دریافت بسته‌های اعتباری بورسی از کارگزاری آگاه

  • ۲ بهمن ۱۴۰۲
  • ۷ اسفند ۱۳۹۶
  • ۲۱۹ نظر
  • ۳۶۵۸۷ مشاهده
دریافت بسته‌های اعتباری بورسی از کارگزاری آگاه

پول شما برای سرمایه‌گذاری کم نیست! شما می‌توانید با دریافت اعتبار معاملاتی از کارگزاری آگاه، با سرمایه بیشتری در بورس معامله کنید. دریافت اعتبار معاملاتی یکی از امکانات بازار بورس برای سرمایه‌گذاران است. از این طریق، معامله‌گران می‌توانند با مبلغی بیشتر از سرمایه اصلی خود به معامله بپردازند و سود بیشتری کسب کنند. شما هم می‌توانید از این ویژگی قابل توجه بازار بورس استفاده کنید. پس با ما همراه باشید تا با روش‌های دریافت و تسویه اعتبار معاملاتی آگاه آشنا شوید.


ویدئو آموزش دریافت بسته های اعتباری از کارگزاری آگاه


اعتبار معاملاتی چیست؟

اعتبار معاملاتی یکی از بهترین امکاناتی است که کارگزاری‌ها در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. این اعتبار، نوعی سرمایه است که به صورت موقت به سرمایه‌گذاران داده می‌شود. دریافت اعتبار معاملاتی، قدرت خرید معامله‌گران را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود معامله‌گران بتوانند با سرمایه بیشتری در معاملات پرسود شرکت کنند و در نتیجه سود بیشتری به دست آورند. به عبارت دیگر، می‌توان این گونه گفت که اعتبار معاملاتی نوعی ابزار مالی یا وام است که پس از امضای یک قرارداد، به حساب معاملاتی شما واریز می‌شود و شما می‌توانید با آن، در بازار بورس خرید و فروش کنید. اعتبار معاملاتی سررسید مشخصی دارد و لازم است در تاریخ تعیین‌شده، تسویه شود. جزئیات مربوط به دریافت اعتبار معاملاتی در کارگزاری‌های بورسی مختلف با هم متفاوت است اما همگی از دستور‌العمل سازمان بورس پیروی می‌کنند. در کارگزاری آگاه، اعتبار معاملاتی در قالب «بسته‌های اعتباری» و «وام قرض‌‌الحسنه» و از طریق بآشگاه مشتریان ارائه می‌شود.

تفاوت بسته های اعتباری و وام قرض الحسنه بآشگاه مشتریان آگاه

همان طور که اشاره کردیم، دو نوع اعتبار معاملاتی بورسی توسط بآشگاه به مشتریان آگاه ارائه می‌شود. در ادامه تفاوت‌های بسته‌های اعتباری و وام قرض‌الحسنه آگاه را شرح می‌دهیم:

  • روش دریافت بسته‌های اعتباری و وام‌های قرض‌الحسنه متفاوت است. نحوه دریافت بسته‌های اعتباری بورس در ادامه توضیح داده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با وام قرض‌الحسنه آگاه به مقاله دریافت وام قرض الحسنه مراجعه کنید.
  • بسته های اعتباری قابل انتقال به سایر اعضای بآشگاه هستند، در حالی که امکان انتقال وام قرض‌الحسنه وجود ندارد.
  • مبلغ بسته‌های اعتباری با توجه به ریال بآشگاه و مبلغ وام قرض‌الحسنه با توجه به رسوب مانده حساب کاربر تعیین می‌شود.
  • امکان توقف موقت بسته‌های اعتباری وجود دارد، در حالی که وام قرض‌الحسنه این قابلیت را ندارد.

باید به این نکته توجه کنیم که نحوه استفاده از هر دو نوع اعتبار معاملاتی (بسته اعتباری و وام قرض‌الحسنه) برای کاربران کاملا یکسان است.

مزایای دریافت اعتبار معاملاتی چیست؟

دریافت و استفاده از اعتبار معاملاتی مزایای زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد. برخی از مهم‌ترین این مزایا به شرح زیر هستند:

  • افزایش قدرت نقدینگی سرمایه‌گذار
  • امکان خرید سهم‌های جدید بدون نیاز به فروش سایر دارایی‌ها یا شارژ حساب معاملاتی
  • کسب سود بیشتر از طریق سرمایه‌گذاری با منابع مالی قوی‌تر
  • افزایش تنوع سبد سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک پرتفوی

نحوه دریافت بسته اعتباری از کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه بسته‌های اعتباری را از طریق سایت بآشگاه مشتریان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. برای دریافت بسته اعتباری از کارگزاری آگاه مراحل زیر را طی کنید:

۱.به سایت بآشگاه مشتریان به آدرس bashgah.com مراجعه و روی دکمه «ورود به بآشگاه» کلیک کنید.

۲. نام کاربری و رمز عبورتان را در کادرهای مربوطه درج و وارد حساب کاربری خود شوید.

۳.در بخش «منو» روی گزینه «خدمات» کلیک کنید.

۴.گزینه «بسته‌های اعتباری» را انتخاب کنید.

نحوه دریافت بسته اعتباری از کارگزاری آگاه

۵.در صفحه‌ای که به شما نمایش داده می‌شود، بسته اعتباری مورد نظر خود را انتخاب و روی گزینه «خرید» کلیک کنید.

نحوه دریافت بسته اعتباری از کارگزاری آگاه 2

۶.سپس تاریخ اعمال بسته را در کادر مربوطه بنویسید.

۷.روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

نحوه دریافت بسته اعتباری از کارگزاری آگاه 3

۸.در مرحله بعد باید نام کاربری و کلمه عبور خود را مجددا وارد کنید.

۹.پس از مطالعه کامل دستورالعمل خرید بسته اعتباری، روی گزینه «موارد فوق را می‌پذیرم» بزنید.

۱۰.در مرحله آخر روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

نحوه دریافت بسته اعتباری از کارگزاری آگاه 4

با طی کردن این مراحل، مبلغ بسته اعتباری در تاریخی که مشخص کرده‌اید به حساب معاملاتی شما واریز می‌شود.

شرایط دریافت بسته های اعتباری از کارگزاری آگاه

شرایط لازم برای بهره‌مندی از «بسته‌های اعتباری» در کارگزاری آگاه عبارت‌اند از:

  1. مشتریان آگاه برای خرید بسته‌های اعتباری باید از «ریال بآشگاه» استفاده کنند. در صورتی که در حساب بآشگاه مشتریان، ریال بآشگاهی نداشته باشید، امکان خرید بسته‌های اعتباری برای شما وجود ندارد.
  2. شرط دوم، امضای قرارداد اعتباری در یکی از شعب کارگزاری آگاه است. امضای قرارداد اعتباری هنگام ثبت‌نام کد بورسی در سامانه آگاه اکسپرس، به صورت امضای الکترونیکی امکان‌پذیر است. در صورتی که در زمان ثبت‌نام، این مرحله را انجام نداده باشید لازم است یک بار به صورت حضوری به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه کنید.
  3. سرمایه‌گذار برای بهره‌مندی از بسته‌های اعتباری باید در پرتفوی بورسی خود، ارزش تضمین کافی داشته باشد. به عبارت دیگر، سرمایه‌گذاران طبق مصوبات و چارچوب‌های سازمان بورس، به اندازه درصد مشخصی از پرتفوی خود می‌توانند اعتبار معاملاتی بورسی دریافت کنند که این درصد با توجه به متغیر بودن اوضاع بازار بورس، ممکن است تغییر کند. برای مشاهده ارزش تضمین، به سامانه معاملاتی آساتریدر آگاه بروید و در بخش «سبد سهام»، روی گزینه «ستون‌ها» کلیک و «ارزش تضمین» را اضافه کنید.

شرایط دریافت بسته های اعتباری از کارگزاری آگاه

نکته مهم: بعضی از دارایی‌ها در بازار بورس به عنوان ارزش تضمین محسوب نمی‌شوند، مانند گواهی سپرده کالا، گواهی سپرده طلا و گواهی زعفران. علاوه بر این، بعضی دارایی‌ها مانند دارایی سهام بازار پایه، درصد کم‌تری برای محاسبه ارزش تضمین ‌دارند.

نکته مهم: دقت داشته باشید که شرایط درخواست «وام قرض‌الحسنه» از کارگزاری آگاه، دقیقا شبیه به فرآیند دریافت بسته اعتباری بورسی است با این تفاوت که به جای نیاز به «ریال بآشگاه»، مشتری باید به «سطح ۵ بآشگاه» رسیده باشد. مابقی شرایط برای بهره‌مندی از وام قرض‌الحسنه، همانند شروط دریافت بسته اعتباری است.

ریال بآشگاه چیست؟

ریال بآشگاه، وجه نقدی است که در حساب بآشگاه هر کاربر به او نمایش داده می‌شود. برای کسب ریال بآشگاه باید اقدامات خاصی را در بآشگاه مشتریان آگاه انجام دهید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

روش‌های دریافت ریال بآشگاه

  • دریافت ۱۰ هزار تومان به ازای عضویت در بآشگاه
  • دریافت تخفیف کارمزد معاملات به صورت وجه نقد در حساب بآشگاه از ۸ تا ۲۵ درصد
  • دریافت تخفیف کارمزد معاملات آتی به صورت وجه نقد در حساب بآشگاه از ۸ تا ۲۵ درصد
  • فعال شدن زیر مجموعه اصلی و دریافت مبلغ ۵۰۰۰۰ تومان وجه نقد به حساب بآشگاه معرف
  • شرکت در مسابقات و دریافت جوایز نقدی
  • شرکت در قرعه‌کشی بآشگاه

کاربرد ریال بآشگاه

  • خرید بسته‌های اعتباری (برای استفاده در معاملات)
  • ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی با تخفیف‌های ویژه از ۲۰ تا ۶۰ درصد
  • دریافت بسته‌های مشاوره – تحلیلی آوای آگاه با تخفیفات ویژه از ۲۰ تا ۸۰ درصد
  • انتقال وجه نقد بآشگاه به حساب معاملاتی آگاه (از منو خدمات)

انواع بسته های اعتباری

بسته‌های اعتباری از نظر مدت زمان و مبلغ آن‌ها به انواع مختلف تقسیم می‌شوند.

۱از نظر مدت‌زمان:

  • یک ماهه
  • سه ماهه
  • شش ماهه
  • دوازده ماهه

۲از نظر مبلغ:

بسته‌های اعتباری (با توجه به ریال بآشگاه شما) بین ۲ تا ۱۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شوند. البته امکان خرید چند بسته به صورت هم‌زمان نیز وجود دارد.

شرایط دریافت بسته های اعتباری از کارگزاری آگاه

انواع روش‌های تسویه اعتبار معاملاتی

تسویه اعتبار معاملاتی به چند روش انجام می‌شود که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم.

۱– تسویه اعتبار از محل فروش سهام

برای تسویه اعتبار از این روش، می‌توانید در روز سررسید بسته اعتباری یا قبل از آن، به میزان لازم سهام یا صندوق بفروشید.

نکته: دقت داشته باشید اگر روز سررسید با پنجشنبه و جمعه یا تعطیلات رسمی تلاقی داشته باشد، لازم است از یک روز کاری قبل برای فروش سهام اقدام کنید.

۲- تسویه اعتبار با وجه نقد

این روش نیز تفاوتی با فروش دارایی ندارد و می‌توانید در روز سررسید یا قبل از آن، حساب معاملاتی خود را به میزان لازم شارژ کنید. برای این کار می‌توانید از پرداخت شتابی یا سایر روش‌های واریز وجه استفاده کنید.

نکات مهم برای خرید بسته‌های اعتبار معاملاتی بورسی

  1. حداکثر سقف مجاز برای دریافت اعتبار یک ماهه، ۱۰۰۰ میلیون ریال (۱۰۰ میلیون تومان) است و مشتری امکان درخواست اعتبار بیشتر با سررسید یک ماهه را ندارد.
  2. برای تمدید بسته‌های اعتباری، تاریخ اعمال به صورت خودکار یک روز پس از تاریخ سررسید ثبت می‌شود و امکان تغییر آن وجود ندارد.
  3. در مدت زمان استفاده از اعتبارهای معاملاتی، هر ماه۳۰ روز تقویمی در نظر گرفته شده است.
  4. تاریخ اعمال، یعنی تاریخی که مشتری تمایل دارد از آن تاریخ به بعد از بسته مورد نظر استفاده کند.
  5. تاریخ درخواست حداقل باید یک روز کاری پیش از تاریخ اعمال باشد.
  6. بسته‌های اعتباری با توجه به تاریخی که برای اعمال آن انتخاب می‌شود (حداکثر ۱۰ روز زودتر از تاریخ اعمال) در صورت داشتن شرایط لازم، توسط بخش اعتبارات در کارگزاری آگاه، تایید می‌شود. در صورت وجود نداشتن هر یک از شرایط لازم برای دریافت اعتبار، درخواست مورد نظر رد خواهد شد. نتیجه بررسی درخواست‌ها از طریق یک پیام خصوصی در حساب بآشگاه مشتریان، به سرمایه‌گذار اطلاع‌رسانی می‌شود.
  7. برای آگاهی از وضعیت درخواست ثبت شده در راستای بهره‌مندی از اعتبارهای معاملاتی در بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه، می‌توانید از طریق منو «گزارش» و انتخاب «گزارش اعتبارات» اقدام کنید.
  8. درخواست لغو بسته اعتباری تا ۴۸ ساعت کاری قبل از تاریخ اعمال، امکان‌پذیر است.
  9. برای مشاهده تاریخ سررسید بسته‌های اعتباری، می‌توانید از طریق نسخه تحت وب آساتریدرآگاه، به حساب معاملات بر خط خود وارد شوید و از بخش «وضعیت مانده»، تاریخ سررسید هر بسته را مشاهده کنید.

تمدید اعتبار معاملاتی

تمدید اعتبار معاملاتی روشی است که در آن نیازی به تسویه اعتبار نیست و با جایگزین کردن اعتبار جدید، اعتبار قبلی خود به خود تسویه می‌شود. برای تمدید اعتبار معاملاتی بهتر است از گزینه تمدید در بخش گزارش اعتبارات استفاده شود؛ اما چنان چه قصد خرید اعتبار جدید و جایگزینی آن با اعتبار قبلی را داشته باشید، می‌توانید تاریخ روز بعد از روز تسویه را انتخاب کنید. برای مثال اگر آقای احمدی قصد جایگزینی اعتبار جدید با اعتبار قبلی را داشته باشد، در صورتی که تاریخ اعتبار معاملاتی ۱۸ شهریور (روز سه‌شنبه) باشد، لازم است تاریخ اعمال بسته اعتباری جدید را ۱۹ شهریور (روز چهارشنبه) انتخاب کند.

نکته: زمان ارسال درخواست خرید بسته اعتباری باید پیش از ۱۸ شهریور باشد. به این معنی که آقای احمدی تا روز ۱۷ شهریور می‌تواند درخواست خود را در بآشگاه مشتریان ثبت کند تا دچار تخلف اعتباری نشود.

نحوه بازگشت اعتبار مصرف نشده

دقت داشته باشید که اگر در طول دوره بسته اعتباری مثلا سه ماهه، یک ماه از اعتبار استفاده نکرده باشید، هزینه بخش استفاده نشده بسته به مشتری بازگرداننده می‌شود. بازگشت اعتبار به صورت روزانه برای مشتری محاسبه و در پایان هر هفته به حساب وی در بآشگاه برگشت داده می‌شود. بنابراین فرایند محاسبه اعتبار استفاده نشده، روزانه است و واریز آن هفتگی خواهد بود. در ضمن در محاسبه بازگشت اعتبار، روزهای پنجشنبه و جمعه نیز لحاظ خواهد شد. هزینه اعتبار استفاده نشده، شنبه هر هفته به حساب بآشگاه مشتریان واریز می‌شود.

انتقال بسته‌های اعتباری

فرض کنید قصد دارید یک بسته اعتباری را به یکی از دوستانتان انتقال دهید، برای این کار تنها باید هزینه خرید بسته را در حساب بآشگاه خود داشته باشید و گیرنده هم باید شرایط دریافت و استفاده از اعتبار معاملاتی را داشته باشد. مراحل انتقال اعتبار در بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه به شرح زیر است:

  1. طبق روال عادی، ابتدا بسته اعتباری را در سایت بآشگاه انتخاب و گزینه خرید را ثبت کنید.
  2. در پنجره جدید، تاریخ اعمال بسته اعتباری را وارد کنید و پس از انتخاب گزینه «می‌خواهید اعتبار خود را به شخص دیگری در بآشگاه منتقل کنید؟»، کد بآشگاه مشتری استفاده کننده (گیرنده اعتبار) را وارد کنید.
  3. مجددا اطلاعات لازم برای ورود به حساب کاربری‌تان را وارد کنید (برای امنیت بیشتر).
  4. با مشاهده نام دریافت‌کننده، گزینه «کلیه موارد فوق را می‌پذیرم» را انتخاب و درخواست خود را تایید کنید.
  5. با تایید انتقال اعتبار، پیغام «درخواست شما ثبت گردید» نمایش داده خواهد شد.

نکته مهم: اگر قصد لغو بسته ارسالی را داشتید، باید پیش از تایید بسته توسط گیرنده، فرایند لغو را انجام دهید. در ضمن، مسئولیت بازپرداخت اعتبار بر عهده شخصی است که بسته اعتباری به وی منتقل شده است (گیرنده).

وضعیت‌های مختلف در گزارش اعتبارهای معاملاتی

۱- آماده ارسال:

اولین وضعیت بعد از ثبت درخواست اعتبار معاملاتی، «آماده ارسال» است. در این مرحله درخواست شما هنوز به کارگزاری ارسال نشده است. به طور معمول درخواست‌ها ده روز قبل از تاریخ اعمال آن، به بخش اعتبارات ارسال می‌شود و اگر مشتری شرایط لازم را داشته باشد، درخواست او یک روز قبل از تاریخ اعمال بسته، به واحد اعتبارات کارگزاری ارسال خواهد شد. در این مرحله شما امکان لغو بسته خریداری شده را دارید.

۲- در انتظار تایید کارگزاری:

در این مرحله شرایط مورد نیاز برای دریافت اعتبار توسط سیستم تایید شده است و درخواست اعتبار برای بررسی نهایی به واحد مربوطه ارسال می‌شود. گفتنی است در این مرحله امکان لغو بسته وجود ندارد و فقط می‌توانید درخواست «انصراف» ثبت کنید. در صورت تایید درخواست انصراف توسط واحد اعتبارات، بسته اعتباری مورد نظر، لغو خواهد شد.

۳- در انتظار تایید استفاده کننده:

این پیام هنگامی نمایش داده می‌شود که شما یک بسته اعتباری را برای شخص دیگری درخواست داده باشید. در واقع تا زمانی که شخص مورد نظر، فرآیند دریافت بسته را تایید نکرده باشد وضعیت انتقال با همین پیام نمایش داده می‌شود. در نظر داشته باشید در صورت تایید استفاده کننده، امکان لغو یا انصراف درخواست را نخواهید داشت. در این مرحله فقط شخص مصرف‌کننده اعتبار می‌تواند «درخواست لغو» را در سیستم ثبت کند.

۴- منقضی شده:

در فرآیند انتقال بسته‌های اعتباری، شخص دریافت‌کننده اعتبار تا ۴۸ ساعت کاری قبل از تاریخ اعمال، می‌تواند بسته مورد نظر را قبول یا رد کند. در صورتی که هیچگونه اقدامی از طرف استفاده‌کننده اعتبار صورت نپذیرد، سیستم به صورت خودکار بسته اعتباری را رد می‌کند و در گزارش اعتبارات، وضعیت «منقضی شده» نمایش داده می‌شود. در نهایت وجه حاصل از خرید بسته اعتباری به حساب بآشگاه شما (درخواست‌کننده اعتبار) عودت داده خواهد شد.

۵- تایید شده:

در صورت کامل بودن مدارک و رعایت شروط لازم، درخواست شما مبنی بر بهره‌مندی از اعتبار معاملاتی، مورد تایید قرار می‌گیرد و این وضعیت با عبارت «تایید شده» نمایش داده می‌شود.

۶- رد شده:

اگر تمام یا بخشی از مدارک و شروط لازم برای دریافت اعتبار معاملاتی، ناقص باشد؛ بسته مورد نظر توسط بخش اعتبارات رد خواهد شد. در صورت تایید نشدن درخواست، وجه پرداخت شده به حساب شما عودت داده خواهد شد. در این مرحله وضعیت درخواست اعتبار شما با پیام «رد شده» نمایش داده می‌شود.

۷- لغو شده:

اگر قبل از ارسال درخواست اعتبار به واحد معاملات، منصرف شده باشید؛ می‌توانید با استفاده از گزینه «لغو» که در بخش گزارش بسته‌های اعتباری نمایش داده می‌شود، درخواست خود را لغو کنید. در این حالت، وجه پرداخت شده به حساب شما عودت داده و وضعیت درخواست شما با پیام «لغو شده» نمایش داده می‌شود.

دریافت اعتبار معاملاتی چه ریسکی را برای افراد به‌دنبال دارد؟

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، اعتبار سرمایه‌گذاری قدرت خرید سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث افزایش سود کسب‌شده توسط آن‌ها می‌شود. باید به این نکته توجه کنید که افزایش سود از بازار بورس به دو عامل وابسته است:

  1. داشتن بودجه برای سرمایه‌گذاری
  2. دانش کافی نسبت به بازار سرمایه

کمبود هر یک از این عوامل می‌تواند باعث جلوگیری از کسب سود یا حتی زیان دیدن معامله‌گر شود. در واقع، اگر یک معامله‌گر اعتبار معاملاتی دریافت و مبلغ آن را در سهم‌های نامناسب سرمایه‌گذاری کند، ممکن است با زیان مواجه شود. نکته اصلی اینجا است که معامله‌گر باید تحت هر شرایطی (فارغ از این که سود کرده یا زیان دیده است) برای بازپرداخت اعتبار معاملاتی در سررسید آن اقدام کند.

تفاوت اعتبار معاملاتی با وام بانکی

بزرگترین تفاوت اعتبار معاملاتی و وام بانکی در این مورد است که شما می‌توانید وام بانکی خود را در هر بازاری خرج کنید اما اعتبار معاملاتی تنها در بازار سرمایه و برای خرید اوراق بهادار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت بهتر، امکان خارج کردن اعتبار معاملاتی از بازار سرمایه وجود ندارد. مورد دوم مربوط به نرخ بهره وام بانکی است. هر بانک با توجه به شرایط خود، نرخ بهره متفاوتی را برای وام‌هایش در نظر می‌گیرد. این در حالی است که هیچ بهره‌ای به اعتبارهای معاملاتی کارگزاری آگاه تعلق نمی‌گیرد.


کلام آخر

سرمایه‌گذاران در بازار بورس می‌توانند با استفاده از ابزارهای مالی مختلف، معاملات خود را به شکل بهتری برنامه‌ریزی و مدیریت کنند و در نهایت سودهای قابل توجهی کسب کنند. در این میان، اعتبارهای معاملاتی به عنوان یکی از ابزارهای مالی پرطرفدار شناخته می‌شود که سرمایه‌گذاران با استفاده از آن به منبع مالی جدیدی دسترسی پیدا می‌کنند و با سرمایه بیشتری می‌توانند مشغول خرید و فروش سهام شوند. در این مقاله به صورت کامل به نحوه دریافت اعتبار در بورس و استفاده از بسته‌های اعتباری از طریق کارگزاری آگاه اشاره کردیم. مشتریان کارگزاری آگاه در صورت رعایت برخی اصول و قوانین وضع شده، می‌‌توانند از این بسته‌‌های اعتباری بهره‌مند شوند. هر کدام از این بسته‌های اعتباری داری مدت زمان تعیین‌شده هستند و خارج از این مهلت، امکان استفاده از این سرمایه برای مشتریان وجود ندارد.


سوالات متداول

۱- اعتبار معاملاتی در بورس چیست؟

اعتبار معاملاتی نوعی سرمایه است که توسط کارگزاری‌ها و به صورت موقت به معامله‌گران داده می‌شود تا بتوانند با کمک این مبلغ، به معاملات بزرگتری در بازار بورس بپردازند و سود بیشتری کسب کنند. این مبلغ باید در سررسید مشخص تسویه شود.

۲- شرایط دریافت اعتبار در کارگزاری آگاه به چه صورت است؟

برای دریافت اعتبار معاملاتی از کارگزاری آگاه باید مشتری این کارگزاری باشید و همچنین ریال بآشگاه و ارزش تضمین کافی داشته باشید.

219 پاسخ به “دریافت بسته‌های اعتباری بورسی از کارگزاری آگاه”

  1. hajavi59 گفت:

    جالب بود

    ۷
    • محمدشریف بشاور گفت:

      ریال باشگاه یعنی چی؟

      ۰
      • کارشناس 1093 گفت:

        سلام دوست عزیز
        با عضویت در باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه هنگام انجام معاملات با توجه به سطح باشگاه مشتریان تخفیف کارمزد معاملات به شما تعلق می گیرد و بلافاصله پس از انجام معامله به وجه نقد (ریال) در باشگاه مشتریان اضافه می شود.

        ۵
    • حسین۷۶ گفت:

      سلام وقت بخیر .شخصی میخواد ۵۰۰ میلیون اعتبار برای من انتقال بده آیا شرایط خاصی برا گیرنده اعتبار هست؟

      ۰
      • کارشناس 1492 گفت:

        سلام دوست عزیز، شرایط دریافت اعتبار در باشگاه مشتریان به‌صورت زیر است:
        ۱) روشن شدن بسته‌های اعتباری. (درصورتی‌که وجه نقد باشگاه شما ۳۷ هزار تومان به بالا باشد.)
        ۲) ارزش تضمین کافی.
        ۳) امضای قرارداد اعتباری در شعب کارگزاری آگاه.
        چنانچه هریک از شرایط فوق اجرانشده باشد درخواست شما توسط سیستم رد خواهد شد.

        ۱
  2. AJ5702 گفت:

    مدت این اعتبار ها چقدر هستش؟

    ۴
    • Agah2 گفت:

      با سلام و احترام
      به‌منظور دریافت بسته‌های اعتباری شما می‌توانید به بخش خدمات در بآشگاه مشتریان مراجعه کرده و در صورت امکان(داشتن قرارداد اعتباری با کارگزاری آگاه و تضامین کافی) بسته اعتباری خریداری نمایید. برای دریافت بسته‌های اعتباری علاوه بر اینکه تا ۶۰ درصد ارزش پورتفوی خود در کارگزاری را میتوانید به عنوان اعتبار دریافت نمایید لازم است وجه نقد موردنیاز برای خرید بسته اعتباری مربوطه را در حساب بآشگاه خود داشته باشید. مدت اعتبار ها با توجه نوع بسته اعتباری متفاوت بوده و از یک ماه تا ۱۲ ماه متغیر است. این بسته ها را می توانید در منوی خدمات بآشگاه بخش بسته های اعتباری مشاهده نمایید.
      با تشکر از شما

      ۲
  3. AK5669 گفت:

    بعد از حرفه ای شدن دریافت این وام بهترین پیشنهاد ممکن است.

    ۵
  4. kiyanafroze@yahoo.com گفت:

    با سلام و احترام
    آیا هر مشتری میتونه هم از اعتبار استفاده کنه و هم از وام ؟
    با تشکر

    ۱
    • Agah2 گفت:

      سلام
      بله دوست عزیز
      درصورتی وجه نقد شما در باشگاه کافی باشد و قرارداد اعتباری با کارگزاری امضا کرده باشید، می توانید از اعتبار استفاده کنید.
      همچنین در صورتی که رسوب مانده حساب شما کافی باشد؛ (حداقل قدرت وام یکماهه شما بیشتر از ۱۵ میلیون تومان باشد) و حداقل در سطح ۵ باشگاه قرار گرفته باشید، می توانید از بسته های وام قرض الحسنه استفاده نمایید.

      ۳
      • حسن هاشمی گفت:

        باسلام بنده نمیتونم از وام اعتباری استفاده کنم.درخواست برای بنده غیرفعال است
        نمیدونم چطوری بسته اعتباری ۱ماهه رو فعال کنم

        ۰
        • کارشناس 1093 گفت:

          با سلام
          دوست عزیز با توجه به اینکه درخواست شما نیاز به بررسی داره، لطفا تیکت پشتیبانی ارسال کنین و یا با مرکز تماس به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ تماس بگیرین.
          جهت ارسال تیکت پشتیبانی به یکی از روش‌های زیر می‌توانید اقدام نمایید:
          از طریق سیستم کامپیوتری: به سایت online.agah.com مراجعه نموده و در قسمت ویجت‌های سمت چپ گزینه‌ی ثبت تیکت پشتیبانی رو انتخاب نمایید.
          از طریق اپلیکیشن: گزینه «بیشتر» رو انتخاب نموده در قسمت «تیکت پشتیبانی» علامت مثبت رو انتخاب نمایید.
          دقت داشته باشید درصورتی‌که از طریق مرورگر تلفن همراه خود به آدرس سایت online.agah.com مراجعه می‌کنین، می‌بایست تلفن همراه خودتون رو به فرمت سایت مخصوص رایانه (Desktop site) تغییر بدید.

          ۰
  5. AGAH01735 گفت:

    سلام
    من می خواهم برای نزدیکانم سهام بخرم چطور سهام را به نام آنها بکنم تا سود حاصل از سرمایه گزاری به حساب آنها واریز شود ؟
    با سپاس

    ۲
    • Agah2 گفت:

      سلام دوست عزیز
      از آنجایی که انجام معامله با کد بورسی دیگران جزو موارد پولشویی محسوب می‌شود لذا پیشنهاد می‌شود نزدیکان شما از طریق سامانه ex.agah.com جهت دریافت کد بورسی اقدام کنند و به نام خودشان در بازار بورس به خرید و فروش بپردازند.

      ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 2 3 23