دریافت کد بورسی و کد سجام در زابل

  • تاریخ درج ۱۷ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۵۹۹ مشاهده
کدبورسی زابل

سرمایه‌گذاری در زندگی امروز یک ضرورت محسوب می‌شود. در دوره‌های گذشته ممکن بود یک فرد با جمع کردن یا به اصطلاح پس‌انداز پول به ثروت برسد اما این روزها تورم هر لحظه در حال کاهش ارزش دارایی‌های ما است. در این شرایط، نقدینگی به سمت بازارهای مختلف حرکت می‌کند و بورس پربازده‌ترین بازار محسوب می‌شود.

از تمامی نقاط کشور و با هر میزان سرمایه‌ای می‌توان به سادگی در این بازار فعالیت کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد. در این مطلب، به بررسی نحوه دریافت کد بورسی در زابل می‌پردازیم.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

قبل از بررسی نحوه دریافت کد بورسی در زابل باید کمی با ساختار و ضرورت این کد آشنا شویم. در بازار بورس هر فرد با یک کد شناخته می‌شود. سازمان بورس و اوراق بهادار برای همه متقاضیان فعالیت در این بازار یک شناسه صادر می‌کند که تعیین‌کننده هویت آن‌ها است. این کد معمولا از سه حرف اول نام خانوادگی افراد و ۵ عدد تصادفی تشکیل می‌شود. در بعضی از کد بورسی‌های جدید هم حروف و هم اعداد تصادفی هستند و کد بورسی صاحبان سهام عدالت، با حرف «ع» شروع می‌شود. برای مثال «ع ب ۵۶۳۴۹»

همه افراد با هر سن و هر میزان تحصیلاتی می‌توانند درخواست دریافت کد بورسی در زابل بدهند. در گذشته به افراد زیر ۱۸ سال و زیر دیپلم کد آنلاین داده نمی‌شد اما این قانون در حال حاضر تغییر کرده است. همه می‌توانند به سامانه معاملاتی آنلاین دسترسی داشته باشند اما افراد زیر ۱۸ سال باید هنگام ثبت نام تعهدنامه ولی ارائه دهند. کد بورسی یک کد منحصر به فرد است و تنها یک بار صادر می‌شود. در حقیقت عملکرد این کد در نظام بورسی کشور را می‌توان مانند عملکرد کد ملی در نظام بانکی دانست.

نحوه دریافت کد بورسی در زابل

دریافت کد بورسی در زابل مانند دیگر مناطق کشور، از طریق سامانه‌های آنلاین انجام می‌شود. به این منظور باید هم در سجام و هم در کارگزاری ثبت نام کنید. کارگزاری آگاه برای ساده‌تر کردن این فرایند، امکان ثبت نام همزمان سجام و کارگزاری را در سامانه آگاه اکسپرس فراهم کرده است. دفاتر پیشخوان دولت نیز در قبال دریافت کارمزد، مراحل ثبت نام و احراز هویت را برای متقاضیان انجام می‌دهند. در لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در زابل آدرس و اطلاعات تماس دفاتر را مشاهده خواهید کرد.

دریافت کد سجام در زابل

سجام یا سامانه جامع اطلاعات مشتریان یک سامانه ملی است و همان طور که از نام آن بر می‌آید، به منظور یکپارچه‌سازی اطالاعات مشتریان ایجاد شده است. همه سهامداران بازار بورس و تمامی افرادی که قصد دارند به تازگی به بورس بپیوندند، موظفند در این سامانه ثبت نام کنند. این سامانه مزایای بسیاری دارد. برای نمونه در نظر بگیرید که با ثبت نام رایگان در سجام، سود سرمایه‌گذاری مستقیما به حساب‌تان واریز می‌شود و لازم نیست برای دریافت سود نقدی به صورت حضوری به بانک مراجعه کنید.

برای ثبت نام در این سامانه باید به آدرس www.sejam.ir مراجعه کنید. پس از تکمیل فرم‌های موجود و وارد کردن اطلاعات درخواستی، کد کد پیگیری ده رقمی به شما موبایل‌تان اراسال می‌شود که همان کد سجام است. با در دست داشتن این کد می‌توانید برای احراز هویت اقدام و دریافت کد بورسی در زابل اقدام کنید.

دو روش حضوری و غیر حضوری برای این کار در نظر گرفته شده است. برای احراز هویت حضوری به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. از طریق لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه آدرس و شماره تماس دفاتر سراسر کشور را مشاهده خواهید کرد. درگاه‌های معتبر احراز هویت غیر حضوری و آنلاین نیز در سامانه سجام معرفی شده‌اند. همچنین شما می توانید برای آموزش بازیابی و دریافت کد پیگیری سجام ایجا کلیک کنید.

روش ساده‌تر برای دریافت کد سجام در زابل استفاده از سامانه ex.agah.com است. در این سامانه می‌توانید ثبت نام سجام و کارگزاری را به صورت همزمان و بدون نیاز به پرداخت هزینه تکمیل و پس از طی مراحل احراز هویت، کد بورسی خود را دریافت کنید.

دریافت کد معاملاتی در زابل

بسیاری افراد کد بورسی و کد معاملاتی را با یکدیگر اشتاه می‌گیرند. در گذشته مراحل دریافت کد بورسی و کد معاملاتی توسط کارگزاری‌ها انجام می‌شد اما اکنون، افراد با ثبت نام و احراز هویت در سجام کد بورسی خود را دریافت می‌کنند.

کد معاملاتی شناسه سرمایه‌گذاران نزد کارگزاری‌ها است و دسترسی آن‌ها به سامانه آنلاین را فراهم می‌کند. هر فرد تنها یک کد بورسی خواهد داشت اما می‌تواند چند کد معاملاتی داشته باشد و معاملات خود را از طریق سامانه چند کارگزاری پیش ببرد. برای دریافت کد معاملاتی در زابل به سامانه آگاه اکسپرس مراجعه کنید. در این سامانه می‌توانید ثبت نام سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام دهید و پس از احراز هویت، کد بورسی و کد معاملاتی خود را دریافت کنید.

اگر از قبل ثبت نام و احراز هویت سجام را انجام داده باشید، نیازی به احراز هویت مجدد برای کارگزاری آگاه نخواهد بود. با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس و امضای یک قرارداد الکترونیک، مراحل ثبت نام انجام می‌شود و پس از سه تا پنج روز کاری، کد معاملاتی خود را دریافت می‌کنید.

سهام عدالت در زابل

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت یکی از پر سر و صداترین پروژه‌های دولتی است که در حدود ۵۰ میلیون نفر از ایرانی‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد‌. این طرح از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و در قالب آن، سهام بعضی از شرکت‌های دولتی به اقشار کم‌درامد اختصاص یافت.

قبل از آغاز این طرح، جامعه دهک‌بندی شده بود و افرادی مثل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، کارمندان نهادهای لشکری و کشوری، روستاییان و عشایر و … در دهک‌های جداگانه قرار گرفتند. سهامدارن از آغاز این طرح حق دخل و تصرف در آن را نداشتند و تنها در بازه‌های زمانی مختلف سود نقدی دریافت می‌کردند. در اوایل سال ۹۹ طرح آزادسازی سهام عدالت اجرایی شد و دو روش آزادسازی مستقیم و غیر مستقیم در اختیار افراد قرار گرفت. حالا سهامداران می‌توانند نسبت به فروش سهم‌های خود اقدام کنند.

افرادی که قصد فروش سهام عدالت در زابل را دارند، به شرطی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده باشند، می‌توانند از سامانه se.agah.com استفاده کنند و کالت فروش درصدی از سهام خود را به کارزاری آگاه بسپارند. کارگزاری به تدریج و تحت نظارت ناظر بازار سهام را به فروش می‌رساند و در نهایت وجه حاصل را به حساب سرمایه‌گذاران واریز خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله «سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت» را مطالعه بفرمایید.

 

جمع‌بندی

لازمه استفاده از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری، دریافت کد بورسی در زابل است. سرمایه‌گذاران این شهر می‌توانند از طریق سامانه آگاه اکسپرس تمامی مراحل ثبت نام خود را به سادگی انجام دهند و در ادامه نیز از خدمات متنوع این کارگزاری در بهره‌مند شوند. در نظر داشته باشید که قبل از هر چیز، لازم است برای فعالیت در این بازار آموزش ببینید و نحوه استفاده از ابزارها و تحلیل بازار را بیاموزید. این کار بهترین روش برای ماهش ریسک سرمایه‌گذاری است.

آدرس و شماره تماس شعبه زابل

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: