سود سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟

  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
  • ۳ دی ۱۳۹۷
  • ۱۰۶ نظر
  • ۳۲۶۲۵ مشاهده
سود سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟

این روزها، همه نگران سرمایه‌های خود هستند. فرقی نمی‌کند که رقم و عدد حساب بانکی‌تان چقدر است؛ در هر حال نگران هستید و این دغدغه از دست رفتن پول و سرمایه در شما کاملاً طبیعی و به جا است. کسانی که مبلغ زیادی پول و سرمایه دارند، نگرانی‌های خود را دارند و افرادی که اندوخته‌ای کمتر دارند هم به دنبال پیدا کردن روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش سرمایه خود هستند. پیشنهادهای مختلفی در مورد روش‌های سرمایه‌ گذاری از جمله سرمایه گذاری در بانک، سرمایه گذاری در مسکن، سرمایه گذاری در بورس و… به افراد داده می‌شود. شاید بتوان گفت این پیشنهادات اشتباه و نامعقول نیستند. اما چیزی که در این میان خیلی مهم است، شما هستید. بله… این شما هستید که باید در مقام یک شنونده عاقل ظاهر شوید و با بررسی گزینه‌های مختلف سرمایه‌ گذاری، بهترین سرمایه گذاری را برای خود انتخاب کنید.

سرمایه گذاری در بورس یا بانک؟

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند، پول را در بانک بگذار و با خیال راحت، سودش را بگیر. برخی دیگر اما نظری متفاوت دارند و معتقد هستند که سود سرمایه گذاری در بورس بسیار زیاد است و اگر کمی جرأت و جسارت به خرج بدهید، قطعاً می‌توانید اندوخته‌های خود را بیشتر و بیشتر کنید.

واقعیت این است که هیچ حکم کلی برای سرمایه گذاری مناسب وجود ندارد. سود سرمایه گذاری در بورس، رقم و عددی قطعی نیست و نمی‌توان از آن به عنوان یک روش ثابت و ساده یاد کرد. در این میان، عوامل و عناصر مختلفی وجود دارند که برای سرمایه گذاری باید به آنها توجه کرد. بورس نه خوب است و نه بد. این شما هستید که حضور و شرایطی می‌سازید که  سرمایه گذاری در بورس برای‌تان سودآور می‌شود یا سر تا پا ضرر. اجازه بدهید در ادامه بیشتر درباره سود سرمایه گذاری در بورس صحبت کنیم.

 

 آیا سود تضمینی در بورس وجود دارد؟

حتما دیالوگ معروف هملت را شنیده‌اید: بودن یا نبودن؛ مسأله این است! همه افراد برای ورود به بورس با چنین چالش و دوراهی دشواری رو به رو هستند. اما اگر شناخت دقیقی از سود سرمایه گذاری در بورس داشته باشند، دیگر دچار چنین دوراهی‌هایی در تصمیم‌گیری‌های خود نخواهند شد. همه چیز از یک تصمیم شروع می‌شود. تصمیمی که پشت آن اراده و پشتکاری شدید نهفته است. برای ورود به بورس و دریافت سود کلان سرمایه گذاری در بورس باید عزمتان را جزم کنید. باید قبول کنید که ورود به بورس، اقدامی مفرح یا آزمونی مقطعی نیست. پس اگر قرار است که به این صحنه وارد شوید باید از قبل متن دیالوگ‌ها را به خوبی حفظ کنید و یاد بگیرید. در همین گام نخست باید بدانید که شرکت در سرمایه گذاری‌های بازار بورس نیازمند «سَمت» است. یعنی باید سمت و سوی بازار را به خوبی بدانید. حتما می‌پرسید، سمت و سو چیست؟

سمت یعنی: سرمایه، مهارت و تجربه. با علم به اهمیت سمت، یادتان باشد که سود سرمایه گذاری در بورس به هیچ‌وجه قطعی نیست. با ورود به بورس باید مانند یک مربی باتجربه فوتبال سعی کنید که بازی حریفان را آنالیز کنید، تیم خود و توانایی‌تان را به خوبی بشناسید، باید بدانید که چه سرمایه‌هایی در اختیار دارید و با تحلیل خود و حریفان در سایه تجربه و مهارتی که کسب کرده‌اید به پیروزی دست پیدا کنید. پیش‌بینی در فوتبال اهمیت زیادی دارد. بورس هم دقیقاً همین‌طور است. هیچ قطعیتی در کار نیست. شما باید به‌عنوان یک مربی تیزهوش، رفتار حاضران در بورس را از پیش بخوانید. سود سرمایه گذاری در بورس به تغییرات قیمت سهام شرکت‌ها وابسته است.

تغییرات قیمت هم وابسته به عرضه و تقاضای بازیگران بورس است. پس باید تلاش خود را به کار بگیرید تا به کمک “سمت” که مخفف سه عبارت و مفهوم مقابل است: سرمایه، مهارت و تجربه به دید و تحلیل درستی از شرایط دست پیدا کنید. از همین آغاز داستان بدانید که اگر شخصیت پردل و جرأتی برای تحمل این بازی‌های پر فراز و نشیب ندارید، بورس جای شما نیست. بورس برای کسی که درآمد ماهیانه ندارد یا از نظر روحی، آمادگی کشمکش‌های مختلف را در خود تقویت نکرده است، قطعاً جای خوبی نخواهد بود. اما از سوی دیگر برای کسانی که به آن به چشم یک ظرفیت درخشان برای افزایش سرمایه نگاه می‌کنند، صبور هستند و توانایی مدیریت روحیه خود را در شرایط سخت و استرس‌زا دارند، مکانی فوق‌العاده به شمار می‌رود.

با شرکت در همایش رایگان آشنایی با بورس، علاوه‌بر آشنایی با روش‌های مختلف سرمایه گذاری با فرصت‌های کسب درآمد از بازار بورس آشنا شوید.

می‌خواهم روزانه درصد زیادی سود از بورس دریافت کنم

برخی از افراد فکر می‌کنند که با سرمایه‌گذاری در بورس می‌توانند روزانه به درصد بالایی سود برسند. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا چنین چیزی منطقی است؟ همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، برای رسیدن به سود سرمایه‌گذاری در بورس باید آگاهانه پا به جاده‌های پرپیچ و خم آن بگذارید. یکی از نکات پایه‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که نوسان قیمت روزانه در بورس ۵± درصد است. این به چه معنا است؟ یعنی هر روز، سرمایه شما در بورس می‌تواند ۵ درصد افزایش یا ۵ درصد کاهش داشته باشد. مثلا اگر سرمایه‌تان در بورس ۲۰ میلیون تومان باشد، ممکن است با احتساب کارمزد، روزانه  تقریبا ۱ میلیون‌ تومان سود یا ضرر کنید. با گذشت فرضا ۷ روز کاری، سود شما از بورس در بیشترین حالت، ۳۵ درصد افزایش و در کمترین حالت ۳۵ درصد کاهش خواهد یافت (روزی ۵ درصد در ۷ روز ضرب می‌شود). البته باید توجه کنید که این نوسان‌های مثبت و منفی معمولا به حداکثر و حداقل نمی‌رسد. به عبارت دیگر سود یا ضرر به طور روزانه در حدود ۱ تا ۲ درصد است.

پس فراموش نکنید که امکان رسیدن به سودی کلان از سرمایه‌گذاری در بورس به طور روزانه برای‌تان وجود ندارد. آنچه باعث رشد و شکوفایی در مسیر پرنوسان بورس می‌شود، دانش و تجربه و از همه مهم‌تر صبر است. این تجربه و مهارت با بی‌گدار به آب زدن به دست نمی‌آید. هیچ‌ فرد عاقلی در همان شروع کار با مبلغی زیاد  و بدون هیچ دانش و اطلاعاتی وارد بورس نمی شود. یادتان باشد که با مبالغ اندک هم می‌توان وارد بازار بورس شد و با تجربه‌اندوزی و کمک گرفتن از مشاوران، کم‌کم به هوشمندی لازم برای سرمایه‌گذاری کردن با مبالغ کلان‌تر دست پیدا کرد. برای ورود به بورس باید آموزش ببینید. آموزش سرمایه گذاری در بورس و کمک گرفتن از منابع آگاه و معتبر، بال پروازی برای اوج گرفتن خواهند بود. هیچ‌چیز اتفاقی به دست نمی‌آید. پس سعی نکنید که با دل سپردن به اتفاق و شانس وارد بورس بشوید که این کارتان منطقی نخواهد بود.

می‌خواهم از بورس به عنوان منبع درآمد بهره ببرم

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که سود سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند به طور ماهانه، آنها را به درآمدی ثابت و امن برساند. چنین تفکر اشتباهی را در همین لحظه به باد فراموشی بسپارید. چون چنین چیزی به هیچ‌وجه درست نیست. همان‌طور که گفتیم، بورس و سود آن قطعی نیست، نوسان دارد و این نوسانات در گروی مسائل و عوامل بی‌شماری است. از اتفاقات سیاسی تا رخدادهای اجتماعی و حتی جغرافیایی می‌توانند بر وضعیت عمومی بورس اثر بگذارند. پس اگر درآمد ثابتی ندارید و در فکر تأمین درآمد ماهانه خود از بورس هستید به شما پیشنهاد می‌شود که در تصمیم خود کمی تجدیدنظر کنید؛ مگر اینکه از آن دسته افرادی باشید که می‌توانند یک ماه را با صفر درصد سود زندگی کنند و ماهی دیگر به سودی بالا دست پیدا کنند و پذیرای نوسانات شدید مالی در زندگی عادی خود باشند. این موضوع تا حدی به سبک زندگی فردی‌تان هم بستگی دارد. اما به طور کلی امکان اینکه بورس و سود سرمایه‌گذاری از آن را ملاک و منبعی برای درآمد ماهیانه قرار بدهید، تفکر اشتباهی است.  یادتان باشد که درصد سود و زیان وابسته به تغییرات شاخص بورس شرکت‌های مختلف است و برای اینکه به خوبی با این روندها آشنا بشوید باید مطالعه و تجربه خود را در بورس بالا ببرید. ;درآمد ماهیانه از بورس و سود سرمایه‌گذاری در بورس مدام در نوسان است و رقم آن بسته به تخصص، مبلغ سرمایه‌گذاری و مهارتتان بسیار متنوع خواهد بود. نکته مهمی که باید آن را برای حضور در بازار بورس به خاطر بسپارید، این است که حضور در بورس باید توأم با نگاهی کلان و چشم‌اندازی بلندمدت باشد. زیرا هیچ عقل سلیمی برای دریافت مبالغ اندکی سود که در یک ماه عایدش می‌شود، در بورس سرمایه‌گذاری نمی‌کند. پس علاقه‌مندی به کسب درآمد و سود ماهیانه از بورس چندان فکر صحیحی برای شرکت در این کارزار نیست.

نتیجه‌گیری

اگر تا این قسمت از مقاله ما را همراهی کرده‌اید، حتما متوجه شده‌اید که با تلاش، مشورت گرفتن از منابع آگاه، آموزش کامل بورس، صبر و افزایش دانش و مهارت می‌توان در بورس، فعالیت‌های جالب و پرسودی داشت. بورس به ویژه این روزها، ساده‌تر از قبل درهای خود را به روی سرمایه‌گذاران خرد و کلان باز کرده است. برای مثال، امکان شروع سرمایه‌گذاری با حداقل ۱۰۰ هزار تومان، خرید و فروش اینترنتی سهام از طریق اینترنت و… از جمله دلایلی است که افراد هوشمند و شجاع را به کارزار بورس دعوت می‌کند. واقعیت دیگری که باید در نظر گرفت، این است که بر اساس آمارها پتانسیل و ظرفیت سوددهی سرمایه‌گذاری در بورس بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، بانک‌ها و… است. بنابراین، اگر از آن دسته کسانی هستید که رویای ثروتمند شدن دارند و معتقد هستند که ظرفیت‌های مغزی انسان در کنار تلاش و پشتکار می‌تواند با هر محدودیتی مقابله کند، از همین حالا، آستین‌ها را بالا بزنید و به فکر شروع سرمایه‌گذاری در بورس باشید. در این مسیر، آگاهی و دانش حرف اول را می‌زند.

106 پاسخ به “سود سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟”

  1. AK8490 گفت:

    خوبه اما میشه با دراید وتجربه موفق شد

    ۱
  2. AS0916 گفت:

    درصورتیکه مدیرت پرتفو و آموزش قبل از انجام معاملات باشد؛ بیشتر از ۴۰ درصد سود سالانه نصیب معامله گر می گردد.

    ۰
  3. AJ1734 گفت:

    ممنون از کارگزاری آگاه بابت کلاسهای آموزشی بسیار خوب

    ۲
  4. رسول گفت:

    لازم نیست حتما از دید سود ماهانه به بورس نگاه کرد، گاها میشه بعد از چند ماه سرمایه گذاری تو بورس سودی معادل یک سال سود یک حقوق بگیر ماهانه دریافت کرد

    ۶
  5. AR3329 گفت:

    سلام
    چرا برای انتقال امتیاز علاوه بر ۷ درصد کارمزد، ۳۰۰ امتیاز اشتباهی هم از من کم کرد؟

    ۰
    • agah5 گفت:

      سلام دوست گرامی
      کارمزد انتقال امتیاز به درستی محاسبه شده است.
      در قسمت گزارش امتیازات شما، تعدادی امتیاز به دلیل شرکت در مسابقات جسورانه از بآشگاه شما کسر شده است.
      باتشکر

      ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 2 3 15