Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=38958

نحوه محاسبه سود در خریدوفروش اوراق مشارکت

سلام
اگر اوراق مشارکت یک ماهه که ۱۰ روز از سررسید سود قبلی آن گذشته باشد بخریم. آیا باید سود این ۱۰ روز را پرداخت کنیم و در پایان دوره می توانیم سود کل یکماه را دریافت کنیم (سود ۱۰ روز پرداختی + سود ۲۰ روز باقی مانده )؟ یا سود از لحظه خرید محاسبه می شود و نیازی به هیچ پرداختی نیست؟ این سوال را بخاطر جمله زیر در قوانین اوراق پرسیدم:
“چنانچه سرمایه‌گذار در میانه دوره و پیش از سررسید پرداخت سود اقدام به خرید اوراق نماید، با پرداخت ما به التفاوت سود روزهای گذشته (از ابتدای دوره تا زمان خرید اوراق)، در پایان دوره سود کل دوره به حساب وی واریز خواهد شد.”

برای مشتریان برخط آیا نیاز است دوباره شماره حساب و شبا معرفی کنند یا سود و اصل پول مشارکت به همان شماره حساب معرفی شده برای سامانه معاملات برخط واریز می شود؟

سپاس

  • ۳پاسخ
  • ۳۰۷۵بازدید
پاسخ
اشتراک

۳پاسخ

3 پاسخ به “نحوه محاسبه سود در خریدوفروش اوراق مشارکت”

  1. محسن گفت:

    سلام من قبلا تو سایت آگاه ثبت نام کرده بودم ولی الان که تو سبد مشترک ثبت نام کردم دوباره تمام اطلاعات از صفر از من خواسته شد میخوام بدونم وقتی کسی تو سایت آگاه احراز هویت شده چرا دوباره تو سبد از نو باید ثبت نام کنه این موازی کاری هست

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      به دلیل اینکه شخصیت حقوقی صندوق مشترک آگاه با شخصیت حقوقی در مورد خرید سهام در بورس متفاوت می باشد، شما باید در هر کدام به صورت مجزا احراز هویت شوید.

      ۰
  2. operator2 گفت:

    سلام
    در مورد قسمت سوال همانطور که توضیح دادید به سود تعداد روزهای گذشته از سررسید را پرداخت میکنید و در پایان دوره سود کل دوره را دریافت میکنید. برای دریافت اصل و سود نیاز نیست شماره حسابی معرفی بشه وتمام پرداختی ها به شماره حسابی که به کارگزاری اعلام کرده اید، واریز میشود.

    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: