Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=126939

از کجا بدونیم کارگزار ناظر سهام کدوم کارگزاریه؟

سلام ببخشید یه سوالی داشتم میخواستم بپرسم من که تغییر کارگزار ناظر کردم نمیدونم کارگزارم کیه میشه درموردش توضیح بدین ایا اون شخص میتونه از سهام من برداشت کنه

  • ۱پاسخ
  • ۹۷۹بازدید
پاسخ
اشتراک

۱پاسخ

یک پاسخ به “از کجا بدونیم کارگزار ناظر سهام کدوم کارگزاریه؟”

  1. Agah7 گفت:

    سلام دوست عزیز
    اگر تنها در یک کارگزاری حساب معاملاتی داشته باشید و تمامی خرید و فروش‌های خود را با همان حساب معاملاتی انجام دهید؛ کارگزار ناظر شما همان کارگزاری است که با آن کار می‌کنید. ولی اگر دارایی سهام‌تان در نمادهای معاملاتی مختلف متفاوت است، کارگزار ناظر با توجه به سابقه‌ی معاملاتی شما با کارگزاری‌های مختلف تعیین خواهد شد. بدین معنی که در هر نماد معاملاتی بسته به سابقه معاملاتی، کارگزار ناظر متفاوتی خواهید داشت. برای تشخیص این کارگزاری خود روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.
    مراجعه به سایت اینترنتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به آدرس csdiran.com و مشاهده‌ کارگزار ناظر در قسمت سرویس‌های الکترونیکی به سهامداران. لازم به ذکر است؛ سهامداران حقیقی برای استفاده از این قابلیت باید کد ملی و سهامدارن حقوقی هم می‌بایست کد سهامداری خود را در سامانه وارد کنند.
    تطابق گواهینامه نقل و انتقال و سپرده سهام
    راه دیگر برای تشخیص کارگزار آن است که سهامدار در هر نماد پس از مراجعه به سایت شرکت سپرده‌گذاری اوراق بهادار، کد کارگزار خریدار یا فروشنده را که در آخرین گواهینامه‌‌ی نقل و انتقال سهام صادر شده را با جدول شناسایی کد کارگزاری که در سایت موجود است، تطابق داده و از کارگزار خود در هر نماد معاملاتی اطلاع یابد.

    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: