Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=37410

تمدید اعتبار بجای تسویه

بنده بسته اعتباری سه ماهه خرید کرده ام زمان تسویه آن اگر برسد آیا با خرید بسته دیگر می توانم بسته قبلی رو تسویه کنم یعنی عملا با توجه به داشتن اعتبار کافی در باشگاه همان بسته رو سه ماه دیگر بخرم تا مبلغ اعتبار جدید جایگزین شود چون عملا در مانده بنده با این عمل همان بسته به نوعی تمدید شده است.

  • ۱۳پاسخ
  • ۴۲۳۴بازدید
پاسخ
اشتراک

۱۳پاسخ

13 پاسخ به “تمدید اعتبار بجای تسویه”

  1. مسلم باصره گفت:

    باسلام من یه اعتبار ۲۰ میلیونی گرفتم الان واسه تمدیدش ارزش ریالی کافی برای تمدیدش ندارم آیا میتونم از کد باشگاه خانمم ۲۰ میلیون اعتبار بخرم و به به کد باشگاه خودم انتقال بدم که تمدیدش کنم یا خیر؟باتشکر

    ۱

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله ، در صورتی که همسر شما شرایط دریافت بسته اعتباری را داشته باشد می تواند بسته اعتباری را دریافت و به شما انتقال دهد البته توجه داشته باشید که شما نیز باید قرارداد اعتباری و همچنین ارزش تضمین سهم داشته باشید.

      ۰
  2. سجاد گفت:

    سلام من یه اعتبار به اندازه سقف حسابم گرفتم که ۳۱ ام تاریخ سررسیدش میرسه میخواستم بدونم بخاطر کم بودن شارژ باشگاه اگاهم میتونم یک بسته به همون قیمت (۵میلیون)اما ماه متفاوت(به جای سه ماهه ،یک ماهه) انتخاب کنم تا تمدید بشود ؟ اگر بله تاریخ اعمال بسته جدید یاید چه روزی باشد؟

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر بسته اعتباری باید تاریخ و مبلغ آن با بسته قبلی یکسان باشد و تاریخ اعمال بسته های تمدیدی را فردای سررسید بسته قبلی انتخاب نمائید.جهت آشنایی با دریافت بسته های اعتباری به مطلب روش دریافت اعتبار معاملاتی در بورس اوراق بهادار از کارگزاری آگاه در بلاگ باشگاه مراجعه بفرمائید.

      ۰
  3. امیر گفت:

    سلام. تمدید بسته اعتباری چطور کار میکند؟ اگر قرار باشد سهمی را بفروشیم و سه روز در مانده باشد چه تفاوتی با تسویه و خرید بسته جدید دارد؟ ساده و گام به گام بفرماید برای تمدید یک بسته باید چکار کنیم؟

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      روش های تسویه اعتبار:
      ۱- اگر مشتری قصد دارد از محل فروش سهام، اعتبار خود را تسویه نماید، لازم است که دو روز کاری قبل از پایان مهلت بسته، نسبت به تسویه آن اقدام کند.
      ۲- اگر مشتری قصد دارد از محل فروش اوراق مشارکت، اعتبار خود را تسویه نماید، لازم است که یک روز کاری پیش از پایان مهلت بسته، نسبت به تسویه آن اقدام کند.
      ۳- چنانچه مشتری قصد تمدید اعتبار خود را دارد، به شرط وجود ریال کافی در بآشگاه با همان شرایط بسته قبلی، می‌تواند به گزارش اعتبارات مراجعه نموده و در گزارش مذکور، بسته مورد نظر را تمدید کند. شایان ذکر است که گزینه “تمدید” تا یک روز قبل از تاریخ سررسید فعال است.
      ۴- چنانچه مشتری قصد تمدید اعتبار خود را داشته باشد ولی شرایط خرید همان بسته را نداشته باشد، می تواند بسته یا بسته‌های دیگری را خریداری نموده و تاریخ اعمال آن را یک روز پس از تاریخ سررسید اعتبار قبلی انتخاب کند ولی باید در نظر داشته باشد که ارزش بسته یا بسته های خریداری شده کمتر از ارزش بسته قبلی نباشد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر به مطلب روش دریافت اعتبار معاملاتی در بورس اوراق بهادار از کارگزاری آگاه در بلاگ بآشگاه مراجعه بفرمائید.

      ۳
  4. سارا گفت:

    سلام من میخوام اعتبارم رو با تمدید اعتبار جدید تسویه کنم میزنه ارزش تضمین کافی نیست، همیشه با همین مبلغ پرتفو اعتبار میگرفتم باید چیکار کنم

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در حال حاضر هر فرد می‌تواند به اندازه ۱۵ درصد ارزش پورتفوی خود اعتبار معاملاتی دریافت کند. این رقم در گذشته ۲۵ درصد بود. در حقیقت در گذشته برای دریافت اعتبار دو میلیون تومانی، لازم بود ارزش پورتفوی فرد متقاضی در حدود ۸ میلیون تومان باشد و حالا برای دریافت همین مقدار اعتبار، ارزش پورتفوی ۱۳.۵ میلیون تومانی لازم است.

      ۰
  5. Bashgah گفت:

    سلام
    بله.شما با خرید بسته ی جدید میتوانید بسته قبلی را تسویه نمائید.

    ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: