بهترین سایت تحلیل بورس

  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۵
  • ۸۷ نظر
  • ۱۱۰۲۰۵ مشاهده

فعالیت در بازار سرمایه زمانی به موفقیت می‌انجامد که سرمایه‌گذاران به ابزارهای ضروری مانند اطلاعات بازارهای مالی، دانش تحلیل آن‌ها و … دسترسی داشته باشند. کسب اطلاعات بازار برای همه سرمایه‌گذاران اهمیت بالایی دارد. این مسئله اهمیت خود را در نوسان‌ها بیش از پیش نشان می‌دهد چرا که احتمال گمراهی و اتخاذ تصمیم‌های اشتباه با شایعه‌ها یا اطلاعات نادرست افزایش می‌یابد. در این راستا آشنایی با درگاه‌های اطلاعاتی مطمئن و شناسایی بهترین سایت‌های تحلیل بورس می‌تواند در فعالیت بهتر سرمایه‌گذاران اثر مهمی داشته باشد. در این مقاله فهرستی از سایت‌های قابل اطمینان بورسی را ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.


بهترین سایت تحلیل بورس کدام است؟

شفافیت اطلاعات، یکی از مهم‌ترین مزایای بازار بورس است. شرکت‌های فعال در این بازار وظیفه دارند در دوره‌های زمانی منظم، گزارش عملکرد خود را منتشر کنند و سرمایه‌گذاران می‌توانند به سادگی این اطلاعات را پایش کنند. به علاوه وبسایت‌های متنوعی برای تحلیل بازار وجود دارد که در تصمیم‌گیری‌ها به یاری سرمایه‌گذاران می‌آیند. اما بهترین سایت تحلیل بورس کدام است؟ در ادامه فهرستی از بهترین‌ها را به شما ارائه می‌کنیم:

۱/ irvex.ir

تالار مجازی بورس یا irvex.ir سایتی است که در آن می‌توانید در محیطی شبیه بازار بورس، با تمامی اطلاعات واقعی و به‌روز، مثل قیمت، شاخص و… به معاملات مجازی بپردازید. در تالار مجازی بورس به راحتی سبد سهام تشکیل دهید، به خرید فروش بپردازید، آینده‌ای که برای سهم اتفاق می‌افتد را با آن چه پیش‌بینی کرده بودید مقایسه کنید و در نهایت تمرینی برای ورود به بازار حقیقی داشته باشید. در این محیط همه رویدادها کاملا منطبق بر بازار بورس است با این تفاوت که از پول واقعی استفاده نمی‌شود. برای فعالیت در این تالار، کاربران نه نیاز به پول دارند و نه ضرر خواهند کرد. هدف اصلی این سامانه، آموزش عملی سرمایه‌گذاری در بورس است. قیمت‌ها، شاخص‌ها و سایر اطلاعات در تالار مجازی، واقعی و منطبق بر شرایـط واقعی بازار است، طوری که گویی کاربر واقعا در حال سرمایه گذاری در بورس است. گفتنی است تالار مجازی بورس ایران توسط یکی از زیرمجموعه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به نام «شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس» ارائه می‌شود و محیطی امن و مورد تایید سازمان برای آموزش و کسب تجربه سرمایه‌‌گذاران تازه‌کار است.

۲/ Tsetmc.com

یکی از مهمترین سایت‌های بورسی و البته نخستین سایتی که تحلیل‌گران به آن مراجعه می‌کنند، Tsetmc.com  است. سایت مدیریت فناوری بورس یک مجموعه کامل از اطلاعات بازار است. در صفحه نخست این وبسایت، اطلاعات روز بازار مانند شاخص‌های منتخب، نمادهای پرتراکنش و… ارائه می‌شود و با جست‌وجوی هر نماد شما می‌توانید تاریخچه قیمتی، اطلاعیه‌ها، روند معاملات و هر موضوع دیگر مربوط به آن را مشاهده کنید. سایت مدیریت فناوری بورس یک سایت تحلیل بورسی است که مجموعه کاملی از اطلاعات را به شما ارائه می‌کند. شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به عنوان یکی از شرکت‌های مجموعه‌ی سازمان بورس و اوراق بهادار برای ارائه خدمات به چرخه‌ی کامل معاملات الکترونیکی ابزارهای مالی به ارکان بازار سرمایه فعالیت می‌کند. این شرکت با هدف بهبود کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان بازار سرمایه و بهبود پیوسته‌ی فعالیت‌ها و فرایندهای خود، سامانه‌ی مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO9001-2008  را برگزیده است. هر سرمایه‌گذار لازم است برای ارائه عمکلرد بهتر از آموزش سایت tsetmc برخوردار شود.

۳/ codal.ir

وبسایت codal.ir  (کدال) یا «سامانه یکپارچه گردآوری، نظارت و انتشار الکترونیکی اطلاعات» دومین مرجع ارائه‌دهنده اطلاعات برای تحلیل‌گران (خصوصا در روش تحلیل بنیادی) است. تمام اطلاعیه‌های مربوط به هر نماد، از زمان آغاز فعالیتش در بازار بورس، به صورت کامل با درج تاریخ و ساعت در کدال بارگذاری می‌شود. می‌توان ادعا کرد هرگز هیچ موردی (مانند افزایش سرمایه، برگزاری مجمع و…) وجود ندارد که اطلاعات کامل آن در کدال درج نشده باشد. تحلیل‌گران بنیادی اغلب اطلاعات مورد نیاز خود را از سایت کدال دریافت می‌کنند و به عبارتی codal را معتبرترین سایت در این زمینه می‌دانند که زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند. با مطالعه مقاله «سایت کدال چیست و چه کاربردهایی دارد؟» اطلاعات تکمیلی را در این زمینه دریافت خواهید کرد.

۴/ Fipiran.com

سایت fipiran متعلق به شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است و به عنوان مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. در این سایت می‌توان به اطلاعات ارزشمندی که برای مقایسه و تحلیل سهام کاربرد فراوان دارد دست پیدا کنید. معمولا سایت‌های زیادی امکان مقایسه ترازنامه شرکت‌ها، مقایسه صورت سود و زیان و مواردی دیگر مانند مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به شما نمی‌دهند اما به راحتی در فیپیران می‌توانید مقایسات مدنظرتان را انجام دهید. این سایت برای مشاهده یک‌جای اطلاعات تحلیلی و آماری بسیار مفید است. مرکز پردازش اطلاعات مالی، زیرمجموعه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است و همان طور که از نام آن پیدا است بر گردآوری و پردازش اطلاعات مالی تمرکز دارد. متخصصان این مجموعه، تمامی داده‌ها را جمع‌آوری و پردازش می‌کنند و اطلاعات کاربردی برای استفاده گروه‌های مختلف کاربران را ارائه می‌دهند.

۵/ Seo.ir

سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، seo.ir  نام دارد. در این سایت تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به سازمان درج می‌شود. و در بخش دیگر آن اطلاعات آماری (مثل گزارش‌های سالانه و ماهانه شرکت‌ها) قابل دسترسی است و البته بیشتر کاربرد این سامانه برای تحلیل‌گران در رابطه با این گزارش‌ها است. کاربران می‌توانند برای دریافت گزارش، بازه زمانی دلخواه را انتخاب کنند، گزارش خود را در سطح کل بورس یا با فیلتر صنایع مختلف دریافت کنند و به تمامی جزئیات اعم از تعداد شرکت‌های پذیرفته‌شده، تعداد سهم‌های معامله شده، ارزش معاملات و… دسترسی داشته باشند.

۶/ Ifb.ir

وبسایت رسمی سازمان فرابورس می‌تواند به معامله‌گرانی که در این بازار فعالیت می‌کنند، کمک کند. می‌توان ادعا کرد تمامی اطلاعیه‌های سازمان فرابورس و داده‌های این بازار در این وبسایت منتشر می‌شود. اطلاعاتی چون شاخص کل فرابورس ایران، شاخص کل صکوک ایران، ارزش بازار فرابورس و اطلاعات مربوط به معاملات در این بازار را می‌توانید در وبسایت ifb.ir مشاهده کنید. به علاوه کاربران می‌توانند اطلاعات بازارهای مختلف فرابورس از جمله بازار اول، دوم، سوم، پایه، اختیار معامله، دارایی فکری و … را در این وبسایت بررسی کنند.

۷/ Ime.co.ir

وبسایت مربوط به بورس کالای ایران به آدرس Ime.co.ir خدماتی یکپارچه به معامله‌گران بازار بورس کالا ارائه می‌کند. بورس کالا بستری برای معاملات دسته‌های متفاوتی از کالاهای مختلف است. در این وبسایت می‌تواندی اطلاعات بازارهای مختلف، اطلاعیه عرضه در بازارهای مختلف، نمای کلی هر بازار، آمارهای معاملات روزانه، کالاها، خودرو، انبارها و ذی‌نفعان را مشاهده کنید. اخبار مربوط به محدودیت‌های اعمالی در عرضه‌های جدید، عرضه‌های جدید نیز در این وبسایت قابل پیگیری است. بازار بورس کالای ایران از بازارهای مشتقه، مالی، فیزیکی، فرعی، املاک و مستغلات و مناقصه تشکیل شده است. اطلاعات هر بازار در تابلویی جداگانه در این وبسایت ارائه می‌شود. تابلوهای دیگری هم اطلاعات ارزش کل معاملات بازار، حجم و ارزش معاملات بازار فیزیکی و نسبت عرضه به معامله بازار فیزیکی را منتشر می‌کنند و می‌توان از این اطلاعات برای معاملات جدید استفاده کرد.

۸/ Irenex.ir

اطلاعات مربوط به بورس انرژی ایران در وبسایت irenex.ir منتشر می‌شود. بورس انرژی در حوزه ساماند‌هی و معاملات حامل‌های انرژی فعالیت می‌کند و از سه بازار فیزیکی، مشتقه و فرعی تشکیل شده است. اطلاعات مربوط به هر یک از این بازارها و جزئیات آن را می‌توانید در همین وبسایت مشاهده کنید. اطلاعیه‌های عمومی و اطلاعیه‌های بازار در این وبسایت هر روز به‌روزرسانی می‌شوند و از همین سایت می‌تاونید به تابلوی معاملات و آمار آن‌ها نیز دسترسی داشته باشید.

مهمترین سایت بورسی در حوزه اخبار و سیگنال‌ها کدام است؟

یکی دیگر از مواردی که برای سرمایه‌گذاران در بورس به آن توجه می‌کنند، اخبار و سیگنال‌های بازار بورس است. البته اخبار، حواشی و شایعات، همواره درباره تمامی بازارهای مالی مطرح است و چه بسا کسانی که با دریافت سیگنال‌های اشتباه و با تکیه بر شایعات، به معامله در نماد خاصی پرداخته‌اند و در نهایت به ضررشان تمام شده است. در همین راستا سایت‌هایی (با تایید سازمان بورس و اوراق بهادار) در زمینه نشر اخبار و تعامل کاربران (مثل درج سیگنال‌ها و نتیجه تحلیل‌های کارشناسان حوزه بورس) ایجاد شده‌اند که با مراجعه به آن‌ها می‌توان علاوه بر دسترسی به اخبار موثق بازار، با دیگر کاربران بورسی به تعامل پرداخت و نتیجه تحلیل خود را با آن‌ها اشتراک گذاشت و از دانش ایشان بهره برد. یکی از این درگاه‌ها برای کسب اطلاعات را در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • Sena.ir

پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (به اختصار سنا)، مرجعی معتبر برای دریافت اخبار بازار بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا، شرکت‌های بورسی، کارگزاران، مجامع و حتی بازارهای بین‌المللی است. Sena.ir از زیرمجموعه‌های رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار است و اخبار و اطلاعات منتشر شده در آن، تحت نظارت این سازمان است. تحلیل‌های مختلف، مجامع و اخبار بازار از اطلاعات قابل‌اعتمادی است که در این وب‌سایت می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. سایت sena.ir اپلیکیشن اندرویدی طراحی کرده است که امکان دسترسی ساده‌تر به اطلاعات این مرجع را برای کاربران خود فراهم کرده است.

بهترین منبع را چگونه انتخاب کنیم؟

تا این‌جا تعداد زیادی از وبسایت‌های موجود برای کسب اطلاعات را بررسی کردیم اما ممکن است بررسی چندین سایت مختلف در زمان کوتاهی که برای تصمیم‌گیری در بازار دارید، کار راحتی نباشد. به همین علت در دست داشتن یک گزینه مناسب و قابل اعتماد برای دریافت اطلاعات بازار سرمایه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شرکت آوای آگاه، اولین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری در ایران است که در سال ۱۳۸۹ مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد. این شرکت خدمات خود را از طریق وب سایت همفکران ارائه می‌کرد و این روزها، در قالب سایت جدیدی به نام آوا ava.agah.com فعالیت خود را ادامه می‌دهد. «آوا» از ادغام تجربه همفکران و بتاسهم ایجاد شده است. در این سایت علاوه بر اخبار موثق بازار بورس، شما می‌توانید به تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال شرکت‌های بورسی دسترسی داشته باشید. به علاوه این سامانه، فرصتی برای تعامل کاربران با یکدیگر را فراهم کرده است که بخش «پرسش و پاسخ» این تعامل را تکمیل می‌کند و اطلاعات حقیقی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. رصد معاملات از نگاه سبدگردانان، بررسی نبض بازار به صورت لحظه‌ای و روند معاملات از دیگر خدماتی است که در سایت آوا به آن دسترسی خواهید داشت.


سخن آخر

معرفی سایت‌های کاربردی بورس می‌تواند سهامداران را در تحلیل و انتخاب سهم‌های پر بازده کمک کند. سرمایه گذاران باید دسترسی یکسانی به اطلاعات بازار سرمایه داشته باشند و شفافیت اولین و مهمترین شرط بازارهای مالی سالم است. سایت‌های متعددی در زمینه به روز رسانی اخبار و گزارش‌های بازار سرمایه فعالیت می‌کنند که شناخت و توانایی کار با آن‌ها از ملزومات سرمایه‌گذاری در این بازار است. در این مقاله فهرستی از وب سایت‌های مهم را بررسی کردیم تا بتوانید بهترین سایت تحلیل بورس را شناسایی کنید و سرمایه‌گذاری آگاهانه‌تری داشته باشید.

87 پاسخ به “بهترین سایت تحلیل بورس”

  1. n15476 گفت:

    سلام
    سایتهای خوبی معرفی کردید چندتا از آنها را بیشتر آنهایی که در بازار فعالیت دارند می شناسند ولی یکی دو مورد بود که کمتر شناخته شده است.
    متشکر

    ۰
  2. agah71262 گفت:

    بسیار مفید بود. بنده تقریبا از همه ی سایت ها استفاده می کنم و همفکران آگاه از همه بهتر است.

    ۱
  3. 09473 گفت:

    باسلام ممنون از راهنمایی شما،سایت همفکران فقط یک هفته بصورت آزمایشی دسترسی هاش باز هست که اگه این مدت حداقل دوهفته باشه خیلی بهتر هست.

    ۳
  4. agah64484 گفت:

    سلام و خدا قوت
    واقعا عالی هستش مطالبتون
    سایت فانوس رو میشه بهش اتکا کرد ؟
    با تشکر

    ۱
    • Agah گفت:

      سلام دوست گرامی
      سایت فانوس، سایت جامعی در خصوص ارائه تحلیل و سیگنال است لذا برای استفاده از آن پیشنهاد میشود در انتخاب تحلیلگر خود به تجربه و سابقه و میزان دقت ایشان، توجه لازم را داشته باشید.
      البته کارگزاری آگاه همواره استفاده از تحلیلها و پیشنهادات مشاوران سایت همفکران را پیشنهاد می کند.

      ۵
      • agah64484 گفت:

        سلام و خسته نباشید خدمت همفکردان بزرگوار
        از گروه تلگرامش که خوب استفاده میکنم ولی از سایت هنوز استفاده نکردم
        تحلیلیهای رایگان هم داره داخل سایت همفکران ؟
        با تشکر از زحماتتون

        ۱
  5. agah02772 گفت:

    سلام من از سایت های بالا فقط دو تا بلد بودم که آن هم به کمک شما تکمیل شد .سپاسگزارم ......

    ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 2 3 12