دریافت کد بورسی و کد سجام در اصفهان

  • تاریخ درج ۲۹ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۶۶۰ مشاهده
کدبورسی اصفهان

در گذشته تنها عده‌ معدودی در بازار بورس فعالیت داشتند اما در حال حاضر تعداد اشخاصی که به این بازار روی آورده‌اند بسیار زیاد است. علت این استقبال سودده بودن بازار بورس نسبت به دیگر بازارهای مالی است.

اگر می خواهید فیلم آموزش خرید و فروش آنلاین سهام در بورس را مشاهده کنید وارد شوید.

امروزه بورس به عنوان یکی از بهترین حوزه‎‌های سرمایه‌گذاری در ایران شناخته شده و همین امر سبب شده است که سوالات فراوانی درباره شیوه ثبت نام و سرمایه‌گذاری در این بازار برای مردم به وجود بیاید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به سوالات مربوط به کد بورسی و همچنین نحوه دریافت کد بورسی در اصفهان پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

کد بورسی چیست؟

‌اولین گام سرمایه گذاری در بورس دریافت کد بورسی است. کد بورسی یا به تعبیر دیگر کد سهام‌داری، شناسه مختص افرادی است که می‌خواهند در این بازار شروع به فعالیت کنند. کد بورسی از ۳ حرف و ۵ عدد تشکیل شده است. ۳ حرف اول نام خانوادگی فرد و ۵ عدد که به صورت تصادفی انتخاب شده و در جلوی حروف نام‌ خانوادگی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اگر نام خانوادگی شخصی مرتضوی باشد کد بورسی او «مرت۶۳۷۸۹» است.

این کد برای هر فرد حقیقی یا حقوقی تنها یک بار، از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار صادر می‌شود و تغییر نخواهد کرد. برای دریافت کد بورسی محدودیت سن و تحصیلات وجود ندارد و حتی افراد زیر ۱۸ سال نیز می‌توانند با داشتن تعهد نامه از طرف اولیا خود برای دریافت کد بورسی اقدام کنند.

نحوه دریافت کد بورسی در اصفهان

لازمه دریافت کد بورسی ثبت نام در دو سامانه است. اولی سامانه سجام و دیگری سامانه‌ مخصوص کارگزاری‌. هر دو ثبت نام به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می‌شود و پس از آن تنها با گذراندن مرحله احراز هویت شما کد بورسی خود را دریافت می‌کنید. دریافت کد بورسی در اصفهان نیز به همین ترتیبی که توضیح داده شد، امکان‌پذیر است. در ادامه روش ثبت نام و دریافت کد سجام در اصفهان را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

دریافت کد سجام در اصفهان

از سامانه‌های زیرساختی بازار بورس، سامانه سجام است که توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه راه‌اندازی شد. به لحاظ گستردگی ارائه خدمات، سجام سامانه‌ای ملی به حساب می‌آید. سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، مسئولیت جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان بازار سرمایه را بر عهده دارد. در واقع با راه‌اندازی سامانه سجام روند گردآوری اطلاعات مشتریان ساده‌تر و شفافیت بازار بیشترگردید و در نتیجه این دو، شاهد رشد قابل توجهی در این بازار هستیم.

برای دریافت و بازیابی کد سجام در اصفهان به وب سایت www.sejam.ir مراجعه بفرمایید و فرم‌های اطلاعات هویتی و مالی که در برابر شما گشوده می‌شود را به ترتیب پر کنید. سپس باید مبلغ ده هزار تومان هزینه ثبت نام را پرداخت کنید تا یک کد رهگیری به شماره همراه شما ارسال شود. این کد سجام شما است و با داشتن آن شما می‌توانید وارد مرحله ثبت نام در سامانه کارگزاری و پس از آن احراز هویت و نهایتا دریافت کد معاملاتی در اصفهان شوید.

دریافت کد معاملاتی در اصفهان

بهتر است بدانیم، کد بورسی متفاوت از کد معاملاتی است. کد بورسی شناسه مخصوص اشخاص برای ورود به بازار بورس است اما کد معاملاتی، کدی است که از طرف کارگزاری‌ها ارائه می‌شود تا به وسیله آن و با استفاده از سامانه‌های معاملاتی کارگزاری مربوطه، امکان معامله و خرید و فروش برای اشخاص فراهم شود.

قابل ذکر است که با ثبت نام از طریق سامانه آگاه اکسپرس شما نیازی به ثبت نام و تکمیل فرم‌های اطلاعاتی در دو سامانه مجزا را ندارید. در واقع با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس به نشانی ex.agah.com و پر کردن فرم‌های اطلاعاتی و هویتی، شما به صورت همزمان، هم در سجام و هم در کارگزاری ثبت نام می‌کنید. ضمن این که در فرآیند ثبت‌ نام آگاه اکسپرس، ثبت نام رایگان سجام نیز است و در این روش هزینه‌ای بابت ثبت نام سجام خود پرداخت نمی‌کنید. بعد از اتمام مراحل ثبت نام در سامانه آگاه اکسپرس، در گام بعدی وارد مرحله احراز هویت می‌شویم. با ما همراه باشید.

پیش از این، احراز هویت تنها با مراجعه به شعب کارگزاری‌ها انجام می‌شد اما در حال حاضر از دو روش زیر می‌توانید اقدام به احراز هویت کنید:

  • احراز هویت حضوری، با مراجعه به دفاتر پیشخوان
  • احراز هویت آنلاین، با استفاده از سامانه سجام و یا اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه طراحی شده است.

برای احراز هویت حضوری، از طریق دفاتر پیشخوان روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در اصفهان کلیک کنید. پس از مشاهده فهرست کامل دفاتر پیشخوان، نزدیک‌ترین دفتر را برای احراز هویت انتخاب کرده و با در دست داشتن مدارک لازم به آن جا مراجعه کنید. دفاتر پیشخوان بسیاری در سراسر کشور برای احراز هویت در دسترس عموم قرار گرفته است تا کاربران بتوانند به سهولت و در کمترین زمان این مرحله از ثبت نام کد بورسی خود را پشت‌ سر بگذارند. علاوه بر این با کلیک برروی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه می‌توانید تمامی دفاتر پیشخوان سراسر کشور را مشاهده کنید.

در روش دوم، احراز هویت به صورت آنلاین انجام می‌شود. در این راستا اپلیکیشن‌هایی طراحی و راه‌اندازی شده‌اند که با استفاده از آن‌ها شما بدون مراجعه حضوری به دفاتر دولتی و از محل زندگی یا کار خود و تنها با دسترسی به نت می‌توانید احراز هویت خود را انجام دهید. در سامانه سجام نیز روش احراز هویت آنلاین وجود دارد. لازم به ذکر است که در مورد احراز هویت آنلاین کارگزاری‌ها، باید به سامانه‌های مخصوص کارگزاری خود مراجعه کنید. همچنین احراز هویت آنلاین کارگزاری آگاه نیز از طریق سامانه آگاه اکسپرس انجام می‌شود.

سهام عدالت در اصفهان

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت از طرح‌های دولتی است که برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ به منظور کمک به اقشار کم درآمد جامعه راه اندازی شد. در این طرح سهام برخی از شرکت‌ها در اختیار قشر خاصی از مردم قرار گرفت. در بیش از ده سال گذشته امکان خرید و فروش و مدیریت دارایی سهام عدالت برای افراد ممکن نبود و تنها سود سالیانه این طرح به حساب افراد واریز می‌شد. از سال ۱۳۹۹ طرح دیگری به نام آزادسازی سهام عدالت ارائه شد. در طی فرآیند آزادسازی سهام عدالت افراد می‌توانند مدیریت دارایی سهام عدالت خود را از روش‌های تعیین‌شده در دست بگیرند و با دو روش مستقیم و یا غیر مستقیم، آن را مدیریت کنند.

در روش مستقیم آزادسازی فرد، همانند معاملات سهام بورس و با دسترسی به سامانه معاملاتی می‌تواند قسمتی از دارایی خود را به فروش برساند. با ثبت سفارش در سامانه کارگزاری می‌توانید برای این کار اقدام کنید. کارگزاری سفارش‌ ثبت‌شده شما را به تدریج و با اجازه ناظر بازار، در زمان‌های اعلام شده به فروش می‌رساند و پول آن را به حساب شما واریز خواهدکرد. به منظور فروش سهام عدالت در اصفهان و دیگر مناطق کشور، به سامانه سهام عدالت آگاه، به آدرس se.agah.com مراجعه کرده و اختیار فروش دارایی سهام‌ خود را در اختیار آگاه قرار دهید. برای اطلاع بیشتر می‌توانید در مقاله «سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت» به طور جامع و کامل مراحل ثبت درخواست فروش را مطالعه کنید.

جمع‌بندی

سامانه آگاه اکسپرس، سامانه خدمت‌رسانی سریع و آسان به کاربران جهت دریافت کد بورسی است و شما با ورود به آن برای دریافت کد بورسی در اصفهان می‌توانید تمامی مراحل ثبت نام در بورس، دریافت کد بورسی، دریافت کد معاملاتی و احراز هویت خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

آدرس و شماره تماس شعبه اصفهان

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: