دریافت کد بورسی و کد سجام در فیروزآباد

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹
  • ۰ نظر
  • ۳۷۷ مشاهده
کدبورسی فیروزآباد

بازار بورس مزایای متعددی دارد که به وسیله آن‌ها توانسته است سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جذب کند. افراد می‌توانند با ورود به بازار بورس، ضمن افزایش درآمد و سرمایه خود، به کارآفرینی هر چه بیشتر کمک کنند و با حمایت از اقتصاد مولد، گامی در راستای تامین سرمایه طرح‌های توسعه کشور بردارند.

اگر شما هم قصد حضور در بازار بورس را دارید، باید در نخستین مرحله کد بورسی دریافت کنید. ما در ادامه در خصوص دریافت کد بورسی در فیروزآباد اطلاعاتی را به شما ارائه خواهیم ‌کرد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی از لازمه‌های اصلی برای فعالیت مشتریان در دنیای بورس است. به زبان ساده می‌توان گفت بدون وجود این کد ۸ بخشی امکان حضور در بازار بورس فراهم نیست. تمامی افراد باید پیش‌ از هر اقدامی کد بورسی دریافت کنند. کد بورسی معمولا از سه حرف نخست نام خانوادگی و ۵ عدد تصادفی تشکیل می‌شود. در مورد کد بورسی‌های جدید ممکن است هم حروف و هم اعداد تصادفی باشند.

اگر به دنیای بورس علاقه‌مند شده‌اید و تصمیم دارید تا برای دریافت کد بورسی در فیروزآباد اقدام کنید، باید این نکته را بدانید که این کد تنها یک مرتبه برای شما صادر خواهد شد. به همین دلیل در‌صورتی‌که کد بورسی خود را گم یا فراموش کنید باید همان کد را مجددا بازیابی کنید.

برای دریافت این کد، محدودیت تحصیلی و سنی در نظر گرفته نشده است. البته افراد زیر ۱۸ سال باید در زمان ثبت نام تعهدنامه ولی ارائه دهند و تنها در این صورت می‌توانند به سامانه معاملات آنلاین دسترسی داشته باشند.

نحوه دریافت کد بورسی در فیروزآباد

دریافت کد بورسی در فیروزآباد اصلا دشوار نیست و شما می‌توانید به تنهایی یا با کمک کارشناسان دفاتر پیشخوان دولت به مقصود خود برسید. به طور کلی برای دریافت کد بورسی در فیروزآباد باید مراحل زیر را طی شود:

• ثبت نام در سامانه سجام

• ثبت نام در سامانه کارگزاری

• احراز هویت در سامانه سجام

• احراز هویت در سامانه کارگزاری

با طی کردن این ۴ مرحله اساسی شما کد بورسی خود را دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید برای طی کردن این مراحل به دفاتر پیشخوان دولت در فیروزآباد مراجعه کنید. به این منظور روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در فیروزآباد کلیک کنید و نزدیک‌ترین گزینه به خود را پیدا کنید. با استفاده از لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه می‌توانید با این دفاتر در سایر شهرهای ایران آشنا شوید.

شما می‌توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت صفر تا صد کار خود را به کارشناسان بسپارید و به راحتی کد بورسی دریافت کنید. اما اگر وقت کافی برای مراجعه حضوری در اختیار ندارید، می‌توانید به روش آنلاین اقدام کنید. در این روش نیازی به کمک کارشناسان دفاتر پیشخوان دولت نیست و شما می‌توانید تمامی اقدامات کارشناسان را به تنهایی طی کنید.

سامانه آگاه اکسپرس ساده‌ترین راه برای ثبت نام در بورس است. در این سامانه می‌توانید ثبت نام رایگان سجام و کارگزاری را به صورت همزمان و بدون نیاز به پرداخت هزینه انجام دهید.

دریافت کد سجام در فیروزآباد

اگر با روند ورود به بازار بورس و سرمایه اشنایی داشته‌ باشید، حتما می‌دانید که ثبت نام در سامانه سجام از الزامات ورود به بازار سرمایه است. در واقع سامانه سجام با ذخیره‌سازی اطلاعات مشتریان بورسی به خوبی و به صورت یکپارچه از تمامی اطلاعات بورسی کشور نگهداری می‌کند. سامانه جامع اطلاعات مشتریان توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به راه افتاد تا تمامی اطلاعات مربوط به مشتریان بورس و بازار سرمایه قابل بازیابی باشد.

تمامی علاقمندان به بازار بورس اعم از افراد حقیقی و حقوقی باید برای دریافت کد سجام در فیروزآباد به وب سایت این سامانه با آدرس www.sejam.ir وارد شوند. روند کار برای تمامی افراد یکسان است و باید در نخستین مرحله اطلاعات هویتی و مالی به درستی در فرم‌ها درج شود. با ذخیره‌سازی اطلاعات و پرداخت ۱۰ هزار تومان درخواست دریافت کد سجام ثبت می‌شود. در ادامه کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود که همان کد سجام است.

در صورتی‌ که از سامانه آگاه اکسپرس با آدرس ex.agah.com استفاده کنید، می‌توانید به راحتی و به طور همزمان برای دریافت کد بورسی و کد سجام در فیروزآباد اقدام کنید. همچنین در این سامانه ثبت نام کارگزاری نیز انجام می‌شود.

پس‌از ثبت نام نوبت‌ به احراز هویت می‌رسد. شما می‌توانید احراز هویت آنلاین یا حضوری را انتخاب کنید و با طی کردن این مرحله با موفقیت به کار خود خاتمه دهید. برای مطالعه بیشتر می‌توانید نحوه دریافت کد پیگیری سجام را مطالعه نمایید.

دریافت کد معاملاتی در فیروزآباد

شاید تصور کنید که کد معاملاتی همان کد بورسی است. در گذشته کد بورسی و کد معاملاتی از طریق کارگزاری‌ها به دست مردم می‌رسید و به همین دلیل این دو را یکسان می‌پنداشتند. در حال حاضر کد بورسی از طریق ثبت نام سجام و کد معاملاتی از طریق ثبت نام کارگزای صادر می‌شود و تفاوت این دو مشخص شده است. کد بورسی شناسه‌ای ویژه و مختص به شما است که از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور صادر می‌شود. در صورتی‌ که کد معاملاتی شناسه شما نزد کارگزاری‌ها است و در حقیقت امکان دسترسی به سامانه معاملاتی کارگزاری را برای‌تان فراهم می‌کند.

هر فرد می‌تواند چند کد معاملاتی داشته باشد اما کد بورسی تنها یک بار صادر می‌شود. برای دریافت کد معاملاتی در فیروزآباد به سامانه آگاه اکسپرس مراجعه بفرمایید.

سهام عدالت در فیروزآباد

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت نام یک پروژه شناخته‌شده و دولتی است که آوازه آن از سال ۱۳۸۵ به گوش می‌رسد. دولت در همان سال اعلام کرد که تصمیم دارد سهام ارگان‌ها و مراکز دولتی را به اقشار کم‌درآمد جامعه واگذار کند تا با این کار به رونق معیشت و فعالیت اقتصادی این دسته ‌از افراد کمکی کرده‌ باشد. هدف دیگر این طرح حرکت در راستای خصوصی‌سازی بود. به این ترتیب که با اعطای سهام شرکت‌ها و ارگان‌های بزرگ، نقش دولت در اقتصاد کشور کمرنگ‌تر شود. با این حال، مردم نقشی در مدیریت سهام خود نداشتند و این کار به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سپرده شد.

این روند تا سال ۱۳۹۹ ادامه داشت تا اینکه دولت به تازگی اختیار فروش سهام عدالت را به صاحبانش سپرد. در پی این تصمیم دولت، کارگزاری آگاه خدمت تازه‌ای را ارائه داده است که با استفاده ‌از آن می‌توان اختیار فروش سهام عدالت در فیروزآباد را به دست کارگزاری سپرد. در ادامه کارگزاری با در نظر گرفتن تمامی قوانین موجود، سهام را به فروش می‌رساند و سود آن را به حساب سهامدار انتقال می‌دهد.

به این‌منظور باید به سامانه سهام عدالت آگاه با آدرس se.agah.com رجوع شود. برای این کار نیازی نیست حتما مشتری کارگزاری آگاه باشید اما استفاده از این سامانه تنها برای افرادی ممکن است که روش آزادسازی مستقیم را اتخاب کرده باشند. اگر شما هم قصد واگذاری اختیار سهام عدالت خود را دارید، حتما پیش ‌از هر اقدامی مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه کنید تا به خوبی با روند کار آشنا شوید.

جمع‌بندی

سرمایه گذاری در بورس یک راه مطمئن و شناخته‌ شده است که به شما اجازه می‌دهد به عنوان سهامدار از سود شرکت‌های کوچک و بزرگ بهره‌مند شوید. برای دریافت کد بورسی در فیروزآباد می‌توانید از خدمات کارگزاری آگاه بهره‌مند شوید. این کارگزاری در مرحله ثبت نام، احراز هویت، فروش سهام عدالت، سبدگردانی، آموزش‌های بورسی و… همراه شما خواهد بود.

آدرس و شماره تماس شعبه فیروزآباد

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: