دریافت کد بورسی و کد سجام در مرودشت

  • تاریخ درج ۱۵ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۵۹۷ مشاهده
کدبورسی مرودشت

کد بورسی و کد سجام عبارت‌های آشنایی هستند که امروزه بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته‌اند. مدتی است که اغلب مردم در سراسر کشور به جای ‌‌سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر مانند ملک و طلا به سراغ بازار بورس آمده‌اند و از این رو داشتن اطلاعات لازم در مباحث مختلف این حوزه از نحوه ثبت نام گرفته تا تحلیل بازار ضروری است.

در ادامه اطلاعاتی در مورد نحوه دریافت کد بورسی در مرودشت در اختیارتان می‌گذاریم.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

قبل از این که بگوییم چطور برای کد بورسی در مرودشت اقدام کنید، ابتدا می‌خواهیم در مورد این کد و ماهیت آن صحبت کنیم. کد بورسی در واقع یک شناسه منحصر به فرد است که ساختار آن از چند حرف و عدد تشکیل شده است. برای هر فرد یک کد صادر می‌شود که برای فعالیت در بورس الزامی است. این کد معمولا از ترکیب سه حرف نخست نام خانوادگی و پنج عدد تشکیل می‌شود؛ برای مثال: «دار ۵۶۸۴۲»

کد بورسی به تمام اشخاص حقوقی و حقیقی تعلق می‌گیرد و فرقی نمی کند چه میزان تحصیلات یا سن داشته باشید؛ حتی افراد زیر ۱۸ سال نیز می‌توانند این کد را با ارائه تعهدنامه ولی دریافت کنند.

کد سهام‌داری که غالبا آن را با کد بورسی می‌شناسیم راهی است برای شناسایی هویت افراد در بازار بورس، در واقع تحت این کد هر فرد یک هویت بورسی دارد و می‌تواند خرید‌و‌فروش انجام دهد. اگر به دنبال مشاهده فیلم آموزش خرید و فروش آنلاین سهام در بورس هستید وارد شوید.

نحوه دریافت کد بورسی در مرودشت

روال دریافت کد بورسی در مرودشت نیز مانند دیگر مناطق کشور است. می‌توانید شخصا در سامانه سجام و کارگزاری مورد نظرتان ثبت نام کنید و سپس برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در مرودشت بروید یا تمامی مراحل ثبت نام را به دفاتر پیشخوان بسپارید. با کلیک روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه اطلاعات تماس و آدرس تمامی دفاتر سراسر کشور را مشاهده خواهید کرد.

برای دریافت کد بورسی در مرودشت باید کد سجام داشته باشید، سپس با در دست داشتن کد سجام برای احراز هویت اقدام کنید. چند وقتی است احراز هویت سجام نیز به صورت اینترنتی امکان‌پذیر شده است. برای این موضوع اپلیکیشن‌هایی از طرف این سامانه معرفی شده که تنها با آن‌ها می‌توان احراز هویت را انجام داد. با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس می‌توانید ثبت نام رایگان سجام و کارگزاری را به صورت همزمان و بدون نیاز به پرداخت هزینه انجام دهید. احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه نیز از طریق همین سامانه انجام می‌گیرد.

دریافت کد سجام در مرودشت

با توجه به مطالب بالا، دریافت کد سجام در مرودشت یک مرحله ضروری از ثبت نام است و بدون آن اجازه معامله در بورس را نخواهید داشت. بنابراین باید بدانیم این کد چیست و چطور باید برای اخذ آن اقدام کنید. سجام مخفف عبارت سامانه جامع اطلاعات مشتریان است؛ یک سامانه ملی که در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات افراد ‌‌سرمایه‌گذار در بورس کار می‌کند. این سامانه اطلاعاتی مانند مشخصات هویتی، اطلاعاتی مالی و … دریافت می‌کند و آن‌ها را در سرورهای خود ذخیره می‌کند. همین‌طور اطلاعات را در اختیار سازمان بورس و کارگزاری قرار می‌دهد و به سلامت و امنیت بازار کمک می‌کند.

حالا برای دریافت کد سجام در مرودشت چه اقداماتی باید کرد؟ روال اخذ این کد نیز اینترنتی است و با ورود به سایت www.sejam.ir و انتخاب گزینه «ثبت نام جدید» در منوی بالای صفحه ثبت نام آغاز می‌شود. بعد از ورود به این صفحه و پر کردن فرم‌های لازم کد رهگیری یا همان کد سجام را دریافت می‌کنید که با در دست داشتن آن و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت می‌توانید احراز هویت را تکمیل و پس از آن کد بورسی را دریافت کنید. همچنین شما می توانید برای آموزش بازیابی و دریافت کد پیگیری سجام اینجا کلیک کنید.

دریافت کد معاملاتی در مرودشت

مرحله بعد اقدام برای دریافت کد معاملاتی در مرودشت است. به واسطه این کد می‌توانید وارد سایت کارگزاری مورد نظر شده و فعالیت خود را در بازار بورس شروع کنید. کارگزاری‌ها که پل ارتباطی سازمان بورس با ‌‌سرمایه‌گذاران هستند، به واسطه بستری که ایجاد کرده‌اند این دو گروه را به هم پیوند می‌دهند. در حقیقت کارگزاری‌ها نقشی شبیه بانک‌ها دارند که ارتباط میان مردم و بانک مرکزی را برقرار می‌کنند.

برای دریافت کد معاملاتی باید به سراغ صفحه کارگزاری بروید و با ثبت نام در سایت، کار را شروع کنید. کارگزاری آگاه در این زمینه دست به اقدام جالبی زده که ثبت نام را برای ‌‌سرمایه‌گذاران بورسی راحت‌‌تر و سریع‌‌تر کرده است. سامانه‌‌ آگاه اکسپرس به شما این امکان را می‌دهد تا هم در کارگزاری آگاه و هم در سامانه سجام به طور هم‌زمان ثبت نام کنید.

کارگزاری‌ها جدای از خدمات معامله در بازار بورس خدماتی مانند بورس کالا، بورس انرژی و … نیز ارائه می‌دهند. به علاوه کارگزاری آگاه برای پایین آوردن ریسک ‌‌سرمایه گذاری در بورس دوره‌های آموزشی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در نظر گرفته است. با شرکت در دوره‌های آموزشی آگاه می‌توانید نگاهی تخصصی به این حوزه داشته باشید و ریسک سرمایه‌گذاری را به حداقل برسانید.

سهام عدالت در مرودشت

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت یک بسته حمایتی متشکل از سهام شرکت‌های دولتی بود که به برخی از افراد به ویژه قشر آسیب پذیر‌‌تر اختصاص داده شد. با دریافت این سهام سالانه سودی از آن به حساب افراد واریز می‌شد اما سهام‌دار دخل و تصرفی در آن نداشت. امسال طرح آزادسازی سهام عدالت اجرایی شد که به طبع آن افراد می‌توانند مدیریت سهام عدالت خود را در دست بگیرند و در موقعیت‌های مناسب آن را به فروش برسانند. البته فرایند آزادسازی به تدریج انجم می‌شود؛ یعنی در زمان مشخص تنها می‌توانید بخشی از آن را به فروش برسانید. افرادی که روش مستقیم آزادسازی را انتخاب کرده‌اند برای فروش سهام عدالت در مرودشت می‌توانند به سامانه se.agah.com مراجعه کنند. همچنین با مطالعه مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت می‌توانید اطلاعات کامل را در این زمینه به دست آورید.

جمع‌بندی

در این مطلب تمام آنچه باید برای شروع فعالیت در بورس انجام دهید را مرور و شیوه ثبت نام و دریافت کد سجام و کد بورسی در مرودشت را بررسی کردیم. کارگزاری آگاه در سامانه ex.agah.com امکان ثبت نام هم‌زمان سجام و کارگزاری را برای تمامی سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. احراز هویت آنلاین کارگزاری نیز از طریق همین سامانه انجام می‌گیرد.

آدرس و شماره تماس شعبه مرودشت

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: