دریافت کد بورسی و کد سجام در قم

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۱ دی ۱۳۹۹
  • ۰ نظر
  • ۷۹۴ مشاهده
کدبورسی قم

بازار بورس یکی از پر رونق‌‌ترین بازارهای ‌‌‌‌سرمایه‌گذاری در کشور است که چند سال اخیر مورد توجه بیشتر مردم قرار گرفته است. این بازار به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش از جمله ‌‌‌‌سرمایه‌گذاری با مبلغ کم و سوددهی بالا طرفداران زیادی دارد.

از طرفی ‌‌‌‌سرمایه‌گذاری در این بازار راحت است و همه چیز به صورت آنلاین انجام می‌شود. ثبت نام و دریافت کد بورسی، و حتی ‌‌‌‌خرید‌و‌فروش سهام نیز آنلاین انجام می‌شود. برای هیچ کدام از این‌ها مجبور به خروج از خانه نیستید. با توجه به استقبال مردم از بازار بورس در این مطلب به نحوه دریافت کد بورسی در قم و روند ثبت نام می‌پردازیم.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

همان قدر که بحث سود زیاد بازار بورس داغ است، در مورد ریسک آن نیز زیاد شنیده می شود. یکی از عوامل ضررهای بازار موضوع تخلف در بورس است. این تخلف‌ها باعث ضرر کاربران و هم به خوردن نظم بازار می‌شوند. پس مهم است که بتوان تا حد امکان تخلفات بازار را کاهش داد. یکی از موانع انجام این تخلفات وجود کد بورسی است. در واقع به پشتوانه این کد فعالیت کاربران در بازار رصد می‌شود. ‌‌‌‌خرید‌و‌فروش‌ها و سوابق هر کدام به روشنی مشخص است و کسی نمی‌تواند از قوانین سرپیچی کند.

کد بورسی هویت افراد را در بازار مشخص می‌کند. به هر کس یک کد تعلق می‌گیرد که با کد فرد دیگر متفاوت است. در واقع هیچ دو نفری کد یکسان ندارند؛ ‌‌‌‌همین‌طور هیچ فردی مجاز به داشتن دو کد بورسی نیست.

هنگام ثبت نام مشخصات افراد گرفته می‌شود و براساس آن یک کد برای هر فرد صادر می‌شود. ساختار کد بورسی از سه حرف و پنج عدد تشکیل شده است. معمولا حروف از نام خانوادگی افراد برگرفته می‌شوند و اعداد به صورت تصادفی می‌آیند. حالت دیگری نیز وجود دارد که در آن هم حروف و هم اعداد به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند. روند ثبت نام و دریافت کد بورسی در قم از طریق اینترنت انجام می‌شود. تمام پیام‌ها و موارد مربوط به آن نیز تنها به شماره موبایل ثبت شده فرد در سامانه ارسال خواهد شد. به همین دلیل مهم است که شماره موبایل فرد متقاضی به نام خودش باشد. البته می‌توانید به دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در قم مراجعه کنید و تمامی مراحل ثبت نام سجام کارگزاری را به آن‌ها بسپارید.

دریافت کد بورس و ثبت نام رایگان سجام در سامانه آگاه اکسپرس

نحوه دریافت کد بورسی در قم

اولین قدم برای دریافت کد بورسی در قم ثبت نام در سامانه سجام است. تمام موارد بالا، یعنی ثبت اطلاعات مشتریان بورس و ‌‌‌‌همین‌طور احراز هویت برای کد بورسی از وظایف این سامانه است. در واقع تنها اگر تمام مراحل سامانه سجام را با موفقیت پشت سر بگذارید می‌توانید کد بورسی در قم را دریافت کنید. همچنین این سامانه موظف است اطلاعات مشتریان را به صورت یکپارچه طبقه‌بندی کنید و در اختیار بازار‌های سرمایه‌گذاری بگذارد.

دریافت کد سجام در قم

برای ثبت نام در سامانه سجام می‌توانید به آدرس صفحه اصلی آن یعنی sejam.ir مراجعه کنید. در این سایت با پرداخت هزینه خدمات، ثبت نام را انجام دهید. در ثبت نام سجام تمام اطلاعات هویتی و مالی فرد در سامانه ثبت می‌شود. سپس کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود که در واقع همان کد سجام است. در نهایت با داشتن کد سجام می‌توانید مرحله آخر ثبت نام یعنی احراز هویت را انجام دهید. این روند دریافت کد بورسی و کد سجام در قم که در مورد شهرها و مناطق دیگر نیز صدق می‌کند.

همان‌طور که گفته شد تمام مراحل به صورت اینترنتی انجام می‌شود و اگر بخواهید می‌توانید همه کارها را به صورت آنلاین انجام دهید. این موضوع شامل مرحله احراز هویت نیز هست. متقاضی هم می‌تواند احراز هویت حضوری و هم احراز هویت غیر حضوری را انتخاب کند. در سامانه سجام تمام دفاتر پیشخوان دولت منتخب در قم به تفکیک مشخص شده است.

برای احراز هویت غیر حضوری نیز لینک‌های مورد تایید سامانه در صفحه‌‌‌ای گذاشته شده‌اند که با بر روی هر کدام وارد سایت مورد نظر خواهید شد. در صفحه جدید نیز می‌توانید احراز هویت از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن را انتخاب کنید. توضیحات هر کدام به صورت مجزا نوشته شده است.

ثبت نام کد بورسی در قم از طریق سایت آگاه اکسپرس بدون هیچ هزینه‌‌‌ای انجام می‌شود. در ادامه با کارگزاری آگاه و نحوه ثبت نام کد بورسی در آن بیشتر آشنا خواهید شد.

دریافت کد معاملاتی در قم

آگاه اکسپرس ex.agah.com سامانه‌‌‌ای است که کار ثبت نام کد بورسی و کد معاملاتی را انجام می‌دهد. در واقع کارگزاری آگاه با هدف دسترسی راحت‌‌تر مشتریان بورسی خود این سامانه را راه اندازی کرده است. ثبت نام کد بورسی در قم از طریق آگاه یک مزیت دارد و آن هم این است که هم زمان برای کد معاملاتی نیز ثبت نام خواهید کرد. طبیعتا از آن جایی که کد معاملاتی نیز یک ضرورت برای حضور در بورس به حساب می‌آید، با یک تیر دو نشان خواهید زد.

ثبت نام کد معاملاتی و کد بورسی در قم از طریق این کارگزاری تماما غیر حضوری است. با ورود به سایت و وارد کردن شماره موبایل‌‌‌‌تان ثبت نام آغاز می‌شود و در نهایت با دریافت کد رهگیری اولین مرحله پایان می‌یابد. سپس نوبت به احراز هویت می‌رسد. احراز هویت کد معاملاتی در قم در دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه یا شعب آگاه به صورت حضوری انجام می‌شود. افرادی که قبلا ثبت نام و احراز هویت سجام را انجام داده باشند، نیازی به احراز هویت جداگانه برای آگاه نخواهند داشت.

سهام عدالت در قم

سامانه فروش سهام عدالت

کارگزاری آگاه سامانه‌‌‌ای مجزا به آدرس se.agah.com برای فروش و مدیریت سهام عدالت دارد. کاربران در هر منطقه‌‌‌ای و فارغ از این که در این کارگزاری عضو هستند یا نه، می‌توانند از طریق این سامانه سهام عدالت خود را بفروشند. بنابراین برای فروش سهام عدالت در قم نیز می‌توانید به سراغ همین سامانه بروید. کار کردن با سامانه مذکور اصلا کار سختی نیست اما اگر احساس می‌کنید احتیاج به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید با مطالعه سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت جزئیات فروش سهام عدالت را بررسی کنید.

 

جمع‌بندی

با توجه به مطالب بالا ثبت نام برای دریافت کد بورسی در قم اصلا کار سختی نیست که هم می‌توانید شخصا و به صورت آنلاین آن را انجام دهید و هم از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت. تمام کارها نیز از همین طریق انجام می‌شود. کارگزاری آگاه در این زمینه با فراهم کردن چند سامانه مجزا کار مشتریان بازار بورس را راحت‌‌تر کرده است. در واقع این امکان برای متقاضیان بازار بورس وجود دارد که هم برای دریافت کد بورسی و کد معاملاتی از کارگزاری آگاه استفاده کرده و هم از طریق این کارگزاری سهام عدالت را مدیریت کنند.

آدرس و شماره تماس شعبه قم

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: