دریافت کد بورسی و کد سجام در ماهشهر

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۷ دی ۱۳۹۹
  • ۰ نظر
  • ۵۹۵ مشاهده
کدبورسی ماهشهر

همیشه ‌‌‌‌‌سرمایه‌گذاری یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بوده است. بازارهایی مثل طلا، دلار، بورس و حتی گاهی مسکن از جمله مهم‌‌ترین بازارهای ‌‌‌‌‌سرمایه‌گذاری هستند. البته چند سال اخیر بازار بورس رشد خوبی پیدا کرده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. مزیت‌های بازار بورس نسبت به طلا و دلار باعث شده تا موج ‌‌‌‌‌سرمایه‌گذاری تازه‌‌‌ای وارد این حوزه شود.

‌‌‌‌‌سرمایه‌گذاری در بورس کار سختی نیست و همه چیز از راه دور و به صورت اینترنتی قابل کنترل است. از دریافت کد بورسی و کد سجام گرفته تا ‌‌‌‌‌خرید‌و‌فروش سهام، همه و همه را می‌توان بدون اتلاف وقت به صورت آنلاین انجام داد. شروع فعالیت در بازار بورس با دریافت کد بورسی آغاز می‌شود. در ادامه روند ثبت نام کد بورسی در ماهشهر را بررسی می‌کنیم.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

دلایل زیادی برای برتری بورس نسبت به بازارهایی مانند طلا و دلار وجود دارد. یکی از آن‌ها امنیت سرمایه‌گذاری است. در واقع نگه‌داری طلا و دلار از حجمی بیشتر کار ساده‌‌‌ای نیست و خطراتی به همراه دارد. در حالی که تمام سرمایه شما در بورس با یک کد ثبت می‌شود.

کد بورسی یک شناسه کاربری به حساب می‌آید که به واسطه آن ‌‌‌‌‌خرید‌و‌فروش‌های کاربر و میزان سرمایه‌‌‌‌‌‌اش مشخص می‌شود. این کد به تمام ‌‌‌‌‌‌اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد و هیچ پیش‌شرطی برای دریافت آن وجود ندارد. به طوری که حتی افراد، زیر سن قانونی نیز می‌توانند کد بورسی داشته باشند. البته دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال منوط به ارائه تعهدنامه ولی است.

هر فرد می‌تواند تنها یک کد بورسی داشته باشد و کد بورسی هیچ دو نفری یکسان نیست. دریافت کد بورسی به منزله فعالیت در بورس نیست و تنها یک مرحله از شروع ‌‌‌‌‌سرمایه‌گذاری بورس است. از آن جایی که این کد تاریخ انقضا ندارد، بعد از دریافت آن هر زمان که بخواهید می‌توانید فعالیت در بورس را آغاز کنید.

نحوه دریافت کد بورسی در ماهشهر

دریافت کد بورسی در ماهشهر مراحل پیچیده‌‌‌ای ندارد، فقط باید از طریق اینترنت وارد سایت مربوطه شده و ثبت نام را انجام دهید. کد بورسی هویت افراد در بازار مجازی بورس است. به همین دلیل برای دریافت آن باید کد سجام داشته باشید، تا هویت شما تایید شود. در واقع داشتن کد سجام پیش نیاز دریافت کد بورسی در ماهشهر است.

دریافت کد سجام به این معناست که اطلاعات هویتی و مالی شما در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ثبت شده است. بعد از آن تنها یک مرحله تا دریافت کد بورسی در ماهشهر فاصله دارید و آن هم مرحله احراز هویت است. در نهایت بعد از احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در ماهشهر یا احراز هویت اینترنتی کار ثبت نام کد بورسی به پایان می‌رسد. سپس ظرف چند روز بعد نیز کد بورسی برای‌‌‌‌‌تان پیامک می‌شود.

دریافت کد سجام در ماهشهر

سامانه سجام، سامانه اطلاعات مشتریان بازار بورس است. سامانه‌‌‌ای که هدف درآمدزایی ندارد و تنها وظیفه‌‌‌‌‌‌اش جمع‌آوری و یکپارچه سازی اطلاعات است. ثبت نام در این سامانه به صورت اینترنتی انجام می‌شود. برای شروع ثبت نام نیاز به یک خط موبایل است که به نام فرد متقاضی باشد چون تمام فعالیت‌ها اعم از دریافت کد بورسی در ماهشهر، دریافت رمز، واریز وجه سهام به حساب بانکی و … از طریق همین شماره انجام می‌شود.

برای دریافت کد سجام در ماهشهر وارد سایت سجام به آدرس sejam.ir شوید و سپس گزینه ثبت نام رایگان سجام را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه جدیدی می‌شوید و با وارد کردن شماره موبایل‌‌‌‌‌تان می‌توانید ثبت نام را آغاز کنید. بعد از اتمام ثبت نام و پرداخت وجه، کد رهگیری سامانه یا در واقع همان کد سجام برای‌‌‌‌‌تان ارسال می‌شود. مرحله بعدی احراز هویت است. احراز هویت سجام به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. اگر از منوی بالای سایت وارد صفحه احراز هویت شوید می‌توانید نزدیک‌‌ترین دفتر پیشخوان دولت به محل زندگی‌‌‌‌‌تان را پیدا کنید. ‌‌‌‌‌‌همین‌طور در این صفحه برای احراز هویت مجازی لینک‌های مورد تایید سامانه قرار داده شده است.

ثبت نام کد سجام در ماهشهر علاوه بر سایت سجام در سامانه آگاه اکسپرس نیز انجام می‌شود. این سامانه مربوط به کارگزاری آگاه است که امکان ثبت نام کد سجام و کد معاملاتی در ماهشهر را به صورت هم زمان فراهم کرده است. ثبت نام سجام از طریق آگاه اکسپرس کاملا رایگان است.

دریافت کد معاملاتی در ماهشهر

همان‌طور که قبلا هم گفته شد داشتن کد بورسی از الزامات ورود به بورس است اما به تنهایی کفایت نمی‌کند. برای ‌‌‌‌‌خرید‌و‌فروش آنلاین سهام به کد معاملاتی نیز احتیاج دارید(جهت مشاهده آموزش خرید و فروش در بورس کلیک کنید). کد‌های معاملاتی از طریق کارگزاری‌ها صادر می‌شوند. کارگزاری‌ها فضایی برای ‌‌‌‌‌خرید‌و‌فروش سهام ایجاد کرده‌اند و به واسطه آن‌ها می‌توان به صورت اینترنتی در بازار بورس فعالیت کرد. برخلاف کد بورسی هر فرد می‌تواند چند کد معاملاتی دریافت کند و معاملات خود را از طریق ساماه معاملاتی چند کارگزاری پیش ببرد.

دریافت کد معاملاتی از کارگزاری آگاه در سامانه ex.agah.com انجام می‌شود. این سامانه نه تنها ثبت نام کد معاملاتی را انجام می‌دهد، بلکه از طریق آن می‌توان برای ثبت نام کد سجام نیز اقدام کرد. به این ترتیب فرایند ثبت نام با سهولت بیشتری طی می‌شود. در نهایت برای تکمیل ثبت نام و دریافت کد معاملاتی باید از طریق کارگزاری احراز هویت شوید. احراز هویت حضوری از طریق دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه و همچنین شعب آگاه انجام می‌شود. امکان احراز هویت آنلاین نیز وجود دارد. افرادی که قبلا ثبت نام و احراز هویت آگاه را انجام داده باشند، می‌توانند با امضای یک قرارداد الکترونیک در سامانه آگاه اکسپرس احراز هویت آنلاین خود را تکمیل کنند.

سهام عدالت در ماهشهر

سامانه فروش سهام عدالت

از زمانی که توزیع سهام عدالت بین اقشار مختلف جامعه تا امروز، تغییر و تحولات زیادی روی داده است. در ابتدا هرکسی که سهام عدالت به او تعلق می‌گرفت، تنها می‌توانست از سود سالانه آن بهره مند شود. در واقع در انتهای هر سال سود سهام به حساب هر فرد واریز می‌شد. این اواخر همه قوانین تغییر کرده است و این امکان به وجود آمده که بخشی از سهام عدالت به فروش برسد.

فروش سهام عدالت به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود. افراد می‌توانند بخش تعیین شده‌‌‌ای از سهام خود را به پول نقد تبدیل یا همچنان سود آن را دریافت کنند. برای فروش و مدیریت سهام عدالت در ماهشهر می‌توانید از طریق سامانه se.agah.com اقدام کنید. در این سامانه که متعلق به کارگزاری آگاه است تمام افراد می‌توانند مدیریت سهام عدالت خود را به دست بگیرند. هیچ محدودیتی برای استفاده از این سامانه وجود ندارد و افرادی هم که در آگاه عضو نیستند نیز می‌توانند از خدمات این سامانه استفاده کنند. بهتر است قبل از هر چیزی سری به مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت بزنید تا از نحوه دقیق فروش و مدیریت سهام عدالت در آگاه آشنا شوید.

 

جمع‌بندی

فعالیت در بورس مستلزم داشتن کد بورسی و کد معاملاتی است. ثبت نام این دو کد اینترنتی انجام می‌شود و بعد از احراز هویت‌‌‌، کد از طریق پیامک برای هر فرد ارسال خواهد شد. دریافت کد بورسی در ماهشهر و تمام شهرهای دیگر نیاز به کد سجام دارد. بعد از ثبت نام کد سجام و احراز هویت مراحل دریافت کد بورسی به پایان می‌رسد. کارگزاری آگاه با راه اندازی سامانه آگاه اکسپرس امکان ثبت نام هر دو کد یعنی کد سجام و کد معاملاتی را فراهم کرده است. احراز هویت هر کدام از این کد‌ها تنها توسط خود سامانه و از طرقی که در سایت مربوطه گفته شده است، انجام می‌شود. در نهایت کارگزاری آگاه شما را در تمام مراحل دریافت کد بورسی در ماهشهر همراهی می‌کند و پس از دریافت کد نیز می‌توانید از خدمات متنوع کارگزاری در زمینه آموزش، تخفیف کارمزد، اعتبارات و … استفاده کنید.

آدرس و شماره تماس شعبه ماهشهر

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: