دریافت کد بورسی و کد سجام در نورآباد

  • تاریخ درج ۱ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۵۵۶ مشاهده
کدبورسی نورآباد

بازار بورس به تازگی محبوبیت ویژه‌‌‌ای پیدا کرده است. مزایای متعدد این بازار در سال‌های اخیر توانست نقدینگی موجود در سطح جامعه را به خود جلب کند؛ مزایایی از قبیل قابلیت نقدشوندگی بالا، امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ اندک، سهولت معاملات و … .

تمام این موارد در بیشتر شدن ثبت نام‌ کنندگان نقش دارد. برای فعالیت در این بازار، باید کد بورسی و کد معاملاتی دریافت کنید. در ادامه، روال ثبت نام و دریافت کد بورسی در نورآباد را بررسی می‌کنیم.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی در سامان بخشیدن به بازار بورس نقش به سزایی دارد. این کد بعد از دریافت اطلاعات هویتی افراد برای آن‌ها صادر می‌شود. با وجود کد بورسی کنترل بازار راحت‌‌تر می‌شود و سرمایه سهام‌داران امنیت بیشتری پیدا می‌کند. تخلفاتی مانند صف کاذب ‌‌‌خرید‌و‌فروش یا مواردی این چنین باعث بر هم خوردن بازار می‌شود. با وجود کد بورسی عده‌‌‌ای که باعث این بی نظمی می‌شوند شناسایی و مورد توبیخ قرار می‌گیرند. بنابراین میزان این مدل جرایم کاهش می‌یابد و در نتیجه امنیت بیشتری در بازار حاکم می‌شود.

کد بورسی مانند کد ملی عمل می‌کند که البته تنها در بازارهای ‌‌‌سرمایه‌گذاری اعتبار دارد. این کد چند رقمی چند حرف و چند عدد دارد. حروف استفاده شده در آن از حروف فامیلی افراد برداشته شده است. هر کس می‌تواند یک کد بورسی داشته باشد، و البته هیچ دو نفری ‌‌نمی‌‌توانند یک کد داشته باشند. ثبت نام کد بورسی نیاز به هیچ شرطی ندارد. افراد زیر ۱۸ سال هم می‌توانند برای دریافت کد بورسی اقدام نمایند. به طور کلی دریافت کد بورسی در نورآباد برای تمام افراد حقیقی و حقوقی میسر است. محدودیت تحصیلی نیز در این زمینه در نظر گرفته نشده است و تمامی افراد با هر مدرک تحصیلی، می‌توانند در این بازار فعالیت کنند.

نحوه دریافت کد بورسی در نورآباد

دریافت کد بورسی در نورآباد فقط با داشتن کد سجام امکان‌پذیر است. کد سجام را می‌توان از طریق اینترنت دریافت کرد و بعد از آن مرحله احراز هویت است. احراز هویت هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری انجام می‌شود. با استفاده از سامانه آگاه اکسپرس می‌توانید ثبت نام سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام دهید و کد بورسی و کد معاملاتی خود را دریافت کنید.

دریافت کد سجام در نورآباد

سامانه جامع اطلاعات مشتریان با نام مختصر سجام برای ثبت اطلاعات متقاضیان بورس فعالیت می‌کند. سجام بعد از دریافت اطلاعات و ثبت آن‌ها، کد بورسی را به فرد تخصیص می‌دهد. اگر می‌خواهید برای ثبت نام از خود سایت سجام استفاده کنید باید وارد sejam.ir شوید. در این سایت قسمتی برای ثبت نام وجود دارد که بعد از انتخاب آن وارد صفحه جدیدی می‌شوید و ثبت نام آغاز می‌شود.

هر فرد برای ثبت نام نیاز به خط موبایل دارد. شماره ارائه شده باید به نام خود شخص باشد. بعد از تایید شماره و ثبت اطلاعات خواسته‌شده، کد پیگیری سامانه برای فرد ارسال می‌شود. این همان کد سجام است که برای فعالیت در تمام بازار‌های ‌‌‌سرمایه‌گذاری لازم است؛ حتی صاحبان سهام عدالت نیز باید ثبت نام و احراز هویت این سامانه را انجام دهند.

احراز هویت کد سجام به دو صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. احراز هویت حضوری توسط دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در نورآباد صورت می‌گیرد و برای احراز هویت غیر حضوری اپلیکیشن‌ها و لینک‌هایی در اختیار متقاضیان قرار داده شده است. سایت سجام در صفحه احراز هویت خود لینک‌های مورد تاییدش قرار داده است.

کارگزاری آگاه نیز از طریق سامانه آگاه اکسپرس شرایط ثبت نام کد سجام را مهیا کرده است. مزیت استفاده از این سامانه هم رایگان بودن آن است و هم این که از طریق آن می‌توان برای ثبت نام کد معاملاتی در نورآباد نیز اقدام کرد.

دریافت کد معاملاتی در نورآباد

تنها با داشتن کد بورسی در نورآباد ‌‌نمی‌‌توان سهام ‌‌‌خرید‌و‌فروش کرد. کد معاملاتی توسط کارگزاری صادر می‌شود. اگر قبلا در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید هنگام ثبت نام به محض ثبت شماره تلفن‌تان همه اطلاعات از سجام به کارگزاری انتقال می‌یابد. آدرس ex.agah.com سامانه‌‌‌ای متعلق به کارگزاری آگاه است که برای ثبت نام کد معاملاتی در نظر گرفته شده است. همچنین از این سامانه می‌توان به صورت هم زمان برای ثبت نام کد سجام نیز استفاده کرد.

در ادامه کد معاملاتی نیز نیاز به احراز هویت دارد. احراز هویت توسط خود کارگزاری انجام می‌شود. احراز هویت حضوری در دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه صورت می‌پذیرد. در صورتی که از قبل در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت را انجام داده باشید، نیازی به احراز هویت مجدد برای کارگزاری آگاه نیست. کافی است در سامانه آگاه اکسپرس قرارداد الکترونیک امضا کنید و مراحل ثبت نام تکمیل خواهد شد.

سهام عدالت در نورآباد

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت یک پروژه ملی بود که در دولت نهم به راه افتاد. در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش این طرح قرار دارند؛ طرحی که سهام شرکت‌های دولتی را به عنوان یک سرمایه در اختیار مردم قرار می‌دهد. تا به حال صاحبان سهام اجازه هیچ گونه دخل تصرفی را نداشتند و تنها سودهای دوره‌ای دریافت می‌کردند. امسال در قالب طرح آزادسازی سهام عدالت، امکان مدیریت این سهم‌ها برای مردم فراهم شد. برای فروش سهام عدالت می‌توانید از سامانه se.agah.com استفاده کنید. البته در صورتی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده باشید. برای استفاده از این صفحه نیاز نیست که در آگاه کد معاملاتی داشته باشید؛ حتی نیاز به کد بورسی هم ندارید. مطالعه مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت نیز کمک می‌کند تا ابهامات خود را در مورد فروش و مدیریت سهام عدالت برطرف کنید.

جمع‌بندی

‌‌‌سرمایه‌گذاری در بورس و ‌‌‌خرید‌و‌فروش سهام به سودهای زیاد معروف است. البته که اگر معاملات درست و منطقی داشته باشید می‌توانید بیشتر از هر بازار دیگری سودآوری داشته باشید. برای شروع فعالیت در این بازار حتما باید کد بورسی و کد معاملاتی داشته باشید. ‌‌‌خرید‌و‌فروش‌ها در بستر کارگزاری انجام می‌شود. کارگزاری آگاه سامانه‌های مختلفی برای ثبت نام کد معاملاتی، کد سجام و حتی فروش سهام عدالت دارد. در واقع در تمام مراحل ثبت نام کد بورسی در نورآباد کارگزاری آگاه کنارتان خواهد بود. ‌‌‌همین‌طور این کارگزاری با ارائه آموزش‌های حضوری و غیر حضوری، ‌‌‌خرید‌و‌فروش در این بازار را امن‌‌تر کرده است.

آدرس و شماره تماس شعبه نورآباد

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: