فرایند تسویه و تحویل خودرو در بورس کالا

  • ۱۹ دی ۱۴۰۱
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱
  • ۱۴ نظر
  • ۸۴۶ مشاهده

در این ویدئو با فرآیند تسویه و تحویل خودرو بعد از ثبت سفارش موفق در بورس کالا آشنا خواهید شد. در صورتی که موفق به خرید خودرو در تالار خودروی بورس کالا شده باشید، سه روز زمان دارید تا فرآیند تسویه خودرو را به اتمام برسانید. برای تسویه خودرو باید مابقی هزینه خرید خودرو را در حساب وکالتی خود واریز کنید. بهتر است بدانید در صورتی که تسویه خود را طی سه روز دوم انجام دهید، مشمول جریمه خواهید شد. همچنین اگر مابقی هزینه خودرو را تا ۶ روز پرداخت نکنید، قرارداد شما فسخ می‌شود و شما مجبور به پرداخت هزینه انفساخ (۵% ارزش معامله به علاوه دو سر کارمزد) خواهید بود. در صورتی که پرداخت خود را طی سه روز دوم انجام دهید باید جریمه‌ای معادل ۰.۰۰۲۵ ارزش معاملاتی سفارش (به ازای هر روز) بپردازید. شما می‌توانید برای انجام مراحل تسویه به سامانه Agah.ebgo.ir مراجعه کنید. سپس از طریق بخش «کارتابل» و  «کارتابل خریدار از نوع فیزیکی» برای پرداخت مابقی هزینه خودرو اقدام کنید. با کلیک کردن روی گزینه «جزئیات» کلیه جزئیات قرارداد به شما نمایش داده می‌شود.

در ادامه باید نوع درخواست تسویه خود را مشخص کنید. توجه کنید که ممکن است پس از انتخاب گزینه «پرداخت نقدی» با پیام بخشودگی جرایم مواجه شوید. در این حالت به هیچ عنوان تیک گزینه بخشودگی جرایم را نزنید چرا که خریداران تالار خودرو و سیمان شامل بخشودگی جرایم نمی‌شوند. بهتر است بدانید که در صورت انتخاب این گزینه قرارداد شما فسخ خواهد شد. در پایان روی گزینه تایید کلیک کنید. سپس با پیامی با مضمون موفق بودن درخواست تامین وجه مواجه خواهید شد. علاوه‌بر موارد مذکور باید به سایت اعلام شده توسط شرکت عرضه‌کننده خودرو مراجعه و پروفایل شخصی خود را ایجاد کنید. سپس برای پرداخت سایر هزینه‌های مربوطه مانند مالیات بر ارزش افزوده، عوارض، بیمه شخص ثالث، شماره‌گذاری و… اقدام کنید. اطلاعات ضروری مانند آدرس سایت عرضه‌کننده خودرو و هزینه‌های جانبی قابل پرداخت در اطلاعیه عرضه هر خودرو به صورت مجزا درج می‌شود. در مرحله آخر از بین نمایندگی‌های مجاز موجود در سایت شرکت عرضه‌کننده، نزدیک‌ترین نمایندگی به خود را برای تحویل خودرو انتخاب و در زمان مقرر همراه با مدارک ضروری به نمایندگی منتخب مراجعه کنید. در صورتی که در مهلت مقرر برای تحویل خودرو اقدام نکنید، مسئولیت و هزینه‌های مربوط به نگهداری خودرو در پارکینگ به عهده شما خواهد بود.

14 پاسخ به “فرایند تسویه و تحویل خودرو در بورس کالا”

  1. حمید گفت:

    سلام من امروز تکمیل وجه انجام دادم ولی من هزینه عوارض و مالیات را باید چطور بپردازم از سایت ایران خودرو یا کارگزاری اگاه

    ۰
    • کارشناس 2265 گفت:

      با سلام دوست عزیز، بعد از انجام تسویه خودرو ۲۰۷ در سامانه ایبیگو و ایجاد حساب کاربری در سایت خودرو ساز (ایران خودرو) طی ۹ روز کاری پیامک شماره قرار داد برای شما ارسال خواهد شد و باید از سایت خودرو ساز طی ۵ روز تقویمی نسبت به پرداخت مالیات،هزینه ثابت و انتخاب نمایندگی خودرو ساز و بیمه گر اقدام کنید، همچنین سپس طی ۴ روز تقویمی برگه احراز محل سکونت خود در سامانه سخا را به همراه مدارک به نمایندگی مجاز انتخاب شده تحویل نمایید. در صورت تمایل به بررسی وضعیت تسویه خود با شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ با همکاران ما ارتباط برقرار کنید.

      ۰
  2. امین گفت:

    با سلام
    در کارتابل من گزینه اطلاعات هویتی وجود ندارد و امکان ویرایش و تکمیل ندارم

    ۰
    • کارشناس 1093 گفت:

      سلام دوست عزیز، امکان بررسی موضوع شما از طریق این درگاه وجود نداره. لطفا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ تماس بگیرید و یا درخواست خودتون رو از طریق تیکت پشتیبانی ارسال کنید.

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: