Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=37481

چگونه میانگین قیمت خرید سهام را متوجه بشم؟

سلام مشتری آگاه هستم یه سوال داشتم خدمتتون: ۳۷۰ هزار سهم خساپا داشتم میانگینم ۱۲۹٫۶ —— حالا امروز ۳۰ هزار سهم دیگه خریدم رو ۱۳۹ ولی میانگینم شد ۱۳۰٫۳ —- وقتی که این ۳۰ هزار سهمو بفروشم میانگینم برمیگرده ۱۲۹٫۶ قبلی؟؟؟؟؟
آیا نرم افزار بخصوصی هست بتونیم این اطلاعاتو از استخراج کنیم؟؟

  • ۱۱پاسخ
  • ۱۲۹۶۹بازدید
پاسخ
اشتراک

۱۱پاسخ

11 پاسخ به “چگونه میانگین قیمت خرید سهام را متوجه بشم؟”

  1. میرفخرائی گفت:

    خیر دوست عزیز میانگین شما بعد از فروش سهام گفته شده به قبل باز نمیگردد.واصلا میانگین جدید در واقع میانگین خرید سهام شما در مرحله های مختلف است و ربطی به فروش سهام ندارد و بافروش سهام میانگین تغییر نمی کند.

    ۰

    بهترین جواب

  2. تاجفعر گفت:

    سلام . سهمی را دیروز به تعدا د ۱۸۰۰سهم خریدم . که اولی ۱۰۰۰سهم دوم ۵۰۰سهم و سوم ۳۰۰ سهم . کلا ۳دفعه صورت دادم ولی در گزارش معاملات طوری نوشته که واقعا گیچ کننده است . ۱۸۰۰ سهم و تقسیم به ۸دفعه انجام داده . که حتی زمانش هم بیشترش باهم فرق میکنه . مثلا وقتی در یک زمان ۱۰۰۰سهم خریدم . شما چرا این ۱۰۰۰سهم و با دو الی ۳زمان قید کردید . و حتی در سبد سهامم هم قیمت خرید میانگینی که میگیرید اشتباهست . بنده الان مشگل پیدا کردم .البته دفعات گذشته هم اینطوری بود اما مشگل ساز برام نبودولی اینبار حتی در زمان هم فرق میکنه

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      جهت پیگیری لطفا در سامانه معاملاتی آنلاین تیکت ثبت فرمائید.همچنین می توانید در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ داخلی ۲ بخش پذیرش آنلاین تماس حاصل فرمائید.

      ۰
  3. حسین کشوری گفت:

    سلام . دوستان من میخوام میانگین کم کنم ، میشه روش کلی میانگین کم کردن رو بدونم و اینکه چجوری با چه فرمولی بفهمم چقدر سهم بخرم کم میشه ؟

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      زمانی که معامله گری بر اساس تحلیل های بنیادی سهمی را ارزشمند می بیند و اقدام به خرید می کند اما به دلایل مختلف از جمله جو بازار، اخبار منتشر شده پیرامون صنعت سهم و …. سهم وارد روند نزولی می شود و افت قیمتی را تجربه می کند اگر سهامدار در قیمت های پایین باز هم اقدام به خرید سهام شرکت مورد نظر کند میانگین خرید سهم او کاهش می یابد و با شروع شدن روند صعودی سهم سهامدار زود تر وارد سود خواهد شد؛ به این شیوه معامله در اصطلاح میانگین کم کردن ( averaging down ) می گویند.البته توجه داشته باشید که یادگیری این روش نیاز به آموزش و کسب تجربه (انجام معامله که همراه با ریسک و ضرر نیز می باشد )دارد.

      ۰
  4. مهناز گفت:

    سلام دوست عزیز
    شما باید قیمت سربسر را در پرتفویت نگاه کنی و از آن بیشتر بفروشی تا سود کنی.

    ۰

    بهترین جواب

  5. Bashgah گفت:

    سلام
    بستگی داره که این ۳۰هزار سهم رو روی چه قیمتی بفروشید!
    نرم افزار آسا در بخش دارایی، میانگین قیمت خرید با و بدون احتساب کارمزد را برای شما محاسبه می کند.

    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: