Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=147123

تفاوت در صندوق سرمایه گذاری یاقوت و همای

سلام
تفاوت میان صندوق سرمایه گذاری سود ثابت یاقوت و همای در کارگزاری آگاه در چیست؟ هر کدام چه ویژگی خاصی داره؟

  • ۱۱پاسخ
  • ۱۶۰۵بازدید
پاسخ
اشتراک

۱۱پاسخ

11 پاسخ به “تفاوت در صندوق سرمایه گذاری یاقوت و همای”

  1. صدرا ساسانی گفت:

    باسلام و عصر بخیر خدمت شما عزیز
    مگر سود صندوق همای را قرار نبود ۲۴.۴ درصد بشه ،اطلاع رسانی هم شد پس کی اعمال میشه.

    ۶

    بهترین جواب

    • کارشناس 1563 گفت:

      سلام
      دوست عزیز
      سود صندوق همای تا پایان سال نرخ سود ۲۱.۷ درصد سالانه دارد و سود ۲۴.۴ مربوط به سود دهی مرکب صندوق همای است.

      ۱
  2. جعفر گفت:

    سلام- اگر بمدت کمتر از یکماه سهم هما را خریده و دوباره بفروش برسانیم ایا سودی بابت چند روزی که در سهم بوده ایم تعلق می گیرد.

    ۸

    بهترین جواب

    • کارشناس 1124 گفت:

      با سلام دوست عزیز سود صندوق همای روزشمار است و به میزان روزهایی که صندوق را داشته‌اید به شما سود تعلق می‌گیرد و به حساب معرفی شده در کارگزاری واریز می‌گردد. اگر قبل از تعدیل قیمت، صندوق را بفروشید، سود شما تفاوت قیمت خرید و قیمت فروش است و مبلغ دیگری به حساب شما بابت سود صندوق پرداخت نخواهد شد. با فروش صندوق این سود در مانده قابل معامله شما به اصل سرمایه اضافه خواهد شد واگر تا پایان ماه صندوق را داشته باشید تاریخ اول یا دوم هر ماه به شماره حسابی که در کارگزاری معرفی کرده‌اید واریز می‌گردد.

      ۰
  3. جواد کرملو گفت:

    با سلام . در صندوق یاقوت وجه بعد از فروش در سامانه معاملاتی قابل برداشت می شود ولی در صندوق هما سود اول هر ماه مستقیم به حساب بانکی واریز می گردد.

    ۳

    بهترین جواب

  4. رسول بنی تمام گفت:

    با سلام وقت بخیر فرق بین صندوق یا قوت با همای این است که صندوق همای آگاه سی ام هر ماه (آخرهرماه)سود به حساب بانکی شما واریزمیکندولی صندوق یاقوت سود در پرتفوی شما میماند

    ۶

    بهترین جواب

  5. مریم نوری گفت:

    سلام دوست عزیز ، صندوق همای سود دوره ای دارد. یعنی هرماه سود صندوق به حساب بانکی که در کارگزاری معرفی کرده اید، واریز می گردد. ولی یاقوت سود مرکب است. یعنی سود این صندوق بر روی قیمت واحدهای اعمال می گردد. و در زمان فروش، سود بدست میاورید. درواقع سود حاصل تفاوت قیمت خرید و قیمت فروش می باشد. هر دو صندوق درآمد ثابت و بدون ریسک و ضرر هستند.با توجه به اینکه صندوق یاقوت از نوع اول هست و حداقل ۷۵ درصد داراییش اوراق با درآمد ثابت می باشد و باید حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵ درصد سهام داشته باشه در حالی که همای حداقل ۹۰ درصد اوراق با درآمد ثابت است. بنابراین همای به نسبت دارای ریسک کمتری می باشد.

    ۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: