معرفی بهترین کتاب های تحلیل بنیادی

  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۶
  • ۲۳ نظر
  • ۱۵۶۷۷ مشاهده
معرفی بهترین کتاب های تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی بررسی عواملی است که روی اقتصاد، صنعت و شرکت‌ها اثر می‌گذارد. همانند بسیاری از تحلیل‌های دیگر، در تحلیل بنیادی هدف این است که از تحرکات قیمت در آینده سود بدست آید.

تحلیل بنیادی شامل تجزیه و تحلیل گزارش‌های مالی شرکت، مدیریت و امتیازات رقابتی، رقبا و بازارهای مربوط به محصولات آن ‌است. در بررسی صنعت، شاید تحلیل بنیادی به بررسی عرضه و تقاضایی که برای محصولات شرکت وجود دارد پرداخته شود. در بخش بررسی اقتصاد کشور، تحلیل بنیادی به بررسی داده‌ها می‌پردازد تا رشد فعلی و آینده شرکت پیش‌بینی شود. برای پیش‌بینی قیمت سهام در آینده، تحلیل بنیادی تحلیل‌های مربوط به اقتصاد، صنعت و شرکت را با هم ترکیب می‌کند تا ارزش فعلی و ارزش آینده سهام شرکت را مشخص کند.

در صورتی که ارزش سهام شرکت برابر با قیمت فعلی سهام نباشد، تحلیلگر بنیادی به این نتیجه می‌رسد که قیمت سهام یا بیش از ارزش سهام است یا پایین‌تر از آن. تحلیلگر بنیادی عقیده دارد قیمت در نهایت به سمت این ارزش واقعی حرکت خواهد کرد.

معرفی بهترین کتاب های تحلیل بنیادی

برخی از کتاب‌هایی که برای یادگیری تحلیل بنیادی مفید هستند در زیر لیست شده‌اند.

ارزش گذاری سهام بر مبنای P/E نوشته سید محمد علی شهدایی

در این کتاب در خصوص خواستگاه نسبت قیمت به درآمد، عرضه و تقاضا، ارزش و قیمت، تیپ‌شناسی P/E، مدل نظری محاسبه P/E، مدل علمی محاسبه P/E، تقابل بین انواع EPS و محدودیت‌های P/E نوشته شده است.
این کتاب نوشته سید محمدعلی شهدایی است و توسط انتشارات بورس ارائه شده است.

تحلیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و ارزشیابی سهام در بورس نوشته سید محمد علی شهدایی

در این کتاب در خصوص ابزارهای معاملاتی، صنعت واسطه گری مالی، استانداردهای مالی، صورت‌های مالی اساسی و گزارش هیئت مدیره، گزارشات ادواری، پرتفوی بورسی و غیربورسی، ارزش فعلی و جداول PVIF نوشته شده است.
این کتاب توسط سید محمدعلی شهدایی نوشته شده است.

انتخاب سهام برتر به روش تحلیل بنیادی نوشته علی نقی رفیعی امام

در این کتاب در خصوص تحلیل اقتصاد کلان، تجزیه و تحلیل اقتصاد کلان، تجزیه و تحلیل بازارها، تجزیه و تحلیل صنعت، تحلیل اقتصاد خرد، تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی شرکت و سایر شاخص‌های کاربردی برای استفاده در فرآیند تحلیل، نوشته شده است.
این کتاب توسط علی نقی رفیعی امام نوشته شده است.

تحلیل بنیادی در بازار سرمایه نوشته سید محمد علی شهدایی

در این کتاب در خصوص مبانی مقدماتی تصمیم گیری فاندامنتال، تشخیص صنعت و طبقه برتر، تشخیص شرکت های برتر، صورت‌های مالی اساسی و نسبت‌های مالی و سایر پارامترهای تصمیم گیری نوشته شده است.
این کتاب نوشته سید محمدعلی شهدایی است و توسط انتشارات بورس ارائه شده است که یکی از بهترین کتاب های تحلیل بنیادی در این حوزه می باشد .

چگونه سهام سودآور را انتخاب کنیم؟ نوشته مورنینگ استار / پائول لارسون

کتاب “چگونه سهام سودآور را انتخاب کنیم” مفهوم مزین یا بازدارنده‌های اقتصادی و نقش آن در شناسایی توانایی واقعی شرکت در طول زمان را مورد بررسی قرار می‌دهد. در مجموع، مزیت اقتصادی را می‌تواند نوعی مزیت رقابتی طولانی مدت نامید که به شرکت اجازه می‌دهد تا میزان سودآوری خویش را در طول زمان به شدت افزایش دهد.

به عبارت دیگر، شرکت‌ها با داشتن مزیت‌های اقتصادی گسترده، قادر خواهند بود در بلندمدت برای سهامداران خود ارزش آفرینی کنند. بنابراین شما به عنوان یک سرمایه گذار باید توجیه خویش را به چنین شرکت‌های معطوف کنید.
این کتاب نوشته مورنینگ استار / پائول لارسون است.


نتیجه گیری

منابع موردنیاز برای یادگیری تحلیل بنیادی را خدمت شما ارائه کردیم، با این منابع می‌توانید دانش اولیه برای تحلیل بنیادی را بدست آورید. نکته مهم تمرین و پیگیر بودن برای یادگیری است. در آینده سایر منابع به همین مطلب اضافه می‌شود.

23 پاسخ به “معرفی بهترین کتاب های تحلیل بنیادی”

  1. agah42735 گفت:

    با سلام

    ممنون از شما عزیزانی که در تهیه این مقالات و پست آنها برای اعضای باشگاه این زحمتها را متقبل میشوید
    امیدوارم که در معرفی کتابهای کاربردی و مفیدی که قطعا با مطالعه و بررسی صدها کتابی که در باب این موضوع وجود داشته این کتب معرفی شده از میان آنها گزینش و به عنوان جامعترین ها در این پست معرفی گردیده اند در سایر مباحث و پست ها نیز چنین کتب یا مقالات کاربردی مفید و جامعی نیز برای بهره بردای اشخاصیکه علاقه به مطالعه و یادگیری بیشتری در زمینه های ارائه شده در این بلاگ دارند تسههیلات بیشتری فراهم نمووده و در اختیاز اعضا قرار دهند بخصوص معرفی تعداد بیشری از اسیلاتورها اندیکاتورها و ابزارهای اختصاصی تحلیل تکنیکال نیز پستهای مجزا با مقالات تفصیلی در دستور کار تهیه کنندگان این چنین پستهایی قرار داده شوند موجبات امتنتان و تشکر بیشتر اعضا علاقمند به یادگیری را قطعا فزاهم خواهد نمود.

    ۱
    • Agah گفت:

      سلام
      از پیشنهاداتتون سپاسگزاریم. به روی چشم، تلاش می کنیم تا مواردی که فرمودید مدنظر قرار گیرد.

      ۰
  2. agah04000 گفت:

    سلام چرا من کوپن قرعه‌کشی ندارم

    ۰
  3. agah09969 گفت:

    سلام
    در مورد تکنیکال مطالب خوب و زیادی در سایت چه به صورت فیلم و یا تکست گذاشتید.ولی در مورد تحلیل بنیادی و بررسی صورتهای مالی مطالب کمتر و به صورت کلی گذاشته شده .در صورت امکان مطالب کاملتری و مدونی گذاشته شود .با تشکر از سایت خوبتان

    ۲
  4. sepehr07630 گفت:

    بسیار عالی

    ۰
  5. 18351 گفت:

    سلام
    واقعا از کارگزاریتون خوشم اومد عاااالییییی

    ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: