دریافت کد بورسی و کد سجام در اراک

  • تاریخ درج ۱ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۷۵۲ مشاهده
کدبورسی اراک

تورم در تمام عرصه‌های اقتصادی کاملا محسوس است و همه به دنبال راهکاری برای حفظ ارزش دارایی‌های خود می‌گردند. بازار دلار، سکه و مسکن از قدیم انتخاب اول خانواده‌ها بود اما در حال حاضر بورس نیز به سبد سرمایه‌گذاری خانواده‌ها اضافه شده است.

بازار بورس نیز یکی از بهترین موقعیت‌های سرمایه‌گذاری است که با چرخش درآوردن پول‌های راکد، هم به رشد اقتصادی کمک می‌کند و هم می‌تواند دارایی سرمایه گذار را افزایش دهد. دریافت کد بورسی به عنوان اولین قدم برای فعالیت در بازار بورس شناخته شده است. در این مطلب تمامی جزئیات دریافت کد بورسی در اراک را بررسی خواهیم کرد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

مسکن، طلا، دلار و بورس همه بازارهای سرمایه گذاری هستند اما در این میان مدتی است که بازار بورس توجه بیشتر مردم را به خود جلب کرده است. شاید زمانی سرمایه گذاری در بورس، تنها مختص قشر خاصی از مردم بود ولی امروز تقریبا هر کسی یک کد بورسی دارد و به دنبال سیگنال برای خرید و فروش سهام می‌گردد.

کد بورسی لازمه فعالیت در بازار بورس است و بدون داشتن آن خرید و فروش سهام امکان پذیر نیست. اساس کد بورسی بر نظارت روی بازار است که به موجب آن میزان تخلفات تا حد زیادی کاهش می‌یابد. در واقع با داشتن کد بورسی فعالیت هر فرد در بازار بورس ثبت می‌شود. در نتیجه اگر کسی با ایجاد صف کاذب بخواهد باعث تحریک بازار شود حساب کاربری‌اش را مسدود می‌کنند. این کار برای حفظ سلامت بازار ضرورت دارد.

کد بورسی از سه حرف اول نام خانوادگی افراد و پنج عدد تصادفی تشکیل می‌شود. برای مثال کد بورسی فردی با نام خانوادگی رضایی، شبیه این خواهد بود: «رضا۸۹۴۲۵» حالت دیگری نیز وجود دارد که در آن هم حروف و هم اعداد تصادفی هستند.

نحوه دریافت کد بورسی در اراک

گرفتن کد بورسی در اراک نیاز به کد سجام دارد. سرمایه‌گذاری ایمن در این بازار یکی از مهمترین مزایا محسوب می‌شود. سامانه سجام با دریافت مشخصات افراد آن را به صورت یکپارچه طبقه بندی می‌کند. ایجاد سامانه سجام فواید زیادی مانند تسهیل در ثبت نام کاربران، کنترل بازار، شفافیت خرید و فروش و سابقه سهام داران و … دارد. در واقع به پشتوانه این سامانه مردم می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری وارد بازار بورس شوند.

مراحل دریافت کد بورسی در اراک از سامانه سجام آغاز می‌شود. در واقع باید کد سجام داشته باشید تا بتوانید کد بورسی دریافت کنید. بعد از دریافت کد سجام و احراز هویت می‌توانید کد بورسی در اراک دریافت کرده و فعالیت خود را آغاز کنید.

احراز هویت کد بورسی در اراک در دفاتر پیشخوان دولت به صورت حضوری و همین طور به صورت غیر حضوری تحت وب و یا از طریق اپلیکیشن انجام می‌شود. در لینک دفاتر پیشخوان منتخب آگاه در اراک می‌توانید آدرس و اطلاعات تماس دفاتر را مشاهده کنید. همچنین در لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه به اطلاعات دفارت سطح کشور دسترسی خواهید داشت.

دریافت کد سجام در اراک

دریافت کد سجام و احراز هویت در این سامانه امکان ورود به بازارهای سرمایه گذاری و کارگزاری‌ها را می‌دهد. به این صورت که هر بار بخواهید در کارگزاری جدیدی ثبت نام کنید می‌توانید تنها شماره تلفن‌تان را وارد کنید تا تمام اطلاعات‌تان از سجام فراخوانی شود.

سایت sejam.ir سامانه اصلی سجام و آگاه اکسپرس سامانه ثبت نام سجام از طریق کارگزاری آگاه است. ثبت نام برای دریافت کد سجام در اراک از طریق هر دو سایت امکان‌پذیر است. مزیت ثبت نام در آگاه اکسپرس این است که اولا هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی کنید و در ثانی ثبت نام کد سجام و کد معاملاتی با هم صورت می‌گیرد. با این وجود در نظر داشته باشید احراز هویت هر کدام جداگانه تنها از طریقی که خودشان اعلام کرده‌اند امکان‌پذیر است. برای احراز هویت سجام باید به درگاه‌های مورد تایید این سامانه مراجعه کنید. احراز هویت کارگزاری آگاه نیز از طریق سامانه آگاه اکسپرس انجام می‌گیرد.

دریافت کد معاملاتی در اراک

از آن جایی که خرید و فروش سهام در بستر کارگزاری‌ها انجام می‌شود داشتن کد معاملاتی یکی دیگر از الزامات فعالیت در بازار بورس است. ثبت نام کد معاملاتی در اراک مانند سایر شهرها به صورت اینترنتی انجام می‌شود. ابتدا باید وارد سایت کارگزاری آگاه به آدرس ex.agah.com شوید و سپس با وارد کردن مشخصات‌تان ثبت نام را تکمیل کنید.

احراز هویت کارگزاری آگاه نیز به صورت غیر حضوری و همین طور به صورت حضوری از طریق دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه انجام می‌شود.

سهام عدالت در اراک

سامانه فروش سهام عدالت

زمانی که سهام عدالت به برخی از مردم تعلق گرفت قرار بر این بود که تنها سود این سهام به صورت سالانه به حساب افراد واریز شود. هدف این بود که سهام شرکت‌های دولتی به عنوان یک دارایی با ارزش در اختیار خانوارها قرار گیرد و به توانمندسازی آن‌ها کمک کند. این طرح همچنین گامی در راستای پیشبرد اهداف خصوصی‌سازی محسوب می‌شد.

با گذشت زمان امروزه تصمیم بر آن شده که بخشی از این سهام قابلیت فروش داشته باشد. این موضوع در استقبال مردم از بازار بورس بسیار تاثیر داشت. نیاز بود که فروش سهام از طریق سامانه‌های آنلاین انجام شود و کارگزاری‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار بودند. به همین جهت نیز کارگزاری آگاه با راه اندازی سامانه se.agah.com آن فروش و مدیریت سهام عدالت را راحت‌تر کرده است. این سامانه برای تمام افرادی که سهام عدالت دارند و روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند، قابل استفاده است حتی اگر جزو مشتریان کارگزاری آگاه نباشند. فروش سهام عدالت در اراک و سراسر کشور از طریق این سامانه امکان‌پذیر است.

برای اطلاع از نحوه فروش سهام عدالت مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه بفرمایید. این مقاله تمام جزئیات را بیان کرده است.

جمع‌بندی

نحوه دریافت کد بورسی در اراک را با هم بررسی کردیم. کارگزاری آگاه یکی از قدیمی‌ترین معتبرترین کارگزاری‌های فعال در بازار بورس است. این کارگزاری خدمات متنوعی از جمله خدمات ثبت نام کد سجام و کد معاملاتی، خدمات آموزش کامل بورس به صورت مبتدی و تخصصی، خدمات فروش سهام عدالت و … ارائه می‌دهد. همین طور در بآشگاه مشتریان این کارگزاری می‌توانید آخرین اخبار روز مربوط به بازار بورس را مطالعه کنید.

آدرس و شماره تماس شعبه اراک

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: