Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=85542

چرا نمی تونم حق تقدم را بفروشم؟

سلام خسته نباشید
من حق تقدم دسبحان رو داشتم و تو بازه ی ۲ ماهه نفروختم الان خیلی وقته این نماد بسته شده میخواستم بدونم تکلیفش چی میشه؟ چقد دیگه باید منتظر بمونم؟
پولم تو این نماد بلوکه شده
ممنون میشم راهنمایی کنین

  • ۶پاسخ
  • ۱۴۰۹بازدید
پاسخ
اشتراک

۶پاسخ

6 پاسخ به “چرا نمی تونم حق تقدم را بفروشم؟”

  1. محسن گفت:

    سلام
    خیلی وقته به بنده سهام حق تقدم وگردش تعلق گرفته و مبلغ اسمی رو هم پرداخت کرده بودم . درحال حاضر نیز در پرتفوی بنده قرار دارد ولی نمیتوانم آن را بفروشم . مشکل از کجاست ؟ چرا نمیتوانم آنرا بفروش برسانم ؟

    ۲

    بهترین جواب

  2. محمد یوسفزاده گفت:

    سلام از اردیبهشت شنفت حق تقدم خریدم نماد بسته شده و تا الان بلوکه هست چیکار کنم باید ب جایی مراجعه کنم

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      درصورتی‌که سهامدار بخواهد "حق تقدم" خود را به سهم تبدیل کند، لازم است در یک بازه ۶۰ روزه، مبلغ اسمی سهام را معادل حق تقدمی که در اختیار دارد به‌ حساب شرکت پرداخت کند و فرم شرکت در افزایش سرمایه را تکمیل نماید. تمام اطلاعات اعم از زمان دوره پذیره نویسی ۶۰ روزه، شماره‌حساب شرکت و فرم افزایش سرمایه در سایت کدال اطلاع‌رسانی می‌شود.پس از پرداخت مبلغ اسمی و بعد از اینکه افزایش سرمایه شرکت در سازمان بورس و اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید، پروسه تبدیل گواهی حق تقدم به سهم، حدود ۴ الی ۶ ماه زمان خواهد برد که به‌ صورت خودکار صورت می‌گیرد و به پرتفوی سهامداران اضافه می‌گردد.درصورتی‌که سهامدار تمایلی نداشته باشد در افزایش سرمایه شرکت کند و حق تقدم خود را به سهم تبدیل کند، این امکان وجود دارد که حق تقدم سهام خود را بفروش برساند. این حق تقدم‌ها در بازه ۶۰ روزه در بازار قابل معامله هستند. در این حالت، افرادی که سهامدار نبوده‌اند نیز می‌توانند این حق تقدم‌های سهام را خریداری کنند و یا افراد سهامدار، تعداد حق تقدم خود را افزایش دهند.جهت پیگیری بیشتر لطفا با امور سهامداری شرکت مربوط تماس حاصل فرمائید.

      ۰
  3. Agah7 گفت:

    سلام دوست عزیز
    هنگامی‌که سهامدار در بازه زمانی ۶۰ روزه، برای پذیره نویسی اقدام نکند و یا در آن بازه تعیین‌شده اقدام به فروش حق تقدم سهام خود نکند، در این صورت این حق تقدم‌ها را حق تقدم استفاده‌نشده نام‌گذاری می‌کنند. در چنین حالتی شرکت، حق تقدم‌های استفاده‌نشده را به فروش می‌رساند و وجه حاصل از فروش را پس از کسر هزینه‌های مربوطه در بازه زمانی معمولاً یک‌ماهه به‌حساب سهامداران واریز می‌کند.

    ۰
  4. شاکری گفت:

    خودشون میفروشن اطلاع رسانی میشه تو کدال برید از بانک بگیرید

    ۰

    بهترین جواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: