دریافت کد بورسی و کد سجام در ‌‌‌جهرم

  • تاریخ درج ۲ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۵۹۱ مشاهده
کدبورسی جهرم

برای فعالیت در بورس قبل از هرچیزی باید کد بورسی داشته باشید. دریافت کد بورسی اصلا کار سختی نیست اما شاید ابهاماتی هرچند کوچک در این میان باشد. مثلا چگونه باید در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟ یا این که کد بورسی به تنهایی برای فعالیت در بورس کافی است یا نه؟!

از آن جایی که بازار بورس، بازار فعالی است و همچنان جذب ‌‌‌سرمایه‌گذار دارد؛ در این مطلب قصد داریم توضیحاتی در مورد ثبت نام کد بورسی در جهرم و جزئیات آن بدهیم. البته با توجه به این که تمام مراحل ثبت نام به صورت آنلاین انجام می‌شود راهنمای دریافت کد بورسی در جهرم برای سایر شهر‌ها نیز صدق می‌کند.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

قبل از این که به نحوه ثبت نام کد بورسی در جهرم بپردازیم، باید بدانیم کد بورسی چیست و چه کاربردی دارد؟ کد بورسی شناسه افراد در بازار بورس است. این کد از اطلاعات هویتی افراد به دست می‌آید و بعد از ثبت اطلاعات و احراز هویت، کد بورسی صادر می‌شود.

کد بورس ساختار منحصر‌به‌فردی دارد و به هر فردی تنها یک کد تعلق می‌گیرد؛ همچنین هیچ دو نفری کد بورسی مشابه‌ای ندارند. هر دو گروه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند برای دریافت کد بورسی اقدام کنند. مدارک این دو گروه متفاوت است و افراد و شرکت‌های حقوقی باید علاوه بر مدارک هویتی مدارک حقوقی خود را نیز ارائه دهند.

سازمان بورس اجازه صدور کد بورسی برای همه اقشار جامعه با هر سن و مدرک تحصیلی را داده است؛ با این نکته که افراد زیر ۱۸ سال نیاز دارند برای دریافت کد بورسی تعهدنامه ولی ارائه دهند. محدودیت تحصیلی برای ورود به بازار بورس در نظر گرفته نشده است. اصلی‌تر‌‌ین اهمیت کد بورسی نظم و سامان بخشیدن و کنترل بازار است. ‌‌‌خرید‌و‌فروش‌های کاربران باید شفاف باشد و بتوان سابقه کاربری افراد را پیگیری کرد. این موضوع در جلوگیری از تخلفات احتمالی بازار بسیار حائز اهمیت است. سازمان بورس در صورت تخلف می‌تواند کد کاربر خاطی را مسدود کند و نظم را به بازار برگرداند. مواردی مانند ایجاد صف خرید و یا فروش کاذب، حذف سفارش در پیش گشایش، مظنه‌چینی، دست‌کاری معاملات در سمت خرید و فروش و … از مصادیق تخلف در بازار بورس هستند (جهت آموزش خرید و فروش در بورس اوراق بهادار کلیک کنید).

نحوه دریافت کد بورسی در جهرم

دریافت کد بورسی در جهرم از طریق اینترنت انجام می‌شود. ابتدا باید وارد سامانه سجام شوید و سپس اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید. در نهایت بعد از ثبت نام و دریافت کد سجام در جهرم باید احراز هویت را انجام دهید و بعد از آن کد بورسی برای‌‌تان ارسال می‌شود.

تمام مراحل به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می‌شود حتی مرحله احراز هویت؛ که البته هم به صورت حضوری در دفاتر پیشخوان منتخب دولت در جهرم و هم به صورت غیر حضوری تحت وب یا از طریق اپلیکیشن انجام می‌شود.

دریافت کد سجام در جهرم

سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) وظیفه جمع‌آوری و طبقه‌بندی اطلاعات کاربران را به عهده دارد و آن‌ها را به صورت یکپارچه در اختیار سازمان بورس قرار می‌دهد. تمام کارگزاری‌ها به این سامانه وصل هستند و در صورت داشتن کد سجام به محض ثبت شماره موبایل در سایت کارگزاری، اطلاعات از سجام وارد کارگزاری مورد نظر می‌شود. نه تنها کارگزاری‌ها بلکه تمام بازارهای آنلاین اقتصادی از سامانه سجام استفاده می‌کنند.

ثبت نام در سجام از طریق آدرس sejam.ir به صورت اینترنتی انجام می‌شود. برای ثبت نام هر فرد باید یک شماره موبایل ارائه دهد که به نام خود شخص متقاضی باشد. با یک شماره تلفن نمی‌توان دو بار در سامانه سجام ثبت نام کرد. کد سجام و همین‌طور کد بورسی هر فرد به شماره موبایل ثبت‌شده در سامانه ارسال می‌شود.

در هنگام ثبت نام اطلاعات هویتی و مالی فرد گرفته می‌شود و بعد از تکمیل تمام اطلاعات و انجام ثبت نام کد سجام که همان کد پیگیری سامانه است برای متقاضی ارسال می‌شود. در قدم بعدی متقاضی با در دست داشتن این کد برای احراز هویت حضوری باید به دفاتر پیشخوان دولت برود یا به لینک‌های معرفی شده سامانه سجام مراجعه کند. برای پیدا کردن اپلیکیشن‌ها و لینک‌های مورد تایید سجام، از صفحه احراز هویت خود سامانه سجام کمک بگیرید.

دریافت کد معاملاتی در جهرم

همان قدر که کد بورسی در جهرم اهمیت دارد، کد معاملاتی نیز از الزامات فعالیت در این حوزه است. در واقع بدون داشتن کد معاملاتی حتی اگر کد بورسی هم داشته باشید کاری از پیش نخواهید برد؛ چون کارگزاری‌ها حلقه اتصال بین خریداران و فروشندگان سهام هستند. در واقع به واسطه کارگزاری‌ها است که در یک بستر مجازی فرصت ‌‌‌خرید‌و‌فروش آنلاین سهام ایجاد شده است.

در این میان کارگزاری آگاه علاوه بر ثبت نام کد معاملاتی در جهرم فرصت ثبت نام توامان کد سجام را نیز فراهم کرده است. با مراجعه به صفحه ex.agah.com در کارگزاری آگاه به یک‌باره می‌توانید ثبت نام کد معاملاتی و کد سجام را انجام دهید. این سامانه بر خلاف سامانه سجام هیچ هزینه‌ای برای ارائه خدمات خود دریافت نمی‌کند.

روند ثبت نام کد معاملاتی در آگاه اکسپرس به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. اگر قبلا در سایت سجام نیز ثبت نام کرده باشید به محض وارد کردن شماره موبایل‌‌تان تمام اطلاعات هویتی و مالی‌‌تان به کارگزاری آگاه انتقال پیدا می‌کند. در صورت ثبت نام برای سجام و کد معاملاتی در آگاه باید احراز هویت هر یک را از طریق سامانه‌های خود‌‌‌شان پیگیری کنید. البته در صورتی که قبلا در سامانه سجام ثبت و نام احراز هویت را انجام داده باشید، نیازی به احراز هویت آگاه نخواهد بود. این کارگزاری در دفاتر پیشخوان منتخب آگاه احراز هویت حضوری و از طریق لینک‌ها و اپلیکیشن‌های معرفی شده احراز هویت غیر حضوری را انجام می‌دهد. احراز هویت سجام برای دریافت کد بورسی در جهرم و احراز هویت کارگزاری آگاه برای دریافت کد معاملاتی ضروری است.

سهام عدالت در جهرم

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت یک پروژ ملی است که در حدود ۵۰ میلیون نفر از شهروندان ایرانی را تحت پوشش قرار داده است. طرحی که در آن سهام چند شرکت دولتی به اقشار خاصی از جامعه اعطا شد اما سهام‌داران اجازه دخل و تصرف در آن را نداشتند. تا قبل از آزاد شدن سهام عدالت تنها سود سالانه آن برای هر فرد واریز می‌شد و کسی اطلاعی از قیمت آن نداشت اما از زمانی که فروش بخشی از سبد سهام عدالت آزاد شد و مردم رشد خوب سهم‌ها را دیدند، میزان آگاهی نسبت به بازار بورس افزایش یافت.

فروش سهام عدالت به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود و برای این منظور کارگزاری آگاه در کنار خدمات ثبت نام کد بورسی در جهرم سامانه‌ای مختص فروش سهام عدالت در نظر گرفته است. سامانه se.agah.com بستری برای فروش سهام عدالت در جهرم و سراسر کشور است. این سامانه انحصارا برای کاربران کارگزاری آگاه نیست و حتی اگر در کارگزاری عضو نباشید باز هم می‌توانید از آن استفاده کنید. نحوه خرید و مدیریت سهام عدالت در کارگزاری آگاه در مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت کامل توضیح داده شده است.

 

جمع‌بندی

کارگزاری‌ها به عنوان واسطه بین کاربران بازار بورس و واگذارکنندگان سهام خدماتی مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. کارگزاری آگاه نیز به عنوان یکی از قدیمی‌تر‌‌ین‌ها و معتبرتر‌‌ین‌ها برای تمام بخش‌های بازار سرمایه خدمات ویژه‌ای دارد. دریافت کد بورسی و کد سجام در جهرم و سایر شهرها و شهرستان‌ها، سامانه مجزا برای فروش سهام عدالت در سراسر کشور، آموزش‌های تخصصی به صورت حضوری و غیر حضوری در تمام استان‌ها بخشی از خدمات این کارگزاری است.

آدرس و شماره تماس شعبه جهرم

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: