دریافت کد بورسی و کد سجام در کاشان

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۶ دی ۱۳۹۹
  • ۰ نظر
  • ۷۹۴ مشاهده
کدبورسی کاشان

همه ما می‌توانیم با هر میزان از درآمد و سرمایه نقشی در آبادانی کشور و اقتصاد داشته ‌باشیم. اگر شما هم چنین دغدغه‌ای دارید، می‌توانید با ورود به دنیای بورس و سرمایه به کارخانه‌ها، ارگان‌ها و مجموعه‌های فعال کمک کنید تا با افزایش سرمایه تولید بیشتری داشته ‌باشند.

این کار در نهایت به کارآفرینی هر چه بیشتر و رونق چرخه اقتصاد منجر می‌شود. البته که در این مسیر خود نیز می‌توانید به سود فراوانی دست یابید و از مزایای متعدد این بازار بهره‌مند شوید. برای ورود به بازار بورس باید در ابتدا کد بورسی دریافت شود. ما در این مقاله نحوه دریافت کد بورسی در کاشان را شرح خواهیم‌ داد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی شناسه‌ای ۸ قسمتی است که از ۳ حرف و ۵ عدد تشکیل شده ‌است. این ساختار کلی کد بورسی است و برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی یکسان است. البته درصورتی که متقاضی دریافت کد بورسی در کاشان فردی حقیقی باشد، این سه حرف ازنام فامیل وی نشات می‌گیرد. اما برای متقاضیان حقوقی این سه حرف مختصری از ماهیت مجموعه خواهدبود.

اگر قصد دریافت کد بورسی در کاشان را دارید، به نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود توجه داشته ‌باشید:

• کد بورسی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار کشور صادر می‌شود. این کد برای هر متقاضی بورسی منحصبه‌فرد است. از این بابت می‌توان کد بورسی را شبیه به کد ملی دانست. کد بورسی یکتا است و برای شناسایی هویت شخص فعال در بازار بورس به‌ کار گرفته می‌شود.

• اگر چه هر یک از افراد جامعه تنها یک‌بار قادر به دریافت کد بورسی هستند، اما در صورتی که تغییراتی در اطلاعات هویتی خود داشته ‌باشند، امکان تغییر کد بورسی نیز وجود دارد.

• افرادی که پیشتر کد بورسی دریافت کرده‌اند و در حال حاضر این کد را در دسترس ندارند، می‌توانند آن را در سامانه معاملاتی کارگزاری خود مشاهده کنند.

• برای دریافت کد بورسی در کاشان و حضور در دنیای بورس نیازی به مدرک تحصیلی خاصی نیست. اگر چه می‌توان با حضور در کلاس‌های آموزش بورس به مهارت کافی در این زمینه دست پیدا کرد، اما هیچ اجباری در این خصوص وجود ندارد.

• قطعا فعالیت‌های اقتصادی در سنین نوجوانی راه مناسبی را برای کسب موفقیت‌های بیشتر در سال‌های آتی زندگی افراد فراهم خواهد کرد. بازار بورس یک بازار گسترده و آزاد است که حتی نوجوانان نیز می‌توانند در آن فعالیت داشته ‌باشند. البته برای حضور در این بازار باید پیش از هر اقدامی تعهدنامه ولی ارائه شود.

نحوه دریافت کد بورسی در کاشان

اگر قصد دریافت کد بورسی در کاشان را دارید باید از دو مرحله ثبت ‌نام و احراز هویت عبور کنید. البته ثبت ‌نام و احراز هویت در دو سامانه سجام و کارگزاری انجام خواهد شد. برای این که ثبت‌ نام و احراز هویت انجام دهید، می‌توانید از دفاتر پیشخوان دولت کمک بگیرید و یا خودتان به‌صورت شخصی اقدام کنید.

در صورتی که ترجیح می‌دهید مراحل دریافت کد بورسی در کاشان به دست کارشناسان انجام شود، باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید با کمک کارشناسان این دفاتر به ‌راحتی کد بورسی و کد معاملاتی را دریافت خواهید کرد. با استفاده ‌از لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در کاشان می‌توانید نزدیک‌ترین شعبه به خودتان را پیدا کنید. درصورتی که به دنبال شعب این دفاتر در شهرهای دیگر ایران هستید، می‌توانید از لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه کمک بگیرید.

در صورتی که تمایل دارید مراحل دریافت کد بورسی در کاشان را به ‌صورت شخصی طی کنید، می‌توانید از سامانه آگاه اکسپرس استفاده کنید. با کمک این سامانه هیچ نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت و می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز برای ثبت ‌نام سجام و کارگزاری اقدام کنید. با استفاده از این سامانه نیازی به پرداخت هزینه نیز نخواهد بود.

دریافت کد سجام در کاشان

برای این که اطلاعات مشتریان بورسی به صورت یکپارچه ذخیره‌سازی شود و بتوان در صورت نیاز داده‌های ورودی را بازیابی کرد، به یک سامانه جامع و کامل نیاز است. سجام یکی از سامانه‌های مهم و ملی کشور است که به ‌منظور محافظت از داده‌های بورسی به ‌راه افتاده ‌است. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با راه‌اندازی این سامانه، تمامی افراد حقیقی و حقوقی را ملزم کرده ‌است تا پیش ‌از ورود به دنیای بورس برای دریافت کد سجام اقدام کنند.

اگر قصد دریافت کد سجام در کاشان را دارید، باید به این سامانه با آدرس www.sejam.ir مراجعه کنید و فرآیند ثبت ‌نام را پشت سر بگذارید تا کد پیگیری دریافت کنید. این کد پیگیری در حقیقت همان کد سجام است. فرآیند ثبت ‌نام شامل وارد کردن اطلاعات هویتی و مالی در فرم‌های سامانه و پرداخت ۱۰ هزار تومان است. پس ‌از آن کار شما به ‌اتمام رسیده ‌است و کد پیگیری را دریافت خواهید کرد.

راه دیگری که در نهایت شما را به کد سجام می‌رساند، استفاده ‌از سامانه آگاه اکسپرس با آدرس ex.agah.com است. با ثبت نام در این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری یا ثبت نام در دو سامانه مجزا نخواهد بود.

دریافت کد معاملاتی در کاشان

دریافت کد معاملاتی یکی دیگر از مراحل مهم برای آغاز سرمایه گذاری در بورس است. برخی از افراد به اشتباه کد معاملاتی را همان کد بورسی می‌دانند. درصورتی که این دو کد تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. در ادامه بعضی از تفاوت‌های اصلی این دو کد را ذکر خواهیم‌ کرد:

• کد معاملاتی برای شناسایی هویت شما در بازار بورس استفاده می‌شود اما برای شناسایی هویتتان نزد کارگزاری و ورود به سامانه‌های معاملاتی آنلاین، به کد معاملاتی نیاز خواهید داشت. در واقع بدون وجود کد معاملاتی شانسی برای تصمیم‌گیری‌های آنلاین نخواهید داشت.

• کد بورسی شناسه‌ای ویژه و منحصربه‌فرد است که تنها یک ‌بار برای‌تان صادر خواهد شد. درصورتی که شما می‌توانید با مراجعه به کارگزاری‌های مختلف چندین کد معاملاتی داشته ‌باشید و از همه آن‌ها در بازار بورس استفاده کنید.

درصورتی که قصد دریافت کد معاملاتی در کاشان را دارید، به سامانه آگاه اکسپرس مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنید. برای مرحله احراز هویت می‌توانید از دفاتر پیشخوان دولت یا شعب کارگزاری کمک بگیرید. افرادی که از قبل ثبت نام و احراز هویت سجام را انجام داده و کد بورسی خود را دریافت کرده‌اند، نیازی به احراز هویت مجدد برای کارگزاری آگاه نخواهند داشت و در حقیقت، می‌توانند احراز هویت کارگزاری را به صورت آنلاین و با امضای یک قرارداد الکترونیک انجام دهند.

سهام عدالت در کاشان

سامانه فروش سهام عدالت

تقریبا تمامی افراد با سهام عدالت آشنایی دارند. زیرا رسانه‌ها در این روزها اخبار زیادی در خصوص این سهام ارائه می‌دهند. سهام عدالت نوعی یارانه دولتی به حساب می‌آید که از سال ۱۳۸۵ دار اختیار مردم قرار گرفت. قرار بود با اجرایی شدن این طرح هم اهداف خصوصی‌سازی تحقق یابد و هم سرمایه ارزشمندی به اقشار کم‌درامد تخصیص یابد. با این حال مدیریت سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سپرده شد و مردم اجازه خرید و فروش آن را نداشتند. سود سهام عدالت به صورت دوره‌ای به حساب سهام‌داران واریز می‌شد (برای آموزش خرید و فروش در بورس وارد شوید).

این روند تا سالیان سال ادامه داشت تا اینکه دولت در سال ۱۳۹۹ در قابلی طرح آزادسازی، اختیار فروش سهام عدالت را البته به صورت تدریجی به صاحبان سهام واگذار کرد. حالا سهامداران می‌توانند به صورت شخصی برای سهام‌شان تصمیم بگیرند.

افرادی که قصد فروش سهام عدالت در کاشان را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت آگاه با آدرس se.agah.com مراجعه کنند و وکالت فروش سهام را به کارگزاری آگاه بسپارند. از آن جایی که این خدمت تازه است، می‌توانید با مطالعه مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت به اطلاعات مناسبی در این خصوص دست پیدا کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تمامی نکات مهم را در خصوص دریافت کد بورسی در کاشان با هم بررسی کردیم. تمامی مراحل ثبت نام در بورس را می‌توانید از طریق سامانه اگاه اکسپرس انجام دهید اما این موارد تنها بخشی از خدمات کارگزاری آگاه هستند. این مجموعه در زمینه‌های دیگری از جمله سبدگردانی و مدیریت دارایی، آموزش جامع بورس و… نیز فعالیت دارد. در صورتی که اطلاعات کافی در خصوص خدمات کارگزاری آگاه ندارید، حتما سری به بآشگاه مشتریان بزنید یا با نمایندگی این مجموعه در شهر خودتان تماس حاصل کنید.

آدرس و شماره تماس شعبه کاشان

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: