Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=84275

پرداخت ارزش اسمی حق تقدم خریداری شده

با سلام و خسته نباشید
وقتی ما حق تقدم یک سهمی را می خریم و در پرتفوی تبدیل حق تقدم به سهم را می زنیم ارزش اسمی سهم از حساب ما کسر و حق تقدم به سهم تبدیل می شود یا باید به حساب های اعلامی شرکت واریز و به شرکت ارسال کنیم؟

  • ۳پاسخ
  • ۱۶۷۷بازدید
پاسخ
اشتراک

۳پاسخ

3 پاسخ به “پرداخت ارزش اسمی حق تقدم خریداری شده”

  1. اشرف گفت:

    سلام .میشه چگونگی تبدیل حق تقدم به سهم رو کامل توضیح بدین؟ دقیقا باید چکار کرد؟ مبلغ ۱۰۰ تومن به ازای هر سهم تعلق گرفته رو چه جوری باید و به کجا واریز کرد؟ شماره حساب هر شرکت کجاست که ما واریز کنیم؟ من شصدفح و صباح رو دارم .نمیدونم باید چکار کنم.

    ۱

    بهترین جواب

    • agah12 گفت:

      سلام دوست عزیز
      لطفا در ارتباط با نحوه پرداخت برای تبدیل حق تقدم به سهم با امور سهامداری شرکت مربوط تماس حاصل فرمائید و یا به سامانه کدال مراجعه نمایید.

      ۰
  2. Agah7 گفت:

    سلام دوست عزیز
    بعد از اتمام دوره ۶۰ روزه پذیره‌نویسی، با اعلام قبلی توسط شرکت، یک روز برای خریدوفروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده تعیین می‌شود. سهامدارانی که قصد خرید حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده را دارند باید علاوه بر مبلغ خرید حق‌تقدم‌ها، مبلغ اسمی به ازای هر سهم را در سامانه آنلاین خود واریز کنند.
    درصورتی‌که حق تقدم سهام خریداری‌شده از نوع استفاده‌نشده باشد، قابلیت فروش در بازار را ندارند؛ که در این حالت کارگزار بابت هر سهم خریداری‌شده، مبلغ اسمی را از حساب سهامدار برداشت می‌کند. درواقع فرد سهامدار لازم است به‌اندازه مبلغ اسمی هر سهم خریداری‌شده، در حساب کارگزار خود وجه کافی داشته باشد.

    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: