Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=129017

انتقال سهام فرد متوفی به وراث چگونه است؟

با سلام
پدر بنده فوت شده و سهام شرکت داروسازی از ایشان به ارث رسیده. با توجه به اینکه کلیه وراث میخواهند به یک نفر از وراث انتقال دهند چه مراحلی باید طی شود؟

  • ۳پاسخ
  • ۱۹۱۷بازدید
پاسخ
اشتراک

۳پاسخ

3 پاسخ به “انتقال سهام فرد متوفی به وراث چگونه است؟”

  1. بهمن جهانی گفت:

    با سلام
    اگر یکی از ورثه که کهولت سن دارد و قصد بخشش سهم خود به وارث دیگر داشته باشد و آن وارث دیگر از ایشان وکالت داشته باشد، آیا این امکان وجود دارد که به صورت مستقیم سهم ایشان به فرد دارای وکالت انتقال داده شود؟

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      امکان انتقال سهم وجود ندارد، فقط میتوانید وکالت فروش به فرد مورد نظر بدهید ولی در نهایت پول به حساب همون شخص واریز می شود.

      ۰
  2. Agah7 گفت:

    سلام دوست عزیز
    مراجعه به شرکت های بورسی که متوفی در آنها سهامدار بوده است در این صورت شرکت مذکور ضمن دریافت مدارک مرتبط و بررسی آنها در قالب فرم خاص و به صورت تایپ شده «مشخصات متوفی و مشخصات ورثه» ضمن تقسیم سهام مابین ورثه طبق گواهی حصر وراثت به منظور اعمال در سیستم به شرکت سپرده گذاری ارسال می کند.
    در شرکت سپرده گذاری درستی تقسیم صورت گرفته و مدارک پیوست توسط کارشناس حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تایید توسط کارشناس اعمال در سامانه اعمال می شود سپس نماینده شرکت مذکور به شرکت سپرده گذاری مراجعه کرده و برگ سهام تفکیک شده مایین ورثه را دریافت می کند که در ادامه متقاضی به همراه مدارک به شرکت مربوطه جهت دریافت برگ سهام های تفکیک شده مراجعه کند.
    مراجعه به دفاتر پیشخوان
    در این حالت متقاضی با مراجعه به دفاتر منتخب پیشخوان دولت که آدرس آنها در سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی موجود است درخواست خود را طرح می کند. درخواست پس از دریافت توسط شرکت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نبودن مشکل سهام بین ورثه تقسیم می شود.
    سهامدار در صورتی که ساکن تهران است پس از انجام کار می تواند برگ سهام خود را از تالار خدمات سهامداری مستقر در سعدی جنوبی دریافت کند. لازم به ذکر است در صورت عدم تائید پرونده به هر شکل با متقاضی تماس گرفته می شود و نقص پرونده به آگاهی وی می رسد. اگر پرونده از دفتری ارسال شده باشد که امکان چاپ گواهینامه نقل و انتقال در تالار بورس منطقه ای آنجا باشد فایل گواهینامه سهام تفکیک شده به آن تالار ارسال می شود.
    مراجعه نماینده وراث به همراه مدارک مذکور به دفاتر پیشخوان دولت منتخب در سطح ایران
    بررسی مدارک و احراز هویت شخص مراجعه کننده توسط دفاتر پیشخوان
    تحویل گرفتن مدارک از نماینده و ارسال به سمات
    محاسبه تعداد سهام تعلق گرفته به هر یک از ورثه طبق برگه حصر وراثت و انتقال سهام برای هر یک از وراث
    صدور گواهی نقل و انتقال برای هر یک ورثه
    ارسال پیامک صدور گواهینامه‌ به نماینده وراث
    صدور و چاپ گواهینامه نقل و انتقال سهام برای هر یک از ورثه به صورت مجزا
    مراجعه هر یک از ورثه به دفاتر پیشخوان و یا امور ارتباط با مشتریان سپرده گذ اری مرکزی همراه با مدرک شناسایی معتبر و دریافت گواهینامه نقل و انتقال سهام

    ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: