تکنیک‌های تکنیکال – الگوهای بازگشتی

  • ۴ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۲۳ نظر
  • ۸۱۵۸۰ مشاهده

تکنیک‌های تکنیکال الگوهای بازگشتی

 در این ویدیو با الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال که یکی از انواع الگوهای کلاسیک است در خدمت شما هستیم. الگوهای بازگشتی معمولا برعکس الگوهای ادامه دهنده عمل می‌کند، به این معنا که با تشکیل این الگو، روند حرکتی نمودار تغییر می‌کند. الگوی سروشونه، اندینگ و کف یا سقف دوقلو از انواع الگوهای بازگشتی است.

الگوی سروشونه:

همانطور که از اسم این الگو مشخص است، در نمودار آرایشی به شکل یک سر و دو شانه تشکیل می‌شود. در شکل زیر، آرایش یک الگوی سر و شانه شکل گرفته است. نکته ای که در این بخش مهم به نظر می‌رسد این است که علاوه بر تشکیل آرایش باید بین شانه چپ و سر، یک واگرایی بوجود بیاید، در این حالت با شکست خط گردن عملا روند حرکتی عوض شده و نمودار حداقل به اندازه سر تا خط گردن همانطور که در شکل زیر مشخص شده است در خلاف جهت روند قبلی حرکت می‌کند.

الگوی کف یا سقف دوقلو:

در برخی موارد این الگو بسیار شبیه به الگوی ادامه دهنده مستطیل است. در این حالت ابتدا باید منتظر بمانیم و روند نمودار را بررسی کنیم. با شکست مستطیل، خلاف روند اصلی، عملا الگوی کف یا سقف دوقلو تشکیل می‌شود.

الگوی اندینگ:

این الگو در انتهای یک روند بوجود می‌آید، همانطور که در تصویر پایین مشخص شده است، نمودار بعد از یک کاهش شارپ به صورت کاملا کند در حال حرکت است. در این حالت ضعف در فروشندگان کاملا مشهود است. با شکست اندینگ در خلاف جهت، عملا روند اصلی نمودار تغییر می‌کند.

در این قسمت، انواع الگوهای بازگشتی را بررسی کردیم. الگوهای بازگشتی و الگوهای ادامه دهنده یکی از تکنیک های ساده و کلاسیک برای تحلیل تکنیکال است.


دانلود ویدیو – کیفیت ۳۶۰p

دانلود ویدیو – کیفیت ۷۲۰p

23 پاسخ به “تکنیک‌های تکنیکال – الگوهای بازگشتی”

  1. rami گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید

    من در سامانه سجام ثبت نام کرده ام و هزینه رو هم پرداخت کردم ولی احراز هویت نشده ام. میتونم دوباره در سایت آگاه ثبت نام کنم و اینکه ثبت و احراز هویت در سایت آگاه رایگان هستش و طریقه ش چطوریه؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایین
    با تشکر

    ۰
  2. AU7814 گفت:

    لطفا چند مثال بهمراه مقایسه الگو در حالت عادی و خط کشی شکل الگو در چند قیاس واقعی شرکتها نشان داده شود.

    ۳
  3. خلیلی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم آگاه جایی آموزش استفاده ازآنلاین پلاس رو داره یا خیر؟

    ۱
    • Agah گفت:

      باسلام و احترام
      در حال حاضر کلاس های غیرحضوری و آنلاین برای آموزش سیستم معاملات در هر هفته برگزار می شود.
      شما می توانید از قسمت آموزش باشگاه و یا کانال تلگرامی باشگاه از زمان و نحوه شرکت در کلاس مطلع شوید.

      ۲
    • مسعود گفت:

      سلام و عرض ادب
      بنده مقداری سهام حتاید دارم که ۶ ماهی است به طور معلق بوده بدین معنی که تعداد سهام عدد ۳۵۶ و تعداد سپرده گذاری صفر نشان میدهد ولی شش ماهه که در سبد پرتفوم قابل مشاهده هستش،و زمانی که میخوام بفروشم دارایم صفر نشان می دهد،لطفا راهنمایی بفرمایید.

      ۰
      • agah9 گفت:

        سلام دوست عزیز
        در صورتی که ناظر شما در یک سهم کارگزاری آگاه باشد، تعداد سپرده گذاری تعداد سهام شما را نمایش میدهد و اگر ناظر شما آگاه نباشد، این تعداد برابر با صفر خواهد بود. برای اینکه تعداد سپرده گذاری تعدا سهام شما را نشان دهد باید از طریق سامانه معاملاتی آسا تریدر تغییر کارگزار ناظر دهید. برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود.نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کنید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود. بعد از اعمال تغییر کارگزار ناظر می توانید سهام مورد نظر خود را از طریق آگاه به فروش برسانید.

        ۰
  4. AV1609 گفت:

    با تشکر از توضیحات خوب و سازنده که در فیلم مشاهده شد

    ۱
  5. AX0087 گفت:

    سلام
    لطفا" در تهیه این ویدئوها یک اصل در نظر گرفته بشه که اکثر دوستان وشاید همه اعضاء مبتدی هستن وباید خیلی راحت و واضح گفته بشه
    سپاسگزارم

    ۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: