهترین جواب

  3. مریم رجب پور گفت:

    سلام وقت بخیر. مادرم بنده فوت شدن سهام عدالت دارند چطور می‌شود سود سهام عدالت را دریافت کرد؟ وچطور می‌شود سهام را فروخت؟
    به کجا باید مراجعه کنم؟ با تشکر

    ۱۷

    بهترین جواب

    • کارشناس 1124 گفت:

      باسلام. دوست عزیز در حال حاضر روشی در خصوص انتقال سهام عدالت متوفی اعلام نشده است ودر صورت اعلام اطلاع رسانی خواهد شد.

      ۲
  4. رضا فکری گفت:

    سلام مادرم تازه فوت شده من و خواهرم تنها فرزند خانواده هستیم. خواهرم ازدواج کرده من مجرد هستم مادرم سهام عدالت داشت، اما من نداشتم با رضایت خواهرم میشه سهام عدالت مادرم منتقل بشه به من .واینم بگم پدر هم در قید حیاط نیست .لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم.

    ۱۱

    بهترین جواب

    • کارشناس 1124 گفت:

      باسلام.دوست عزیز در خصوص انتقال سهام عدالت هنوز رویه‌ای اعلام نشده است و مشتریان باید منتظر باشند تا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سامانه‌ای برای انتقال سهام عدالت به وراث ایجاد نمایید.

      ۰
  5. فائزه گودرزی گفت:

    سلام دوست عزیز، پس از فوت شخص، امکان انتقال سهام به یکی از وراث وجود ندارد. وراث (یا نماینده‌ی وراث به‌همراه معرفی‌نامه) به یکی از دفاتر پیشخوان منتخب سمات مراجعه و پس از انجام انحصار وراثت، نامه انحصار وراثت رو دریافت میکنند.سپس به اداره مالیات و دارایی مراجعه کرده و اداره مالیات و دارایی نامه‌ای به کارگزاری ارسال میکند. اگر متوفی وجه داشته باشه، کارگزاری به اداره مالیات اعلام کرده تا وراث مالیات مربوطه رو پرداخت کنند و بعد از پرداخت مالیات، اداره مالیات نامه‌ی تایید گواهی پرداخت بر ارث رو صادر می کند. سپس وراث می توانند به‌همراه نامه‌ی تایید گواهی پرداخت بر ارث و سایر مدارک موردنیاز به شعبه کارگزاری مراجعه کنند.
    اگر متوفی وجه نداشته (فقط سهام دارند)، بعد از این که کارگزاری در پاسخ به نامه‌ی اداره مالیات این موضوع رو اعلام کرد، وراث باید از همان دفتر پیشخوان کارهای انحصار وراثت و تقسیم سهم را انجام دهند.

    ۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: