تکنیک های تکنیکال – حد سود و زیان

  • تاریخ درج ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
  • تاریخ ویرایش ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
  • ۲۱ نظر
  • ۴۸۷۵۰ مشاهده

در این قسمت آموزشی به نحوه تعیین میزان حد سود و حد ضرر می‌پردازیم. در واقع منظور این است که در چه قیمتی با سود و یا زیان از معامله خارج شویم.

 برای تعیین این دو فاکتور ابتدا باید روند نمودار مشخص شود. در قسمت های قبل به طول کامل در مورد روند های نمودار توضیح داده شد.

ابتدا در مورد روند صعودی صحبت خواهیم کرد. همانطور که در تصویر مشخص است، در نمودار کف‌ها و سقف‌های بالاتر ایجاد شده است و همانطور که می‌دانید بهترین استراتژی، معامله در جهت روند اصلی است. یعنی خرید در کف قیمتی نمودار. زمانی که در یک کف خرید انجام می‌شود اولین کار باید در نظر گرفتن حد ضرر باشد. در یک روند صعودی حد ضرر را در یک کف قبلی قرار می‌دهیم یعنی وقتی وارد معامله شدیم قیمت می‌تواند تا آن مقدار کاهش پیدا کند. ولی اگر از آن مقدار بیشتر کاهش پیدا کرد باید با زیان از معامله خارج شد. چون کف پایین تر به وجود آمده و روند نمودار دیگر صعودی نیست.

اما در صورتی که قیمت افزایش پیدا کرد گام صعود قبل را از کفی که خریداری شده، همانطور که در ویدیو مشاهده میکنید مدل‌‌سازی می‌کنیم و زمانی که قیمت به آن میزان رسید با یک بازدهی مناسب از آن خارج می‌شویم. همانطور که گفته شد بهترین استراتژی معامله در جهت روند اصلی بازار است. در یک روند نزولی استراتژی مناسب فروش است و در بازارهای دو طرفه کاربرد دارد. در نموداری که  کف‌ها و سقف‌های پایین تر شکل گرفته است، باید در یک سقف قیمتی، موقعیت فروش گرفت ( برای بازارهای ذپدو طرفه مانند بازار آتی ) در این حالت حد ضرر سقف قبلی است و اگر قیمت از آن حد بیشتر شد با زیان از معامله خارج می‌شویم، به این دلیل که سقف بالاتر به وجود آمده است و روند نمودار دیگر نزولی نخواهد بود. اما در صورتی که نمودار در همان جهت اصلی ادامه پیدا کرد برای تعیین حد سود گام نزول قبل را از آن سقفی که موقعیت گرفته شده مدل سازی می‌کنیم و وقتی به قیمت موردنظر رسید از معامله خارج می‌شویم.

در این فیلم آموزشی نحوه تعیین حد سود و زیان در دو روند نزولی و صعودی بررسی شد. به معامله گران توصیه می‌شود حتما در جهت روند اصلی معامله کنند و به حد ضرر و حد سود خود پایبند باشند.

منتظر قسمت‌های بعدی ما باشید.


دانلود ویدیو – کیفیت ۳۶۰p

دانلود ویدیو – کیفیت ۷۲۰p

21 پاسخ به “تکنیک های تکنیکال – حد سود و زیان”

  1. AM1251 گفت:

    به نظر من هم قسمت نزولی نا مفهوم بود،چون در روند نزولی سقف قبل بالاتر هست.

    ۶
  2. مسعود گفت:

    متاسفانه مطالب ارایه شده گنگ و نا مفهوم بود. درصورت امکان مطالب را بصورت واضحتر بیان نمایید

    ۲۱
  3. AN0344 گفت:

    با تشکر از شما لطفآ بجای دوره آنلاین یا کنار دوره آنلاین خرید دوره ها را بصورت دانلودی هم قرار دهید .

    ۶
    • agah5 گفت:

      سلام
      ممنون از اینکه نظرات خود را برای ما ارسال می فرمایید.
      پیشنهاد شما را بررسی و در صورت امکان اجرا خواهیم کرد.

      ۷
  4. م گفت:

    معاملات دو طرفه یعنی چی؟

    ۳
    • agah5 گفت:

      سلام
      معاملات دو طرفه یعنی شما هم در صعود میتوانید بازدهی داشته باشید و هم در نزول. برای درک این موضوع باید مقاله های مختلفی رو مطالعه کنید.

      ۱
  5. AJ3745 گفت:

    قسمت نزولی رو اشتباه نگفتید؟ حد زیان میشه سقف قبلی؟؟ وقتی روند نزولی باشه سقف قبلی مبلغ بالاتر رو نشون میده ... کلاً انگار یه جای این مطلب مشکل داشت..

    ۲۲
    • Agah2 گفت:

      با سلام
      در بازار های جهانی و آتی سکه که معاملات به صورت دوطرفه است برای فروش در روند نزولی و تعیین حد سود و زیان از روشی که در ویدیو که گفته شد می‌توانید استفاده کنید.

      ۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: