Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=39996

تخصیص سهام جایزه بعد از افزایش سرمایه

سلام، در صورتی که بعد از افزایش سرمایه کل سهام را بفروشیم آیا سهام جایزه بهمون تعلق میگیره؟

  • ۲۳پاسخ
  • ۱۹۷۵۵بازدید
پاسخ
اشتراک

۲۳پاسخ

23 پاسخ به “تخصیص سهام جایزه بعد از افزایش سرمایه”

  1. محمدرضا صالحی فر گفت:

    با سلام.بنده قبل از افزایش سهم کرمان رو با کارگزاری آگاه خرید کردم و الان سهامم رو انتقال دادم به کارگزاری جدید.سهام جایزه به کدوم کارگزاری اضاف خواهد شد؟

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که قبل از تخصیص و تائید سهام جایزه کرمان توسط شرکت سپرده گذاری سهام خود را به کارگزاری دیگری انتقال داده اید ، لازم است بعد از اضافه شدن سهام جایزه ، تغییر کارگزار ناظر را در کارگزاری جدید اعمال بفرمائید.

      ۱
  2. شهاب گفت:

    سلام،من با ونوین به مجمع رفتم افزایش سرمایه زیر۲۰۰ درصد،بعد از ثبت اگهی افزایش سرمایه ،هر کاری میکنم نمیتونم سهام جایزه رو بفروشم،باید چه کار بکنم؟دوستمم مجمع اومده بود ولی اون تونست بفروشه،من فقط تونستم سهام خودمون بفروشم جایزمو نمیتونم باید چه کنم؟

    ۷

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      جهت پیگیری می توانید در قسمت سبد سهام بر روی چشم در کنار نماد کلیک و از جزئیات نماد از جمله قابل معامله بودن سهام جایزه مطلع شوید و در صورتی که سهام جایزه قابل معامله باشد لازم است که در سامانه معاملاتی آنلاین بر روی نماد مورد نظر تغییر کارگزار ناظر را اعمال بفرمائید.

      ۳
  3. علی گفت:

    سلام
    من چن ماه پیش سهام حریل رو خریدم که رفت برای افزایش سرمایه.بعد از یه هفته از افزایش سرمایه حریل رو فروختم ولی سهم جایزه باهاش فروخته نشد و اون مقدار از سهام هنوز داخل سبد سهاممه ،هر روزه داره بالا میره و مشکل اینجاست که نمیتونم اونو بفروشم.میخواستم بدونم این جریانش چیه؟؟

    ۳۴

    بهترین جواب

  4. آراز گفت:

    سهام جایزه به چه کسایی تعلق میگیره؟ زمان اعلام افزایش سرمایه در مجمع باید مالک سهم باشی یا روزی که قیمت سهم کم میشه؟

    ۱۵

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      یکی دیگر از منافعی که سهامداران با خرید سهام از آن بهره‌مند می‌شوند و اتفاقاً این منافع نیز جز حقوق مالی سهامداران تعریف می شود، حق تقدم افزایش سرمایه است؛ به عبارت دیگر شرکت‌های بورسی ممکن است تصمیم به افزایش سرمایه بگیرند و این افزایش سرمایه با انتشار سهام جدید میسر می شود؛ در این شرایط سهامداران تمایل دارند که نسبت به دیگر خریداران سهام در افزایش سرمایه در اولویت قرار گیرند؛ چون قیمت پیشنهادی فروش سهام شرکت در افزایش سرمایه با قیمت بازار سهام تفاوت‌های جدی دارد و سهامداران با خرید سهام جدید می‌توانند به سودآوری مناسبی دست پیدا کنند.
      برای آشنایی بیشتر با دریافت سهام جایزه و حق تقدم حاصل از افزایش سرمایه، می توانید به مطلب “افزایش سرمایه شرکت‌ها در بازار سرمایه: راهنمای کامل” مراجعه نمایید.

      ۱۰
  5. AN2079 گفت:

    سلام.زمانی که افزایش سرمایه تو پرتفوتون اعمال شد و قابل معامله شد میتونین بفروشین

    ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: