آموزش پنل معاملاتی آفلاین کارگزاری آگاه (اینترنتی)

  • تاریخ درج ۲۷ تیر ۱۳۹۸
  • تاریخ ویرایش ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
  • ۳۷۰ نظر
  • ۱۲۹۶۲۴ مشاهده
آموزش پنل معاملاتی آفلاین کارگزاری آگاه (اینترنتی)

پنل معاملاتی آفلاین (پنل آگاه) برای مشتریانی که شرایط دریافت کد آنلاین را ندارند، راه‌اندازی شده است. خرید و فروش سهام در بازار بورس برای افراد زیر ۱۸ سال و همچنین افرادی که مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم دارند، شامل محدودیت‌هایی است. این افراد می‌توانند از طریق سامانه معاملاتی آفلاین کارگزاری آگاه، اقدام به خرید و فروش سهام در بازار سرمایه کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه استفاده از نرم افزار معاملاتی آفلاین را آموزش دهیم.


خرید و فروش سهام از طریق پنل آفلاین آگاه

برای خرید و فروش سهام از طریق پنل آفلاین، ابتدا وارد سایتpanel.agah.com  شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. در صورتی که با نحوه خرید و فروش سهم آشنا نیستید به مقاله آموزش خرید و فروش سهام مراجعه کنید. توجه کنید نام کاربری و کلمه عبور شما در این سامانه، همان‌هایی است که در زمان ثبت نام آگاه اکسپرس وارد کرده‌اید یا کارگزاری آگاه برای شما ارسال کرده است. در صورتی که تاکنون کد بورسی از کارگزاری آگاه دریافت نکرده‌اید، می‌توانید از طریق سامانه آگاه اکسپرس برای ثبت‌نام کد بورسی اقدام کنید.

دریافت کدبورسی

در صورتی که نام کاربری یا کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید، برای بازیابی آن‌ها در صفحه اول این سامانه روی «کلمه عبور را فراموش کرده‌اید؟» کلیک کنید.

سپس کد ملی خود را در کادر خالی وارد کنید.

به این ترتیب به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که می‌توانید در آن، کلمه عبور جدید خود را وارد کنید. توجه کنید پیش از تایید شدن کلمه عبور جدید، پیامکی به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مربوط به «کد دسترسی» درج کنید. سپس روی دکمه «تغییر کلمه عبور» کلیک کنید.

با طی کردن این مراحل می‌توانید رمز عبورتان را بازیابی کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

مراحل خرید سهام از طریق پنل آگاه

خرید و فروش سهم در کارگزاری آگاه از طریق دو پنل آنلاین و آفلاین انجام می‌شود. شما می‌توانید برای انجام معاملات در ساعات کاری بازار بورس به پنل آنلاین آگاه مراجعه کنید و در صورتی که قصد ثبت معامله در ساعات غیرکاری بازار بورس را دارید، از پنل آفلاین استفاده کنید.

نکته: همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، افرادی که مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم دارند یا هنوز به سن قانونی (۱۸ سالگی) نرسیده‌اند، تنها می‌توانند از طریق پنل آفلاین برای معامله در بازار بورس اقدام کنند.

در ادامه این دو پنل را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید سهام از طریق پنل آفلاین

اولین قدم برای خرید سهام از طریق این پنل، ورود به سایتpanel.agah.com  است. سپس باید نام کاربری و رمزعبور خود را در کادرهای مربوطه درج و وارد حساب کاربری خود شوید. پس از ورود به سامانه، در صفحه اصلی از طریق نوار سمت راست می‌توانید به بخش‌های مختلف سامانه معاملاتی (از جمله خرید و فروش آفلاین، لیست معاملات، دارایی‌ها و…) دسترسی داشته باشید. تمام این بخش‌ها در ادامه به شما معرفی می‌شوند.

۱- پرداخت شتابی :

همان‌طور که می‌دانید برای خرید سهم در این سامانه باید ابتدا حساب معاملاتی خود را شارژ کنید. شارژ حساب معاملاتی از طریق بخش‌های «پرداخت شتابی» یا «فیش واریز نقدی» انجام می‌شود.

در بخش پرداخت شتابی می‌توانید به صورت اینترنتی (آنی) برای شارژ حساب معاملاتی خود اقدام کنید. برای این کار به بخش «پرداخت شتابی» مراجعه و روی علامت + کلیک کنید. سپس طبق تصویر زیر، مبلغ مورد نظر خود را بنویسید و روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید. پس از انتخاب درگاه پرداخت، به صفحه پرداخت هدایت می‌شوید. در این صفحه، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید تا پرداخت شما انجام شود. مبلغ واریزی در لحظه به حساب معاملاتی شما می‌نشیند و امکان شروع معاملات را برای شما فراهم می‌کند.

۲- فیش واریز نقدی:

در این حالت می‌توانید از طریق واریز نقدی به یکی از حساب‌های کارگزاری آگاه و بارگذاری اسکن برگه رسید واریز در سامانه معاملاتی، حساب خود را شارژ کنید. برای این کار به بخش «فیش واریز نقدی» مراجعه و روی علامت + کلیک کنید. سپس طبق تصویر زیر، اطلاعات مربوط به شماره سررسید، تاریخ رسید واریز، مبلغ و شماره حساب را در بخش‌های مربوطه وارد و عکس فیش واریزی را در قسمت «مدرک» بارگذاری کنید. در آخر روی گزینه «ذخیره» بزنید. پس از انجام بررسی‌های لازم، حساب معاملاتی شما شارژ می‌شود.

شما می‌توانید بعد از شارژ حساب، برای ارسال سفارش خرید از طریق بخش خرید و فروش آفلاین اقدام کنید.

۳- خرید و فروش آفلاین :

در این بخش علاوه بر ارسال سفارش خرید، می‌توانید به منظور فروش دارایی خود، سفارش فروش ارسال کنید. برای این کار، ابتدا به بخش «خرید و فروش آفلاین» مراجعه کنید. سپس با کلیک روی «درخواست خرید» یا «درخواست فروش» وارد صفحه ارسال سفارش شوید. در مرحله بعد باید کادرهای مربوط به نماد، نوع درخواست و اعتبار درخواست را پر کنید و روی گزینه «ذخیره» کلیک کنید تا سفارش شما ثبت شود.

روش صحیح پر کردن کادرهای مذکور به ترتیب زیر است:

  1. نماد: در این بخش باید نماد سهمی که قصد معامله آن را دارید وارد کنید.
  2. نوع درخواست: در این قسمت شما می‌توانید سفارش خود را بر اساس روش‌های «سرمایه و قیمت روز»، «حجم و قیمت»، «حجم و قیمت روز» و «سرمایه و قیمت» انتخاب کنید.
  • سرمایه و قیمت روز: در این بخش باید میزان سرمایه را مشخص کنید. سپس کارگزار با توجه به زمان ارسال سفارش و آخرین قیمتی که نماد مورد نظر معامله می‌شود، سفارش شما را ثبت می‌کند.

  • حجم و قیمت: با انتخاب این گزینه باید تعداد/حجم سهام و سقف قیمت معامله را وارد کنید.

  • حجم و قیمت روز: با انتخاب این گزینه باید تعداد/حجم سهام مورد نظر را وارد کنید. کارگزار با توجه به زمان ارسال سفارش، قیمتی را که قطعا معامله در آن صورت خواهد گرفت، انتخاب و سفارش شما را ثبت می‌کند.

  • سرمایه و قیمت: در این حالت باید میزان سرمایه و سقف قیمت مورد انتظار برای انجام معامله را وارد کنید.

۳- اعتبار درخواست: در این قسمت مشخص می‌کنید سفارش شما تا چه زمانی فعال باشد. اعتبار درخواست را می‌توان با دو گزینه «تا تاریخ» و «روز» پر کرد.

۴- تاریخ اعتبار: در صورتی که در بخش «اعتبار درخواست» گزینه «تا تاریخ» را انتخاب کنید، این بخش نیز باید پر شود.

نکته: برای مشاهده تمام سفارشات ارسال‌شده خود، در همین صفحه و با مشخص کردن بازه زمانی دلخواه اقدام کنید. شما می‌توانید از طریق بخش «بازه زمانی» در بالای صفحه، یکی از گزینه‌های انتخابی، روزانه، هفتگی و ماهانه را انتخاب کنید. در صورت برگزیدن گزینه «انتخابی» امکان انتخاب بازه زمانی دلخواه به شما داده می‌شود و با انتخاب سایر گزینه‌ها، سفارشات شما تنها در همان بازه زمانی به شما نمایش داده می‌شود. همچنین در صورت نیاز می‌توانید برای بررسی دقیق‌تر از اطلاعات موجود در صفحه، خروجی اکسل دریافت کنید.

۴- لیست معاملات:

در این بخش لیست تمامی معاملات انجام‌شده قابل مشاهده است. برای بررسی معاملات پیشین می‌توانید بازه زمانی دلخواه خود را تنظیم کنید. همچنین امکان فیلتر کردن معاملات بر اساس دو حالت تجمیعی و غیرتجمیعی وجود دارد.

نکته: تفاوت این دو گزینه در نحوه نمایش خرید یا فروش یک نماد در روز است.

۵- دارایی‌ها:

در این بخش اطلاعات مربوط به ‌تمامی دارایی‌ها در گذشته و حال با جزئیات میزان خرید یا فروش آن‌ها قابل مشاهده است. پس از انجام معاملات می‌توانید از طریق این بخش، دارایی خود را به تفکیک مشاهده کنید. در صفحه اصلی، اطلاعات دارایی سهام شما نمایش داده می‌شود. در این بخش اطلاعاتی مثل نماد سهم، تعداد سهم، تعداد سپرده‌گذاری، تعداد سفارش فروش و… قابل مشاهده است. در ادامه به توضیح این قسمت‌ها می‌پردازیم:

  • نماد: به سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بازار سرمایه به اختصار نامی تحت عنوان «نماد» آن شرکت تعلق می‌گیرد. نماد هر شرکت در بورس با شرکت‌های دیگر متفاوت و منحصربه‌فرد است.
  • تعداد: به مفهوم تعداد دارایی یا سهام مشتری در کارگزاری آگاه است که مبنای محاسبات قرار می‌گیرد. این دارایی بر اساس معاملات و عملیات مشتری در کارگزاری آگاه منظور می‌شود.
  • تعداد سپرده گذاری: تعداد سهامی است که از سوی شرکت سپرده گذاری بورس اعلام شده است و مشتری می‌تواند از طریق کارگزاری آگاه به فروش برساند. در حقیقت این تعداد نشان می‌دهد که آیا کارگزاری آگاه، کارگزار ناظر مشتری در نماد مذکور است یا خیر.
  • قیمت سر به سر: میانگین قیمت هر واحد از دارایی است که اگر دارایی با آن قیمت فروخته شود، سود و زیان دارایی صفر خواهد بود.
  • میانگین قیمت تمام شده: میانگین بهای پرداخت‌شده به ازای خرید هر واحد از سهام (با احتساب کارمزد) است.
  • بهای تمام شده: مجموع بهای پرداخت شده به ازای کل دارایی (با احتساب کارمزد) است.
  • درصد در سبد (بهای تمام شده): نسبت بهای تمام شده دارایی به بهای تمام شده کل دارایی‌های موجود است.
  • قیمت روز: قیمت روز نماد مذکور است.
  • خالص ارزش روز: ارزش کل دارایی بر اساس قیمت روز با احتساب کارمزد است.
  • درصد در سبد (ارزش روز): نسبت ارزش روز این دارایی به ارزش روز کل دارایی‌های موجود است.
  • سود/زیان تحقق نیافته: میزان سود یا زیانی است که از تفاوت قیمت روز و بهای تمام‌شده به دست می‌آید. این سود یا زیان درصورتی محقق می‌شود که مشتری دارایی خود را در لحظه مشاهده گزارش بر اساس قیمت روز، به فروش برساند.
  • درصد سود/زیان تحقق نیافته: درصد سود یا زیان حاصل از ارزش روز دارایی نسبت به بهای تمام شده دارایی است.
  • آخرین سود تقسیمی: آخرین سود تقسیم شده توسط ناشر است.
  • سود/زیان فروش: سود یا زیان به دست آمده از مجموع فروش‌های انجام‌ شده روی یک نماد، از ابتدای فعالیت تاکنون است.
  • وضعیت نماد: وضعیت فعلی معاملاتی نماد است که می‌تواند به صورت مجاز، ممنوع، ممنوع-متوقف، مجاز-متوقف و… باشد.
  1. در بخش پایینی دارایی سهام، نمادهای موجود در دارایی بر اساس وضعیت آن‌ها در پرتفوی (بهای تمام‌شده و ارزش روز) به صورت نمودار دایره‌ای قابل مشاهده هستند.
  2. همچنین در بخش بالای صفحه می‌توانید اطلاعات دارایی خود را بر اساس دارایی سپرده گذاری مشاهده کنید.

۶- تراکنش دستی:

در این بخش، آن قسمت از دارایی که به صورت دستی، افزایش یا کاهش داده‌اید به شما نمایش داده می‌شود. تنها کاربرانی می‌توانند از روش تراکنش دستی استفاده کنند که قبلا برای تغییر کارگزار ناظر اقدام کرده‌اند. در این حالت کاربر باید برای محاسبات سود و زیان مربوط به آن بخش از دارایی که کارگزار ناظر آن را تغییر داده است، تراکنش دستی ثبت کند.

۷- گردش حساب:

در این بخش فرآیندهای مالی شما قابل‌ بررسی است. این فرآیندها شامل واریز وجه به‌ حساب معاملاتی، خرید یا فروش سهام و برداشت وجه از حساب معاملاتی است. همچنین در پایین صفحه میزان اعتبار دریافتی نمایش داده می‌شود.

۸- تقاضای وجه:

چنانچه پس از انجام معاملات و فروش دارایی خود، قصد برداشت پول از حساب معاملاتی و واریز آن به‌ حساب بانکی را داشته باشید، در بخش تقاضای وجه می‌توانید با انتخاب مبلغ، تاریخ برداشت و شماره حساب اعلامی در زمان ثبت‌نام، درخواست خود را ثبت کنید.

۹- تغییر کارگزار ناظر:

همه مشتریان می‌توانند در چند کارگزاری مختلف اقدام به خرید سهام کنند اما امکان فروش هر سهم را تنها از یک کارگزاری دارند که به آن کارگزار ناظر گفته می‌شود. به عبارت بهتر، کارگزار ناظر به کارگزاری گفته می‌شود که سهام مدنظر را از طریق سامانه معاملاتی آن کارگزاری خریده‌اید یا سهامی که قبلا از کارگزاری دیگری خریداری شده است را به آن کارگزاری منتقل کرده‌اید. با توجه به توضیحات ارائه شده، چنانچه سهمی در کارگزاری دیگری خریداری ‌شده است و قصد انتقال آن را به کارگزاری آگاه دارید، می‌توانید از طریق بخش تغییر کارگزار ناظر اقدام کنید.

خرید سهام از طریق پنل آنلاین

برای خرید و فروش سهم از طریق پنل آنلاین آگاه به سامانه معاملاتی آساتریدر آگاه مراجعه کنید. شما می‌توانید در ساعات معاملاتی از طریق این سامانه به معامله بپردازید. در صورتی که با این سامانه آشنایی ندارید به مقاله راهنمای نرم افزار معاملات برخط آساتریدرآگاه مراجعه کنید.


سخن آخر

در ‌صورتی که شرایط استفاده از سامانه معاملاتی آنلاین آساتریدر آگاه را ندارید، تنها از طریق پنل آفلاین آگاه می‌توانید اقدام به معامله و خرید و فروش سهام کنید. همچنین با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور سامانه معاملاتی خود، می‌توانید در سایت بآشگاه مشتریان وارد شوید و از خدمات متنوع این سایت (بسته‌های اعتباری، تخفیف کارمزد معاملات، بسته‌های مشاوره‌ای، بسته‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی بورس و…) بهره‌مند شوید.


سوالات متداول

۱- روش های خرید سهام در کارگزاری آگاه چیست؟

برای معامله در بازار بورس از طریق کارگزاری آگاه می‌توان از دو پنل آنلاین و آفلاین این کارگزاری استفاده کرد. شما می‌توانید برای معامله در ساعات معاملاتی، از پنل آنلاین و برای ثبت معاملات در ساعات غیرمعاملاتی (خارج از بازار)، از پنل آفلاین کارگزاری آگاه استفاده کنید.

۲- سفارش آفلاین آگاه به چه صورت است؟

برای ثبت سفارش در پنل آفلاین کارگزاری آگاه به آدرس panel.agah.com مراجعه کنید. سپس در بخش «خرید و فروش آفلاین» سفارش خرید یا فروش دارایی مورد نظر خود را ثبت کنید. سفارش مذکور در اولین روز کاری پس از تاریخ ثبت آفلاین، اعمال خواهد شد.

370 پاسخ به “آموزش پنل معاملاتی آفلاین کارگزاری آگاه (اینترنتی)”

  1. AY9918 گفت:

    چرا مانده حساب رو تو این پنل نمیشه دید؟
    لطفا مثل پنل آنلاین که مانده حساب رو در بالا میشه دید در این هم مانده حساب رو قرار بدین.
    تشکر.

    ۰
  2. AY9918 گفت:

    سلام.یعنی دیگه از طریق خود پنل آنلاین نمیشه درخواست آفلاین ارسال کرد و حتما باید از این سامانه استفاده کنیم؟

    ۲
    • Agah گفت:

      سلام
      خیر دوست گرامی
      امکان ارسال سفارش آنلاین همچنان وجود دارد.
      اما از ۲ روز قبل از عرضه اولیه می توانید سفارش آفلاین خود را ارسال کنید.

      ۲
      • AY9918 گفت:

        منظورم این بود از طریق پنل آنلاین میشه درخواست ((آفلاین)) داد؟
        چون تا قبل از این همه با استفاده از سامانه آنلاین درخواست آفلاین میدادند.

        ۱
        • Agah گفت:

          سلام دوست عزیز
          برای ارسال سفارش به صورت آفلاین هم می توانید از طریق این لینک به پنل معاملات آفلاین خود وارد شوید و هم از گزینه خرید و فروش آفلاین در سامانه معاملات آنلاین خود اقدام کنید.
          باتشکر

          ۰
  3. AB7196 گفت:

    سلام و ممنون بابت خدمات متنوع کارگزاری آگاه برای طیف های مختلف مشتریان
    سوالم اینکه که اگه من درخواست خرید یا فروش آفلاین رو قبل از ساعت ۱۲/۵ ثبت کنم، معامله در همان روز معاملاتی انجام میشه یا نه ؟
    و اینکه بعد از ثبت درخواست آفلاین لازم هست جهت انجام معامله به دفتر کارگزاری زنگ بزنم و پیگیری کنم یا در کارگزاری این درخواستها بطور منظم بررسی واقدام میشه ؟

    ۱۴
    • Agah گفت:

      سلام دوست گرامی
      برای خرید عرضه اولیه درصورتی که سفارش خود را از ۲ روز قبل ارسال کنید، سفارش شما در زمان عرضه ارسال خواهد شد و نیازی به ارسال سفارش آنلاین و یا تماس با کارگزار نیست.
      باتشکر

      ۱۳
  4. BA5286 گفت:

    عالی میشه خیلی عالی وقتمو زیاد نمیگیره

    ۰
  5. پروانه بي تعب گفت:

    با سلام ممنون از توضيحات ازرنده اي كه در مورد امكانات نرم افزار اساتريد داديد
    ايجاد امكان سفارش افلاين براي افراد زير ١٨ سال هم بسيار امكان خوبيه كه اضافه شده
    ميشه لطفا توضيح دهيد براي گرفتن كد بورسي براي افراد زير ١٨ سال چه شرايطي لازمه و چگونه بايد انجام بشه ايا افراد زير ١٨ سال نياز به شماره حساب با نام خودشان يا شماره موبايل خواهند داشت؟ ايا مادر ميتونه براي فرزندش كد بورسي بگيره يا حتما بايد توسط پدر درخواست انجام بشه؟

    ۱
    • Agah گفت:

      سلام دوست گرامی
      دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال به این صورت است که ابتدا در سامانه سجام و آگاه اکسپرس ثبت نام می‌کنند و پدر فرزندان جهت احراز هویت با مدارک شناسنامه و کارت ملی به همراه مدارک فرزندان به دفاتر پیشخوان یا محل کارگزاری مراجعه میکند.
      باتشکر

      ۱۹
    • امیر گفت:

      افرادی که بالای ۱۸سال دارن از طریق سامانه ی انلاین معاملع میکنن

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 2 3 42