دریافت کد بورسی و کد سجام در برازجان

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲ دی ۱۳۹۹
  • ۰ نظر
  • ۶۵۵ مشاهده
کدبورسی برازجان

ایران با در اختیار داشتن منابع مختلف، فضای مناسبی برای تولید و توسعه دارد. بی‌درنگ می‌توان با سرمایه‌گذاری‌های درست، بستر مناسبی را برای صادرات و رشد کارآفرینی فراهم کرد.

برازجان یکی از شهرهای شناخته‌شده استان بوشهر است که از امکانات خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است. شما می‌توانید با دریافت کد بورسی در برازجان و سرمایه گذاری در بورس به رونق صنایع مختلف در این شهر کمک کنید. ما در ادامه شما را با مفاهیم کاربردی دنیای بورس آشنا خواهیم کرد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

همیشه برای ورود به هر تجارتی باید با یک سری از مفاهیم آشنا شد و از قوانین خاصی تبعیت کرد. اگر قصد ورود به بازار پرسود بورس را دارید، باید با چند مفهوم کاربردی آشنا شوید. یکی از این مفاهیم، کد بورسی است. برای این که بتوانید به عنوان سهامدار در بازار بورس خرید و فروش داشته ‌باشید، به کد بورسی نیاز دارید (جهت آموزش خرید و فروش در بورس اوراق بهادار کلیک کنید).

این کد از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور صادر می‌شود و تا پایان عمر به شما اختصاص دارد. در واقع کد بورسی یک کد واحد است که شناسه‌ای برای شناخت شما در فضای بورس و سهامداری خواهد بود. یادتان باشد دریافت کد بورسی در برازجان نخستین اقدامی است که باید انجام دهید. زیرا بدون داشتن کد بورسی امکان حضور در بازار بورس را نخواهید داشت.

اگر قصد دریافت کد بورسی در برازجان را دارید، به این نکات توجه کنید:

• کد بورسی تنها یک بار صادر می‌شود اما اگر نام خانوادگی فرد تغییر کند، امکان تغییر کد بورسی نیز وجود خواهد داشت.

• محدودیت‌های تعریف‌شده برای ورود به بازار بورس بسیار کم است و هر فردی با هر سن و هر میزان تحصیلاتی می‌تواند کد بورسی دریافت کند.

• افرادی که زیر سن قانونی هستند برای فعالیت در بورس باید تعهدنامه ولی ارائه دهند.

نحوه دریافت کد بورسی در برازجان

برای این که کد بورسی در برازجان را دریافت کنید، دو راه خواهید داشت. راه اول انتخاب روش آنلاین و راه دوم انتخاب روش حضوری است. در صورتی‌که روش آنلاین را انتخاب کنید، می‌توانید با استفاده ‌از اینترنت در سامانه‌های سجام و کارگزاری ثبت ‌نام کنید و در پایان احراز هویت انجام دهید. اما اگر روش حضوری را انتخاب کرده ‌باشید، باید به یکی‌از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه بفرمایید. این دفاتر موظفند تا خدمات متنوعی را از زمان ثبت ‌نام تا احراز هویت به مشتریان ارائه دهند.

کارگزاری آگاه بستر مناسبی را برای علاقمندان به ثبت ‌نام و احراز هویت آنلاین فراهم کرده ‌است. به ‌این ترتیب متقاضیانی که روش آنلاین را برای دریافت کد بورسی در برازجان را انتخاب کرده‌اند به سامانه آگاه اکسپرس وارد می‌شوند و بدون فوت وقت فرآیند ثبت ‌نام سجام و کارگزاری را پشت‌ سر می‌گذارند.

در صورتی که برای دریافت کد بورسی در برازجان روش حضوری را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در برازجان کلیک کنید تا نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت را در این شهر بیابید. لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه برای افرادی که در سایر شهرهای ایران سکونت دارند و به دنبال دفاتر پیشخوان دولت فعال هستند، مناسب است.

دریافت کد سجام در برازجان

کد سجام یکی از مفاهیم کاربردی و البته مهم در دنیای بورس است که در همان ابتدای کار با آن سروکار خواهید داشت. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به منظور یکپارچه‌سازی اطلاعات بورسی کشور سامانه‌ای را به نام سامانه جامع اطلاعات مشتریان راه‌اندازی کرد. این سامانه در اختصار سجام نام دارد. تمامی افراد حقیقی، حقوقی و اتباع خارجی موظف هستند تا پیش‌ از ورود به دنیای بورس به وب‌سایت این سامانه با آدرس www.sejam.ir وارد شوند و کد سجام دریافت کنند.

برای دریافت کد سجام در برازجان باید مراحل ثبت ‌نام را تکمیل کنید. به این منظور باید اطلاعات هویتی و مالی خود را به سامانه وارد کنید و در انتها مبلغ ۱۰ هزار تومان پرداخت بپردازید. پس از آن کد سجام برای شما صادر خواهد شد. البته درصورتی که از سامانه آگاه اکسپرس با لینک ex.agah.com استفاده کنید، ثبت‌ نام برای دریافت کد سجام رایگان است و نیازی به پرداخت ۱۰ هزار تومان نخواهد بود. ضمن این که با استفاده ‌از سامانه آگاه اکسپرس می‌توانید به یک باره برای ثبت نام سجام و کارگزاری اقدام کنید. در واقع این سامانه روند دریافت کدهای مهم بورسی را تا حد مقدور آسان‌تر کرده ‌است.

دریافت کد معاملاتی در برازجان

دریافت کد معاملاتی از دیگر مراحل مهمی است که باید پیش از ورود به دنیای بورس طی شود اگر قصد دریافت کد معاملاتی در برازجان را دارید، می‌توانید به سامانه آگاه اکسپرس مراجعه کنید و به‌ طور همزمان برای دریافت کد بورسی و کد معاملاتی اقدام کنید.

کد معاملاتی با کد بورسی تفاوت دارد. کد بورسی برای هر فرد تنها یک بار صادر خواهد شد اما افراد می‌توانند از کارگزاری‌های مختلف کد بگیرند و به سامانه‌های معاملاتی آن‌ها دسترسی داشته باشند. زمانی که نام کاربری و گذرواژه دریافت کنید، می‌توانید با استفاده‌از کد معاملاتی در سامانه‌ها وارد شوید و دست به خرید و فروش سهام بزنید.

سهام عدالت در برازجان

سامانه فروش سهام عدالت

این روزها اخبار و رسانه‌ها اطلاعات زیادی درباره سهام عدالت ارائه می‌دهند. این سهام به اقشار خاصی از جامعه تعلق دارد که از سوی دولت در سال ۱۳۸۵ به ایشان واگذار شد. در حال حاضر در حدود ۵۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش این طرح قرار دارند. سهام عدالت در حقیقت مجموعه‌ای از سهام شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی است که به عنوان سرایه در اختیار مردم قرار گرفت. این طرح هم به توانمندسازی خانوارها کمک می‌کند و هم گامی در راستای تحقق اهداف خصوصی‌سازی محسوب می‌شود. در سال ۱۳۹۹ بر طبق اطلاعیه دولت، سهام عدالت آزادسازی شد و سهامداران می‌توانند سهام خود را به فروش برسانند. البته این کار باید بر طبق اطلاعیه دولت و باتوجه به ناظر بازار باشد. بسیاری از مردم به‌دنبال راهی آسان برای فروش سهام خود هستند. راهی که بتوانند بدون دردسر مبلغ حاصل از فروش را دریافت کنند.

کارگزاری آگاه با راه‌اندازی سامانه سهام عدالت آگاه با آدرس se.agah.com بستر مناسبی را برای فروش سهام عدالت مشتریان فراهم کرده‌ است. کافی است تا مشتریان بورسی به ‌این سامانه وارد شوند و اختیار فروش سهام عدالت خود را به کارگزاری اگاه بسپارند. در ادامه این مجموعه سهام را به‌ فروش می‌رساند و سود حاصل ‌از فروش را به حساب مشتریان انتقال می‌دهد. اگر با این روند آشنا نیستید، حتما مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه بفرمایید تا به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

جمع‌بندی

اگر به ‌دنبال دریافت کد بورسی در برازجان هستید یا قصد استفاده‌ از سایر خدمات کارگزاری آگاه را دارید، می‌توانید از سامانه آگاه اکسپرس استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات کامل درباره تمامی موضوعات بورس و بازار سرمایه، به بآشگاه مشتریان مراجعه کنید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید با کارشناسان شعبه آگاه در شهر خود تماس بگیرید.

آدرس و شماره تماس شعبه برازجان

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: