نحوه دریافت بسته‌های اعتباری

  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۶۷۸ مشاهده

 

در این ویدیو قصد داریم در خصوص نحوه دریافت بسته‌های اعتباری از کارگزاری آگاه صحبت کنیم.

بسته‌های اعتباری یکی از خدمات کارگزاری آگاه برای سرمایه‌گذاران در بازار بورس است. این بسته‌های اعتباری از طریق منو خدمات در سایت بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه، در دسترس افراد قرار گرفته است. به زبان ساده، بسته‌های اعتباری یک منبع مالی جدید است که با استفاده از آن می‌توان در بازار بورس به خرید و فروش سهام پرداخت. دقت داشته باشید که این بسته‌های اعتباری، کارمزد ندارند اما باید در تاریخ سررسید، اصل مبلغ آن را با کارگزاری تسویه کنید. دریافت بسته‌های اعتباری آگاه، سه شرط مهم دارد. شرط اول این است که شما باید برای خرید بسته‌ها، از ریال باشگاه خود استفاده کنید. توجه کنید که ریال باشگاه با استفاده از حساب بانکی قابل شارژ نیست. در واقع شما با برخی از فعالیت‌ها می‌توانید ریال بآشگاه خود را افزایش دهید. لازم به ذکر است که راه‌های افزایش ریال بآشگاه در ویدیو آموزشی دیگری به طور کامل توضیح داده شده است.

شرط دوم، امضای قرارداد اعتباری است. زمانی که شما در سامانه آگاه اکسپرس، برای ثبت نام کد بورسی اقدام می‌کنید، یک گزینه برای قرارداد اعتباری وجود دارد که با تایید کردن آن، قرارداد اعتباری شما به صورت آنلاین امضا می‌شود. در صورتی که این مرحله را فراموش کرده باشید، باید به صورت حضوری به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه و قرارداد مذکور را امضا کنید. شرط آخر مربوط به ارزش تضمین است. زمانی که شما درخواست بسته‌ اعتباری می‌کنید، باید به اندازه ارزش همان بسته اعتباری، در پرتفوی بورسی خود، دارایی سهام داشته باشید. بهتر است بدانید که تمام دارایی‌ها شامل ارزش تضمین نمی‌شوند؛ مثلا گواهی سپرده کالا یا سهام بازار پایه شامل ارزش تضمین نیستند.

برای این که بدانید دقیقا چه میزان بسته اعتباری دریافت می‌کنید، یا به عبارتی ارزش تضمین شما در آگاه چقدر است، باید از طریق منو سبد سهام در سامانه معاملات آنلاین، گزینه ستون‌ها را از منتهی الیه سمت چپ صفحه انتخاب و باکس مربوط به ارزش تضمین را پر کنید. با این کار مقدار دقیق ارزش تصمین شما نمایش داده می‌شود. در ضمن شما می‌توانید این بسته‌های اعتباری را به سایر مشتریان آگاه که آن‌ها هم شرایط استفاده از این بسته را دارند، انتقال دهید. توجه کنید که پیش از خرید این بسته‌ها، از شما پرسیده می‌شود که بسته مذکور را برای خودتان تهیه می‌کنید یا دیگران.

در آخر فراموش نکنید که برای تسویه بسته‌های اعتباری، بهتر است مانده قابل معامله خود را از دو روز کاری قبل از تاریخ تسویه، شارژ کنید تا این فرآیند به صورت خودکار توسط کارگزاری انجام شود. حساب شما می‌تواند با واریز مبلغ به حساب معاملاتی یا با فروش سهام شارژ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: