دریافت کد بورسی و کد سجام در الیگودرز

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲۳ دی ۱۳۹۹
  • ۰ نظر
  • ۵۲۷ مشاهده
کدبورسی الیگودرز

سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف، موجب بسترسازی مناسب برای آینده‌ای روشن خواهد شد. برخی ‌از افراد که سرمایه‌های کلانی در اختیار دارند، به دنبال کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کارهای بزرگ می‌روند. البته این امکان برای افراد علاقمند با سرمایه‌های اندک نیز وجود دارد. چنین افرادی می‌توانند با سرمایه گذاری در دنیای بورس راهی برای رسیدن به درآمد بیشتر و کارآفرینی پیدا کنند.

با این کار در کسب و کارهای بزرگ شریک می‌شوند و آینده بهتری برای خود رقم خواهند زد. برای این که به دنیای بورس وارد شویم، باید کد بورسی داشته ‌باشیم. ما در این مطلب در خصوص روالی که باید برای دریافت کد بورسی در الیگودرز طی شود با شما صحبت می‌کنیم.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

قبل از پرداختن به روش‌های دریافت کد بورسی در الیگودرز لازم است کمی با ساختار و ضرورت این کد آشنا شویم. این کد کلید اصلی ورود شما به بازار بورس است. تا زمانی که کد بورسی را در اختیار نداشته ‌باشید، نمی‌توانید در این بازار فعالیت کنید. به این منظور اطلاعات خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار کشور ارائه می‌دهید تا به درستی ذخیره‌سازی شود. پس ‌از آن یک کد ۸ قسمتی دریافت می‌کنید.

این کد ترکیبی از حروف و اعداد است که سه بخش حرفی آن از نام خانوادگی افراد حقیقی یا ماهیت فعالیت مجموعه‌های حقوقی گرفته می‌شود. در ادامه این سه حروف، ۵ عدد قرار می‌گیرند که تمامی این اعداد به صورت تصادفی و به وسیله سیستم انتخاب می‌شود. به عنوان مثال کد بورسی برای شخصی حقیقی با نام خانوادگی اکبری، می‌تواند اکب۵۶۹۸۷ باشد. در مورد کد بورسی‌های جدید ممکن است هم حروف و هم اعداد تصادفی باشند.

اگر قصد دارید برای دریافت کد بورسی در الیگودرز اقدام کنید، باید چند نکته اساسی را در نظر بگیرید. این نکات عبارتند از:

۱- سازمان بورس و اوراق بهادار کشور برای هر متقاضی ورود به دنیای بورس تنها یک مرتبه کد بورسی در الیگودرز را صادر خواهد کرد و امکان صدور مجدد وجود ندارد. در صورتی که کد بورسی خود را فراموش کرده باشید، امکان بازیابی آن وجود دارد.

۲- هیچ‌گونه محدودیت سنی برای دریافت کد بورسی در الیگودرز تعریف نشده ‌است. البته افرادی که زیر سن قانونی قرار دارند، باید پیش ‌از هر اقدامی از ولی خود تعهدنامه دریافت کنند.

۳- محدودیت تحصیلی نیز در این زمینه وجود ندارد. هر فرد و با هر میزان تحصیلاتی می‌تواند برای دریافت کد بورسی در الیگودرز اقدام کند. با این حال، بهتر است قبل از آغاز به فعالیت در بورس در دوره‌های آموزشی شرکت کنید.

نحوه دریافت کد بورسی در الیگودرز

برای دریافت کد بورسی در الیگودرز باید به صورت اینترنتی اقدام شود. می‌توانید این کار را شخصا انجام دهید یا به دست کارشناسان بسپارید. به طور‌کلی روالی که باید برای دریافت کد بورسی طی شود، عبارت است از:

۱- ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در این سامانه

۲- ثبت نام در سامانه کارگزاری و احراز هویت در این سامانه

برای انجام این کارها می‌توانید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. زیرا کارشناسان این مجموعه به راحتی شما را ثبت نام و احراز هویت خواهندکرد. با استفاده‌از لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در الیگودرز می‌توانید با دفاتر فعال در این شهر آشنا شوید. البته لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه نیز برای افرادی که به دنبال دفاتر پیشخوان دولت در سایر شهرهای ایران هستند، مناسب است.

اگر تمایل دارید کار ثبت نام و احراز هویت را خودتان پیش ببرید، می‌توانید روش آنلاین را انتخاب کنید. در این روش شخصا مسئول ثبت نام و احراز هویت خواهید بود. مزیت این روش مدیریت بهتر زمان است و شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز کار خود را پیش ببرید. پیشنهاد ما به علاقمندان این روش، استفاده ‌از سامانه آگاه اکسپرس است. در این سامانه خدمات متنوعی ارائه شده ‌است تا مسیر فعالیت بورسی برای مشتریان آسان‌تر از گذشته شود. مشتریان گرامی می‌توانند در این سامانه ثبت نام رایگان سجام و آگاه را به صورت همزمان و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام برسانند.

دریافت کد سجام در الیگودرز

سامانه جامع اطلاعات مشتریان که در اختصار به سجام معروف است، سامانه‌ای ارزشمند و ملی است که در آن اطلاعات مشتریان نگهداری می‌شود. این سامانه توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به راه افتاد تا فعالیت در بازار بورس و سرمایه منظم‌تر شود. اهمیت این سامانه به قدری زیاد است که تمامی افراد حقیقی، حقوقی و اتباع ملزم هستند پیش از ورود به بازار بورس در آن ثبت نام کنند.

اگر قصد دریافت کد سجام در الیگودرز را دارید، باید در وب سایت این سامانه با آدرس www.sejam.ir ثبت نام کنید. البته به غیر از مراجعه مستقیم به آدرس این سامانه، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مرتبط نیز کمک بگیرید. این اپلیکیشن‌ها در نهایت شما را به وب سایت سامانه سجام ارتباط می‌دهند تا در نهایت فرآیند ثبت نام را پشت ‌سر بگذارید.

پس ‌از تکمیل اطلاعات هویتی و مالی، باید مبلغ ۱۰ هزارتومان پرداخت کنید تا ثبت نام به اتمام برسد و کد سجام را دریافت کنید.

اگر به دنبال یک راه آسان‌تر و البته رایگان هستید، می‌توانید از سامانه آگاه اکسپرس با آدرس ex.agah.com استفاده کنید. در این سامانه ثبت نام برای دریافت کد سجام به طور رایگان انجام می‌شود. ضمن این که می‌توانید به یکباره برای دریافت کد بورسی و کد سجام در الیگودرز اقدام بفرمایید.  همچنین شما می توانید برای آموزش بازیابی و دریافت کد پیگیری سجام ایجا کلیک کنید.

دریافت کد معاملاتی در الیگودرز

کد معاملاتی یکی دیگر از ملزومات فعالیت در بازار بورس است. در واقع شما با دریافت کد معاملاتی در الیگودرز می‌توانید از خدمات سامانه‌های معاملاتی آنلاین بهره ببرید یا به طور روزانه شاخص بازار را بررسی کنید. افرادی که کد معاملاتی داشته ‌باشند، می‌توانند به راحتی و به طور روزانه خرید و فروش سهام انجام دهند.

اگر به دنبال دیدن فیلم آموزش خرید و فروش آنلاین سهام در بورس هستید وارد شوید.

در ادامه تفاوت‌های کد معاملاتی با کد بورسی را ذکر خواهیم‌کرد:

• کد بورسی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار کشور صادر می‌شود. در صورتی‌ که کد معاملاتی توسط کارگزاری‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

• برای دریافت کد بورسی باید هزینه پرداخت شود. در صورتی‌ که دریافت کد معاملاتی کاملا رایگان است.

• کد بورسی شناسه‌ای ویژه و منحصر به فرد است. در صورتی‌ که کد معاملاتی یکتا نیست و هر فردی می‌تواند چندین کد معاملاتی داشته‌ باشد.

شما می‌توانید برای دریافت کد معاملاتی از خدمات کارگزاری آگاه و سامانه آگاه اکسپرس استفاده کنید و در زمان کوتاه این کد را دریافت بفرمایید.

سهام عدالت در الیگودرز

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت یک پروژه دولتی است که از سال ۸۵ اجرایی شد و سهام تعدادی از شرکت‌های دولتی را در اختیار اقشار خاصی از جامعه گذاشت. مردم از همان سال‌ها مبلغی را به عنوان سود سهام عدالت دریافت می‌کردند اما اجازه دخل و تصرف در این سهام را نداشتند و مدیریت آن به عهده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بود.

در آغاز سال ۹۹ و در قالب طرح آزادسازی سهام عدالت، امکان فروش این سهام برای سهامداران ایجاد شد. فرادی که قصد فروش سهام عدالت در الیگودرز را دارند، در صورتی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده باشند، می‌توانند از خدمات کارگزاری آگاه استفاده کنند. به این منظور باید به سامانه سهام عدالت آگاه با آدرس se.agah.com وارد شوید و اختیار فروش سهام عدالت را به کارگزاری آگاه بسپارید. کارگزاری درخواست‌ها را از سمت مردم جمع‌اوری می‌کند و به تدریج و تحت نظارت ناظر بازار، عملیات فروش را انجام می‌دهد. در نهایت، وجه حاصل از فروش به حساب مشتریان واریز خواهد شد. برای استفاده از این سامانه نیازی نیست حتما مشتری کارگزاری آگاه باشید. برای اطالاع از جزئیات بیشتر، مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه بفرمایید.

 

جمع‌بندی

با دریافت کد بورسی در الیگودرز می‌توانید فعالیت خود را در این بازار پرسود آغاز کنید. این کد را می‌توان از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت یا به صورت آنلاین و از طریق سامانه آگاه اکسپرس دریافت کرد. ثبت نام برای دریافت کد بورسی و کد سجام، احراز هویت، سبدگردانی، آموزش و فروش سهام عدالت تنها بخشی از خدمات متنوع بورسی کارگزاری آگاه است. شما می‌توانید با مراجعه به بآشگاه مشتریان یا تماس با نمایندگی این مجموعه در شهر خود، دقیق‌تر در جریان خدمات کارگزاری آگاه قرار بگیرید.

آدرس و شماره تماس شعبه الیگودرز

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: