معرفی صندوق سرمایه گذاری مشترک آگاه

  • تاریخ درج ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
  • تاریخ ویرایش ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
  • ۱۲ نظر
  • ۲۱۶۰ مشاهده
صندوق سرمایه گذاری مشترک آگاه

اکثر فعالان بازار سرمایه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنا هستند و آن‌ها را روشی مطمئن و سودآور برای فعالیت در بورس می‌دانند. صندوق‌هایی چون صندوق مشترک آگاه که جزو اولین و پربازده‌ترین صندوق‌های بازار سرمایه هستند با ارائه بازدهی فراتر از انتظار و بالاتر از بازارهای مالی دیگر توانسته‌اند این باور را ایجاد کنند که سرمایه‌گذاری در بورس با تکیه بر سه اصل تخصص، تجربه و دید بلندمدت، بیشترین سود را می‌سازد.


ویدئو صندوق مشترک آگاه


صندوق سرمایه‌گذاری چیست؟

برای سرمایه گذاری در بورس دو روش وجود دارد: روش مستقیم و غیرمستقیم.  در روش غیرمستقیم سرمایه‌گذاری که شامل سبدگردانی اختصاصی و صندوق های سرمایه گذاری می‌شود، افراد شخصا و بر اساس اطلاعات و علم خود سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؛ بلکه این کار را بر عهده تیم متخصص و کاردان صندوقی مورد اعتماد می‌گذارند تا به جای آن‌ها سبدی از سهام تشکیل دهد و به این وسیله از سود بازار بهره‌مند شوند.

از منظر ترکیب دارایی، صندوق‌ها انواع مختلفی دارند که صندوق درآمد ثابت، صندوق سهامی و صندوق مختلط از مهمترین آن‌ها هستند. از منظر نحوه سرمایه‌گذاری نیز به دو دسته صندوق‌های صدور و ابطالی و صندوق‌های قابل معامله یا (ETF) دسته‌بندی می‌شوند. دارایی صندوق‌های سهامی اکثرا سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس است. در صندوق‌های درآمد ثابت، اکثر دارایی جمع‌آوری شده در اوراق با درآمد ثابت، اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری می‌شود و در صندوق‌های مختلط، نیمی در سهام و نیمی در اوراق با درآمد ثابت و… سرمایه‌گذاری می‌شود.

صندوق مشترک آگاه صندوقی سهامی از نوع صدور و ابطالی است. پس درصد بالایی از دارایی آن در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری می‌شود. برای سرمایه‌گذاری در این صندوق، لازم است یک بار به صورت حضوری به شعب آگاه مراجعه و فرم‌‌های مرتبط برای خرید واحدهای صندوق را پر کنید.

معرفی مدیریت دارایی آگاه

شرکت سبدگردان آگاه در سال ۱۳۹۷ با مجوز رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و تحت نظارت آن سازمان، راه‌اندازی شد. البته سابقه فعالیت آگاه به سال ۱۳۸۴ (زمان تاسیس) برمی‌گردد. به تعبیر دیگر از سال ۹۷ تمامی فعالیت‌های مدیریت دارایی آگاه که پیش از این در کارگزاری انجام می‌شد، به شرکت سبدگردان آگاه انتقال یافت.

در شرکت سبدگردان آگاه، خدمات مدیریت دارایی، در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوع و سبدگردانی اختصاصی ارائه می‌شود تا افراد از هر قشر و با هر میزان سرمایه‌ بتوانند از مزایای بورس بهره‌مند شوند. در حال حاضر ۷ صندوق سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت سبدگردان آگاه قرار دارد که بعضی از آن‌ها در دوره‌های زمانی متفاوت، جزو پربازده‌ترین‌های بازار بوده‌اند. آگاه بالغ بر ۵ میلیون نفر مشتری و بیش از ۷۰,۰۰۰ میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارد.

معرفی صندوق مشترک آگاه

اولین صندوق سرمایه گذاری آگاه، با نام «مشترک آگاه» در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. همان طور که گفتیم مشترک یک صندوق سهامی است و عمده دارایی آن (بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پرتفوی) در سهام و اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌شود. سهامی بودن یعنی صندوق متناسب با شاخص بورس رشد می‌کند و چنانچه شاخص افت داشته باشد ممکن است سرمایه افراد دچار ضرر شود. بر همین اساس بهتر است با دید بلندمدت در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری شود.

البته بازدهی بیش از ۳۷ هزار درصدی صندوق مشترک آگاه سبب شده است که پیشتاز در میان صندوق‌های سرمایه‌ گذاری بازار سرمایه باشد و در دوره‌های مختلف عنوان پربازده‌ترین صندوق بازار سرمایه را به خود اختصاص دهد.

علاوه بر بازدهی مزایای دیگر صندوق مشترک آگاه عبارت است از:

  • هزینه پایین
  • نقدشوندگی بالا
  • مدیریت متخصص و مجرب
  • وجود بازارگردان در صندوق
  • سابقه ۱۳ سال فعالیت مستمر و درخشان
  • جذب بیش از ۷۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه

سرمایه‌ گذاری در مشترک آگاه یعنی یک سود عالی بدون صرف وقت، انرژی و داشتن تخصص. در واقع تیم حرفه‌ای سبدگردان آگاه به نیابت از شما و برای شما سبدی از دارای‌های بورسی تشکیل می‌دهد و از آن جهت که خود در میزان سود حاصله شریک است، سعی بر آن دارد که روز به روز بر میزان این سود افزوده شود.

در مشترک آگاه امنیت سرمایه‌گذاری، حرف اول را می‌زند و استراتژی مدیران صندوق نیز بر اساس بازدهی و امنیت بنا نهاده شده است. هر چند که با توجه به ماهیت نوسانی بازار سرمایه بهتر است که واحدهای مشترک را با دید بلندمدت (حداقل ۱ سال) خریداری کنید تا بتوانید سود مطلوب و دلخواهی به دست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت صندوق مشترک آگاه مراجعه کنید.

مقایسه بازدهی صندوق مشترک با بازارهای مالی

گفتیم که بازدهی صندوق مشترک با تکیه بر دانش تیم متخصص سبدگردان آگاه بیش از ۳۷۰۰۰ درصد بوده است. به تعبیر دیگر قیمت هر واحد صندوق مشترک در زمان تاسیس ۱۰۰ هزار تومان بوده و در حال حاضر (اسفند ۱۴۰۰) این مبلغ به عدد هر واحد بیش از ۳۷ میلیون تومان رسیده است. این یعنی سرمایه افراد در طول ۱۳ سال فعالیت این صندوق تقریبا بیش از ۳۷۰ برابر شده است. این عدد در میان بازارهای مالی نیز بی‌سابقه است.

صندوق مشترک آگاه مناسب چه افرادی است؟

در بالا گفتیم که اغلب دارایی صندوق مشترک آگاه در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری می‌شود و به نظر می‌آید که این صندوق مناسب افرادی با روحیه ریسک‌پذیری بالا باشد اما آمار و تجربه نشان داده است که این صندوق برای تمامی افرادی که قصد حفظ ارزش پول خود را در برابر تورم دارند و علاوه بر این به دنبال کسب بازده عالی از یک بازار داخلی هستند مناسب است. چرا که ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق با تخصص تیم تحلیل کاهش و بازده آن افزایش یافته است.

بنابراین اگر شما هم سرمایه‌گذاری در بورس را یک فرصت خوب می‌دانید اما تخصص کافی یا زمان لازم برای تحلیل و انتخاب سهام پر پتانسیل ندارید؛ با مراجعه به صفحه ثبت نام صندوق مشترک آگاه یک فرصت ویژه برای یک سرمایه‌گذاری پربازده خلق کنید.

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق مشترک آگاه

سرمایه‌گذاری در مشترک آگاه از طریق صدور واحدهای آن صورت می‌گیرد. مراحل سرمایه‌گذاری در این صندوق به ترتیب زیر است:

  1. ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به آدرس www.sejam.ir
  2. با در دست داشتن مدارک هویتی خود (اصل شناسنامه و کارت ملی) برای خرید واحدهای صندوق به یکی ازشعب کارگزاری آگاه در تهران یا شهرستان‌ها مراجعه کنید.

در ادامه با پر کردن فرم ثبت نام و واریز پول، واحدهای سرمایه‌گذاری به نام شما ثبت می‌شود.


سخن آخر

صندوق سهامی مشترک آگاه پربازده‌ترین در میان صندوق‌های بازار سرمایه و پربازده‌ترین در میان بازارهای مالی دیگر در بازه زمانی ۱۳ سال گذشته بوده است. مشترک صندوقی صدور ابطالی و سهامی است که تحت مدیریت سبدگردان آگاه قرار دارد. این صندوق در طول فعالیت خود دارایی سرمایه‌گذاران خود را ۳۷۰ برابر کرده است..

12 پاسخ به “معرفی صندوق سرمایه گذاری مشترک آگاه”

  1. گلاویژ گفت:

    مطالب زیبا و مورد استفاده واقع شد

    ۰
  2. گلاویژ گفت:

    عالی بود

    ۰
  3. گلاویژ گفت:

    عالی و آموزنده بود

    ۰
  4. شراگیم امینی گفت:

    در صندوق های مشترک فقط با دید بلند مدت چند ساله سرمایه‌گذاری کنید.

    ۰
  5. عاصف حدیر گفت:

    باید ثبت نام کنید تا متوجه بشین .

    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: