پربازده ترین نوع سرمایه گذاری از سال ۱۳۸۷ در ایران (خدمات صندوق و سبدگردانی)

  • تاریخ درج ۷ شهریور ۱۳۹۷
  • تاریخ ویرایش ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
  • ۲۴ نظر
  • ۲۳۲۱۸ مشاهده
پربازده ترین نوع سرمایه گذاری

در اوضاع و احوال این روزهای اقتصاد ایران، سرمایه‌گذاری تنها راهکار برای حفظ ارزش پول در برابر تورم است. در چنین شرایطی، همه به دنبال پربازده‌ترین نوع سرمایه‌گذاری می‌گردند تا بتوانند از تورم سبقت بگیرند و به سود برسند. با بررسی آمار و ارقام بازارهای مختلف، می‌توان پربازده‌ترین بستر سرمایه‌گذاری را شناسایی کرد. با ما همراه باشید.

در این مطلب عناوین زیر را بررسی خواهیم کرد:


پربازده ترین بستر سرمایه گذاری از سال ۱۳۸۷ در ایران کدام است؟

بر اساس آمارهای اقتصادی منتشر شده، بازار بورس و اوراق بهادار در ۱۰ سال گذشته پربازده‌ترین نوع سرمایه گذاری در کشور بوده است. بر طبق این آمار، شاخص بورس در این مدت رشدی ۴۷۰۰ درصدی را تجربه کرده است. البته رشد ۴۷۰۰ درصدی برایندی از کارنامه بازار سرمایه است. ممکن است بعضی سهم‌ها در این مدت رشدی کمتر یا بیشتر را تجربه کرده باشند.

سرمایه‌گذاران همواره به دنبال بازاری مطمئن برای سرمایه گذاری و صرف دارایی خود هستند. بورس توانست این اعتماد را جلب کند. البته این بازار در دو سال گذشته نوسانات بسیاری را تجربه کرد و تا حدودی اعتماد سرمایه‌گذاران را از دست داد.

کسانی توانسته‌اند در این بازار گلیم خود را از آب بیرون بکشند که با قوانین و زیر و بم بورس آشنا باشند اما چاره کسانی که دانش یا حتی وقت پیگیری بازار بورس را ندارند چیست؟ راه میانبری برای این افراد وجود دارد: خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری. صندوق هایی که در انواع مختلف و بسته به نیاز سهامداران تشکیل می‌شود. مدیریت صندوق‌ها بر عهده کارشناسان بازار سرمایه است و مجوز از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار صادر می‌شود.

به نظر می‌رسد که به تدریج توجه عمومی به سمت روش‌های غیر مستقیم فعالیت در بازار بورس معطوف می‌شود؛ روش‌هایی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در آن‌ها مدیریت دارایی به دست افراد حرفه‌ای است.

صندوق سرمایه گذاری مشترک آگاه

کارگزاری آگاه توانسته در مدت فعالیت خود صندوق های متنوعی را برای سرمایه گذاری تاسیس کند. سرآمد این صندوق‌ها، صندوق سرمایه گذاری مشترک آگاه است. صندوقی که از زمان تاسیس خود در سال ۱۳۸۷، تا به امروز و زمان نوشتن این گزارش رشدی بیش از ۳۸ هزار درصد را تجربه کرده است!

از دیگر صندوق های سرمایه گذاری کارگزاری آگاه می‌توان به صندوق قابل معامله هستی بخش، صندوق قابل معامله یاقوت، صندوق یکم نیکوکاری، صندوق قابل معامله همای آگاه، صندوق زمرد اگاه و صندوق طلای زرین آگاه اشاره کرد.

همانطور که توضیح داده شد صندوق مشترک آگاه از زمان فعالیت خود یعنی سال ۱۳۸۷ تا به امروز توانسته رشدی بیش از ۳۸ هزار درصد را تجربه کند!

عددی خیره‌کننده که شاید در هیچ بازار مالی دیگری اتفاق نیفتاده باشد. به همین خاطر پربازده‌ترین نوع سرمایه گذاری در ۱۳ سال گذشته، در صندوق سرمایه گذاری مشترک آگاه رخ داده است.

 این صندوق از نوع صندوق های در سهام است. یعنی بیش از ۷۰ درصد دارایی آن در شرکت‌های بورسی سرمایه گذاری شده است.

به صورت کلی، صندوق‌های در سهام یا سهامی مناسب افراد ریسک‌پذیر هستند و بازدهی مورد انتظار آن‌ها نیز به همان میزان بیشتر است؛ البته اگر توسط مجموعه‌ای معتبر و خوشنام مدیریت شوند.

صندوق مشترک آگاه از نوع صندوق‌های مبتنی بر صدور و ابطال است و تمامی اطلاعات مربوط به آن را می‌توانید در وب سایت agahfund.ir مشاهده کنید.

خدمات مدیریت دارایی آگاه

همان طور که اشاره کردیم، صندوق مشترک آگاه به عنوان پربازده‌ترین نوع سرمایه‌گذاری از سال ۱۳۸۷ شناخته شده است اما خدمات مدیریت دارایی آگاه به این صندوق محدود نمی‌شود. با هر میزان سرمایه و هر میزان ریسک‌پذیری، می‌توانید گزینه سرمایه‌گذاری مناسب خود را بیابید و برای آسایش مالی خود برنامه‌ریزی کنید.

مثلا صندوق درآمد ثابت همای و یاقوت آگاه برای افرادی که ریسک‌پذیری کمتری دارند و به دنبال جایگزینی برای سپرده‌های بانکی می‌گردند، گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

صندوق‌های مشترک آگاه، آگاس و زمرد از نوع صندوق سهامی هستند و برای کسانی که ریسک‌پذیری بالایی دارند و بازدهی بالا می‌خواهند مناسب‌تر هستند.

صندوق زرین آگاه نیز به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است و برای کسانی که می‌خواهند از مزایای سرمایه‌گذاری در طلا بهره‌مند شوند، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود.

برای سرمایه‌گذاری با مبالغ بالا (حداقل ۵ میلیارد تومان) می‌توانید از خدمات سبدگردانی اختصاصی استفاده کنید. در این روش سبد سرمایه‌گذاری با توجه به شخصیت مالی و خواسته‌های شما طراحی می‌شود و امکان تغییر استراتژی در طول مدت سبدگردانی وجود دارد. برای آشنایی کامل با خدمات مدیریت دارایی آگاه، می‌توانید به سایت آگاه اینوست مراجعه کنید.


سخن آخر

صندوق سرمایه گذاری مشترک آگاه به عنوان پربازده ترین نوع سرمایه گذاری از سال ۱۳۸۷ تا کنون شناخته شده است. این صندوق، از نوع صندوق‌های سهامی و مبتنی بر صدور و ابطال است. شرکت سبدگردان آگاه مدیریت صندوق‌های متنوعی را به عهده دارد که هر یک برای گروهی از سرمایه‌گذاران مناسب هستند. افرادی که دانش یا وقت لازم برای فعالیت مستقیم در بازار بورس و اوراق بهادار را ندارند می‌توانند متناسب با شخصیت مالی خود یک یا چند مورد از صندوق‌ها را انتخاب کنند و از مزایای مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها بهره‌مند شوند. برای مبالغ بالاتر نیز می‌توانید از خدمات سبدگردانی اختصاصی استفاده کنید.

24 پاسخ به “پربازده ترین نوع سرمایه گذاری از سال ۱۳۸۷ در ایران (خدمات صندوق و سبدگردانی)”

  1. AQ3284 گفت:

    سلام. خسته نباشید.
    سبدگردانی درصد سودش چه میزانه؟ ثابته یا براساس بازدس؟ کارمزد یا دستمزد سبدگردان به چه صورته؟
    ممنون

    -
    با سلام و احترام

    سود سبد از شخص به شخص دیگر متناسب با درجه ریسک‌پذیری متفاوت است.
    کارمزد از دو بخش تشکیل می‌شود که بر اساس آورده می‌تواند منعطف باشد؛ برای اطلاعات از آن می‌توانید با شماره ۹۱۰۰۴۰۰۱ - ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

    ۱
  2. AX5035 گفت:

    در سبدگردانى پول در حساب كيست؟ ١٣٩٨/٣/١١
    ميگن پول به حساب خودمان است و كارگزارى خريد و فروش را بر عهده ميگيرد. در واقع سبد را مديريت ميكند.

    ۳
    • Agah گفت:

      با سلام و احترام
      دوست عزیز به هر سرمایه‌گذار یک شماره حساب اختصاص می‌یابد که به نام شرکت سبدگردان بوده تحت مدیریت و نظارت شرکت سپرده‌گذاری است و به نام سرمایه‌گذار خرید و فروش انجام می‌گردد.

      ۶
  3. AU0902 گفت:

    نتیجه میگیرم و دریافتم که سرمایه در اختیار کار گزاری قرار میدهیم

    ۰
  4. AW5351 گفت:

    سلام.
    میخواستم بدونم حداقل سرمایه موردنیاز برای شروع کار به روش سبدگردانی در بورس چقدر هست؟

    ۷
  5. AQ4542 گفت:

    سلام
    چگونه میتوان در صندوق مشترک آگاه سرمایه گزاری کرد؟

    ۳
    • agah5 گفت:

      با سلام و احترام
      شما با در دست داشتن مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملّی) ابتدا برای احراز هویت باید به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه کرده و با تکمیل فرم درخواست صدور واحدهای سرمایه‌گذاری و پرداخت ریالی معادل تعداد واحدهای درخواستی خود (که بر اساس قیمت صدور روز هر واحد محاسبه می‌شود)، اقدام به سرمایه‌گذاری در صندوق موردنظر خود کنید.
      اگر ساکن تهران هستید آدرس کارگزاری در زیر برای شما نوشته شده است:
      بلوار آفریقا (نلسون ماندلا) - بالاتر از میرداماد - بن‌بست پیروز - پلاک ۱۳
      همچنین شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت صندوق که در زیر آورده شده است از اطلاعات بیشتری نسبت به این صندوق آگاه شوید:
      www.agah-fund.ir

      ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: