تکنیک‌های تکنیکال – نحوه معامله با خط روند

  • ۷ تیر ۱۴۰۱
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۱ نظر
  • ۳۲۵۷۸ مشاهده
نحوه معامله با خط روند

در این قسمت به بررسی خط روند و نحوه معامله با آن می‌پردازیم.


خط روند چیست؟

از به هم وصل کردن کف ها و یا سقف ها خطوطی به وجود می‌آید که نمودار به آن خطوط واکنش نشان می‌دهد و به اصطلاح به آن خطوط، خط روند گفته می‌شود.

خط روند به دو دسته حمایتی و مقاومتی تقسیم می‌شود؛ نمودار پس از برخورد به خط روند حمایتی دچار افزایش قیمت و در برخورد با خط روند مقاومتی دچار کاهش قیمت می‌شود.

درادامه به بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم اما نکته لازم به ذکر است این است که در چه صورت خط روند از اعتبار بالایی برخودار است و می‌توان به آن اعتماد کرد.

در یک خط روند چه به صورت حمایتی و چه به صورت مقاومتی حداقل باید سه برخورد وجود داشته باشد تا بتوان به آن خط روند اعتماد بیشتری داشت.

خط روند

به بررسی چند مثال میپردازیم:

ابتدا خط روند حمایتی یا صعودی، همانطور که در شکل مشخص شده است از به هم وصل کردن کف ها یک خط روند به وجود آمده است که نمودار دربرخورد به آن واکنش نشان داده است. در این حالت استراتژی خرید نزدیک خط حمایتی است.

استراتژی خرید نزدیک خط حمایتی

حد ضرر را به دو صورت می‌توان تعیین کرد یکی کف قبلی به دلیل اینکه روند صعودی است و دیگری شکست خط روند و تثبیت زیر آن ،که انتخاب این دو بستگی به ریسک پذیری افراد دارد. اما برای حد سود گام صعود قبل را از خط روند مدل سازی میکنیم.

در تصویر بعدی خط روند مقاومتی و نزولی مشخص شده است که دارای ۴ برخورد است و از اعتبار بالایی برخوردار است. هر بار که نمودار به این خط روند نزدیک شود دچار افت قیمت می‌شود و با افزایش عرضه از سوی فروشندگان مواجه خواهد شد.

خط روند مقاومتی و نزولی

در این حالت برای خرید میان مدت و یا بلند مدت باید منتظر ماند تا خط روند با قدرت شکسته شود و در خرید های کوتاه مدت با نزدیک شدن به خط روند، باید از معامله خارج شد.

در این قسمت خطوط روند حمایتی و مقامتی توضیح داده شد. همچنان به معامله گران توصیه می‌شود با استفاده از انواع تکنیک ها در جهت روند اصلی نمودار اقدام به انجام معاملات کنند.

منتظر قسمت‌های بعدی ما باشید.

ویدئو در مورد نحوه معامله با خط روند

دانلود ویدیو – کیفیت ۳۶۰p

دانلود ویدیو – کیفیت ۷۲۰p

قصد یادگیری و پیشرفت در بورس را دارید؟

از صفر تا صد بورس را توسط بهترین اساتید آموزش ببینید. لطفاً برای کسب اطلاعات کامل‌تر، مشخصات خود را وارد نمایید تا با شما تماس بگیریم.

یک پاسخ به “تکنیک‌های تکنیکال – نحوه معامله با خط روند”

  1. AU0902 گفت:

    خرید و فروش سهام با خط روند برای معامله‌گران یکی از ابزارهای مرسوم در تحلیل تکنیکال است. برای کمتر کردن ریسک معاملات، خط روند باید دارای اعتبار بالایی باشد تا با خرید یا فروش سهام در محدوده‌های قیمتی مناسب سود بالاتری کسب شود

    ۲۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: