Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=38122

نحوه شرکت در پذیره نویسی حق تقدم های استفاده نشده

سلام .
میشه توضیح بدین چطور میشه در پذیره نویسی حق تقدم های استفاده نشده شرکت کرد؟
اگر این کار از طریق آسا انجام میشه به چه صورتی؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله حق تقدم چیست؟ مراجعه کنید.

  • ۱۲۶پاسخ
  • ۲۴۲۱۳بازدید
پاسخ
اشتراک

۱۲۶پاسخ

126 پاسخ به “نحوه شرکت در پذیره نویسی حق تقدم های استفاده نشده”

  1. نگار گفت:

    سلام.حق تقدم شرکت سرمایه گذاری نیرو(ونیرد) داشتم و استفاده کردم.الان تماس گرفتم با شرکت که بپرسم کی به سهام عادی تبدیل میشه گفتن تبدیل شده و باید بیای حضوری تحویل بگیری برگه سهامو از شرکت.حالا سوالم اینه من که آنلاین خرید و فروش میکنم،برگه سهام رو بگیرم باید چیکار کنم؟چجوری بفروشم؟توی اکانت آگاهم داراییمو صفر میزنه.

    ۹

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید از طریق سامانه معاملاتی آسا تریدر تغییر کارگزار ناظر دهید. برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود.نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کنید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود. بعد از اعمال تغییر کارگزار ناظر می توانید سهام مورد نظر خود را از طریق آگاه به فروش برسانید.

      ۵
  2. محمددد گفت:

    من امروز حق تقدم استفاده نشده خاذین را خریدم و مبلغی هم بعنوان مبلغ اسمی خود کارگزاری کم کرد آیا نیازه دوباره به شرکت مبلغی بدم؟و این حق تقدم کی تبدیل به سهم میشه

    ۱۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که مبلغ اسمی جهت تبدیل شدن حق تقدم به سهم از حساب شما کسر شده است ، بعد از طی مراحل قانونی که حداقل ۳ تا ۴ ماه زمان نیاز دارد به سهم تبدیل می شود.

      ۵
  3. حسین گفت:

    با سلام من دو نماد حق تقدم خریداری کردم و الان اجازه فروش ندارم و روز به روز ارزشش کم میشه.باید چه کار کنم؟اطلاعاتی هم در زمینه چگونگی پذیره نویسی ندارم.راهنمایی کنید

    ۲

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      هنگامی‌که سهامدار در بازه زمانی ۶۰ روزه، برای پذیره نویسی اقدام نکند و یا در آن بازه تعیین‌شده اقدام به فروش حق تقدم سهام خود نکند، در این صورت این حق تقدم‌ها را حق تقدم استفاده‌نشده نام‌گذاری می‌کنند. در چنین حالتی شرکت، حق تقدم‌های استفاده‌نشده را به فروش می‌رساند و وجه حاصل از فروش را پس از کسر هزینه‌های مربوطه در بازه زمانی معمولاً یک‌ماهه به‌حساب سهامداران واریز می‌کند. جهت پیگیری در مور حق تقدم سهام مورد نظر خود به امور سهام داری شرکت مورد نظر مراجعه و یا تماس حاصل فرمائید.

      ۱۸
  4. AG7089 گفت:

    سلام. اگر در معامله پذیره نویسی حق تقدم های استفاده نشده شرکت کردیم و خرید انجام شد آیا همان لحظه حق تقدم تبدیل به سهام میشود؟

    ۱۸
  5. Agah گفت:

    سلام
    زمانی که نماد حق تقدم برای معامله مجاز شود، شما می توانید درخواست خرید خود را به کارگزاری اعلام کنید. معاملات حق تقدم به صورت آنلاین انجام نمی شود. نکته حائز اهمیت آن است که در زمان ثبت اردر توسط شما، باید علاوه بر مبلغ حق تقدم، مبلغ اسمی حق تقدم مورد درخواست نیز در حساب شما موجود باشد.

    ۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 2 3 13