معرفی صندوق درآمد ثابت یاقوت آگاه

  • ۲۵ دی ۱۴۰۲
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
  • ۹۷ نظر
  • ۲۱۶۸۳ مشاهده
صندوق درآمد ثابت یاقوت

صندوق‌های درآمد ثابت یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب سود مطمئن و با ریسک کم به شمار می‌روند. این صندوق‌ها مزایای بسیاری در مقایسه با سپرده‌های بانکی دارند و گزینه مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. صندوق یاقوت، یکی از صندوق‌های درآمد ثابت کارگزاری آگاه است که از ابتدای فعالیت خود تاکنون، در میان صندوق‌های برتر بازار قرار گرفته است. در ادامه این مطلب به ویژگی‌های صندوق یاقوت می‌پردازیم.


صندوق یاقوت آگاه

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نهادهایی مالی هستند که امکان سرمایه گذاری در بورس را به روش غیرمستقیم برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند. این نهادها به عنوان واسطه مالی با تجمیع منابع مالی اشخاص و سرمایه‌گذاری آن در دارایی‌های مختلف بازار سرمایه، ضمن کسب بازدهی مناسب و با ریسک کم برای سرمایه‌گذاران، موجب توسعه پایدار بازار سرمایه می‌شوند. صندوق سرمایه گذاری یاقوت آگاه که از نوع قابل معامله و با درآمد ثابت است توسط شرکت سبدگردان آگاه، تاسیس شده است. این صندوق با نظارت مستقیم سازمان بورس و اوراق بهادار و بر­اساس ضوابط، اساسنامه و امیدنامه خود فعالیت می‌کند.

مشخصات صندوق یاقوت آگاه

مشخصات این صندوق در جدول زیر نمایش داده شده است:

نام صندوق صندوق سرمایه گذاری یاقوت آگاه
نماد صندوق یاقوت
نوع صندوق در اوراق بهادار با درآمد ثابت
موسسین صندوق ۱) شرکت سبدگردان آگاه (سهامی خاص)
۲) شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه (سهامی خاص)
مدیر صندوق شرکت سبدگردان آگاه
متولی موسسه حسابرسی آزمودگان
بازارگردان صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازرگردانی سهم آشنا یکم
ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری ۱۰۰۰۰ ریال
نحوه سرمایه گذاری از طریق کلیه کارگزاری‌های مجاز بورسی و با استفاده از کد بورسی
حداقل و حداکثر میزان سرمایه گذاری حداقل یک واحد و حداکثر نامحدود

ساز و کار صندوق یاقوت آگاه

سبد دارایی صندوق سرمایه ­گذاری با درآمد ثابت شامل: سپرده‌ها و گواهی‌های سپرده بانکی، سهام پذیرفته شده در بورس و فرابورس ایران می‌شود. صندوق قابل معامله در بورس با درآمد ثابت یاقوت آگاه، واریز سود دوره‌ای ندارد و سرمایه‌گذاران این صندوق از محل افزایش ارزش دارایی‌های آن، منتفع می‌شوند. به عبارت دیگر، سود این صندوق به ارزش واحدهای آن افزوده می‌شود و هر سرمایه‌گذار پس از فروش واحدها، به سرمایه و سود خود دست می‌یابد. صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ضوابط مشخصی برای تخصیص دارایی‌های خود دارد. این صندوق‌ها منابع مالی سرمایه‌گذاران خود را به دارایی‌های موجود در بازار سرمایه اختصاص می‌دهند. توجه داشته باشید، مطابق با قوانین بازار سرمایه لازم است حداقل هفتاد درصد از سبد دارایی یک صندوق درآمد ثابت به دارایی‌های با درآمد ثابت که در جدول ارائه کردیم، اختصاص یابد. یاقوت از جمله صندوق‌هایی است که طبق الزام سازمان بورس موظف است حداقل هفتاد درصد از دارایی‌های خود را به دارایی‌های با درآمد ثابتی که در جدول پایین ذکر شده است، اختصاص دهد.

حد نصاب سرمایه‌گذاری‌های این صندوق به سه دسته تقسیم می‌شوند که جزئیات بیشتر در ادامه شرح داده شده است:

حدنصاب ترکیب دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری «در اوراق بهادار با درآمد ثابت»
ردیف موضوع سرمایه‌گذاری توضیحات
۱  سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی حداقل ۷۵% از کل دارایی‌های صندوق
۱-۱ اوراق بهادار با درآمد ثابت دارای مجوز انتشار از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار حداقل ۳۰% از کل دارایی‌های صندوق
۱-۲ گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی حداکثر ۵۰% از کل دارایی‌های صندوق
۱-۳ اوراق بهادار منتشره از طرف یک ناشر حداکثر ۴۰% از کل دارایی‌های صندوق
۱-۴ اوراق بهادار تضمین شده توسط یک ضامن حداکثر ۳۰% از کل دارایی‌های صندوق
۲ سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا بازار اول و دوم فرابورس ایران حداقل ۵% و حداکثر ۲۵% از کل دارایی‌های صندوق
۲-۱ سهام و حق تقدم سهام منتشره از طرف یك ناشر حداکثر ۵% از سهام و حق تقدم سهام منتشره ناشر
۲-۲ سهام و حق تقدم سهام منتشره از طرف یک ناشر و قرارداد اختیار معامله همان سهام حداکثر ۵% از کل دارایی‌های صندوق
۲-۳ سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام طبقه بندی شده در یک صنعت حداکثر ۵% از کل دارایی‌های صندوق
۲-۴ اخذ موقعیت خرید در قرارداد اختیار معامله سهام حداکثر ۵% از ارزش روز سهام و حق تقدم سهام صندوق
۲-۵ اخذ موقعیت فروش در قرارداد اختیار معامله خرید سهام حداکثر به تعداد سهام پایه موجود در پرتفوی مجاز سرمایه‌گذاری صندوق در سهام
۲-۶ سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس‌ها حداکثر ۵% از کل دارایی‌های صندوق
۳ واحدهای سرمایه­گذاری «صندوق‌های سرمایه‌گذاری» حداکثر ۵% از کل دارایی‌های صندوق و تا سقف ۳۰% از تعداد واحدهای صندوق سرمایه‌پذیر که نزد سرمایه‌گذاران می‌باشد.

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق یاقوت آگاه

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، صندوق یاقوت از انواع صندوق‌های درآمد ثابتی است که قابل معامله در بورس هستند. علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این صندوق که توسط شرکت سبدگردان آگاه مدیریت می‌شود، می‌توانند با طی کردن مراحل زیر سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند:

  • با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس کد بورسی و کد معاملاتی خود را دریافت و فرایندهای احراز هویت را به یکی از روش‌های حضوری یا غیرحضوری تکمیل کنید.
  • به حساب معاملاتی خود در سامانه‌های معاملاتی آنلاین وارد شوید و با جستجوی نماد «یاقوت»، درخواست خرید تعداد واحد مد نظر خود را ثبت کنید.

پس از سرمایه‌گذاری در این صندوق، علاوه بر بهره‌مندی از زیرساخت‌های بازار سرمایه می‌توانید با کمترین ریسک به سود برسید. صندوق‌ها مسیر کسب سود از بازار سرمایه را برای طیف گسترده‌ای از افراد هموار کردند. اگر شما هم دانش مالی کافی ندارید، با ابزارهای تحلیل بازار آشنا نیستید یا برای مدیریت سبد دارایی خود فرصت کافی ندارید، می‌توانید از خدمات صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید. این صندوق‌ها با نظارت کامل سازمان بورس فعالیت می‌کنند. همچنین بهره‌مندی از خدمات مدیریت دارایی می‌تواند احتمال زیان‌دهی شما را کاهش دهد.

سرمایه‌گذاری در صندوق یاقوت مناسب چه افرادی است؟

با توجه به این که صندوق یاقوت در دسته صندوق‌های درآمد ثابت قرار می‌گیرد، گزینه‌ای بسیار مناسب برای سرمایه‌گذارانی محسوب می‌شود که ریسک‌پذیری پایینی دارند. سبد دارایی این صندوق بیشتر از دارایی‌های درآمد ثابت تشکیل شده است و در نوسان‌های بازار، آسیبی به منابع مالی سرمایه‌گذاران وارد نمی‌کند. در کنار این گروه، سرمایه‌گذاران دیگر هم می‌توانند برای متنوع‌سازی سرمایه‌گذاری خود یا با هدف کنترل ریسک، در صندوق یاقوت سرمایه‌گذاری کنند.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق یاقوت

صندوق یاقوت با بهره‌مندی از خدمات تیم حرفه‌ای مدیریت دارایی آگاه فعالیت می‌کند. این صندوق مزایای متعددی به سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌دهد، از جمله:

  • امکان سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از فرصت‌های بازار سرمایه با حداقل سرمایه اولیه
  • ساده‌سازی فرایند خرید و فروش واحدها به وسیله سامانه‌های معاملاتی کاملا آنلاین
  • امکان فروش واحدهای صندوق در هر زمانی از سرمایه‌گذاری بدون جریمه برداشت
  • کسب سود بیشتر در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری با ریسک کم

کلام آخر

امروزه صندوق‌ها را می‌توان در دسته محبوب‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار بورس به شمار آورد. فعالیت صندوق‌ها و تنوع بالای آن‌ها فرصتی برای طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران فراهم کرده است تا از مزایای بازار سرمایه بهره‌مند شوند و منابع مالی خود را به بازار بورس روانه کنند. در میان این صندوق‌ها، صندوق‌های درآمد ثابت توانسته‌‌اند عملکرد بهتری نسبت به سپرده‌های بانکی ارائه دهند. این صندوق‌ها ریسک بسیار پایینی دارند و سودی بیشتر از سپرده‌های بانکی را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه می‌آورند. صندوق درآمد ثابت یاقوت گزینه‌ای بسیار مناسب در میان صندوق‌های درآمد ثابت بازار به شمار می‌رود. این صندوق توسط شرکت سبدگردان آگاه مدیریت می‌شود که کارنامه‌ای درخشان از مدیریت صندوق‌های متعدد در بازار سرمایه دارد.

97 پاسخ به “معرفی صندوق درآمد ثابت یاقوت آگاه”

  1. علی مهری گفت:

    برای کسانی که وقت برای بورس ندارند یا تخصص ندارند عالیه

    ۱۹
  2. محمد گفت:

    خیلی خیلی برای سرمایه گزاران عالیست

    ۱۹
  3. naser گفت:

    سلام واسه کسانی که کد معاملاتی انلاین دارند مثل ما واسه سرمایه گذاری از اگاه اکسپرس اقدام به ثبت نام کنن؟

    ۲
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      صندوق یاقوت آگاه بدون پداخت سود دوره ای است. به این صورت که به جای پرداخت سود به صورت دوره ای به سرمایه گذاران ، سود حاصله به اصل سرمایه افزوده می شود و خالص ارزش دارایی های هر واحد صندوق را افزایش
      می دهد. در واقع سود های محقق شده هم سود می سازد. نحوه دسترسی به سود سپرده ها با فروش تمام یا بخشی از واحد های سرمایه گذاری می باشد.
      ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری ۱۰هزار ریال و نحوه سرمایه گذاری از طریق کلیه کارگزاری های مجاز بورسی می باشدو با استفاده از کد بورسی است.
      حداقل و حداکثر میزان سرمایه گذاری : حداقل یک واحد و حداکثر به میزان نامحدود می باشد.
      مهلت پذیره نویسی از شنبه تا دوشنبه در ساعات معاملات می باشد.

      ۱۳
  4. توکلی گفت:

    برای سرمایه گزاران مبتدی عالیه

    ۲۴
  5. رحیم گفت:

    من از مشتری های اگاه هستم اما این نماد رو درلیست نماد ها برای خریدپیدا نکردم

    چطور می توانیم در این صندوق سرمایه گذاری کنیم و آیا سود اسمی مشخصی دارد؟

    ۸
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      صندوق یاقوت آگاه بدون پداخت سود دوره ای است. به این صورت که به جای پرداخت سود به صورت دوره ای به سرمایه گذاران ، سود حاصله به اصل سرمایه افزوده می شود و خالص ارزش دارایی های هر واحد صندوق را افزایش
      می دهد. در واقع سود های محقق شده هم سود می سازد. نحوه دسترسی به سود سپرده ها با فروش تمام یا بخشی از واحد های سرمایه گذاری می باشد.
      ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری ۱۰هزار ریال و نحوه سرمایه گذاری از طریق کلیه کارگزاری های مجاز بورسی می باشدو با استفاده از کد بورسی است.
      حداقل و حداکثر میزان سرمایه گذاری : حداقل یک واحد و حداکثر به میزان نامحدود می باشد.
      مهلت پذیره نویسی از شنبه تا دوشنبه می باشد.

      ۱۹
    • مهران گفت:

      باسلام و خسته نباشید
      کار گذار آگاه از جمله کار گذاریهای خوب دربین کارگذاریهاست و دارای پنل معاملاتی با بیشترین امکانات است پیشنهاد بنده در مورد آموزش خرید و فروش آفلاین هست که میبینم اکثر مشتریان اطلاعی ندارند
      ممنون

      ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 2 3 13