دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی

تحلیل تکنیکال مقدماتی

تحلیل تکنیکال مقدماتی

در دوره‌های تحلیل تکنیکال مقدماتی آگاه، گذشته را به پلی برای موفقیت در آینده بازارهای مالی تبدیل می‌کنیم و به شما می‌آموزیم که چگونه می‌توان با بررسی رفتار قیمت سهام در گذشته، آینده آن را پیش‌بینی کرد.


گواهیـنامه پایان دوره
دارد

 


نحـوه برگـزاری
آنلاین
حضوری

 


پیـش‌نیـاز دوره
سرمایه گذاری به زبان ساده

 


مـدت دوره

آنلاین: ۱۵ ساعت (۵ جلسه ۳ ساعته)
حضوری:۱۸ ساعت (۶ جلسه ۳ ساعته)

 

مهارت‌هایی که در دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی آگاه کسب می‌کنید :

تکنیکال کلاسیک مقدمه‌ایست برای استفاده از سایر شیوه‌های تحلیلی و در واقع علم مادر در تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود. شما برای کار در هر بازار مالی اعم از بورس، آتی و حتی تحلیل بازارهای جهانی محتاج به این علم خواهید بود. در این دوره شما یادخواهید گرفت که چگونه روندهای ماژور و اصلی بازار را شناسایی کنید، با مفهوم حمایت و مقاومت و سطوح روانی مهم نمودار آشنا خواهید شد، توانایی تشخیص کف‌ها ، سقف‌ها و حتی چرخش‌های بازار را به دست میاورید و پس از آن با یادگیری الگوهای مهم قیمتی می‌توانید پیش‌بینی صحیحی از روند آینده بازار و اهداف بعدی قیمت داشته باشید.

پس از آموزش مفاهیم اولیه با استفاده از اندیکاتورها می‌توانید بهترین نقاط ورود و خروج و محدوده‌های بیش خرید و بیش فروش بازار را پیدا کنید.

در کنار این ابزارها به آموزش چنگال اندروز خواهیم پرداخت که بر اساس قانون عمل و عکس‌العمل نیوتون پدید آمده و در انتها به جمع بندی نکات، تکنیک‌های معامله‌گری و یافتن استراتژی‌های مناسب برای تحلیل و معامله خواهیم پرداخت.

 

درباره «دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی » بیشتر بدانیم:

در ابتدا به طرح این موضوع بپردازیم که چرا به تحلیل تکنیکال نیاز داریم؟

“چارلز داو” به عنوان پدر علم تکنیکال سه نظریه مهم مطرح می‌کند که در دل این نظریه‌ها می‌توان به لزوم یادگیری این علم پی برد.

۱- همه‌چیز در قیمت منعکس می‌شود.

داو معتقد بود که همه عوامل سیاسی، بنیادی و هرچیز دیگری که برای بازار مهم است، در قیمت نمایان می‌شود؛ مثلا زمانی که یک خبر خوب بنیادی منتشر شود و یا انتظارات مثبت در بازار به وجود آید، قیمت‎‌ها افزایش می‌یابند.نکته مهم این است که تحلیلگران تکنیکال، با توجه به اصل داو به دنبال علت تغییر جهت قیمت نیستند، بلکه تنها با شناسایی جهش‌های قیمت و یا چرخش‌های صورت گرفته در بازار، به دنبال بهترین نقاط ورود جهت کسب حداکثر سود از بازار هستند.

۲- قیمت‌ها دارای روند هستند.

تکنیکالیست‌ها یا همان تحلیل‌گران تکنیکال، معتقدند که قیمت‌ها دارای یک‌روند هستند و تا زمانی که روند شکسته نشود، تمایل دارند در جهت روند حرکت کنند. تشخیص روندها با استفاده از ابزارهای متفاوت تحلیل تکنیکال صورت می‌گیرد و تحلیلگران با استفاده از این ابزارها روند فعلی را تشخیص داده و پیش‌بینی خود را از آینده قیمت‌ها انجام می‌دهند.

۳- قیمت‌ها تکرار خواهند شد.

اصل مهم دیگری که در تحلیل تکنیکال وجود دارد این است که تاریخ (قیمت‌ها) تکرار می‌شود. بزرگ‌ترین دلیلی که این اصل مطرح‌شده از روانشناسی بازار نشئت می‌گیرد، در واقع فعالین بازار به سطوح مختلف قیمت واکنش نشان می‌دهند و باعث تکرارپذیر بودن قیمت شده‌اند؛ مثلا قیمت سهم هرگاه به ۲۰۰ تومان می‌رسد خریداران وارد بازار می‌شوند و با خریدهای خود قیمت را بالا می‌کشند و هرگاه به ۳۰۰ تومان می‌رسد فشار فروش در بازار باعث ریزش قیمت می‌شود

 

کندل چیست و انواع آن کدامند؟

کندل استیکها از مهم‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال محسوب می‌شوند و از جمله نمودارهای قیمتی هستند که اطلاعات بسیار ارزشمندی از روند قیمت سهام و آینده آن‌ها در اختیار تحلیلگران قرار می‌دهند.

کندل‌ها در واقع ابزارهایی برای روانشناسی بازار سرمایه به شمار می‌روند. با استفاده از آن‌ها می‌توان سطوح حمایت و مقاومت را تشخیص داد و زمان مناسب برای ورود و خروج به یک سهم را مشخص کرد.

در دوره‌ تحلیل تکنیکال مقدماتی آگاه، به شما کمک می‌کنیم شناخت خوبی از کندل‌ها و انواع مختلف آن به دست آورید و از آن‌چه در گذشته بازار سرمایه رخ داده است، برای تحلیل روند این بازار در آینده استفاده کنید.

 

سطوح حمایت و مقاومت چیست ؟

سطوح حمایت و مقاومت دو مفهوم مهم و کلیدی در تحلیل بورس محسوب می‌شوند. در دوره‌های تحلیل تکنیکال مقدماتی آگاه به شما کمک می‌کنیم این نقاط را به خوبی تشخیص دهید و در نهایت سود بیشتری از خرید و فروش سهام در این بازار به دست آورید.

به نقطه‌ای که تقاضا برای خرید سهم بیشتر از تقاضا برای عرضه و فروش آن باشد، سطح حمایت می‌گویند، سطح حمایت برای بسیاری از افراد نشانه رشد قیمت سهم در آینده است و بنابراین نقطه خوبی برای ورود به سهام مورد نظر محسوب می‌شود.

در مقابل سطح مقاومت جایی است که عرضه بر تقاضا پیشی می‌گیرد و برای فعالان بازار بورس، نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها در آینده است.

سرفصـل دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی:

فصل اول

  • شناخت خط روند و تکنیک‌های معامله گری با آن
  • آشنایی با آناتومی چارت‌ها و نمودارها
  • آشنایی با ساختار روندها

فصل دوم

  • شناخت ساختارهای ماژور و مینور
  • شناخت انواع سطوح حمایت و مقاومت
  • تشخیص تبدیل سطوح

فصل سوم

  • شناخت انواع کندل‌ها
  • آشنایی با انواع واگرایی و چگونگی استفاده از آن در معاملات
  • شناخت الگوهای ادامه‌دهنده و برگشتی

رقابت در کسب سود در بازارهای جذاب مالی و سرمایه گذاری نیازمند مسلح شدن به ابزارهایی برای حفاظت و رشد سرمایه فرد است. بدون استفاده از ابزارهای علمی و عملی تحلیل و بررسی در بازارهای مالی، ریسک از دست دادن سرمایه به خصوص با توجه به نوسانات بزرگ بازارها، بسیار زیاد است و ورود به این مقوله را بدون تسلط به ابزارهای مناسب تحلیلی بیشتر شبیه انجام بازی قمار می کند و در واقع سرمایه گذاری محسوب نمی شود.

در این بین تحلیل تکنیکال که به مطالعه رفتارهای بازار با استفاده از نمودارها و با هدف پیش بینی آینده روند قیمت ها است، کارایی خود را به اثبات رسانده است. فراگیری تحلیل تکنیکال نیازمند روشی مدون و منطقی برای اطمینان از درک صحیح مسائل مطرح در این آموزش است.

 

سوالات متداول:

نحوه برگزاری و هزینه شرکت در دوره «تحلیل تکنیکال مقدماتی » به چه صورت است؟

مدت دوره حضوری «تحلیل تکنیکال مقدماتی آگاه»، ۲۴ ساعت در ۸ جلسه ۳ ساعته  و دوره‌ آنلاین ۱۵ ساعت در ۵ جلسه ۳ ساعته است. هزینه شرکت در دوره حضوری  مبلغ ۷۲۴۰۰۰ تومان است و برای دوره آنلاین ۲۸۴۰۰۰ تومان می باشد . توجه داشته باشید دوره آنلاین تکنیکال مقدماتی در زمان برگزاری ضبط خواهد شد و امکان مرور مجدد آن از طریق داشبورد کاربری امکان پذیر خواهد بود .

مراحل شرکت در دوره آنلاین به چه صورت خواهد بود ؟

مرحله اول: ارسال پیامک از سوی آموزش آگاه به منظور عضویت در گروه تلگرام کلاس آموزشی مربوطه (پیامک مربوطه ۲ الی ۳ روز قبل از تشکیل کلاس ارسال می‌شود)

مرحله دوم: مشاهده ویدیوهای آموزشی استفاده از نرم افزار آموزش مجازی کارگزاری آگاه

مرحله سوم: ورود به محیط نرم افزار با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور (نام کاربری، ایمیل ثبت شده در زمان ثبت نام و کلمه عبور شماره موبایل ثبت شده در سیستم است)

آیا پس از گذراندن دوره‌های آموزش بورس آگاه، مدرک معتبر به کاربران ارائه می‌شود؟

پس از گذراندن دوره‌های آموزش بورس آگاه، گواهینامه معتبر این سازمان برای کاربر صادر خواهد شد. این گواهینامه شامل کد منحصر به فردی است که اصالت آن با مراجعه به «سامانه بررسی کد اصالت گواهینامه دوره‌های آموزشی کارگزاری آگاه» قابل بررسی است. شما می‌توانید گواهینامه خود را به سازمان مد نظر ارائه دهید تا با پیگیری کد اصالت مدرج در گواهینامه، از صحت آن اطمینان ‌یابند.

پس از گذراندن دوره « تحلیل تکنیکال مقدماتی » از چه توانایی‌هایی در زمینه معامله‌گری برخوردار خواهیم شد؟

برای درک بهتر آن چه در دوره «دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی» آموزش داده می‌شود، سوالات زیر را در نظر بگیرید:

–         راز معامله‌گران موفق در بازار های مالی چیست؟

–         چگونه می‌توان زمان درست خرید و فروش سهم در بورس را تشخیص داد؟

–         منظور از «کندل استیک» چیست و چگونه می‌توان از آن برای شناخت بهتر بورس استفاد کرد؟

–         واگرایی چیست و چگونه می‌توانیم از آن در معاملات بازار سرمایه استفاده کنیم؟

پس از گذراندن دوره «تحلیل تکنیکال مقدماتی»، می‌توانید به سوالات بالا پاسخ دهید.

مشاهده فایل ضبط شده کلاس آنلاین برای زمان غیبت در کلاس و یا مرور مجدد امکان پذیر است ؟

در رابطه با کلاس های مجازی که شما ثبت نام می کنید، در صورتی که به کلاس مدنظر نرسیدید و یا نیاز به مرور مجدد دوره برگزار شده دارید ، می توانید بعد از کلاس به فیلم ضبط شده ،دسترسی داشته باشید. به همین منظور برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۹۱۰۰۴۰۰۴ داخلی آموزش تماس حاصل نمایید.

شایان ذکر است دوره های آموزش مجازی رایگان مدرسه بورس آگاه امکان ضبط دوره وجود نخواهد داشت .ولی این امکان فراهم خواهد بود که در دوره بعدی آن ثبت نام و شرکت نمائید.

آیا می‌توانیم معامله در بازار بورس را به صورت خودآموز یاد بگیریم؟

بهترین روش برای یادگیری مهارت‌های بورسی، شرکت در دوره‌های ترتیبی آموزش بورس است. در این دوره‌ها همه مفاهیم را به ترتیب می‌آموزید و درک عمیقی از آن چه در بازار در حال روی دادن است، کسب می‌کنید. برای افرادی که تا حدودی با بازار سرمایه آشنا هستند، استفاده از بسته‌های خودآموز، مقالات بآشگاه مشتریان آگاه و ویدئو‌های آموزشی می‌تواند مفید باشد.

آیا می‌توان تنها در یک دوره خاص شرکت کرد؟

حضور در دوره‌ها به صورت نامنظم ممکن است باعث سردرگمی برای کاربران تازه‌وارد شود؛ بنابراین پیشنهاد ما طی کردن ترتیبی مراحل آموزش بورس است. ممکن است شما جزو افرادی باشید که با مفاهیم مقدماتی بازار بورس آشنا هستند. در این صورت می‌توانید دوره مد نظر خود را انتخاب و در آن شرکت کنید.

آیا کارگزاری آگاه، دوره‌های آموزشی رایگان یا با تخفیف ویژه برگزار می‌کند؟

دوره‌های آموزشی رایگان کارگزاری آگاه به شرح زیر است:

  • برای مشاهده دوره های رایگان دیگر در کار گزاری آگاه از طریق کلیک بر روی لینک مشاهده نمائید.
  • بیش از ۵۰۰ مقاله رایگان آموزشی که با مراجعه به بخش «مقالات بلاگ» می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

همچنین می‌توانید با عضویت در بآشگاه مشتریان آگاه و کسب امتیاز، از تخفیف ویژه شرکت در دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوید. برای اطلاع از چگونگی عضویت و کسب امتیاز بآشگاه، کلیک کنید.

درباره کارگزاری آگاه بیشتر بدانیم

کارگزاری رتبه الف کشور
کارگزاری برتر سال ۱۳۹۳
خدمات‌رسانی به بیش از ۲ میلیون کاربر
مدیریت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دارایی سرمایه‌گذاران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.