دریافت کد بورسی و کد سجام در میاندوآب

  • تاریخ درج ۸ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۶۵۵ مشاهده
کدبورسی میاندوآب

بازار بورس در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این بازار که تمامی معاملات آن در بستر اینترنت انجام می‌شود، می‌تواند منبع خوبی برای سرمایه‌گذاری در انواع سهام برای اقشار مختلف جامعه که تمایل به ذخیره سرمایه‌های خود به شکلی غیر از ارزی یا کالایی دارند، باشد.

هر فرد بسته به دارایی خود می‌تواند در بازار بورس اقدام به خرید سهام کند و معاملاتی را با آن انجام دهد، اما ورود به بورس مستلزم انجام بعضی اقدامات است که یکی از آن‌ها دریافت کد بورسی است. در ادامه به توضیح مفصل در مورد نحوه دریافت کد بورسی در میاندوآب می‌پردازیم (جهت یادگیری و آموزش خرید و فروش در بورس کلیک کنید).

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

‌‌قبل از بررسی نحوه دریافت کد بورسی در میاندوآب لازم است کمی ساختار و کارکرد این کد آشنا شویم. فعالیت در سازمان بورس روش و قواعد مخصوص خود را دارد. یکی از اولین قدم‌ها برای وارد شدن به این بازار دریافت کد بورسی است. هر فرد باید کد مخصوص خود را داشته باشد. این کد عملکردی شبیه کد ملی دارد اما توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر می‌شود. ساختار این کد ساده است. به این ترتیب که ۳ حرف اول نام خانوادگی هر فرد و ۵ عدد تصادفی، کد بورسی او را تشکیل می‌دهند. این کد قابل تغییر نیست و تنها در مواردی مانند تغییر اطلاعات هویتی افراد، تغییر خواهد کرد و هیچ گونه محدودیت خاصی از قبیل محدودیت‌های سنی و تحصیلاتی برای افراد ندارد. تنها افرادی که سن آن‌ها زیر ۱۸ سال است باید برای دریافت این کد با ارائه تعهدنامه ولی اقدام کنند.

نحوه دریافت کد بورسی در میاندوآب

اولین قدم برای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار دریافت کد بورسی میاندوآب است. برای این کار باید باید در سامانه سجام و سامانه کارگزاری‌ها ثبت نام کنید. دومین قدم احراز هویت فردی است که می‌خواهد دراین بازار فعالیت داشته باشد. احراز هویت به ۳ روش انجام می‌شود:

• از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در کارگزاری آگاه میاندوآب

• استفاده از درگاه‌های آنلاین

• مراجعه به شعب کارگزاری

دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مسئولیت ثبت نام سجام و کارگزاری را برای مشتریان انجام می‌دهند و افراد برای احراز هویت هم می‌توانند به این دفاتر مراجعه کنند.

احراز هویت ‌می‌تواند به صورت آنلاین هم انجام شود. در سامانه سجام، تمامی مراحل احراز هویت آنلاین و اپلیکیشن‌های مربوط به این کار توضیح داده شده است. سامانه آگاه اکسپرس نیز ثبت نام رایگان سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام می‌دهد. در صورت استفاده از این سامانه، نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

دریافت کد سجام در میاندوآب

ثبت نام در سجام یا همان سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان، دریافت کد بورسی را برای افراد راحت‌تر می‌سازد. سجام طبق دستورالعمل سازمان بورس و سپرده‌گذاری مرکزی برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان به وجود آمده است. ثبت نام در این سامانه برای هرگونه فعالیت در بورس ضروری است. برای ثبت نام سجام باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

• مراجعه به وب سایت www.sejam.ir یا بعضی از اپلیکیشن‌ها مانند آپ

• تکمیل فرم‌های اطلاعاتی هویتی و مالی • پرداخت هزینه ۱۰ هزار تومان

• دریافت کد سجام که به صورت پیامک برای افراد ارسال خواهد شد.

ثبت نام جداگانه در سجام در صورت ثبت نام در کارگزاری آگاه ضروری نیست. در سامانهex.agah.com ثبت نام سجام و کارگزاری به طور همزمان و بدون پرداخت هزینه انجام می‌شود. بعد از آن به دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه برای احراز هویت اقدام کنید.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید نحوه دریافت کد پیگیری سجام را مطالعه نمایید.

دریافت کد معاملاتی در میاندوآب

سامانه آگاه اکسپرس علاوه بر ثبت نام سجام، کد معاملاتی را هم برای مشتریان صادر می‌کند. همه این کارها به را می‌توانید به طور همزمان در این سامانه انجام دهید. این دو کد نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. کارگزار شما را با کد معاملاتی می‌شناسد و برای دسترسی به تمامی سامانه معاملات آنلاین کارگزاری‌ها نیاز به داشتن همین کد است. این کد هویت فرد را برای کارگزاری مشخص می‌کند و به او اجازه معامله در بورس را می‌دهد. بعد از دریافت شناسه یا نام کاربری و گذرواژه می‌توانید سرمایه‌گذاری در بورس را آغاز کنید.

سهام عدالت در میاندوآب

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت یکی از پروژه‌های مهم دولتی است که در حال حاضر در حدود ۵۰ میلیون ایرانی تحت پوشش آن هستند. همان طور که می‌دانید یا قبلا در سایت‌های اینترنتی خوانده‌اید، سهام عدالت شامل سهام بعضی از شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی است. هدف از این طرح این بود که اقشار کم‌درامد جامعه را توانمند کند و به جای یارانه نقدی، سرمایه‌ای در اختیار آن‌ها قرار دهد. مدیریت این سهام به عهده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بود و مردم حق هیچگونه دخل و تصرفی در آن نداشتند. در سال ۹۹ و در قالب طرح آزادسازی سهام عدالت اجازه مدیریت و فروش سهام عدالت به سهامداران داده شد.

دو روش آزادسازی مستقیم و غیر مستقیم در اختیار مردم گذاشته شده است. اگر روش مستقیم را انتخاب کرده‌اید، برای فروش سهام عدالت در میاندوآب می‌توانید سامانه‌ آنلاین se.agah.com مراجعه کنید و اختیار فروش سهام خود را به کارگزاری آگاه واگذار کنید. این سهام به تدریج توسط کارگزاری‌ها به فروش می‌رسد و مشتریان می‌توانند سود حاصله را در اختیار داشته باشند. توصیه می‌کنیم پیش‌از هرگونه اقدامی مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه کنید. برای استفاده از این سامانه نیازی به دریافت کد بورسی در میاندوآب نخواهد بود و حتی لازم نیست مشتری آگاه باشید.

 

جمع‌بندی

همانطور که در بالا گفته شد تمامی مراحل دریافت کد بورسی، کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری از طریق سامانه آگاه اکسپرس قابل انجام است. انتخاب روش دریافت کد بورسی در میاندوآب به عهده خود فرد است. سامانه‌های آنلاین و روش‌های غیر حضوری و همچنین دفاتر پیشخوان دولت هم برای این کار آماده انجام خدمات هستند.

آدرس و شماره تماس شعبه میاندوآب

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: