Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=125739

حق تقدم صباح کی به سبد سهامم اضافه میشه؟

با سلام چطوری میتونیم حق تقدم صباح رو در دارایی خود مشاهده وکی اضافه میشه و آن را به سهم عادی تبدیل کنیم

  • ۴۲پاسخ
  • ۵۷۵۵بازدید
پاسخ
اشتراک

۴۲پاسخ

42 پاسخ به “حق تقدم صباح کی به سبد سهامم اضافه میشه؟”

  1. فرهاد گفت:

    سلام.سهم صبا رفت مجمع بعد صباح رو وارد پرتفوی کردن.من هیچ اقدامی نکردم یعنی نه حق تقدم رو خریدم و نه فروختم.الان توی پرتفوی نیست اما توی سبد سهام هست.الان میخام اون مبلغ از پولم رو خارج کنم چیکار باید بکنم؟

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      هنگامی‌که سهامدار در بازه زمانی ۶۰ روزه، برای پذیره نویسی اقدام نکند و یا در آن بازه تعیین‌شده اقدام به فروش حق تقدم سهام خود نکند، در این صورت این حق تقدم‌ها را حق تقدم استفاده‌نشده نام‌گذاری می‌کنند. در چنین حالتی شرکت، حق تقدم‌های استفاده‌نشده را به فروش می‌رساند و وجه حاصل از فروش را پس از کسر هزینه‌های مربوطه در بازه زمانی معمولاً یک‌ماهه به‌حساب سهامداران واریز می‌کند. جهت پیگیری بیشتر لطفا با امور سهامداری شرکت مربوط تماس حاصل فرمائید.

      ۴
  2. حسام گفت:

    با سلام من حق تقدم صبا رو دارم و مبلغش رو هم پرداخت کردم. کی به سهم معمولی تبدیل میشه؟

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      پس از پرداخت مبلغ اسمی و بعد از اینکه افزایش سرمایه شرکت در سازمان بورس و اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید، پروسه تبدیل گواهی "حق تقدم" به سهم، حدود ۴ الی ۶ ماه زمان خواهد برد که به‌ صورت خودکار صورت می‌گیرد و به پرتفوی سهامداران اضافه می‌گردد.

      در سامانه معاملاتی آنلاین کارگزاری آگاه، بعد از برگزاری مجمع فوق‌العاده و اتخاذ تصمیمات، حق تقدم سهام در سبد سهام مشتریان به‌صورت خودکار به ستون “تعداد” اضافه می‌شود و به‌محض اینکه حق تقدم در بازه ۶۰ روزه در بازار قابل معامله شد، “تعداد سپرده‌گذاری” نیز در سامانه آنلاین به‌روز می‌شود که امکان فروش سهام را نیز دارد.

      ۱
  3. نازنین گفت:

    سلام وقتتون بخیر من سهام صباح رو تو پرتفوم دارم و توی زمان تعیین شده نفروختمش
    کی فروش میره که پولم برگرده؟

    ۱

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      هنگامی‌که سهامدار در بازه زمانی ۶۰ روزه، برای پذیره نویسی اقدام نکند و یا در آن بازه تعیین‌شده اقدام به فروش حق تقدم سهام خود نکند، در این صورت این حق تقدم‌ها را حق تقدم استفاده‌نشده نام‌گذاری می‌کنند. در چنین حالتی شرکت، حق تقدم‌های استفاده‌نشده را به فروش می‌رساند و وجه حاصل از فروش را پس از کسر هزینه‌های مربوطه در بازه زمانی معمولاً یک‌ماهه به‌حساب سهامداران واریز می‌کند.جهت پیگیری لطفا با امور سهامداری شرکت مربوط تماس حاصل فرمائید.

      ۲
  4. Mehdi گفت:

    سلام من حق تقدم صبا رو در پرتفوم دارم وهزینه اسمی رو پرداخت نکردم الان تکلیف این حق تقدم(صباح) که در پرتفوم،هست چی میشه؟

    ۷

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      هنگامی‌که سهامدار در بازه زمانی ۶۰ روزه، برای پذیره نویسی اقدام نکند و یا در آن بازه تعیین‌شده اقدام به فروش حق تقدم سهام خود نکند، در این صورت این حق تقدم‌ها را حق تقدم استفاده‌نشده نام‌گذاری می‌کنند. در چنین حالتی شرکت، حق تقدم‌های استفاده‌نشده را به فروش می‌رساند و وجه حاصل از فروش را پس از کسر هزینه‌های مربوطه در بازه زمانی معمولاً یک‌ماهه به‌حساب سهامداران واریز می‌کند. البته بعد از اتمام دوره ۶۰ روزه پذیره‌نویسی، با اعلام قبلی توسط شرکت، یک روز برای خریدوفروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده تعیین می‌شود. سهامدارانی که قصد خرید حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده را دارند باید علاوه بر مبلغ خرید حق‌تقدم‌ها، مبلغ اسمی به ازای هر سهم را در سامانه آنلاین خود واریز کنند. جهت پیگیری بیشتر لطفا با امور سهامداری شرکت مربوط (سرمایه گذاری صبا تأمین) تماس حاصل فرمائید.

      ۰
  5. Agah7 گفت:

    سلام دوست عزیز
    درصورتی‌که سهامدار بخواهد حق تقدم خود را به سهم تبدیل کند، لازم است در یک بازه ۶۰ روزه، مبلغ اسمی سهام را معادل حق تقدمی که در اختیار دارد به‌ حساب شرکت پرداخت کند و فرم شرکت در افزایش سرمایه را تکمیل نماید. تمام اطلاعات اعم از زمان دوره پذیره نویسی ۶۰ روزه، شماره‌حساب شرکت و فرم افزایش سرمایه در سایت کدال اطلاع‌رسانی می‌شود.پس از پرداخت مبلغ اسمی و بعد از اینکه افزایش سرمایه شرکت در سازمان بورس و اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید، پروسه تبدیل گواهی حق تقدم به سهم، حدود ۴ الی ۶ ماه زمان خواهد برد که به‌ صورت خودکار صورت می‌گیرد و به پرتفوی سهامداران اضافه می‌گردد و درصورتی‌که سهامدار تمایلی نداشته باشد در افزایش سرمایه شرکت کند و حق تقدم خود را به سهم تبدیل کند، این امکان وجود دارد که حق تقدم سهام خود را بفروش برساند. این حق تقدم‌ها در بازه ۶۰ روزه در بازار قابل معامله هستند.

    ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 2 3 5