Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=37399

انتقال سهام به کارگزاری آگاه با درخواست تغییر کارگزار ناظر در سامانه معاملاتی آساتریدرآگاه

سلام
من دو حساب بورسی دارم. یکی قدیمی در کارگزاری *** و یکی جدید در آگاه. در تاریخ ۲۵/۰۵/۱۳۹۵ تعداد۳۴۵ سهم از چکارن در حساب بورسی *** خریداری کردم در همان تاریخ تعدادی سهم چکارن از طریق کارگزاری آگاه هم خریداری کرده بودم ولی در تاریخ ۲۶/۵/۱۳۹۵ در حسابم نزد *** سهم چکارن نبود . در تاریخ ۲۶/۰۵/۱۳۹۵ متوجه شدم که خریدهای چکارن در*** به کارگزاری آگاه انتقال داده شده با توجه به اینکه سهم ۵ مثبت بود اقدام به فروش کردم. چرا این اتفاق افتاد؟ و چرا دسترسی به سامانه آسا قطع شد؟ البته حساب بانکی هر دو کد بورسی، یکی هست

  • ۳پاسخ
  • ۲۸۹۹بازدید
پاسخ
اشتراک

۳پاسخ

3 پاسخ به “انتقال سهام به کارگزاری آگاه با درخواست تغییر کارگزار ناظر در سامانه معاملاتی آساتریدرآگاه”

  1. اشرف السادات شعاءری گفت:

    سلام، مگه میشه دو کارگزار داشت؟ من هنوز سهمی ندارم و تازه در مفید ثبت نام کردم ولی الان میخوام بیان آگاه، چجوری میشه؟ اگه دو تا کارگزار داشته باشی یعنی دو بار باید ثبت نام کنی؟

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما می توانید در چندین کارگزاری حساب معاملاتی داشته باشید . به منظور انجام معاملات و تغییر کارگزاری به آگاه ابتدا از طریق سامانه آگاه اکسپرس ثبت نام کرده و به منظور احرازهویت به دفتر کارگزاری یا شعب و دفاتر پیشخوان مراجعه نمایید. بعد از صدور کد معاملاتی دسترسی "کاربر تستی" شما به دسترسی "مشتری" تبدیل خواهد شد. بعد از این فرآیند از طریق منوی اصلی سامانه و انتخاب گزینه "تغییر کارگزار ناظر" می‌توانید دارایی خود را به کارگزاری آگاه انتقال دهید. برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود. نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کتید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود.

      ۰
  2. Bashgah گفت:

    سلام دوست گرامی
    ابتدا خاطر نشان می گردد که هر شخص حقیقی تنها می تواند یک کد بورسی داشته باشد اما میتواند چندین کدآنلاین (نام کاربری و رمز عبور آنلاین) از کارگزاری های مختلف داشته باشد، لذا شما یکبار با کد آنلاین کارگزاری آگاه و بار دیگر با نام کاربری آن کارگزار مذکور، اقدام به خرید نموده اید و از آنجاییکه بنابر قوانین بورس، هر سهم تنها میتواند یک کارگزار ناظر داشته باشد ناظر سهام چکارن شما "آگاه" ثبت شده است. بنابراین شما برای فروش سهم خود می بایست از طریق سامانه آسا اقدام نمایید.

    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: