مدیریت سبد دارایی در معاملات آنلاین سهام و اوراق بهادار

  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
  • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۵۶۴ نظر
  • ۱۱۵۲۳۷ مشاهده
مدیریت سبد دارایی در معاملات آنلاین سهام و اوراق بهادار

(بروزرسانی ۱۳۹۸/۰۶/۲۶) سرمایه گذاری در بورس علاوه‌بر آموزش نیازمند ابزارهایی است. ازجمله این ابزارها می‌توان به سیستم معاملاتی آنلاین برای ثبت سفارش های خرید و فروش سهام و سایر اوراق بهادار، بررسی و مدیریت سبد دارایی و…. اشاره کرد.

یکی از نیازمندی‌های سرمایه گذاران بورسی دسترسی به لیستی از دارایی ها برای بررسی وضعیت عملکرد پرتفوی یا همان دارایی سهام در بازه‌های زمانی متفاوت است که تهیه این گزارش نیازمند محاسبات پیچیده و مختلفی است تا بتوان از طریق آن وضعیت جامعی از تراکنش‌های مختلف مشتری را مشاهده کرد.

مزایای  مدیریت سبد دارایی

از مزایای وجود یک گزارش جامع برای بررسی و مدیریت دارایی سهام می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • میزان سود و زیان حاصله در هر لحظه
  • مشاهده سودهای دریافتی پیشین (که حاصل از معاملات قبلی یک نماد بوده است.)
  • مشاهده وضعیت دارایی در دوره‌های مختلف زمانی (سالانه، ماهانه، فصلی و …)
  • بررسی وضعیت سبد دارایی در صنایع مختلف
  • درصد (سهم) هر دارایی از کل پرتفو
  • امکان تصمیم‌گیری منطقی برای معاملات با در نظر گرفتن ریسک و بازدهی مناسب‌تر

مدیریت سبد دارایی در نرم افزار معاملات آنلاین آساتریدرآگاه

با توجه به نیاز مشتریان، لزوم وجود گزارش کامل و جامع از وضعیت دارایی سهام و بهبود گزارش‌های پیشین، کارگزاری آگاه منوی جدیدی را در سامانه معاملات آنلاین سهام خود با نام “مدیریت سبد دارایی” ایجاد کرده است.

در منوی مدیریت سبد دارایی، بخش‌های متعددی قرار دارد که کاربرد هر یک متفاوت و مشخص است. این بخش‌ها شامل موارد زیر هستند:

 سبد سهام

عملکرد سبد سهام

افزیش سرمایه های من

تراکنش‌های دستی

سودهای تقسیمی من

در ادامه به تشریح و کاربرد هر بخش پرداخته می‌شود.

سبد سهام

بخش “سبد سهام” دربردارنده کلیه نمادهایی است که مشتری سهامدار آن است. این بخش پیش‌تر با نام “دارایی سهام” در سامانه معاملات برخط  آسا دردسترس بود.

اطلاعات نماد در زمان خرید و اطلاعات روز دارایی (براساس قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی) در این بخش از سبد دارایی قابل مشاهده است.

جدول موجود در “سبد سهام” حاوی اطلاعات زیر است:

۱- نام اوراق: نام شرکتی است که مشتری سهام آن خریداری کرده است.

۲-نماد: به سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه به اختصار نامی تحت عنوان نماد آن شرکت تعلق می‌گیرد. نماد هر شرکت در بورس با شرکت‌های دیگر متفاوت و منحصربه‌فرد است.

۳-تعداد: به مفهوم تعداد دارایی یا سهام مشتری در کارگزاری آگاه است که مبنای محاسبات قرار می‌گیرد. این دارایی براساس معاملات و عملیات مشتری در کارگزاری آگاه منظور می‌شود.

۴-تعداد سپرده گذاری: تعداد سهامی است که از سوی شرکت سپرده گذاری بورس اعلام شده است و مشتری می‌تواند از طریق کارگزاری آگاه به فروش برساند. در حقیقت این تعداد نشان می‌دهد که آیا کارگزاری آگاه، کارگزار ناظر مشتری در نماد مذکور است یا خیر.

۵-قیمت سربه سر فروش: قیمت هر واحد از دارایی است که اگر معامله فروش با آن قیمت انجام شود، سود یا زیان مشتری صفر خواهد بود.

۶-میانگین قیمت تمام شده: میانگین بهای پرداخت شده بابت خرید هر واحد از سهام است.

۷-بهای تمام شده: مجموع بهای پرداخت شده با احتساب کارمزد خرید برای کل دارایی است.

۸-درصد در سبد (بهای تمام شده) : نسبت بهای تمام شده دارایی به کل سرمایه را نشان می‌دهد.

۹-قیمت روز: قیمتی است که سهام با آن در حال معامله است. این قیمت براساس قیمت پایانی و آخرین قیمت معامله قابل تغییر است.

۱۰-خالص ارزش روز: ارزش کل دارایی را براساس قیمت روز و با احتساب کارمزد فروش نشان می‌دهد. این مبلغ خالص دریافتی حاصل از فروش سهام است.

۱۱-درصد در سبد: نسبت ارزش روز دارایی خاصی را به ارزش کل دارایی سبد را نشان می‌دهد.

۱۲-سود یا زیان تحقق نیافته: میزان سود یا زیانی است که از تفاوت قیمت روز و بهای تمام شده به دست می‌آید. این سود یا زیان درصورتی محقق می شود که مشتری دارایی خود را در لحظه مشاهده گزارش بر اساس قیمت روز، بفروشد.

۱۳-درصد سود یا زیان تحقق نیافته: درصد سود یا زیانی (بازدهی) است که از تفاوت قیمت روز و بهای تمام شده به دست می آید.

در این بخش محاسبات جدول سبز رنگ بر اساس تعداد واقعی و محاسبات جدول آبی رنگ براساس قیمت پایانی است و می‌توان تعداد دارایی‌ها را براساس تعداد دارایی سهام (دارایی که از کارگزاری آگاه خریداری شده است) و یا تعداد سپرده‌گذاری تنظیم کرد. همچنین می‌توان ارزش روز را بر اساس قیمت پایانی یا قیمت آخرین معامله نماد محاسبه کرد. با تغییر این دو تنظیمات، محاسبات جدول آبی رنگ تغییر کرده و بر اساس تنظیمات تعیین شده محاسبه خواهد شد.

۱۴-آخرین سود تقسیمی: در این ستون آخرین مبلغی که طی مصوبه مجمع عمومی به سهامداران (در زمان برگزاری مجمع) تعلق گرفته است، نمایش داده می شود. چنانچه شرکت بورسی که مشتری سهامدار آن است، مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار کرده و در مجمع  سود نقدی بین سهامداران تقسیم شده باشد، به آن سود تقسیمی یا DPS می گویند. این سود تنها زمانی به فرد تعلق می گیرد که در زمان برگزاری مجمع مربوط به تقسیم سود، سهام شرکت را داشته است.

۱۵-وضعیت نماد: وضعیت فعلی معاملاتی نماد است که می تواند به صورت مجاز، ممنوع، ممنوع-متوقف، مجاز-متوقف و … باشد.

۱۶-تراکنش دستی: در صورتی که مشتری دارایی‌اش را  به صورت دستی افزایش یا کاهش دهد، در این ستون نمایش داده می‌شود.

مشتری می‌تواند دارایی هایی را که به دلیل تغییر کارگزار ناظر و انتقال سهام از کارگزاری دیگر یا اضافه کردن آن دسته از دارایی هایی را که در کارگزاری دیگر خرید شده است، از طریق ثبت تراکنش دستی در سامانه معاملاتی خود اعمال نماید. برای درج تراکنش دستی می‌بایست روی گزینه تراکنش دستی در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید تا پنجره ثبت تراکنش دستی نمایش داده شود. در این بخش با وارد کردن اطلاعاتی  از قبیل نماد، تاریخ معامله، قیمت و حجم  می‌توانید تراکنش مورد نظر را ثبت کنید. چنانچه گزینه آستانه مجاز قیمت در تاریخ معامله انتخاب شده باشد، بازه قیمت روز (قیمت‌ نماد که در تاریخ تعیین شده مجاز به انجام معامله بوده است) توسط سیستم محاسبه می‌شود و قیمت وارد شده باید در آن محدوده باشد؛ در صورت انتخاب نکردن گزینه، می‌توانید قیمت دلخواه خود را وارد نمایید.

در صورتی که گزینه کارمزد توسط سیستم محاسبه و اضافه شود را انتخاب نمایید، بعد از اعمال تراکنش در قیمت مورد نظر، سیستم کارمزد معامله را براساس قوانین سازمان بورس در تاریخ مشخص شده حساب کرده و به ارزش دارایی‌های شما اضافه می‌کند؛ اما در صورتی که قیمت اعمال شده با احتساب کارمزد باشد می‌توانید گزینه محاسبه کارمزد را انتخاب نکنید.

در صورتی که قصد  افزایش دارایی خود را در سبد دارایی سهام خود داشته باشید باید از گزینه  خرید و چناچه قصد  کاهش دارایی را داشته باشید از گزینه فروش  استفاده کنید.

لازم به ذکر است تراکنش‌های دستی ثبت شده بعد از ساعت معاملاتی بازار سهام (۱۲:۳۰) اعمال می‌شود و تغییراتی را که تراکنش‌های دستی در دارایی شما ایجاد می‌کند، تاثیری در دارایی قابل معامله شما نخواهد داشت.

نکته: می‌توانید از طریق تراکنش‌های دستی، تراکنش‌های ثبت‌شده را ویرایش و یا حذف کنید.

۱۷-جزئیات: در سمت راست هر نماد یک گزینه آبی رنگ( آیکون ) به نام جزئیات تعبیه شده است. در این قسمت ریز خرید یا فروش سهام در آن نماد به صورت تجمیعی یا ریزتراکنش نمایش داده می‌شود. در این بخش قابلیت تعیین بازه زمانی مورد نظر مشتری قرار داده شده که با اعمال بازه زمانی خاصی تراکنش‌زمان‌های مختلف نمایش داده می‌شود.

۱۸نمودار: در بخش پایینی صفحه سبدسهام امکان مشاهده نمودار دارایی پرتفوی  به صورت  نمودارهای دایره ای و میله ای   وجود دارد. در این بخش این نمودارها هم براساس نماد و هم براساس صنعت قابل تنظیم است. معیارهای ترسیم این نمودارها  براساس ارزش روز، بهای تمام شده و سود یا زیان تحقق نیافته است.

۱۹-دریافت فایل خروجی: با کلیک بر این بخش امکان دریافت فایل اکسلی از دارایی سبدسهام خود را خواهید داشت.

عملکرد سبد سهام

تب عملکرد سبد سهام، برای  بررسی  اطلاعات و وضعیت معاملاتی در بازه های  زمانی دلخواه  است. بخش عملکرد سهام  پورتفوی مشتری  را در بازه های ابتدای دوره، طی دوره، انتهای دوره  مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت در بخش عملکرد دوره این امکان را به مشتری می دهد تا  وضعیت سود و زیان حاصل از خرید و فروش های خود را در طول بازه زمانی انتخاب شده مشاهده نماید.

در ادامه به توضیح هر بخش از جدول عملکرد سبد سهام به صورت جداگانه می پردازیم.

ابتدای دوره:

پس از انتخاب بازه زمانی مورد نظر، در این بخش اطلاعاتی نظیر نماد، تعداد سهام موجود،قیمت روز (قیمت پایانی در ابتدای دوره)، خالص ارزش فروش و سود یا زیان تحقق نیافته در ابتدای دوره نمایش داده می‌شود.

طول دوره:

در بخش طی دوره در عملکرد سبد سهام، تغییرات ایجاد شده در طول بازه زمانی مشخص شده از قبیل تعداد سهام خریداری  شده در طی بازه زمانی با احتساب میانگین قیمت، تعداد سهام فروخته شده در طی بازه زمانی با احتساب میانگین قیمت، تعداد تعدیلات سهام حاصل از افزایش سرمایه به صورت سهام حق تقدم یا سهام جایزه قابل مشاهده است.

در این بخش از جدول با توجه به بازه زمانی انتخاب شده، اطلاعاتی مانند تعداد خرید و فروش، میانگین قیمت خرید و روش، تعداد تعدیلات ناشی از حق‌تقدم و تعداد سهام جایزه است.

انتهای دوره:

دراین قسمت اطلاعاتی مانند تعداد دارایی، بهای تمام شده و سود یا زیان تحقق نیافته در انتهای دوره وجود دارد.

عملکرد  دوره:

مهمترین قسمت در جدول عملکرد سبد سهام، عملکرد دوره است. در بخش عملکرد دوره، بازدهی کسب شده در طول دوره به تفکیک اطلاعاتی نظیر  تغییر سود یا زیان تحقق نیافته، سود یا زیان حاصل از فروش دارایی، سود تقسیمی در مجامع و سود یا زیان کل (مجموع سود تقسیمی + سود یا زیان حاصل از فروش دارایی) به مشتری  نمایش داده می‌شود.

نکته: بازه زمانی را می توان بر اساس روز، هفته، ماه و یا انتخابی (بازه زمانی دلخواه) تنظیم کرد.

تمام قیمت‌های لحاظ شده برای محاسبات براساس قیمت‌پایانی نمادهاست.

افزایش سرمایه های من

بخش “افزایش سرمایه های من” دربردارنده همه نمادهایی است که در زمان برگزاری مجمع عمومی فوق العاده در خصوص تصویب افزایش سرمایه سهامدار آن ها بوده ایم. در این تب، اطلاعاتی در خصوص تاریخ برگزاری مجمع، درصد افزایش سرمایه، درصد سهام جایزه و همه اطلاعاتی که برای سهامداران در زمان افزایش سرمایه مهم است، نشان داده می‌شود.

در ادامه به توضیح هر یک از این ستون ها خواهیم پرداخت.

۱.نوع افزایش سرمایه: در این ستون نوع افزایش سرمایه نشان داده می‌شود. در صورتی که:

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی باشد  سهام جایزه

افزایش سرمایه از محل سود انباشته باشد سهام جایزه

افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران باشد آورده نقدی

افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران باشد آورده نقدی

نمایش داده می‌شود.

همچنین در صورتی که افزایش سرمایه، ترکیبی از موارد گفته شده باشد، به صورت آورده نقدی و سهام جایزه نشان داده خواهد شد.

۲.تاریخ برگزاری مجمع: این بخش تاریخ برگزاری مجمع عمومی فوق العاده را نشان می دهد.

۳.درصد کل افزایش سرمایه: این بخش نشان‌دهنده میزان درصد افزایش سرمایه‌ای است که در مجمع عمومی فوق‌العاده به تصویب سهامداران رسیده است.

نکته: درصد کل افزایش سرمایه متشکل از درصد سهام جایزه و درصد آورده نقدی است.

۴.درصد سهام جایزه: بیان می کند چند درصد از افزایش سرمایه به عنوان سهام جایزه به سهامداران تعلق خواهد گرفت.

۵.تعداد سهام جایزه: این ستون تعداد سهام جایزه ای است که به شما تعلق گرفته است. این تعداد با توجه به میزان دارایی شما در زمان برگزاری مجمع و درصد افزایش سرمایه محاسبه می گردد.

۶.نماد حق تقدم: در این ستون نماد حق تقدم سهم نمایش داده می‌شود.

۷.درصد آورده نقدی: بیان می کند چند درصد از افزایش سرمایه به عنوان حق تقدم سهام به سهامداران تعلق خواهد گرفت.

۸.تعداد تعلق گرفته: تعداد سهام حق تقدمی است که در مجمع عمومی فوق العاده به هر یک از سهامداران با توجه به دارایی سهامشان در زمان برگزاری مجمع تعلق گرفته است.

۹. تعداد خرید: در صورتی که در دوره پذیره نویسی سهام حق تقدم خریداری شود، در این ستون نشان داده خواهد شد.

۱۰.تعداد فروش: در صورتی که در دوره پذیره نویسی سهام حق تقدم فروخته شود، در این ستون نشان داده خواهد شد.

۱۱.تعداد کل: نشان دهنده تعداد حق تقدم‌های دریافتی و خریداری شده، منهای حق تقدم‌های فروخته شده در دوره پذیره نویسی است.

۱۲.تعداد پذیرش: تعداد حق تقدمی را نشان می دهد که ارزش اسمی آن در دوره پذیره نویسی به شرکت پرداخت شده است.

نکته: از طریق گزینه + در انتهای هر سطر می‌توانید تعداد حق تقدم‌هایی که مبلغ اسمی آن را پرداخت کرده‌اید، وارد کنید تا اطلاعات دارایی شما در تب سبد سهام و عملکرد سبد سهام (میزان دارایی، سود یا زیان) به‌روز شود.

۱۳.مطالبات پذیرش نشده: درصورتی‌که شرکت به‌جای سهامدار اقدام به فروش حق تقدم در بورس استفاده‌نشده کند، در این ستون، مطالبات ناشی از فروش این حق تقدم‌ها نشان داده می‌شود.

تراکنش‌های دستی

تراکنش های دستی به دو منظور در سامانه قرار داده شده است:

۱- بررسی و تعیین تکلیف تراکنش های دستی پیشین

۲- امکان ثبت تراکنش های دستی جدید

در این قسمت تمام تراکنش‎‌های دستی که از پرتفوی قدیم بازمانده است نمایش داده می‌شود ومشتری از طریق گزینه اعمال یا لغو، می‌تواند هر یک از این تراکنش ها را در پورتفوی خود ثبت نماید.

علاوه بر این کلیه تراکنش هایی را که مشتری به صورت دستی از این پس در سامانه ثبت می کند، در این بخش قابل مشاهده و پیگیری است.

چند نکته در ثبت تراکنش های دستی حائز اهمیت است:

  • این تراکنش در محاسبات سود یا زیان سبد سهام مشتری محاسبه و نمایش داده خواهد شد.
  • تغییرات مربوط به افزایش سرمایه و تقسیم سود، از تاریخ معامله این تراکنش به بعد لحاظ خواهد شد.
  • این تراکنش بر اساس اظهار مشتری است و منجر به خرید یا فروشی در بازار نخواهد شد.
  • تغییراتی که این تراکنش در دارایی مشتری ایجاد می‌کند، تاثیری در تعداد دارایی قابل معامله وی نخواهد داشت.
  • در صورتی که در نسخه‌های قبلی سامانه معاملاتی برخط آسا اقدام به ثبت تراکنش دستی نموده باشید، این تراکنش‌ها در این قسمت به شما نمایش داده می‌شود. این اطلاعات از اواخر سال ۹۲ است. با ورود به این بخش می‌توانید تراکنش‌هایی را که نیاز دارید مجدد در سبد دارایی شما اعمال شود، ثبت کنید و در صورت عدم نیاز به ثبت هر تراکنش، آن را لغو کنید.

همچنین در قسمت بالای صفحه ابزار فیلتر جهت دسترسی سریع به تراکنش‎ها به صورت تراکنش‌های دستی، تراکنش‌های باز و انتخاب بازه زمانی دلخواه وجود دارد.

سودهای تقسیمی من

در بخش سودهای تقسیمی اطلاعات مربوط به سود تقسیم شده شرکت‌هایی که در زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامدار آن بوده‌اید در دسترس است.

در بخش سمت راست بالای صفحه می‌توان اطلاعات موجود در صفحه سودهای تقسیمی من را بر اساس “نمایش مجامع تسویه نشده” یا “نمایش همه مجامع” فیلتر نمود.

در این قسمت، بخش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

۱-نماد: سهامی است که در زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه، در دارایی شما وجود داشته است.

۲-تاریخ برگزاری: در این بخش زمان برگزاری آخرین مجمع عادی سالیانه نمایش داده می‌شود.

۳-سال مال منتهی: سال مالی شرکت را نشان می‌دهد که مجمع سالیانه مربوط به آن دوره برگزار شده است.

۴-سود انباشته: سود انباشته پایان دوره به‌ازای هر سهم است.

۵-EPS : میزان سود ساخته شده توسط شرکت به ازای هر سهم در پایان سال مالی است.

۶-DPS : میزان سود تقسیمی توسط شرکت به ازای هر سهم در مجمع عادی سالیانه است.

۷-تعداد دارایی در زمان مجمع: تعداد دارایی شمارا در زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه نشان می‌دهد.

۸-ارزش مطالبات: این عدد از ضرب DPS در تعداد دارایی در زمان مجمع به دست می‌آید و معادل کل مبلغ دریافتی شما از سود تقسیمی است.

۹-مطالبات دریافت شده: این بخش به شما نشان می‌دهد که چه میزان از سود تقسیمی خود را دریافت نموده‌اید.

۱۰-وضعیت: در این ستون وضعیت مطالبات شمارا به‌صورت تسویه شده یا تسویه نشده نمایش می‌دهد.

نکته:

۱-چنانچه شما سود تقسیمی خود را دریافت کرده باشید به‌منظور اعمال تسویه سود تقسیمی می‌توانید از طریق گزینه  در انتهای سطر اقدام کنید. در این بخش همان‌گونه که در عکس زیر قابل‌مشاهده است، می‌توانید میزان دریافتی سود تقسیمی خود را مشخص کنید. چنانچه به هر دلیلی کل یا بخشی از سود تقسیمی خود را دریافت نکرده باشید می‌توانید در کادر مربوطه، مبلغ آن را وارد کنید.

دریافت سود تقسیمی مجمع عادی

۲-درصورتی‌که اطلاعیه پرداخت سود سهام در سایت کدال منتشرشده باشد، در انتهای سطر لینک اطلاعیه مربوطه وجود دارد.

در پایان خاطر نشان می سازد که در سامانه معاملات انلاین آساتریدرآگاه بخش “مدیریت دارایی سهام” جایگزین کلی بخش “دارایی سهام” و “دارایی سپرده گذاری” شده است.

564 پاسخ به “مدیریت سبد دارایی در معاملات آنلاین سهام و اوراق بهادار”

  1. AV7639 گفت:

    سلام
    آیا امکان دریافت کد بورس برای فرزند
    ۵سال
    زیر ۵سال وجود دارد

    ۲
    • Agah گفت:

      سلام
      بله دوست گرامی
      دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال به این صورت است که ابتدا در سامانه سجام و آگاه اکسپرس ثبت نام می‌کنند و پدر فرزندان جهت احراز هویت با مدارک شناسنامه و کارت ملی به همراه مدارک فرزندان به دفاتر پیشخوان یا محل کارگزاری مراجعه میکند.
      در خصوص معرفی شماره حساب لازم است اعلام کنیم که حساب به نام خود شخص (فرد زیر ۱۸ سال) باشد.
      باتشکر

      ۱۴
      • AM9595 گفت:

        سلام
        من بالغ بر ۱۰ روز است که برای فرزندانم در سجام ثبت نام کرده ام ولی هنوز پیامکی برایم نیامده است . آیا باید صبر کنم تا پیامک تاییدیه سجام برایم بیاید یا باید به کارگزاری مراجعه کنم . در قسمت تاییدیه مدارک سجام مدارکم تایید شده است

        ۳
      • AJ5449 گفت:

        ما هم برای فرزندمون در آگاه ثبت نام کردیم. اون زمان شوهر من خیلی مشغله کاری داشت و کارگزاری من رو به عنوان قیم نپذیرفت. در نتیجه کارامون عقب افتادو با خیلی فاصله انجام شد. می خوام خواهش کنم برای مادر بچه ها هم امکان احراز هویت و .. رو قرار بدین. به خدا مادرها هم به فکر آتیه فرزندانشون هستن.

        ۱۷
        • AS2324 گفت:

          سلام. کاش یه روز ی برسه برای مادرای مملکت هم حق قیومیت در نظر بگیرن. و اسم مادرانمون در شناسنامه و تمام اسناد در کنار اسم پدرانمون قیدبشه

          ۱۷
          • AJ5449 گفت:

            ممنونم از شما. من خیلی جاها مجبورم این رو توضیح بدم که مادرها هم از بچه هاشون نگهداری می کنن. ولی فکر می کنم بیشتر خانوم ها خودشون علاقه به حق قیمومیت ندارند متاسفانه

            ۵
          • AX0931 گفت:

            سلام. با اینکه من مردم و جمله شما شاید خیلی فمینیستی باشه اما موافقم کاملا. چرا که اصلا بنظرم عنوان مهم نیست پدر یا مادر

            ۱
          • AP8380 گفت:

            عرض ادب . با عنایت به مفاد و روح قوانین و با توجه بر اینکه بحث ولایت مختص پدر و جد پدریست که توضیح در این حصوص و علت این قاعده و اصول مهم شرعی و قانونی نیازمند چندین ده هزار کلام و نوشتار, باید تذکر داد که طبق قوانین مدنی نگهداری طفل هم حق و هم تکلیف والدین ولیکن با وجود پدر نمیتوان عنوان سمتی اعم از قیم و ... را تحت تصمیمات حسبی دادگاه , از مرجع ذیصلاح درخواست نمود بنابراین با وجود ولی قهری بحث در خصوص قیمومت و... منتفیست

            ۲
      • AU1862 گفت:

        با سلام آیا برای فرزندان زیر ۱۸ سال هم میشه کدآنلاین گرفت ؟

        ۰
  2. AT0560 گفت:

    درود.آیا سهمی که خریدیم و در ضرر باشه اگه نگهش داریم طولانی مدت آیا به سود دهی میرسد ؟

    ۱
    • Agah گفت:

      سلام خدمت شما دوست گرامی
      افزایش قیمت سهام به عوامل مختلفی از جمله وضعیت صنایع، وضعیت شرکت مورد نظر، اخبار و ... بستگی دارد و تنها می توان از طریق پیگیری اخبار مربوطه و تحلیل های موجود درباره افزایش قیمت و سود سهام های بورسی پیش بینی انجام داد.
      شما می توانید از طریق تحلیل های بنیادی و تکنیکال ، وضعیت سهم مورد نظر خود در آینده را پیش بینی کنید یا از سایت های مختلف تحلیلی استفاده نمایید.
      جهت مطالعه اخبار و تحلیل سهام های مختلف از سایت تحلیلی همفکران نیز می توانید استفاده نمایید.

      ۸
    • Farhad75 گفت:

      ممکنه به سود دهی برسه ممکنه نرسه باید تحلیل و بررسی بشه

      ۱
  3. AT0560 گفت:

    درود.میخواستم بدونم باچه امتیازی میتونیم ازباشگاه وام بگیریم.ممنون

    ۷
  4. AT7265 گفت:

    سلام وخدا قوت اساتریدر جدید سامانه خوبیه ولی من حدود یکهفته میشه نمیتونم واردش بشم و پس از تایپ وارد نسخه قدیم میشم مشکل را با تهران واصفهان در میان گذاشتم ولی هنوز حل نشده برام.

    ۱
  5. عبدالله حاجی زاده گفت:

    خیلی خوبه یکی از مشکلات که در مورد سبد سهام داشتیم رو حل کرد
    به امید اینکه این برنامه کامل و کاملتر بشه

    ۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 2 3 67