معرفی سرمایه‌گذاری جسورانه آگاه

  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰
  • ۱۸ نظر
  • ۱۶۴۰ مشاهده
معرفی سرمایه‌گذاری جسورانه آگاه

کارگزاری آگاه پس از سال‌ها فعالیت گسترده در بازارهای مالی، با نگاهی به آینده و برای حمایت از ایده‌های خلاقانه، سرمایه‌گذاری جسورانه آگاه را فعال کرده است.آینده بازارهای مالی تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت؛ همان طور که همه بازارها در تمامی ادوار، در جایی از عمر طولانی خود مجبور به پوست‌اندازی شدند. هر روز ایده‌آل‌های جدیدی برای انسان‌ها تعریف می‌شود که سبک و الگوی جدیدی را می‌طلبد. برای پاسخگو بودن و تأمین نیاز انسان‌ها، کسب‌وکارها هم به ‌روز می‌شوند. در بازارهای مالی نیز زمانی موفقیت در آينده با ما است که نیازهای کاربران را پاسخ دهیم. آگاه، پیش از این که تغییرات در بازارهای مالی رخ دهد، به فکر بهبود شرایط بازارهای مالی برای کاربران و سرمایه‌گذاران خود افتاده و با سرمایه‌گذاری جسورانه، به سوی تغییر گام برداشته است.


سرمایه‌گذاری جسورانه آگاه چیست؟

سرمایه‌گذاری جسورانه آگاه، بستر همکاری نوآورانه برای به قدرت رسیدن ایده‌های نوین مالی است. این همکاری و توافق با استفاده از نیروهای مستعد و خلاق و قدرت پول هوشمند سرمایه‌گذاری آگاه، مسیری هموار برای تحقق ایده‌های جدید در حوزه مالی فراهم می‌کند. مشکلات و کمبودها در هر صنعتی، با ایده‌های کاربردی حل می‌شود و راهکارهای جدیدتر همواره می‌تواند مسیرهای پیشین را بهینه و ساده‌تر سازد. فعالیت در بازار سرمایه نیز به زودی و به نفع کاربران، دچار این دگرگونی خواهد شد. کارگزاری آگاه با ایجاد سرمایه‌گذاری جسورانه فرآیندهای حمایتی متعددی در ابعاد گوناگون تعریف کرده است و از کسب‌وکارهای نو در حوزه بازارهای سرمایه حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: پول هوشمند در بورس چیست؟

سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی چیست؟

سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی که با عنوان سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی نیز شناخته می‌شود، عبارت است از سرمایه‌گذاری مستقیم وجوه شرکتی در شرکت‌های نوپای خارج از شرکت مادر. این کار معمولا توسط شرکت‌های بزرگ انجام می‌شود؛ شرکت‌هایی که مایل به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا و کوچک هستند تا در کنار سود حاصل از موفقیت شرکت‌های کوچک، در صنعت خود نیز پیشرو باشند. آن‌ها این کار را از طریق توافقنامه‌های سرمایه‌گذاری مشترک و کسب سهام توافقی انجام می‌دهند. همچنین شرکت سرمایه‌گذار ممکن است از تخصص خود در زمینه مدیریت و بازاریابی و جهت‌گیری استراتژیک استفاده کند و کمک‌هایی برای رشد و توسعه به استارتاپ ارائه دهد.

تاریخچه سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی(CVC)

سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی (CVC) زیرمجموعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر و یکی از انواع سرمایه‌گذاری پر ریسک است که به دلیل ظهور گسترده شرکت‌های نوپا در زمینه فناوری، شروع به کار کرده‌ است. هدف اصلی CVC به دست آوردن مزیت رقابتی یا دسترسی به شرکت‌های جدید و مبتکر است که ممکن است در آینده به رقبای بالقوه در صنعت تبدیل شوند. یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی، گوگل ونچرز است که در حوزه فناوری از استارتاپ‌ها حمایت می‌کند. صنایع دیگری نیز وجود دارند که CVC ها در آن‌ها فعالیت گسترده‌ای دارد، مانند حوزه بیوتکنولوژی و مخابرات. در حال حاضر CVC دارای نفوذ رو به رشدی در بازار است و دایره صنایع و حوزه‌هایی که در آن سرمایه‌گذاری شرکتی انجام می‌گیرد، گسترش یافته است.

اهداف سرمایه‌گذاری شرکتی چیست؟

برخلاف سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی تلاش می‌کند تا ازای سرمایه‌گذاری خود به اهداف استراتژیک و مالی در برسد. هدف راهبردی یک CVC در درجه اول افزایش مستقیم یا غیر مستقیم سود شرکت سرمایه‌گذاری با انجام معاملات با استارتاپ‌هایی است که از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند، وارد بازارهای جدید می‌شوند و به منابع جدید دسترسی پیدا می‌کنند. اهداف استراتژیک و مالی غالبا با هم ترکیب می‌شوند تا بازده مالی بالاتری را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشند.

حمایت CVC چه مزیتی برای استارتاپ‌ها دارد؟

به طور کلی CVC ها در زمینه تخصصی شرکت اصلی و مادر خود فعالیت دارند. مثلا گوگل به عنوان یک شرکت مادر در حوزه تکنولوژی فعالیت دارد و شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی آن نیز، روی استارتاپ‌های حوزه فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند. این رابطه همکاری حتی می‌تواند منجر به مشارکت CVC و شرکت مادر آن شود که به نوبه خود می‌تواند ارزش یک شرکت را فورا افزایش دهد. CVC ها دروازه‌ای برای کسب موفقیت احتمالی استارتاپ‌های کوچک و نوآورانه هستند.


سخن آخر

سرمایه‌گذاری جسورانه آگاه بستری است برای حمایت از کسب‌وکارهای نو در حوزه بازار سرمایه و پرورش دادن ایده‌های نوین مالی؛ ایده‌هایی که در نهایت تغییراتی را به نفع کاربران رقم می‌زنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت آگاه ونچرز مراجعه کنید.

18 پاسخ به “معرفی سرمایه‌گذاری جسورانه آگاه”

  1. محمد گفت:

    اصولا سرمایه‌گذاری جسورانه برای حمایت استارت آپ ها در حوزه بازار سرمایه بسیار پر ریسک است. لطفا مدیریت سرمایه و نوع برنامه ریزی در این نوع سرمایه گذاری را آموزش دهید. با تشکر

    ۲
  2. امین گفت:

    فکر کنم این نوع سرمایه گذاری در شرایطی که تمام بازار ها در رکود به سر می برند باید جذاب باشه

    ۰
  3. صادق گفت:

    عالیه صندوق جسورانه فهمیدم چطوریه

    ۰
  4. محمد گفت:

    عالی جسورانه آگاه رو خودم هم خریدم

    ۲
  5. محمد گفت:

    بسیار زیاد آموختم و معنی سرمایه گذاری جسورانه رو فهمیدم

    ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: