Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=137939

حق تقدم خریداری شده و بعد از مجمع و ثبت افزایش سرمایه نماد

با سلام و خسته نباشید خدمت شما

یه سوال داشتم ممنون میشم اگه لطف کنید جواب بنده رو بدید.
بعد از مجمع و ثبت افزایش سرمایه نماد تماوند به من تعداد ۱۰۰۰۰۰ سهام حق تقدم تعلق گرفت. بعد از مجاز شدن خرید و فروش سهام حق تقدم من ۵۰۰۰۰ سهم حق تقدم دیگه خرید و اضافه کردم به حق تقدم خودم در مجموع شد ۱۵۰۰۰۰ سهم حق تقدم.

تو فرم گواهی حق تقدمی که شرکت رو سایت و اینترنتی بهم داده فقط تعداد ۱۰۰۰۰۰ رو ثبت کرده. من میخوام بدونم تکلیف ۵۰۰۰۰ خرید جدیدم چی میشه؟
و سوال دیگه اینکه من مبلغ اسمی سهام ها رو باید یجا پرداخت کنم یا اونی که بهم تعلق گرفته را جدا و اون مقداری که دوباره خرید کردم رو جدا باید واریز کنم؟
لطف و بزرگواری زیادی در حقم میکنید اگه پاسخ بدید

من با امور سهام شرکت چندین بار تماس گرفتم اما متاسفانه پاسخگو نبودن. بخاطر همین مزاحم سایت و باشگاه شما شدم .

  • ۱پاسخ
  • ۴۷۹بازدید
پاسخ
اشتراک

۱پاسخ

یک پاسخ به “حق تقدم خریداری شده و بعد از مجمع و ثبت افزایش سرمایه نماد”

  1. Agah7 گفت:

    سلام دوست عزیز،
    درصورتی‌که سهامدار بخواهد "حق تقدم"خود را به سهم تبدیل کند، لازم است در یک بازه ۶۰ روزه، مبلغ اسمی سهام را معادل حق تقدمی که در اختیار دارد به‌ حساب شرکت پرداخت کند و فرم شرکت در افزایش سرمایه را تکمیل نماید. تمام اطلاعات اعم از زمان دوره پذیره نویسی ۶۰ روزه، شماره‌حساب شرکت و فرم افزایش سرمایه در سایت کدال اطلاع‌رسانی می‌شود.
    پس از پرداخت مبلغ اسمی و بعد از اینکه افزایش سرمایه شرکت در سازمان بورس و اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید، پروسه تبدیل گواهی حق تقدم به سهم، حدود ۴ الی ۶ ماه زمان خواهد برد که به‌ صورت خودکار صورت می‌گیرد و به پرتفوی سهامداران اضافه می‌گردد.

    در سامانه معاملاتی آنلاین کارگزاری آگاه، بعد از برگزاری مجمع فوق‌العاده و اتخاذ تصمیمات، حق تقدم سهام در سبد سهام مشتریان به‌صورت خودکار به ستون “تعداد” اضافه می‌شود و به‌محض اینکه حق تقدم در بازه ۶۰ روزه در بازار قابل معامله شد، “تعداد سپرده‌گذاری” نیز در سامانه آنلاین به‌روز می‌شود که امکان فروش سهام را نیز دارد.

    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: