معرفی ۱۰ کتاب برای آموزش بورس

  • ۸ اسفند ۱۴۰۲
  • ۶ مهر ۱۴۰۰
  • ۳۳ نظر
  • ۲۵۸۹ مشاهده
معرفی 10 کتاب برای آموزش بورس

بازار بورس یکی از بهترین بسترهای سرمایه‌گذاری برای تمام افراد جامعه به شمار می‌رود. سرمایه‌گذاری در این بازار ساده است و هر فرد با دریافت کد بورسی و کد معاملاتی می‌تواند به سادگی برای خرید و فروش اقدام کند.با این حال برای کسب سود از بورس، داشتن یک استراتژی معاملاتی موفق ضرورت دارد. در این مقاله، ۱۰ کتاب برتر در حوزه آموزش بورس را به شما معرفی می‌کنیم.


بهترین کتاب های سرمایه گذاری در بورس

۱- صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس

کتاب «صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس» نوشته «حجت بهادری» و «نسیم کردستانی» تلاش می‌کند به زبان ساده انواع بازارهای مالی را مورد بررسی قرار دهد. نویسنده اعتقاد دارد که یکی از نکات مهم برای انجام معاملات در بازار بورس، روانشناسی بازار است. این کتاب یکی از بهترین منابع برای آشنایی کامل با بازار بورس محسوب می‌شود و برای مطالعه آن به صرف زمان طولانی نیاز نخواهید داشت.

صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس

۲- سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد

کتاب «سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد» یکی از آثار موفق «پاول ملاژنویچ» است و به زبان ساده به بیان واقعیت‌های بازار سرمایه می‌پردازد. یکی از باورهای پاول این است که با شناخت دقیق واقعیت‌های بازار بورس، می‌توان به موفقیت دست یافت. ملاژنویچ موفقیت سرمایه‌گذران در بازار بورس را در ارتباط مستقیم با سطح دانش آن‌ها می‌داند. وی معتقد است برای کسب موفقیت در این بازار، باید دانسته‌های خود را به چالش بکشیم و آن‌ها را همیشه به روز نگه داریم. در کتاب سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد، متوجه می‌شوید که با خرید کدام سهم‌ها، نیاز و اهداف شما محقق خواهد شد. این کتاب را «شهاب‌الدین ادیب مهر» ترجمه کرده و توسط انتشارات هیرمند منتشر شده است.

سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد

۳- بورس باز

«سلمان امین» نویسنده کتاب «بورس باز»، سعی دارد تکنیک‌های جادویی سرمایه گذاری در بورس را به زبان ساده آموزش دهد. او کتاب را با شرح یک خاطره شکست در بازار سهام شروع می‌کند. پس از این تجربه تلخ، او به دنبال تکنیک‌های جادویی در این حوزه رفت و سعی کرد تمامی این علوم و تکنیک‌ها را در یک جا جمع‌آوری کند که در نهایت منجر به انتشار کتاب بورس باز شد. اگر شما هم علاقه‌مند به شروع سرمایه‌گذاری در بازار بورس هستید، پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه این کتاب و یادگیری تکنیک‌های آن، یک شروع قوی داشته باشید.

بورس باز

۴- تحلیل تکنیکال بازار سرمایه جان مورفی

کتاب «تحلیل تکنیکال بازار سرمایه»، اثر سرمایه‌گذار معروف «جان مورفی» است. وی سعی دارد در این کتاب به نکات مهم در حوزه استراتژی‌های معاملاتی بپردازد. این کتاب جزو کتاب‌های موفق در حوزه آموزش بورس است که استقبال زیادی از آن شده و به زبان‌های مختلفی در تمام دنیا منتشر شده است. جان مورفی ابتدا در این کتاب بازار بورس را از دیدگاه خود تحلیل می‌کند. وی اصول تحلیل تکنیکال را یکی از پایه‌های مهم فرایند خرید و فروش سهام می‌داند. اگر برای شروع سرمایه‌گذاری در این بازار، با مفاهیم و اصطلاحات مهم آشنا شده باشید و برای گام بعدی نیاز به یادگیری تحلیل تکنیکال دارید، ما این کتاب کارامد را به شما پیشنهاد می‌کنیم

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه جان مورفی

۵- تجزیه و تحلیل تکنیکال

کتاب «تجزیه و تحلیل تکنیکال» اثر «کلیفورد پیستول» با ترجمه «ضیا مفاخر» در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. این کتاب جزو کتاب های پرفروش در حوزه تحلیل تکنیکال است که تحلیل‌گران، دانشجویان امور مالی و فعالان بازار بورس از آن بهره‌مند شده‌اند. کلیفورد در این کتاب سعی دارد تا مفاهیم پیچیده تحلیل تکنیکال را به زبان ساده، ارائه دهد. تحلیل تکنیکال یکی از بازوان پر قدرت در بررسی و شناخت موقعیت‌های مناسب برای معاملات سهام است. بسیاری از فعالان بازار بورس از این تکنیک معاملاتی برای کسب سود بیشتر، بهره می‌برند. برای کسب اطلاعات مهم در حوزه تحلیل تکنیکال و یادگیری نکات کلیدی در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را مطالعه کنید.

تجزیه و تحلیل تکنیکال

۶- ۱+۵۰ نکته یک‌ میلیون تومانی

کتاب «۵۰+۱ نکته یک‌ میلیون تومانی»، نوشته «همایون دارابی» است. در این کتاب به تفاسیر آزاد از مجموعه تجربیات، کتاب‌ها و مقالاتی که سعی در توصیف عملی بازار دارند، پرداخته شده است. به عبارت دیگر، نویسنده سعی دارد در این کتاب فوت کوزه‌گری در فرایند سرمایه‌گذاری را نمایش دهد. این کتاب شامل نکات ارزشمندی از تجربه‌های عملی سرمایه‌گذاری، در حوزه بازار سرمایه است. آگاهی نسبت به بعضی نکات مهم و آشنایی با فوت کوزه‌گری سرمایه‌گذاری در بازار بورس، یکی از گام‌های موثر برای کسب موفقیت در این بازار سرمایه‌گذاری است. پیشنهاد می‌کنیم که نکات ارزشمند این کتاب را از دست ندهید.

1+50 نکته یک‌ میلیون تومانی

۷- جادوی بورس

کتاب «جادوی بورس» حاصل تجربیات و دانش مالی « شهاب سهرابی» در بازار سرمایه است. این کتاب از مجموع نکات کلیدی در زمینه معاملات سهام، نوشته شده است و یک منبع خوب برای یادگیری و استفاده از تجربیات یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار بورس، به شمار می‌آید. شهاب سهرابی نتیجه تجربیات ۴۰۰۰ ساعته خود را در این کتاب جمع‌آوری کرده است. در این کتاب، هفت باتلاق سرمایه‌گذاری معرفی شده است که اگر بدون هیچ دانشی وارد این بازار شوید، شکست سنگینی را تجربه خواهید کرد.

جادوی بورس

۸- ۷۷ خطای سرمایه‌گذاری

نویسندگان کتاب «۷۷ خطای سرمایه گذاری»، «آرسی بالابان» و «لاری سوئدرو» سعی دارند که تمام اشتباهات رایج سرمایه گذاران در بازار بورس را در یک جا گردآوری کنند و به راهکارهای مقابله با آن‌ها بپردازند. نتیجه فعالیت این دو نویسنده، انتشار کتاب ۷۷ خطای سرمایه‌گذاری بود که توسط «مریم بیدکشگی پور» به زبان فارسی ترجمه شده و در دسترس تمامی علاقه‌مندان قرار دارد. نویسندگان این کتاب معتقدند که مولفه‌های مختلفی مانند چگونگی عملکرد بازار، اختصاص درست و به موقع سرمایه‌ها و چگونگی ورود و خروج از سهم، دانش کافی و لازم برای موفقیت در بورس نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاران باید در کنار این اطلاعات مهم، نسبت به خطاهای شناخته شده در این بازار نیز آگاهی داشته باشند.

77 خطای سرمایه‌گذاری

۹- هنر جنگ در بازار بورس

یکی دیگر از کتاب‌های «سلمان امیر» در حوزه آموزش بازار سرمایه، کتاب «هنر جنگ در بازار بورس» است. در این کتاب به مجموعه‌ای از تکنیک‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در بورس اشاره شده است. کتاب در سیزده فصل جمع‌آوری شده و در آن به نکات مهمی در راستای هنر جنگ در بازار سرمایه، اشاره شده است. بنا به گفته نویسنده، کلیدی‌ترین نکات درباره سرمایه‌گذاری صحیح و پربازده، در کتاب هنر جنگ در بازار بورس گردآوری شده است. اگر فکر می‌کنید که زمان آن رسیده تا یک شروع قوی و هیجان‌انگیز در بازار بورس داشته باشید، نکات گردآوری شده در این کتاب، راهنمای ایده‌‌آلی برای شما خواهد بود.

هنر جنگ در بازار بورس

۱۰- فرهنگ تشریحی اصطلاحات معامله‌گری در بازار بورس

کتاب «فرهنگ تشریحی اصطلاحات معامله‌گری در بازار بورس» نوشته «مهدی حبیب الهی» است. این کتاب شامل مجموعه‌ای از اصطلاحات و مفاهیم اصلی در بازار بورس و بازار فارکس است. آگاهی و آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات هر بازار سرمایه‌گذاری، یکی از گام‌های اولیه و مهم برای شروع فعالیت مالی در آن بازار است. ۹ کتابی که قبل از این معرفی شدند به نوعی دربرگیرنده علوم ابتدایی، علوم تخصصی، شناخت تجربیات مهم و آشنایی با خطاهای موجود در بازار بورس بودند. استفاده از تمام این نکات آموزشی در صورتی امکان‌پذیر است که درک درستی از مفاهیم و اصطلاحات آن‌ها داشته باشید. برای همین، این کتاب یک منبع عالی برای آشنایی با تمام اصطلاحات رایج در بازار بورس خواهد بود.

فرهنگ تشریحی اصطلاحات معامله‌گری در بازار بورس


سخن آخر

بازار بورس یکی از بهترین و امن‌ترین بسترهای سرمایه‌گذاری برای تمام افراد جامعه است. برای شروع سرمایه‌گذاری در این بازار، باید در گام اول سطح دانش و مهارت خود را بالا ببرید. یکی از راه‌های موثر در این زمینه، مطالعه کتاب‌های موثر برای آموزش بورس است. در این مقاله سعی کردیم ۱۰ کتاب معروف را در حوزه آموزش بورس معرفی کنیم. بعضی از این کتاب‌ها حاصل تجربیات چند هزار ساعته نویسنده در بازار بورس هستند که با مطالعه دقیق آن‌ها، می‌توانید برای خود یک استراتژی معاملاتی موفق تنظیم کنید. همچنین کتابخانه آگاه نیز مجموعه‌ای از کتاب‌های الکترونیک را در اختیارتان می‌گذارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دانش بورسی خود را ارتقا دهید.

33 پاسخ به “معرفی ۱۰ کتاب برای آموزش بورس”

  1. داود زارعان نژاد گفت:

    دستتون درد نکنه مطالب عالین

    ۳
  2. ایمان خونساری گفت:

    عالی با تشکر از تیم بآشگاه و کارگزاری آگاه

    ۰
  3. سونا گفت:

    باشگاه آگاه کارش خیلی درسته

    ۱
  4. محمدرضا گفت:

    کتاب ها برای افراد مبتدی عالی هست

    ۰
  5. سالار گفت:

    کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی خیلی عالیه
    ممنون از تیم آگاه برای معرفی کتاب های خوب و کاربردی

    ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 2 3 6