شناخت خطاها و سوگیری ها در معامله‌گری

شناخت خطاها و سوگیری ها در معامله‌گری

شناخت خطاها و سوگیری ها در معامله‌گری

 

شناخت خطاهای رایج در معامله گری و کاهش اشتباهات برای تبدیل شدن به یک معامله گر منضبط و موفق 


گواهیـنامه پایان دوره
ندارد

 


نحـوه برگـزاری
آنلاین – حضوری

 


پیـش‌نیـاز دوره
بورسی شو

 


مـدت دوره

۳ساعت (۱ جلسه ۳ساعته)

 

مهارت‌هایی که در دوره شناخت خطاها و سوگیری‌ها در معامله‌گری کسب می‌کنید:

خطاها و سوگیری‌های مختلفی در معامله‌گری وجود دارند که برخی از آن‌ها توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران بازارهای مالی تکرار می‌شوند، در دوره شناخت خطاها و سوگیری‌ها در معامله‌گری آگاه، به معرفی رایج‌ترین این خطاها و نحوه تشخیص آن‌ها می‌پردازیم و پیشنهادات کاربردی برای عملکرد بهینه سرمایه‌گذاران در این بازار ارائه می‌کنیم.

موارد زیر بخشی از مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که در دوره «شناخت خطاها و سوگیری‌ها در معامله‌گری» کسب می‌کنید:

  • شناخت ماهیت و چیستی خطاها و سوگیری‌های رایج در معامله‌گری
  • تشخیص درست خطاها و سوگیری‌های رایج در بازار سرمایه
  • عدم تاثیر خطاها و اشتباهات در تصمیمات اقتصادی

درباره دوره «شناخت خطاها و سوگیری ها در معامله‌گری» بیشتر بدانیم:

با توجه به نقش عمده خطاهای شناختی در تصمیم گیری ها و خصوصا تصمیمات مالی، در این کارگاه به بررسی تعدادی از سوگیری هایی می‌پردازیم که نقش عمده ای در عملکرد و تصمیمات اقتصادی و مالی ما دارند. در این کارگاه آموزشی ماهیت و چیستی این خطاها ، تأثیر آن در امور زندگی اقتصادی و اینکه چرا باید افراد خصوصا معامله گران بازار های مالی نسبت به این عوامل شناخت و آگاهی داشته باشند مورد بررسی قرار خواهند گرفت. همچنین در این دوره رایج ترین خطاها ، توصیف آنها ، نحوه تشخیص و پیشنهادات کاربردی جهت عملکرد بهینه سرمایه گذاران معرفی ، بررسی و شرح داده میشود.

مدیریت سرمایه چیست؟

احتمالا عبارت مدیریت سرمایه را در بازارهای مالی زیاد شنیده باشید. مدیریت سرمایه در تعریف، استراتژی مالی است که افراد یا شرکت‌ها برای رسیدن به حداکثر بازدهی در مسائل مالی به کار می‌گیرند. این استراتژی برای افراد و سرمایه‌گذاران مختلف متفاوت است و هر کس باید با توجه به میزان سرمایه، اهداف، سطح ریسک‌پذیری، چشم‌انداز سرمایه‌گذاری و … استراتژی خاص خود را برای موفقیت در بازار سرمایه اتخاذ کند. هدف از مدیریت سرمایه در درجه اول حفظ دارایی‌ها در بازارهای مالی و سپس کسب سود و افزایش سرمایه از این طریق است.

از آن‌جایی که بازدهی و ریسک دو مفهومی هستند که در بازار سرمایه پا به پای هم حرکت می‌کنند، برای از دست ندادن دارایی‌ها و سپس رسیدن به سود در این بازار، باید استراتژی معاملاتی مناسبی را اتخاذ و سرمایه را به خوبی مدیریت کرد. آشنایی با خطا و سوگیری‌های رایج بازارهای مالی، از جمله مباحث مهم در مدیریت سرمایه محسوب می‌شود که می‌تواند به فعالان بورس و دیگر بازارهای مالی برای موفقیت بیشتر در این بازار و تکرار نکردن اشتباهات و خطاهای دیگران کمک کند.

سوگیری شناختی در بورس چیست؟

سوگیری‌های شناختی از مهم‌ترین خطاهای معامله‌گران در بازار سرمایه به شمار می‌روند. بسیاری اوقات سرمایه‌گذاران این بازار، نه براساس عقل و منطق بلکه براساس احساسات و هیجان، تصمیماتی می‌گیرند که ممکن است سرمایه آن‌ها را در این بازار به خطر بیندازد و مانع دستیابی سرمایه‌گذاران از رسیدن به اهداف‌شان در بورس شود. به این دسته از اشتباهات، خطاها و سوگیری‌های شناختی گفته می‌شود.

در دوره «شناخت خطاها و سوگیری‌ها در معامله‌گری » کارگزاری آگاه می‌توانید با این سوگیری‌های شناختی و انواع آن و همچنین دیگر خطاهای رایج در بازار سرمایه بیشتر آشنا شوید و معاملات موفق‌تری را در این بازار جذاب و هیجان‌انگیز تجربه کنید.

سرفصـل دوره شناخت خطاها و سوگیری ها در معامله‌گری:

ماهیت سوگیری ها

  • ماهیت پیدایش سوگیری ها
  • چرا باید در مورد خطاهای شناختی بدانیم ؟
  • چالش های عمده سوگیری ها در تصمیمات سرمایه گذاران

تقسیم بندی سوگیری ها

  • انواع سوگیری ها
  • نحوه تاثیر پذیری تصمیمات اقتصادی از سوگیری ها
  • کاربرد سوگیری ها در تصمیمات
  • بررسی و تحلیل انواع سوگیری ها از دیدگاه اقتصاد رفتاری
  • نقش مثبت و منفی تورش ها برای سرمایه گذاران

شناخت و بررسی انواع سوگیری ها

  • معرفی رایج ترین سوگیری ها
  • توصیف عمومی
  • توصیف تکنیکی
  • کاربرد عملی
  • مروری بر تحقیقات مرتبط
  • مفاهیم ضمنی برای سرمایه گذاران
  • آزمون های تشخیصی
  • ارایه پیشنهاد

خطاهای رایج سرمایه‌گذاری را از معاملات‌تان در بورس حذف کنید!

بعضی اشتباهات و سوگیری‌های رایج در بازار سرمایه برای سرمایه گذاری در بورس وجود دارد که در تصمیمات مالی و اقتصادی سرمایه‌گذاران نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند. دوره «شناخت خطاها و سوگیری‌ها در معامله‌گری» کارگزاری آگاه به شما کمک می‌کند، این اشتباهات را بشناسید و از تکرار آن‌ها در معاملات‌تان دوری کنید.

 

سوالات متداول:

نحوه برگزاری و هزینه شرکت در دوره «شناخت خطاها و سوگیری‌ها در معامله‌گری» به چه صورت است؟

دوره «شناخت خطاها و سوگیری‌ها در معامله‌گری » به مدت ۳ ساعت و به صورت رایگان برگزار می‌شود. برای درک بهتر مباحث این دوره بهتر است از قبل دوره «بورسی شو» آگاه را گذرانده باشید.

زمان برگزاری دوره آموزشی به چه صورت خواهد بود ؟

برای مشاهده زمان برگزاری دوره آموزشی کدال خوانی ، بر روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید و یا با مراجعه به سایت https://bashgah.com/edu دوره های در حال برگزاری را مشاهده و اقدام به ثبت نام نمایید .
در زمان ثبت نام به نحوه برگزاری آنلاین یا حضوری در زمان مقرر شده ، دقت نمائید.

مراحل شرکت در دوره آنلاین به چه صورت خواهد بود ؟

 مرحله اول: ارسال پیامک از سوی آموزش آگاه به منظور عضویت در گروه تلگرام کلاس آموزشی مربوطه (پیامک مربوطه ۲ الی ۳ روز قبل از تشکیل کلاس ارسال می‌شود)

مرحله دوم: مشاهده ویدیوهای آموزشی استفاده از نرم افزار آموزش مجازی کارگزاری آگاه

مرحله سوم: ورود به محیط نرم افزار با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور (نام کاربری، ایمیل ثبت شده در زمان ثبت نام و کلمه عبور شماره موبایل ثبت شده در سیستم است)

مراحل شرکت در دوره های حضوری به چه صورت خواهد بود ؟

مدرسه آموزش بورس آگاه با حدود ۳٨ شعبه در سراسر کشور امکان برگزاری دوره های حضوری را نیز برای مخاطبان خود فراهم نموده است . شما می توانید از طریق سایت آموزش شهر خود را انتخاب نموده و دوره های در حال برگزاری آن شعبه را مشاهده نمایید و به صورت حضوری در این دوره ها شرکت نمایید . واحد آموزش در خصوص محل برگزاری و زمان برگزاری دوره های حضوری یک روز قبل از شروع دوره به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد کرد .

آیا پس از گذراندن دوره‌های آموزش بورس آگاه، مدرک معتبر به کاربران ارائه می‌شود؟

پس از گذراندن دوره‌های آموزش بورس آگاه، گواهینامه معتبر این سازمان برای کاربر صادر خواهد شد. این گواهینامه شامل کد منحصر به فردی است که اصالت آن با مراجعه به «سامانه بررسی کد اصالت گواهینامه دوره‌های آموزشی کارگزاری آگاه» قابل بررسی است. شما می‌توانید گواهینامه خود را به سازمان مد نظر ارائه دهید تا با پیگیری کد اصالت مدرج در گواهینامه، از صحت آن اطمینان ‌یابند.

شایان ذکر است دوره های رایگان مدرسه بورس آگاه شامل اعطاء مدرک آموزشی نخواهند بود .

پس از گذراندن دوره «شناخت خطاها و سوگیری‌ها در معامله‌گری» از چه توانایی‌هایی در زمینه معامله‌گری برخوردار خواهیم شد؟

برای درک بهتر آن‌چه در دوره «شناخت خطاها و سوگیری‌ها در معامله‌گری» آموزش داده می‌شود، سوالات زیر را در نظر بگیرید:

–         خطاها و سوگیری‌های رایج بازار سرمایه کدامند؟

–         چرا باید در مورد خطاهای شناختی بدانیم ؟

–         چالش های عمده سوگیری‌ها در تصمیمات سرمایه‌گذاران چیست؟

–         تصمیمات اقتصادی چگونه از سوگیری‌ها تاثیر می‌پذیرند؟

پس از گذراندن دوره «شناخت خطاها و سوگیری‌ها در معامله‌گری»، می‌توانید به سوالات بالا پاسخ دهید.

آیا می‌توانیم معامله در بازار بورس را به صورت خودآموز یاد بگیریم؟

بهترین روش برای یادگیری مهارت‌های بورسی، شرکت در دوره‌های ترتیبی آموزش بورس است. در این دوره‌ها همه مفاهیم را به ترتیب می‌آموزید و درک عمیقی از آن چه در بازار در حال روی دادن است، کسب می‌کنید. برای افرادی که تا حدودی با بازار سرمایه آشنا هستند، استفاده از بسته‌های خودآموز، مقالات بآشگاه مشتریان آگاه و ویدئو‌های آموزشی می‌تواند مفید باشد.

آیا می‌توان تنها در یک دوره خاص شرکت کرد؟

حضور در دوره‌ها به صورت نامنظم ممکن است باعث سردرگمی برای کاربران تازه‌وارد شود؛ بنابراین پیشنهاد ما طی کردن ترتیبی مراحل آموزش بورس است. ممکن است شما جزو افرادی باشید که با مفاهیم مقدماتی بازار بورس آشنا هستند. در این صورت می‌توانید دوره مد نظر خود را انتخاب و در آن شرکت کنید.

آیا کارگزاری آگاه، دوره‌های آموزشی رایگان یا با تخفیف ویژه برگزار می‌کند؟

دوره‌های آموزشی رایگان کارگزاری آگاه به شرح زیر است:

  • برای مشاهده دوره های رایگان دیگر در کار گزاری آگاه از طریق کلیک بر روی لینک مشاهده نمائید.
  • بیش از ۵۰۰ مقاله رایگان آموزشی که با مراجعه به بخش «مقالات بلاگ» می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

همچنین می‌توانید با عضویت در بآشگاه مشتریان آگاه و کسب امتیاز، از تخفیف ویژه شرکت در دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوید. برای اطلاع از چگونگی عضویت و کسب امتیاز بآشگاه، کلیک کنید.

درباره کارگزاری آگاه بیشتر بدانیم

کارگزاری رتبه الف کشور
کارگزاری برتر سال ۱۳۹۳
خدمات‌رسانی به بیش از ۲ میلیون کاربر                                                                   مدیریت بیش از۱۰۰۰ میلیارد دارایی سرمایه گذاران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.