نحوه دریافت کد بورس کالا از کارگزاری آگاه

  • تاریخ درج ۱۸ دی ۱۴۰۱
  • تاریخ ویرایش ۱۹ دی ۱۴۰۱
  • ۱۶ نظر
  • ۹۱۲ مشاهده

در این ویدئو به آموزش نحوه دریافت کد بورس کالا که یکی از ضروریات خرید خودرو از طریق بورس کالا است می‌پردازیم. اولین گام برای خرید خودرو از طریق بورس کالا، ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به نشانی sejam.ir است. در مرحله بعد باید برای دریافت کد بورسی بازار فیزیکی کالا اقدام کنید. این کار از طریق سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری آگاه به نشانی agah.ebgo.ir انجام می‌شود. برای دریافت این کد به آدرس مذکور مراجعه و روی گزینه «اخذ کد آنلاین بورس کالا» کلیک کنید. در مرحله بعد صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که باید کد ملی و شماره تماس خود را در کادرهای خالی وارد کنید. پس از وارد کردن کد تاییدی که برای شما پیامک می‌شود به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید مشخصات فردی خود را در آن درج کنید. توجه کنید که پر کردن موارد ستاره‌دار در تمامی صفحات الزامی است. همچنین در هر مرحله پس از تکمیل کادرهای خالی گزینه «ادامه» را بزنید.

در صفحه بعدی باید اطلاعات نشانی خود را وارد کنید. صفحه بعد به اطلاعات شغلی اختصاص داده شده است. توجه کنید که در این صفحه باید نوع فعالیت خود را «خریدار خودرو» انتخاب کنید. در مرحله بعدی نیز اطلاعات مالی خود را وارد کنید تا به صفحه مربوط به اطلاعات بانکی هدایت شوید. دقت کنید که اگر حساب وکالتی ندارید در صفحه مربوط به اطلاعات بانکی روی گزینه دریافت معرفی‌نامه کلیک کنید. سپس روی اسم بانک مورد نظر خود کلیک کنید تا فایل معرفی‌نامه دانلود شود. سپس همراه با معرفی‌نامه به یکی از شعب بانک مراجعه و برای افتتاح حساب وکالتی اقدام کنید. بعد از تکمیل اطلاعات مربوط به صفحه اطلاعات بانکی نوبت به بارگذاری اسناد می‌رسد. در این مرحله باید اسناد ضروری مانند تصویر امضای خود را در سامانه بارگذاری کنید. پس از کلیک کردن روی گزینه «ادامه» به صفحه «تعهدات مشتری» وارد می‌شوید. هنگام انتخاب بازارهایی که قصد فعالیت در آن‌ها را دارید روی دو گزینه «بازار فیزیکی بورس کالا» و «بازارهای مالی» کلیک کنید. پس از مطالعه کلیه مفاد اعلام شده، تیک قسمت تعهدات را بزنید و در آخر با انتخاب گزینه «قبول قوانین و مقررات و تایید نهایی» فرآیند کدگیری را به اتمام برسانید. در مرحله آخر پیامکی با عنوان تایید کدگیری و حاوی نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می‌شود. در صورتی که برای افتتاح حساب وکالتی اقدام کرده‌اید باید اطلاعات مربوط به حساب خود را در سامانه agah.ebgo.ir و در بخش «اعلام شماره حساب وکالتی و در اختیار» وارد کنید. سپس پیامکی با مضمون تایید حساب وکالتی برای شما ارسال می‌شود. دریافت این پیامک به معنای اتمام فرآیند کدگیری در بازار فیزیکی بورس کالا است.

16 پاسخ به “نحوه دریافت کد بورس کالا از کارگزاری آگاه”

  1. هما گفت:

    سلام حسابی که من برای حساب وکالتی معرفی کردم جاری هست مشکلی نداره؟ جایی خوندم نباید جاری باشه

    ۳
    • کارشناس 2204 گفت:

      سلام دوست عزیز، در صورتی که هدف شما وکالتی کردن حساب جاری برای بورس کالا هست مشکلی از بابت جاری بودن نوع حساب وجود نداره.

      ۲
  2. جواد گفت:

    سلام،پس از معرفی اولیه شماره حساب بورس کالاه امکان تغیر شماره حساب بورس کالا بعدا وجود داره؟

    ۰
    • کارشناس 1159 گفت:

      سلام دوست عزیز، بعد ثبت شماره حساب امکان تغییر شماره حساب وجود دارد. برای این موضوع می‌توانید با همکارن پشتیبانی با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ تماس حاصل نمایید.

      ۰
  3. علی گفت:

    سلام.من کد بورسی دارم.آیا برای بورس کالا باید کد جدید بگیرم،؟

    ۱
    • کارشناس 1124 گفت:

      سلام.دوست عزیز کد بورس کالا با کد اوراق بهادار متفاوت است. سایت agah.ebgo.ir جهت دریافت کد بورس کالا می‌باشد. پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام در سایت agah.ebgo.ir جهت دریافت کد بورس کالا می‌بایست طبق مراحل ذیل اقدام کنید:
      دریافت معرفی‌نامه حساب وکالتی از agah.ebgo.ir، افتتاح حساب وکالتی در یکی از بانک های موجود در سامانه agah.ebgo.ir و معرفی حساب وکالتی پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور سایت agah.ebgo.ir انجام شود. توجه داشته باشید درحال حاضر دریافت کد بورس کالا ۱ روز کاری زمان بر هست. پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور مجدد وارد سایت http://agah.ebgo.ir
      شده و از طریق اعلام شماره حساب وکالتی و در اختیار شماره حساب وکالتی خود را اعلام کنید. فرآیند بررسی شماره حساب وکالتی ۲روز کاری زمان خواهد برد. عدم ایجاد حساب وکالتی به‌منزله عدم ورود به معاملات است. لازم به ذکر است جهت دریافت کد بورس کالا می‌بایست سجامی بوده و بالای ۱۸ سال سن داشته باشید. همچنین طی فرآیند ثبت نام تیک بازار فیزیکی و مالی را فعال کنید.
      *توجه: دقت داشته باشید حساب بانکی معرفی شده فاقد دسته چک باشد.

      ۰
  4. پوروحدانی گفت:

    سلام. من حساب وکالتی رو ثبت کردم و از کارگزاری پیام اومد که ``مشتری گرامی حساب وکالتی شما ثبت شد . طی سه روز کاری آینده بررسی و نتیجه آن پیامک خواهد شد.`` ولی دیگه پیامی نیومد. توی سامانه معرفی شماره حساب هم میرم وضعیت ``تاییدشده`` نوشته. آیا نیامدن پیامک دلیلی داره؟

    ۰
    • کارشناس 1795 گفت:

      با سلام دوست عزیز لطفا از روز شنبه تا چهارشنبه طی روزهای کاری از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ با شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ داخلی کالا تماس حاصل فرمایید.

      ۰
  5. عزیز الله قنبری گفت:

    سلام، بنده افغانستانی هستم. میتوانم کد آنلاین بورس کالا را جهت خرید خودرو و ربع سکه دریافت کنم؟ کارگزاری میگوید اتباع نمیتوانند. من کد بورسی دارم و میتوانم باهاش سهام خرید و فروش کنم .آیا بازم امکانش هست؟

    ۰
    • کارشناس 1590 گفت:

      سلام دوست عزیز، درحال حاضر اتباع امکان دریافت کد بورس کالا رو ندارند. ولی ربع سکه رو میتونید از سامانه معاملاتی آنلاین کارگزاری یا برنامه آساتریدر خریداری کنید. عرضه ربع سکه با نماد سکه ۰۳۱۲ن۰۶ در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ به صورت حراج تک قیمتی انجام میشه. شما می‌تونید از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ نسبت به ثبت سفارش با همون کد بورس اوراق اقدام نمایید. حداقل میزان خرید برای هر کد معاملاتی ۱ قطعه ربع سکه و حداکثر نصاب خرید ۵ قطعه ربع سکه هست. دامنه قیمت و قیمت سفارش توسط بانک مرکزی مشخص خواهد شد.

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: